Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op zich is er niets mis mee denk ik maar het is wel redelijk doorzichtig. Verhuurder is tegelijk zaakvoerder van de huurder. Hangt ook af van de aard van de activiteit van je vennootschap of jaarlijks 8000 euro aan 'gelegenheden' spenderen door de controleur aanvaard zullen worden.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
      Even mijn situatie in het kort schetsen: Heb zelf een vennootschap, daar zit een firma wagen in die ik waarschijnlijk ga moeten verkopen.

      Stel dat ik nu naast mijn vennootschap een éénmanszaak opricht met als doel het verhuren van auto's voor bv trouwfeesten en dergelijke. Als ik dan privé een mooie wagen koop, zou ik die dan niet met gelegenheden kunnen doorverhuren aan mijn zaak onder de vorm "relatiegeschenken"?
      Als ik op die manier mijn eigen privé wagen pakweg 4 keer per jaar aan 2000 EUR per weekend kan doorverhuren aan de vennootschap in combinatie met de woon-werkverkeer vergoeding dan kom ik aan een voldoende bedrag om privé de kosten van mijn wagen te vergoeden.

      Een mogelijk achterpoortje of onmogelijk?
      teveel gebrikoleer, koop u prive een wrak van 1000 euro en gebruik de km vergoeding, je zal winst doen en het goed gevoel dat Di Rupo en co geen cent krijgen, integendeel, kost voor uw vennootschap en prive hou je er onbelastbaar aan over, een win-win dus

      dat is mijn plan, ik geef geen reet om status, zal met een oude kar rondcrossen en iedere km voor het werk is na een tijdje winst
      Last edited by freegeek; 23/02/2012, 10:44.

      Comment


      • I see maar voor iemand die geniet van sportief autorijden niet echt de ideale oplossing.
        Elke werkende mens moet ergens zijn ding in kwijt kunnen en bij mij is dat oa genieten van een snelle wagen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
          Dat is ca 17000 euro/jaar (1400 euro/maand) dat je kan factureren aan je zaak. Een bedrag dat je jezelf netto mag uitkeren en waar je zaak niet op belast wordt want het is een kost.

          ...daar kan je volgens mij ruimschoots je brandstof / wegentax / verzekering en onderhoud mee coveren.
          Ik weet nog niet zo zeker of die € 1400 volstaat om een 535 te kopen/leasen, onderhouden, verzekeren en voorzien van brandstof voor 70.000km per jaar. Ik vrees eerder van niet.
          Vergeet ook niet dat je als particulier op alle kosten de volle BTW betaalt.

          Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
          Vraagje:

          Ik doe 110km per dag woon-werk verkeer.

          110 x 220 = 24200km per jaar woon-werk verkeer.

          Kan ik dan 24200 x 0.33 = 8000 euro inbrengen en dus bijna 4000 euro netto terugtrekken van de belastingen?

          Of geldt dit enkel voor werk-werk verkeer?
          Ik ben geen zelfstandige.
          Krijg nu een vergoeding van 110 euro per maand maar dat is niks vergeleken met die 4000 euro :s
          Woon-werk verkeer is geen professioneel verkeer, kan je slechts inbrengen aan € 0,15 per km. Je kan dus slechts € 3630 inbrengen waardoor je zo'n € 1800 netto bespaart op je belastingen, toch ook niet mis.

          Ik weet wel niet hoe dat zit als je een km-vergoeding krijgt (die € 110 per maand). Kan je dan nog kilometers inbrengen voor de belastingen?
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • Mag een bedrijfsleider nu eigenlijk woon werk verkeer inbrengen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
              Mag een bedrijfsleider nu eigenlijk woon werk verkeer inbrengen?
              Ge moogt enkel betalen en zwijgen
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

              --------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

              --------------------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                Ge moogt enkel betalen en zwijgen
                Dacht al dat het zoiets was (is)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
                  Even mijn situatie in het kort schetsen: Heb zelf een vennootschap, daar zit een firma wagen in die ik waarschijnlijk ga moeten verkopen.

