Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
    . Die wagen is uiteindelijk nog het minste probleem maar wat doet men met een woning waar men vastzit aan een (legaal) opgezette constructie voor 15-20 jaar ???
    Dat is wat ik ook tegen mensen zeg die mij vragen wat ik ga doen met mijn wagen. Een wagen is niet zo erg maar het huis is veel erger.
    Btw , hoe zit dat eigenlijk met de VAA op die woning? Van de VAA op de wagens weten we hoeveel dit ondertussen kan kosten voor wie zijn auto wil behouden , daar is al zoveel over geschreven maar over de VAA voor de woning hoor je niet zoveel. ( omdat dit enkel zelfstandigen treft ? ) Hoeveel gaat die VAA omhoog ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
      Dat is wat ik ook tegen mensen zeg die mij vragen wat ik ga doen met mijn wagen. Een wagen is niet zo erg maar het huis is veel erger.
      Btw , hoe zit dat eigenlijk met de VAA op die woning? Van de VAA op de wagens weten we hoeveel dit ondertussen kan kosten voor wie zijn auto wil behouden , daar is al zoveel over geschreven maar over de VAA voor de woning hoor je niet zoveel. ( omdat dit enkel zelfstandigen treft ? ) Hoeveel gaat die VAA omhoog ?
      nieuwe VAA regeling voor woning is quasi een verdubbeling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Ik ken vele zelfstandigen die ofwel niet aan werknemers beginnen omdat hun eerste werknemer hen geld gaat kosten, of aan werknemers zijn begonnen en hun werknemers terug hebben ontslagen om net dezelfde reden. Zolang die ene werknemer niet je zakencijfer met 60% kan laten groeien, schiet je er als werkgever bij in.

Daarom dat als je 20 werknemers hebt, de kans groter is dat ze elk als groep een gemiddelde van 60% kunnen halen, omdat ze niet altijd tegelijk ziek of op verlof zijn. Maar met maar 1 of 2 werknemers doe je jezelf als werkgever geen dienst.

Werk je als werknemer dus voor een baas zonder andere collega's, dan doet je baas aan sociaal werkgeverschap, want hij schiet erop in.
        Liever klanten weigeren dan als kleine zelfstandige iemand in dienst te nemen. Zo denk ik er toch over met de hierboven vernoemde redenen. Heb van de week nog zoiets gelezen van een bakker die een verkoopster in dienst had genomen : bleek dat ze al 1 maand zwanger was, na enkele weken was ze al even thuis wegens ziekte etc.... en maar betalen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
          nieuwe VAA regeling voor woning is quasi een verdubbeling
          Zit niet in die situatie , op wat werd die berekend ? Op het KI of op de mogelijke huurprijs ?

Comment

Zit niet in die situatie , op wat werd die berekend ? Op het KI of op de mogelijke huurprijs ?
            voorbeeld oude en nieuwe regeling

Huidige regeling

Onder de huidige regeling wordt het voordeel alle aard voor de gratis terbeschikkingstelling van een woning als volgt bepaald (in de situatie van toekenning door een rechtspersoon, woning met een niet-geïndexeerd K.I. van meer dan 745 EUR).

Voorbeeld

2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 2 x 5/3 = 13.888,88 EUR (gemeubileerde woning)
            2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 2 = 8.333,33 EUR (andere onroerende goederen)

Nieuwe regeling

In het kader van het regeerakkoord werd overeengekomen om het forfait, dat aangewend wordt voor de bepaling van het voordeel alle aard voor de gratis terbeschikkingstelling van een woning aan bedrijfsleiders, quasi te verdubbelen.

Voorbeeld
            Zelfde gegevens als hiervoor:

2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 3.8 x 5/3 = 26.388,88 EUR (gemeubileerde woning)
            2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 3.8 = 15.833,33 EUR (andere onroerende goederen)

Het Koninklijk Besluit dat deze verhoging dient in te voeren is op heden nog niet gepubliceerd.

simulator hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
              voorbeeld oude en nieuwe regeling

Huidige regeling

Onder de huidige regeling wordt het voordeel alle aard voor de gratis terbeschikkingstelling van een woning als volgt bepaald (in de situatie van toekenning door een rechtspersoon, woning met een niet-geïndexeerd K.I. van meer dan 745 EUR).

Voorbeeld

2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 2 x 5/3 = 13.888,88 EUR (gemeubileerde woning)
              2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 2 = 8.333,33 EUR (andere onroerende goederen)

Nieuwe regeling

In het kader van het regeerakkoord werd overeengekomen om het forfait, dat aangewend wordt voor de bepaling van het voordeel alle aard voor de gratis terbeschikkingstelling van een woning aan bedrijfsleiders, quasi te verdubbelen.

