Oorspronkelijk geplaatst door touring
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
-
+1
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk BerichtenMisschien moeten we het gewoon over het vaa hebben en onze energie steken in het vinden van goede oplossingen hiervoor...
Comment
-
Heb ik dat hier tussen de lijnen goed gelezen dat voor occasie wagens 30% minder op nieuw waarde wordt gerekend bij berekening VAA? Of was dat een misinterpretatie van een cijfer dat hier stond?Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHeb ik dat hier tussen de lijnen goed gelezen dat voor occasie wagens 30% minder op nieuw waarde wordt gerekend bij berekening VAA? Of was dat een misinterpretatie van een cijfer dat hier stond?
is hier al een keer of honderd vermeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenvermindering van 6% per jaar op cataloog voor 2de hands tot 70% cataloog (dus na 5 jaar)
is hier al een keer of honderd vermeldOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
eigenlijk wordt het meer en meer duidelijk hoe debiel het federaal beleid is in vergelijking met het Vlaams niveau (BIV hervorming). Om een idee te geven, een nieuwe BMW 3 reeks wordt nu zeer voordelig qua BIV en verkeersbelasting op Vlaams niveau (zelfs een 335i is peanuts vergeleken met vroeger) maar op VAA niveau worden die minder interessant door hun catalogusprijs. Het wordt nog belachelijker als je ziet dat ze er bijvoorbeeld een activehybrid 3 reeks zit aan te komen die qua BIV en verkeersbelasting nog interessanter zal zijn maar totaal oninteressant qua VAA wegens nog hogere cataloog en dus VAA. Het federaal niveau is duidelijk een beleid puur voor de centen terwijl men op Vlaams niveau toch kiest voor een meer toekomst gericht beleid (milieu is belangrijk, niet de pk, etc...). Die tegenstelling is te belachelijk voor woorden, op Vlaams niveau word je beloond om voor een bepaald type te wagen kiezen terwijl tegelijkertijd federaal je zwaar wordt gestraft gewoon omdat die kar "duur" is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichteneigenlijk wordt het meer en meer duidelijk hoe debiel het federaal beleid is in vergelijking met het Vlaams niveau (BIV hervorming). Om een idee te geven, een nieuwe BMW 3 reeks wordt nu zeer voordelig qua BIV en verkeersbelasting op Vlaams niveau (zelfs een 335i is peanuts vergeleken met vroeger) maar op VAA niveau worden die minder interessant door hun catalogusprijs. Het wordt nog belachelijker als je ziet dat ze er bijvoorbeeld een activehybrid 3 reeks zit aan te komen die qua BIV en verkeersbelasting nog interessanter zal zijn maar totaal oninteressant qua VAA wegens nog hogere cataloog en dus VAA. Het federaal niveau is duidelijk een beleid puur voor de centen terwijl men op Vlaams niveau toch kiest voor een meer toekomst gericht beleid (milieu is belangrijk, niet de pk, etc...). Die tegenstelling is te belachelijk voor woorden, op Vlaams niveau word je beloond om voor een bepaald type te wagen kiezen terwijl tegelijkertijd federaal je zwaar wordt gestraft gewoon omdat die kar "duur" is.
Grapje hé, maar das wel de redenering op federaal niveau. Zuinige wagen of niet.
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Comment
-
Iedereen kan uren blijven doorzagen over zelfstandigen,ambtenaren, koningshuis, wettelijk of minder wettelijke constructies en voordelen. Het grote probleem is dat onze huidige regering Di Rupo I ons allemaal treft. De VAA is er één deel van. De manier van belasten van deze regering gaat massa's jobs kosten, bedrijven die het in België voor gezien gaan houden, we gaan voor alles en nog wat extra moeten betalen, leven wordt op termijn onbetaalbaar door de steeds maar nieuwe en hogere belastingen. Maar niemand doet iets? Zelfs de oppositie blijft doodstil? Het enige wat er gebeurd zijn stakingen die op hun beurt weer wat bedrijven weg jagen en de economie nog verder onderuit halen. En de politiekers? Die keken ernaar en lachten ermee. Destijds was Alexander Crooke de boeman toen hij om een belachelijk prulletje als BHV de stekker eruit trok. Met een duidelijk verlies met de verkiezingen. En na meer dan 500 dagen zich in alle bochten gewrongen te hebben verraden zij de Vlamingen. Puur om wat ministerpostjes te kunnen hebben. En het eerste wat ze doen is de Quickie met zijn penioenhervorming uit hun hoed toveren. Welke partij trekt er nu de stekker uit? Liever gisteren dan vandaag want morgen zal het voor België te laat zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenZelfs de oppositie blijft doodstil?