                  Stel dat ik nu naast mijn vennootschap een éénmanszaak opricht met als doel het verhuren van auto's voor bv trouwfeesten en dergelijke. Als ik dan privé een mooie wagen koop, zou ik die dan niet met gelegenheden kunnen doorverhuren aan mijn zaak onder de vorm "relatiegeschenken"?
                  Als ik op die manier mijn eigen privé wagen pakweg 4 keer per jaar aan 2000 EUR per weekend kan doorverhuren aan de vennootschap in combinatie met de woon-werkverkeer vergoeding dan kom ik aan een voldoende bedrag om privé de kosten van mijn wagen te vergoeden.

                  Een mogelijk achterpoortje of onmogelijk?
                  Volgens mij valt of staat het allemaal met het idee of je jezelf niet aan het bedriegen bent? Elke Belg/Vlaming doet er alles aan om aan bepaalde regels te ontsnappen maar de wetten zijn nu eenmaal wat ze zijn vrees ik.
                  Nu ben ik de eerste om hier te schrijven van " Doe maar " maar langs de andere kant wat als ze binnen X jaar de euros komen terugeisen x 309% ???



                  .
                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Ik weet nog niet zo zeker of die € 1400 volstaat om een 535 te kopen/leasen, onderhouden, verzekeren en voorzien van brandstof voor 70.000km per jaar. Ik vrees eerder van niet.
                    Vergeet ook niet dat je als particulier op alle kosten de volle BTW betaalt.
                    Vandaar mijn vraag aan deze persoon: Hoe oud is de wagen en hoe lang denk je er mee te rijden? Stel dat die een 5-tal jaar oud is en hij wil er nog 5 jaar mee bollen dan denk ik dat dat gerust te doen is. (nu ik er aan denk: aan 70.000 km/jaar is dit toch niet zo'n goed idee)

                    Beter voor een 1000 a 1500 euro een Twingo of een Clio kopen, daar 300.000 km mee bollen en dat factureren.
                    Persoonlijk zou ik die dan laten herspuiten in goudkleur

                    Comment


                    • snap het allemaal niet te goed meer vandaar deze situatieschets :

                      Ik ben zelfstandig handelsvertegenwoordiger met bvba en mn kantoor bevindt zich achteraan in een gebouw id tuin (heb dus geen woon-werkverkeer maar moet enkel kilometers afleggen om mijn klanten te bezoeken).

                      Ik heb momenteel 2 wagens op de zaak staan (Audi A4 avant 1,9 en Audi A4 avant 3,0).

                      Als ik nu de 1,9 privé inschrijf voor m'n privékilometers en de 3,0 op de zaak laat staan voor m'n beroepskilometers dan hoef ik toch geen VAA meer te betalen op de 3,0 aangezien ik de 1,9 voor m'n privé kilometers gebruik ?

                      Iemand al een idee hoe en of je bij controle je beroepskilometers zal moeten bewijzen ? Mss een toestel www.trevler.nl inbouwen om 100% safe te zijn ?

                      alvast bedankt voor jullie reactie !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                        snap het allemaal niet te goed meer vandaar deze situatieschets :

                        Ik ben zelfstandig handelsvertegenwoordiger met bvba en mn kantoor bevindt zich achteraan in een gebouw id tuin (heb dus geen woon-werkverkeer maar moet enkel kilometers afleggen om mijn klanten te bezoeken).

                        Ik heb momenteel 2 wagens op de zaak staan (Audi A4 avant 1,9 en Audi A4 avant 3,0).

                        Als ik nu de 1,9 privé inschrijf voor m'n privékilometers
                        Vergeet ook niet dat, zeker als het een redelijk recent voertuig betreft, je een deel privé kapitaal in de zaak stopt om het voertuig over te kopen.
                        Je verliest BTW en je verliest sowieso op het moment dat je dat geld er op één of andere manier uit wilt gaan halen...
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                          snap het allemaal niet te goed meer vandaar deze situatieschets :

                          Ik ben zelfstandig handelsvertegenwoordiger met bvba en mn kantoor bevindt zich achteraan in een gebouw id tuin (heb dus geen woon-werkverkeer maar moet enkel kilometers afleggen om mijn klanten te bezoeken).

                          Ik heb momenteel 2 wagens op de zaak staan (Audi A4 avant 1,9 en Audi A4 avant 3,0).

                          Als ik nu de 1,9 privé inschrijf voor m'n privékilometers en de 3,0 op de zaak laat staan voor m'n beroepskilometers dan hoef ik toch geen VAA meer te betalen op de 3,0 aangezien ik de 1,9 voor m'n privé kilometers gebruik ?

