Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    +1 voor de 4 posts hierboven wederom.

Djeezes toch, zowat elke bedrijfsleider zegt hetzelfde. Als hiervan 10% ook doet wat ze zeggen is onze economie echt wel voor een tijdje om zeep en gaat de politiek zichzelf ook helemaal voorbijgelopen zijn.

Lees dit

Volgens Verhofstadt worden opnieuw inspanningen gevraagd van de Griekse bevolking en bedrijven, maar blijven "structurele hervormingen" achterwege

Tja als ik dit lees word ik mottig omdat men hier nu eens NET hetzelfde doet, een hoop belastingen langs alle mogelijk kanalen maar zo goed als NIETS structureel.

Ik hoor wel wat intenties maar we zien niet te veel.......waardoor ik de link Griekenland ---> België weer in het gezicht geworpen krijg.

Ik ben echt BANG dat we naar deze toestanden afglijden. Het is simpel he, de werkende mens wordt bijna gediaboliseerd, bedrijven en hun leiders gecriminaliseerd terwijl het profitariaat ogenschijnlijk verder zijn gang mag gaan.

Om ziek van te worden..............

Als we het dan over auto's hebben, valt het niemand op dat langzaam aan de dikke bakken op onze wegen of een buitenlandse nummerplaat dragen of eentje die begint met een 8-

We evolueren naar een situatie dat een steeds groter wordende groep ambtenaren klaarblijkelijk ook de grootverdieners worden?
    Kortetermijnvisie alom.
    Zolang er geen politieke stabiliteit (lees: evenwicht) bestaat, zullen de dames en heren politici in de eerste plaats bezig blijven met het behoud van hun postje, hun kabinetten en de daaraan gekoppelde administraties, en dus niet met de toekomst (= economie) van het land op lange termijn.
    Het enige structurele probleem dat zich in Griekenland automatisch oplost, is dat van de files en de vervuiling in de grootsteden... Daarbuiten is de politieke klasse ook alleen maar de volgende verkiezingsronde aan het voorbereiden, net als in België, lijkt me.
    Het is altijd al vaste prik geweest, maar in tijden van crisis plooit elke laag van de bevolking zich nóg meer terug op zichzelf.
    In de Europese periferie zie je de economische bui momenteel al duidelijker hangen (in Griekenland stormt het al een tijdje), maar hier laat dat ook niet lang meer op zich wachten.
    Zonder structurele hervormingen komt elk land in dat schuitje te zitten. Welke partij gaat zich nu eens creatief en constructief opstellen? Mij blijft het een raadsel.
    Le pire est encore à venir.

Comment

• Iemand enig idee of het verhaal 'lichte vracht' voor personenwagens nog lang gaat blijven duren? Heb eens vrijblijvend gebeld met DCT en die zeggen dat het correct is én nog niet direct zal verdwijnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
        Ik ben alvast een "The swede" move aan't onderzoeken... Huis/Appt kopen in goedkoop (tax-wise) land, en daar wonen... Ik zit toch regelmatig in't buitenland, en voor de rest zal't mij worst wezen waar ik woon... Maar meer dan 70% van mijn inkomen afdragen aan taxen, belastingen, bijdragen en andere overheidsincompetentieheffingen is er gewoon over.
        +1 zou het ook beter doen, lol

nog zo een leuke:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik zei het tegen mijn vader paar dagen geleden

"Zij rekenen op ons, ik reken af met een proteststem"
        Last edited by fblade; 22/02/2012, 15:58.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Ivm verhofstadt: in gans zijn commentaar kan je quasi elke keer wanneer hij Griekenland zegt dit vervangen door België.

Mijn vriendin is ook vertegenwoordiger. Het is nu haar 2de bedrijf waar ze dit doet. Zij kan haar wagen niet kiezen, enkel de kleur lol. In juni komt haar nieuwe (Peugeot 5008, 1.6hdi). K weet niet juist hoeveel vaa ze betaalt maar in het nieuwe systeem komt er 21euro netto bij per maand. Dat loopt nog af vind ik. Ik lees hier andere bedragen (ook wel andere wagens natuurlijk loool )

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            +1 zou het ook beter doen, lol
            "
            Volledig appartementsblok opkopen voor AF zelfstandigen?
            ----------------------------------------------------------------------------------
            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
            Pictures here: BMW 7 Series
            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
            It might need half a starsystem to turn around,
            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Bedrijfswagentaks treft middenkaders frontaal

De nieuwe belasting op bedrijfswagens weegt het zwaarst op middenkaders en vertegenwoordigers, vaak de profielen die hun auto het meest nodig hebben. Dat is de conclusie van een studie die socialedienstverlener SD Worx en leasingmaatschappij LeasePlan uitvoerden.

