Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
    Ik heb dat enkele weken terug naar de O-VLD gedaan en kreeg als antwoord terug dat het wel dankzij hen was dat het maar 200mio was. Uit de toon bleek dat we hen eigenlijk wel dankbaar mochten zijn.
    Verder werd er in gezegd dat ze wel willen discussiëren maar dat de mensen naar het grotere geheel moeten kijken en niet enkel naar hun persoonlijke situatie. Laat dat nu net zijn wat ik hen verwijt !
    Dan kreeg ik nog het verwijt dat mijn mail niet onderbouwd was (heb anders gewoon de naakte cijfers en feiten vermeld). Ik heb hen dan maar geantwoord dat ik dat wel zal onderbouwen in het stemhokje.
    Ik zou ze eens goed *** hebben. Vorige keer op hun gestemd. Ik reken straks af met hun.
    En ze mogen het hier komen lezen.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      +1 zou het ook beter doen, lol

nog zo een leuke:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik zei het tegen mijn vader paar dagen geleden

"Zij rekenen op ons, ik reken af met een proteststem"
      Veel reacties onder dit artikel zijn weer lekker marginaal... Het siert die gazet.

Verder deel ik de mening van een van de weinige onderbouwde reacties (die niet gebaseerd is op afgunst):

"Men zal nu gewoon minder dure wagens aanschaffen, waardoor de BTW inkomsten dalen. Bovendien zal men ook zuinigere wagens aanschaffen, waardoor de inkomsten van accijnzen op brandstof zullen dalen. Netto resultaat: nadda! Enkele jaloerse zielen die staan te vieren, en een hoop moegetergerde middenklassers die zowel hun luxe als hun koopkracht zien dalen. En dan spreken we nog niet over het achteruitgaan van de economie natuurlijk. Kortzichtige populistische maatregel, dat is alles."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ffreakie Bekijk Berichten
        Klopt het eigenlijk dat er niet echt een maximum staat op de kilometervergoeding? Dus moest ik mijn wagen privé nemen dat ik dan de werkelijke kosten kan doorrekenen? (ook stijging van de dieselprijs etc?)

Vroeger had ik een Stinger DSI in mijn auto zitten en daar zat zo'n programma op voor kilometerregistratie, dus dan kon je kiezen 'nu rij ik privé' en 'nu rij ik zakelijk'
        Misschien terug installeren?
        klopt, de fiscus hanteert een limiet van 24000 km maar die is niet wettelijk. Is al aangevochten in de rechtbank en fiscus heeft verloren. Zelfs die 0,3352 is geen harde limiet maar je zal wel met serieuze bewijzen moet aankomen

bottom line, zolang je onder die 24000 km blijft aan 0,3352 zal de fiscus niet moeilijk doen, ga je daar boven is de kans groot dat je controle krijgt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
          klopt, de fiscus hanteert een limiet van 24000 km maar die is niet wettelijk. Is al aangevochten in de rechtbank en fiscus heeft verloren. Zelfs die 0,3352 is geen harde limiet maar je zal wel met serieuze bewijzen moet aankomen

bottom line, zolang je onder die 24000 km blijft aan 0,3352 zal de fiscus niet moeilijk doen, ga je daar boven is de kans groot dat je controle krijgt
          Klopt.
          Een collega van mij doet professioneel meer dan 50.000 km/jaar en zal dit nu allemaal factureren aan zijn zaak.
          Hij heeft niets te verbergen en van hem mogen ze gerust afkomen om alles onderste boven te halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
            Klopt.
            Een collega van mij doet professioneel meer dan 50.000 km/jaar en zal dit nu allemaal factureren aan zijn zaak.
            Hij heeft niets te verbergen en van hem mogen ze gerust afkomen om alles onderste boven te halen.
            pff, ik ga of mijn auto privé nemen én alles doorfactureren. Of een LV op de zaak.
            Het irriteert mij gewoon mateloos dat alle kleine dingen waar we als ondernemer van kunnen genieten wordt afgenomen

Comment

pff, ik ga of mijn auto privé nemen én alles doorfactureren. Of een LV op de zaak.
              Het irriteert mij gewoon mateloos dat alle kleine dingen waar we als ondernemer van kunnen genieten wordt afgenomen
              Hoeveel km's ga je per jaar afleggen?
              En om welk type wagen gaat het?

Comment

...alle kleine dingen waar we als ondernemer van kunnen genieten wordt afgenomen
                Je kan nog altijd een vliegtuig op de zaak kopen en dit gebruiken voor commerciele doeleinden... Zo kan je bv met een spandoek aan je vlieger reclame maken voor je zaak

Comment

• Zeker es naar het kanaal z nieuws kijken. Tgaat daarover.

8 op 10 bedrifswagens worden duurder en vooral de vertegenwoordigers zijn de pineut

Comment

Hoeveel km's ga je per jaar afleggen?
                    En om welk type wagen gaat het?
                    Voor de zaak een 50.000 en privé een 20.000, allez dat loopt wel doorheen. Ik doe per jaar tussen de 70.000 en de 75.000, voertuig is een 535d

Comment

Voor de zaak een 50.000 en privé een 20.000, allez dat loopt wel doorheen. Ik doe per jaar tussen de 70.000 en de 75.000, voertuig is een 535d
                      Dat is ca 17000 euro/jaar (1400 euro/maand) dat je kan factureren aan je zaak. Een bedrag dat je jezelf netto mag uitkeren en waar je zaak niet op belast wordt want het is een kost.