Voorbeeld
              Zelfde gegevens als hiervoor:

2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 3.8 x 5/3 = 26.388,88 EUR (gemeubileerde woning)
              2.500 EUR (geïndexeerd K.I.) x 100/60 x 3.8 = 15.833,33 EUR (andere onroerende goederen)

Het Koninklijk Besluit dat deze verhoging dient in te voeren is op heden nog niet gepubliceerd.

simulator hier

http://www.bdo.be/tools/vaa_woningbe...eider_2012.htm
              Ik heb hieromtrent ook enkele vragen eigenlijk, zijn er mensen die heel goed thuis zijn in deze materie ?
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                Ten eerste werk ik in 2 ploegen en dat is mijn keuze. Ik kies ervoor om mee voor mijn gezin te zorgen. Ten tweede is mijn lui gat het mijne en als mijn baas met mij content is dan heb jij je daar niet mee te moeien. Ik werk per jaar ongeveer 220 dagen. Gestaakt heb ik nog nooit in mijn leven. En ga jij maar lekker in de hoek wenen dat ze jou speeltje hebben afgepakt. Wie is hier nu gefrustreerd ?

220 dagen, nooit bij stil gestaan dat er 135 dagen niet gewerkt werd door een loontrekkende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                  Ik heb hieromtrent ook enkele vragen eigenlijk, zijn er mensen die heel goed thuis zijn in deze materie ?
                  Ja, wij zitten in dezelfde situatie, niet geïndexeerd KI van 2020 euro..
                  Enige oplossing die wij met de boekhouder konden uitvissen was... verhuizen naar een woning die privé betaald wordt.
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                    220 dagen, nooit bij stil gestaan dat er 135 dagen niet gewerkt werd door een loontrekkende.
                    Zeker een volgeling van Muyters ?

Comment

Zeker een volgeling van Muyters ?

ik was gewoon aan het bedenken, stel u voor 135 dagen per jaar thuis, wat doen al die mensen hele dagen thuis? Ik zou mij steendood vervelen denk ik.
                      en om nu thuis te zijn om met mn vrouw mee te gaan winkelen , nee merci laat maar .

ik denk moest ik zoveel thuis zijn dat ik mij een jobke bij zou zoeken in t' zwart.

kan ik me zelfs als loontrekkende weer nen dikken bak prive gaan aanschaffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik denk er ook zo over. Wij nemen elke dag beslissingen en risico's om ervoor te zorgen dat meerder mensen (onze arbeiders en bedienden) iedere dag een loon krijgen. Lukt dit niet, dat ben je gewoon failliet en kan je van nul opnieuw beginnen. Een arbeider die z'n werk verliest die kan gaan stempelen. Als een zelfstandige geen werk heeft, dan heeft 'm ook geen inkomen. Een arbeider kan gaan stempelen. Als een zelfstandige door omstandigheden zijn werkzaamheden niet kan uitvoeren, ik denk dan bijvoorbeeld aan vriesweer in de bouwsector, dan heeft 'm geen inkomen. De arbeiders daarentegen kunnen gaan stempelen. Als een zelfstandige ernistig ziek wordt, dan is het niet zo eenvoudig om je bedrijf te laten overleven. Een arbeider die ziek wordt kan op de ziekenkas gaan en hoeft zich geen zorgen te taken over z'n taak in het bedrijf. En zo kunnen we nog wel wat dingen opsommen...
                        Wel pakken ze ons op de wat duurdere auto waarmee we rijden. Wraakroepend zeg ik u...

Veel zelfstandigen zullen hun motivatie verliezen, wat de bedrijvigheid en werkgelegenheid niet ten goede zal komen. Uiteindelijk zullen ook de werknemers daar dupe van zijn, maar dat zien velen niet.
                        Wat is jouw motivatie als zelfstandige? Pronken met dure wagens? Frustratie?
                        Zelfstandigen met jouw motivatie stoppen er inderdaad beter mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door barth70 Bekijk Berichten
                          Wat is jouw motivatie als zelfstandige? Pronken met dure wagens? Frustratie?
                          Zelfstandigen met jouw motivatie stoppen er inderdaad beter mee...
                          Van het ogenblik dat iemand een duurdere wagen heeft noemen ze dit PRONKEN. Nooit bij stilgestaan dat die duurdere wagens mooier zijn dan de goedkopere? Is het een misdaad om iets mooi te vinden ? Indien jij een Vw verkiest boven een Lada begrijp ik dit volkomen en catalogeer ik dit niet onder PRONKEN maar onder "betere smaak hebben" . Ik droom ook van een duurdere wagen en kan hem mij niet PERMITTEREN en mij buurman kan dat wel . Is dat een pronker omdat hij niet met niet Lada rijdt ? Harder werken zeg ik zo tegen mezelf en geen 145 thuis zitten te niksen en jaloers te wezen .

Comment

• Met alle overwegingen ten gronde ben ik er als zaakvoerder ook uit welke richting ik de laatste 4j in mijn werkcarriére uitdoof.

Ik mag best zeggen dat ik in mijn zelfstandige looptijd mooie dingen heb gerealiseerd en heel wat mensen onder mij van goede en degelijke boterhammen heb voorzien,
                            Ik als zaakvoerder heb dan ook best mijn spaarpotje opgebouwd ( in vastgoed ) waarbij ik eigenlijk al jaren zou kunnen genieten van rustige dagen en gewoon doen wat ik graag wil doen.
                            Maar omdat ik vond dat we wel over goede vakkundige werklieden beschikten en die jongens zo maar van de ene op de andere dag niet zonder werk wou zetten deden we rustig verder, ze zaak draait gewoon goed en daar bedoel ik mee we maken winst en realiseren mooie projecten.