De nieuwe regeling voor bedrijfswagens houdt, naast de CO2-uitstoot, voortaan ook rekening met de catalogusprijs van de auto. Daardoor stijgt het zogenaamde Voordeel van Alle Aard, waarop belasting wordt geheven, voor de werknemer gevoelig en dat levert de fiscus extra inkomsten op uit de ruim één miljoen Belgische bedrijfswagens.
              Het leeuwendeel van de werknemers met een bedrijfswagen (83 procent) betaalt sinds januari meer. De directie- en hogere kaderleden voelen de hervorming het minst in hun portefeuille. De belastingverhoging in absolute cijfers is voor hen het hoogst, maar omdat de wagen slechts 4,3 procent van hun jaarsalaris vertegenwoordigt, is de daling van hun koopkracht relatief bescheiden.
              'De personeelsleden met een buitenfunctie, die hun auto echt nodig hebben, komen er in dat opzicht het bekaaidst vanaf', is woensdag te horen bij LeasePlan. 'Omdat ze veel op de baan zijn hebben ze vaak een wagen met een hoge cataloguswaarde, naast een sober inkomen. De extra belasting op die auto heeft bijgevolg een grote impact op hun koopkracht.'
              De tweede belangrijke conclusie is dat er in de nieuwe regeling weinig aansporing zit om een milieuvriendelijke wagen te kopen. 'Integendeel', stelt managing director Michel Van den Broeck. 'De belasting houdt voortaan rekening met de totale cataloguswaarde en die is bij elektrische en hybride auto's erg hoog. Veiligheid en milieuvriendelijkheid zullen beschouwd worden als opties waarop kan worden bespaard.'
              Omdat bedrijfswagens na vier dienstjaren meestal op de tweedehandsmarkt terechtkomen, verwachten SD Worx en LeasePlan bijgevolg dat de elektrische revolutie sterk zal worden afgerem
              Last edited by fblade; 22/02/2012, 16:44.

Comment

nieuw statuut in Lux, de Belgische fiskale vluchteling.....

Comment

Interesse.

Comment

• gisteren mijn boekhouder aan de telefoon gehad, sprak van een bloedbad onder zijn klanten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                      gisteren mijn boekhouder aan de telefoon gehad, sprak van een bloedbad onder zijn klanten
                      not really a surprise ...

Gisteren mailtje gezonden naar onze minister, tot nu toe geen antwoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Interesse.

idem hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ffreakie Bekijk Berichten
                          Iemand enig idee of het verhaal 'lichte vracht' voor personenwagens nog lang gaat blijven duren? Heb eens vrijblijvend gebeld met DCT en die zeggen dat het correct is én nog niet direct zal verdwijnen.
                          Natuurlijk zal een bedrijf dat momenteel pakken geld verdient met ombouw naar lichte vracht zeggen dat het zal blijven bestaan, laat u daardoor niet op het verkeerde been zetten.

Ik denk echter ook dat het zal blijven bestaan tot ze merken dat iedereen met een LV rondtuft. Dan zullen ze geld ruiken en is het over en uit met de pret.

Comment

• hallo iedereen

vraagje mijn vrouw is een kleine zelfstandige en ik werk in de bouw wij rijden met een mercedes ml 320 bouwjaar 17/07/2007 15 pk 254co² 155kw wat gaat dat ons nu meer kosten per jaar wan ik begrijp er niks meer van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door groj Bekijk Berichten
                              hallo iedereen

vraagje mijn vrouw is een kleine zelfstandige en ik werk in de bouw wij rijden met een mercedes ml 320 bouwjaar 17/07/2007 15 pk 254co² 155kw wat gaat dat ons nu meer kosten per jaar wan ik begrijp er niks meer van
                              Stel dat je ML een nieuwwaarde had van 75.000€, komt dat uit op:

Resultaten op jaarbasis Basisbedrag Belasting

Oude regeling
                              VAA € 2.333,62 € 1.248,49 *
                              Niet aftrekbare BTW op VAA € 183,81

Nieuwe regeling
                              VAA € 8.678,57 € 4.643,03 *
                              Niet aftrekbare BTW op VAA € 683,57