                          Iemand al een idee hoe en of je bij controle je beroepskilometers zal moeten bewijzen ? Mss een toestel www.trevler.nl inbouwen om 100% safe te zijn ?

                          alvast bedankt voor jullie reactie !
                          Ge zijt zelfstandige, dus fraudeur, dus VAA + 309% verdoken commissieloon.
                          Next?

                          Zolang de fiscus geen duidelijk verhaal van rittenregistratie wil aanvaarden, ben je dus de pineut.
                          ----------------------------------------------------------------------------------
                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                          Pictures here: BMW 7 Series
                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                          Pictures here: Diablo

                          --------------------------------------------------------------------------------------------
                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                          It might need half a starsystem to turn around,
                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                          Cylons have respect for it...

                          --------------------------------------------------------------------------------------------

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                            Ge zijt zelfstandige, dus fraudeur, dus VAA + 309% verdoken commissieloon.
                            Next?

                            Zolang de fiscus geen duidelijk verhaal van rittenregistratie wil aanvaarden, ben je dus de pineut.
                            Hier kan ik niet echt mee akkoord gaan. Nederlandse collega's hebben de trevler ingebouwd en betalen op deze manier nooit BPM.
                            Hoe kan ik nu VAA betalen als ik met de 3,0 geen privé kilometers afleg en er zelfs geen woon-werkverkeer mee doe ?
                            Als ze geen rittenregistratie aanvaarden hoef ik het systeem ook niet in te bouwen ... Dat ze dan maar zelf bewijzen dat ik met de 3,0 privé ook rondrijdt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Vergeet ook niet dat, zeker als het een redelijk recent voertuig betreft, je een deel privé kapitaal in de zaak stopt om het voertuig over te kopen.
                              Je verliest BTW en je verliest sowieso op het moment dat je dat geld er op één of andere manier uit wilt gaan halen...
                              Ach die 1,9 is van 2005 dus veel zal me dat niet kosten ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                                Ach die 1,9 is van 2005 dus veel zal me dat niet kosten ...
                                Dan zou het wel eens de moeite kunnen zijn.
                                Zeker als je af en toe eens een privé onderhoudje of volle tank op kosten van de zaak kan regelen...
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                                  Hier kan ik niet echt mee akkoord gaan. Nederlandse collega's hebben de trevler ingebouwd en betalen op deze manier nooit BPM.
                                  Hoe kan ik nu VAA betalen als ik met de 3,0 geen privé kilometers afleg en er zelfs geen woon-werkverkeer mee doe ?
                                  Als ze geen rittenregistratie aanvaarden hoef ik het systeem ook niet in te bouwen ... Dat ze dan maar zelf bewijzen dat ik met de 3,0 privé ook rondrijdt.
                                  Ik denk ook in deze richting. Zeker omdat je al een wagen privé bezit.

                                  Comment


                                  • nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

                                    ik rij met een mercedes ml 320 15 pk 155kw 254co²
                                    die staat op mijn vrouw haar zaak staat die ik prive terug betaal we zijn aan
                                    het overwegen om hem op prive te zetten maar het is een heel gedoe wat zouden jullie
                                    doen dank u

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door groj Bekijk Berichten
                                      ik rij met een mercedes ml 320 15 pk 155kw 254co²
                                      die staat op mijn vrouw haar zaak staat die ik prive terug betaal we zijn aan
                                      het overwegen om hem op prive te zetten maar het is een heel gedoe wat zouden jullie
                                      doen dank u
                                      Ik zou punten en komma's gebruiken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                        Ik denk ook in deze richting. Zeker omdat je al een wagen privé bezit.
                                        De bewijslast is toch omgekeerd?
                                        Ik denk niet dat je 't gaat laten om die 3.0 privé te gebruiken en je hoeft maar één keer tegen de lamp te lopen...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                          De bewijslast is toch omgekeerd?
                                          Ik denk niet dat je 't gaat laten om die 3.0 privé te gebruiken en je hoeft maar één keer tegen de lamp te lopen...

                                          Je moet je er inderdaad van vergewissen dat je die 3.0 nooit of te nimmer privé gebruikt. Dat is ook zijn bedoeling.
                                          Ik denk dat je anders niet wil weten wat het je allemaal gaat kosten...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X