Feit is, zoals ge zelf aanhaalt, dat de VLD en CD&V een mes in de rug gestoken hebben van de vlamingen, puur om minister posten te halen. En dan met een groot hart komen zeggen dat ze de belasting op de bedrijfswagens van 500 mio naar 200 mio gebracht hebben.
Nu, als ge ziet wat er nu gebeurt voor die 200 mio, dan moogt ge er niet aan denken waar ze aan zouden denken moest het toch 500mio geworden zijn .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk BerichtenMisschien moeten we het gewoon over het vaa hebben en onze energie steken in het vinden van goede oplossingen hiervoor...Oorspronkelijk geplaatst door davnan Bekijk BerichtenVolledig akkoord maar na 268 pagina's (eigenlijk al 100 pagina's geleden) wordt hier vooral geleuterd over verschillen tussen zefstandigen - werknemers - ambtenaren. Info over VAA en oplossingen zal je elders moeten zoeken, 't vat is hier af.
Wat overblijft zijn meningen en gezever.
Oplossingen, die ga je hier niet vinden en elders ook niet want er zijn er gene.
Ik heb het 10tallen pagina's geleden al gezegd en zal het nu nog eens herhalen: je heb de keuze tussen
-betalen (bij een status-quo het hogere vaa slikken)
-aanpassen (goedkoper en/of zuiniger gaan rijden)
-verhuizen
Zo simpel is het.2.0 JTDm
Comment
-
Net weer in het nieuws geweest dat er een overvloed aan luxe wagens te koop staan.
Ze krijgen ze niet weg, dus de italianen en duitsers komen hier de wagen kopen.
Belgische heeft momenteel de goedkoopste luxe wagens. En als dat allemaal van btw plichtige mensen zijn, heeft de staat dus ook niks aan de btw.
Goe bezig gasten in de wetstraat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenEr staat dan ook bij wijze van spreken. Natuurlijk verkoopt die mens meer en moet die daar hard voor werken en vroeg voor opstaan. Daar gaat deze discussie helemaal niet over. Ik wil alleen maar zeggen dat zelfstandigen en bedrijfsleiders veel meer mogelijkheden hebben om belastingen te ontwijken dan de werknemers en ambtenaren. Ik gun iedereen zijn pleziertje, maar als iemand belastingen ontwijkt (= niet frauderen), dan moet iemand anders daar voor opdraaien.
Wat heeft de overheid nodig: een grote pot met GELD!
Van waar komt het meeste van dat geld: belastingen uit de privésector = geld uit inkomsten bij bedrijven (lees goed bedrijven, geen werknemers) = belastingen op lonen, sociale bijdragen, RSZ, belasting op winst, taksen, BTW, enz.
Dit wil zeggen: werknemers (als individu) betalen in feite geen belastingen op hun loon en zeker ambtenaren betalen geen belastingen op hun loon.
Werknemers = een gedeelte waar ze zogezegd recht op hebben krijgen ze niet, en wordt door de werkgever rechtstreeks aan de overheid betaald = verschil bruto - netto
Ambtenaren = krijgen een stukje uit de pot die is opgebouwd uit het geld dat de bedrijven aan de overheid hebben gegeven. Het verschil bruto - netto is gewoon een stuk die in de pot blijft zitten.
MAW zorg ervoor dat er MEER bedrijven zijn die bijdragen aan die pot en dat geleidelijk aan netto kan stijgen en bruto dalen => voor iedereen interessant.