Verschil in oude en nieuwe regeling
                              Verhoging VAA € 6.344,95 € 3.394,54
                              Verhoging niet aftrekbare BTW op VAA € 499,76
                              Verhoging verworpen uitgave € 1.475,36 € 501,47 **

Verlaging belasting door verhoging VU VAA € -916,58 **
                              Verhoging belasting door verhoging VU niet-aftrekbare BTW op VAA € 72,19 **
                              Verlaging belasting door verhoging niet-aftrekbare BTW op VAA € -169,87 **

* Verhoging in de personenbelasting gebaseerd op een gemiddelde taxatie van 53,50%
                              ** Verhoging in de vennootschapsbelasting gebaseerd op een gemiddelde taxatie van 33,99%

Totale verhoging van lasten in de personenbelasting € 3.394,54
                              Totale verlaging van lasten in de vennootschap
                              ----------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Natuurlijk zal een bedrijf dat momenteel pakken geld verdient met ombouw naar lichte vracht zeggen dat het zal blijven bestaan, laat u daardoor niet op het verkeerde been zetten.

Ik denk echter ook dat het zal blijven bestaan tot ze merken dat iedereen met een LV rondtuft. Dan zullen ze geld ruiken en is het over en uit met de pret.
                                Waar ik het meeste schrik voor heb is de 'directe' invoering van de maatregel zoals ze dat nu gedaan hebben. Stel dat ik mij een LV koop en plots beslissen ze om die regeling aan te passen op 2 maanden tijd, ja dan is het ook niet meer interessant achteraf zo'n omgebouwd voertuig herverkopen is ook geen sinecure denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ffreakie Bekijk Berichten
                                  Waar ik het meeste schrik voor heb is de 'directe' invoering van de maatregel zoals ze dat nu gedaan hebben. Stel dat ik mij een LV koop en plots beslissen ze om die regeling aan te passen op 2 maanden tijd, ja dan is het ook niet meer interessant achteraf zo'n omgebouwd voertuig herverkopen is ook geen sinecure denk ik
                                  Ge moogt er zeker van zijn dat het van de ene dag op de andere is... Kortzichtige communisten, weet je wel?

Comment

Ge moogt er zeker van zijn dat het van de ene dag op de andere is... Kortzichtige communisten, weet je wel?
                                    Klopt het eigenlijk dat er niet echt een maximum staat op de kilometervergoeding? Dus moest ik mijn wagen privé nemen dat ik dan de werkelijke kosten kan doorrekenen? (ook stijging van de dieselprijs etc?)

Vroeger had ik een Stinger DSI in mijn auto zitten en daar zat zo'n programma op voor kilometerregistratie, dus dan kon je kiezen 'nu rij ik privé' en 'nu rij ik zakelijk'
                                    Misschien terug installeren?

Comment

• en toch ga ik het wagen ... de bimmer is meer dan wsl verkocht , en dan komt er een mercedes editie125 in de plaats ... dikke 3.0V6 met alles op en aan .. denk niet dat ze echt hevig weerwerk gaan bieden tegen de LV .. want dan komt er revolutie denk ik ..
                                      de omgebouwde personenwagens dat is andere kaas natuurlijk ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        en toch ga ik het wagen ... de bimmer is meer dan wsl verkocht , en dan komt er een mercedes editie125 in de plaats ... dikke 3.0V6 met alles op en aan .. denk niet dat ze echt hevig weerwerk gaan bieden tegen de LV .. want dan komt er revolutie denk ik ..
                                        de omgebouwde personenwagens dat is andere kaas natuurlijk ..
                                        tegen zo'n viano is inderdaad weinig weerwerk te bieden vrees ik, ik doel eerder op een omgebouwde X5 / A6 Avant / 5 Touring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          not really a surprise ...

Gisteren mailtje gezonden naar onze minister, tot nu toe geen antwoord
                                          Ik heb dat enkele weken terug naar de O-VLD gedaan en kreeg als antwoord terug dat het wel dankzij hen was dat het maar 200mio was. Uit de toon bleek dat we hen eigenlijk wel dankbaar mochten zijn.
                                          Verder werd er in gezegd dat ze wel willen discussiëren maar dat de mensen naar het grotere geheel moeten kijken en niet enkel naar hun persoonlijke situatie. Laat dat nu net zijn wat ik hen verwijt !
                                          Dan kreeg ik nog het verwijt dat mijn mail niet onderbouwd was (heb anders gewoon de naakte cijfers en feiten vermeld). Ik heb hen dan maar geantwoord dat ik dat wel zal onderbouwen in het stemhokje.

Comment

Working...
                                          X