Niet enkel zet je DiRupo een ferme hak maar daar kan je volgens mij ruimschoots je brandstof / wegentax / verzekering en onderhoud mee coveren.
                      Hoe oud is de wagen en hoe lang plan je er nog mee te rijden? Ik zou alleszins niet twijfelen en de wagen overkopen.

Je doet trouwens ook niets illegaals ofzo. De wet voorziet dit en als dit meer is dan 24.000 km (waar de fiscus moeilijk over kan doen) dan is dat hun probleem. Als je met de rest in orde bent dan hoef je geen controles te vrezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten

Vraagje:

Ik doe 110km per dag woon-werk verkeer.

110 x 220 = 24200km per jaar woon-werk verkeer.

Kan ik dan 24200 x 0.33 = 8000 euro inbrengen en dus bijna 4000 euro netto terugtrekken van de belastingen?

Of geldt dit enkel voor werk-werk verkeer?
                        Ik ben geen zelfstandige.
                        Krijg nu een vergoeding van 110 euro per maand maar dat is niks vergeleken met die 4000 euro :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                          Vraagje:

Ik doe 110km per dag woon-werk verkeer.

110 x 220 = 24200km per jaar woon-werk verkeer.

Kan ik dan 24200 x 0.33 = 8000 euro inbrengen en dus bijna 4000 euro netto terugtrekken van de belastingen?

Of geldt dit enkel voor werk-werk verkeer?
                          Ik ben geen zelfstandige.
                          Krijg nu een vergoeding van 110 euro per maand maar dat is niks vergeleken met die 4000 euro :s

Ik weet niet goed hoe het bij werknemers zit.
                          Ik neem aan dat je altijd dezelfde plaats bezoekt en dan bedraagt de vergoeding 0,15 euro/km. Komt ongeveer overeen met 3800 euro/jaar.

Comment

Ik weet niet goed hoe het bij werknemers zit.
                            Ik neem aan dat je altijd dezelfde plaats bezoekt en dan bedraagt de vergoeding 0,15 euro/km. Komt ongeveer overeen met 3800 euro/jaar.
                            € 3630 kan hij inbrengen als kost, waar hij geen belastingen op moet betalen.

Comment

Je kan nog altijd een vliegtuig op de zaak kopen en dit gebruiken voor commerciele doeleinden... Zo kan je bv met een spandoek aan je vlieger reclame maken voor je zaak
                              Dat gebeurt dus effectief he. Bijna alle privé eenmotorige vliegtuigjes (deze die dus geen eigendom zijn van een vliegclub) staan op een firma. Is veel minder gekend en loopt veel minder in de kijker dan een zelfstandige met dikke bak dus dit laten ze voorlopig ongemoeid.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Dat gebeurt dus effectief he. Bijna alle privé eenmotorige vliegtuigjes (deze die dus geen eigendom zijn van een vliegclub) staan op een firma. Is veel minder gekend en loopt veel minder in de kijker dan een zelfstandige met dikke bak dus dit laten ze voorlopig ongemoeid.

Lap, Geeft gij ons nog maar een paar ideeën. Ik zei dat maar om te lachen...
                                Sgoeie, Dan weet ik op wie ik het moet steken als die van ons begint te zagen

Comment

• bedrijfswagenwet een schande

U moet niet enkel reageren - U moet het lef hebben actief te reageren www.iprotest.be - DANKhttp://www.iprotest.be

Comment

• Beste,

Dit is enkel als de wagen privé op uw naam staat, in concreto, u betaalt aankoop van de wagen, onderhoud, verzekering, ..., brandstof. Dan kan u een max van 0,33EUR x 24000km/jr terug vorderen. www.iprotest.be

Comment

• Taks bedrijfswagens dreigt tegen te vallen

Volgens de leasesector worden de begrote 200 miljoen euro inkomsten op bedrijfswagens niet gehaald.

Onze politieke kaste kan de vergelijking met Griekenland glansrijk doorstaan, wat wij hier al maanden zeggen hebben ze nu ook door in Brussel

Comment

• Er beginnen inderdaad ook stillaan in de media de berichten te verschijnen dat ze hun 200MIO niet zullen halen, wel integendeel. Dit verhaaltje gaat hen geld kosten, en veel geld zelfs, maar of ze dat ooit zullen durven toe te geven is een ander verhaal.
                                        In de reacties van o.a. Steven Van Ackere kan je lezen dat ze niet van plan zijn de regeling nog aan te passen. Een bende steenezels is het !! Te trots om hun fouten toe te geven.

Deze morgen in De Ochtend op Radio1 : Freya van den Bossche (SP.A) die zich zorgen maakt omdat 20 ex-V.B-ers naar NVA overstappen . Zouden ze het warm voelen worden ??? 2014 TIK-TAK TIK-TAK ...

Comment

• Even mijn situatie in het kort schetsen: Heb zelf een vennootschap, daar zit een firma wagen in die ik waarschijnlijk ga moeten verkopen.

Stel dat ik nu naast mijn vennootschap een éénmanszaak opricht met als doel het verhuren van auto's voor bv trouwfeesten en dergelijke. Als ik dan privé een mooie wagen koop, zou ik die dan niet met gelegenheden kunnen doorverhuren aan mijn zaak onder de vorm "relatiegeschenken"?
                                          Als ik op die manier mijn eigen privé wagen pakweg 4 keer per jaar aan 2000 EUR per weekend kan doorverhuren aan de vennootschap in combinatie met de woon-werkverkeer vergoeding dan kom ik aan een voldoende bedrag om privé de kosten van mijn wagen te vergoeden.

Een mogelijk achterpoortje of onmogelijk?

Comment

Working...
                                          X