DUS zeggen dat werknemers en ambtenaren moeilijker belastingen kunnen ontwijken is in feite correct als je ervan uitgaat zoals hierboven beschreven dat ze GEEN rechtstreekse belastingen betalen op hun loon.
Het is gewoon een denkpiste hé forumvrienden.
Comment
-
Markt luxewagens ingestort
Comment
-
Ik heb 2 jaar geleden een golf 4 gekregen die ze nog op de firma hadden staan.
Op zich niks mee want die had maar 112000 km erop staan.
Ondertussen is die al 9 jaar en had ik er een maandelijks bedrag van 150 euro telkens op mijn loonfiche staan.
Met de nieuwe formule is dit gelukkig maar 100 meer.
Alleen spijtig dat een auto vanaf 5 jaar niet meer zakt. Want die golf begint stilletje aan wel mankementen te vertonen.
Terwijl ik nog steeds belast wordt op 70% van 16000 euro nieuwprijs
Comment
-
Ze moeten beginnen waar het vet zit!
Uiteindelijk gaan ze hier toch moeten besparen. De rest is allemaal al overbelast. Zowel bij de arbeider, bedienden, zelfstandige en (kleine) bedrijven. Nu nog meer gaan belasten zal enkel de economie en koopkracht negatief beïnvloeden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenIk gun iedereen zijn pleziertje, maar als iemand belastingen ontwijkt (= niet frauderen), dan moet iemand anders daar voor opdraaien.
Als een zelfstandige terugtrekt van de belastingen dan is dat enkel hetgeen hijzelf eerst te veel betaald heeft. Je kan dus nooit meer terugtrekken dan dat je betaald hebt. Al wie anders beweert is een fantast en/of niet deftig op de hoogte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenToch niet. Zelfstandigen betalen hun belastingen een jaar vooruit en daarna wordt de eindafrekening gemaakt.
Als een zelfstandige terugtrekt van de belastingen dan is dat enkel hetgeen hijzelf eerst te veel betaald heeft. Je kan dus nooit meer terugtrekken dan dat je betaald hebt. Al wie anders beweert is een fantast en/of niet deftig op de hoogte.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Teveel belastingen zijn contraproductief, wordt hier nog eens geïllustreerd
2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenTeveel belastingen zijn contraproductief, wordt hier nog eens geïllustreerd
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120217_239
Ik herken me voor 100% in dit artikel en dit met name de 2 laatste voorbeelden Wat de aannemer betreft is het verhaal wel wat achterhaald, zo een vette bedragen zijn er de dag van vandaag niet meer te rapen in het zwart.
Maar het verhaal van Lieven " de klusser " is volledig op mijn naam geschreven, alhoewel ik nog 4j officieel wil werken en afdragen zal het binnen 4j à la Lieven de klusser zijn voor mij! zo veel mogelijk genieten en af en toe een klusje om er het ritme in te houden...
Citaat;
De klusser
Lieven verdient de kost met ‘fiksen en klussen.’ Werk heeft hij genoeg. En hoewel hij minder verdient dan vroeger, zegt hij meer te genieten van het leven. Met de sociale zekerheid is hij in orde, omdat hij ten laste is van zijn partner. Zijn pensioen heeft hij veilig gesteld met enkele investeringen in vastgoed.
‘Maar ik heb nooit geprofiteerd van een vervangingsinkomen’, benadrukt hij. ‘En belastingen betaal ik wel degelijk. Op al mijn aankopen betaal ik btw. Ik betaal taksen voor mijn auto en belasting op mijn huis.’
Lieven vindt niet dat hij het systeem bedriegt. Hij is er gewoon uitgestapt, zegt hij. ‘Omdat het onrechtvaardig is. Waarom moet ik bijdragen voor de zonnepanelen van anderen? Waarom moet ik belastingen betalen en het koningshuis niet? Elke dag lees ik wel iets in de krant waaruit blijkt dat we helemaal niet gelijk zijn voor de wet. Ik heb twintig jaar bijgedragen aan de sociale zekerheid, maar toen ik mijn zaak stopzette, trok ik niets. Toen dacht ik: ontplof allemaal, voortaan trek ik mijn plan.’Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
Comment