Komt er dus op neer dat ik de aankomende week mijn overige personeel ontsla, met directe ingang en hun opzegtermijn betaal ik direct uit zonder verdere diensten. en ik en mijn zoon als medezaakvoerder gaan de werken on the field zelf uitvoeren, dat ik voorheen vooral de werfinspecties deed en heel wat tijd op bureel doorbracht zal nu back to basic zijn maar daar ben ik niet rouwig om. zo heb ik meer tijd samen met mijn zoon op het werk en kan ik hem nog wat verder opleiden want zonder er stoeferig over te doen ben ikzelf best een goede en degelijk vakman.

Op die manier schroef ik mijn jaaromzet wel met 50% terug maar ik heb de infrastuctuur er ook naar en onze investeringen zijn op die maat gesneden dat ze allemaal best doenbaar zijn ook met ons 2.

Dus het spijt me Mhr Dirupo, ik draai nog 4j op de helft van voorheen, en binnen 4j zal mijn zoon het wel verder bekijken op zijn manier!!

Wat ik dus vermoed ( niet vrees ) is dat heel wat kleine zelfstandigen die ook jaren het zich konden veroorloven van met enkele personeelsleden te werken deze strategie zullen volgen, Ikzelf ben niet van plan ( wat ik mss 10j terug wel zou hebben gedaan? ) om maar enen euro van mijn spaarcenten in mijn bedrijf te steken om goed personeel te houden en het de overheid dan ook te gunnen. sorry ik kan het niet meer opbrengen..... wat ik bezit blijven ze vanaf!!!

.

.
                            Last edited by daniell; 26/02/2012, 12:13.
                            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

365 dagen per jaar - 104 dagen weekend - 36 dagen verlof - betaalde feestdagen. Als je op de man wil spelen, doe je maar. Ik hoop dat je goed gelachen hebt. Hoeveel dagen per jaar werk jij niet ?

Ik heb mijn gedacht hierover gezegd, je moet het niet met mijn eens zijn. Ben ik ook niet met jouw mening.

Maar dat de misbruiken eruit gaan kan ik alleen maar toejuichen. Voila, end of fucking story.
                              Last edited by ; 26/02/2012, 12:31.

Comment

Van het ogenblik dat iemand een duurdere wagen heeft noemen ze dit PRONKEN. Nooit bij stilgestaan dat die duurdere wagens mooier zijn dan de goedkopere? Is het een misdaad om iets mooi te vinden ? Indien jij een Vw verkiest boven een Lada begrijp ik dit volkomen en catalogeer ik dit niet onder PRONKEN maar onder "betere smaak hebben" . Ik droom ook van een duurdere wagen en kan hem mij niet PERMITTEREN en mij buurman kan dat wel . Is dat een pronker omdat hij niet met niet Lada rijdt ? Harder werken zeg ik zo tegen mezelf en geen 145 thuis zitten te niksen en jaloers te wezen .
                                Beste, ik rij met een bedrijfswagen Mercedes C, dus geen enkele reden om jaloers te zijn... en by the way, ik vind het niet meer dan normaal dat wie met een duurdere, chiquere en vervuilende wagen rijdt, daar ook moet voor betalen...punt. Dus in tegenstelling tot zeer velen, ben ik één van de werknemers met een bedrijfswagen, die deze wetgeving terecht vind,... iedereen zijn mening, niet?

Comment

weekend 2 x 52 + 30 verlofdagen (zoals hier al vermeld) ?!

Comment

• Ivm het aantal werkdagen, voor zover dat hier nog belangrijk is op dit auto forum waar het blijkbaar stikt van jaloerse mensen, werkdag van hoeveel uur en wat bij ziekte enz .... De zelfstandige zal altijd veel meer uren draaien en als je dan je verloning per uur uitrekent en je zou zoveel uren extra doen dan kan je ook beginnen zagen dat DI PIPO je geld afpakt.

Onze maatregelen:
                                    Op 1 maart gaat mijn afgeschreven A5 van zaak naar privé
                                    1 personeelslid minder in onze zaak sinds februari
                                    Voor 60000 euro aan investeringen uitgesteld (en daar ben ik gefrustreerd van, maar 'k ben het beu)
                                    Cayenne blijft voorlopig op de zaak staan, maar indien geen achterpoortjes worden gevonden => verkoop in buitenland

Uiteindelijk => ipv groeiende zaak => stagnerende zaak
                                    Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                                      Koop een iets normalere auto en de VAA valt wel mee. Niemand kan goedpraten dat je een auto moet hebben van minstens zoveel duizend euro omdat je dat nodig hebt voor je werk. Voor mijn part leggen ze er een limiet op van 40000 euro. Ga je erboven, dan betaal je er eerst belasting op. Voor een gewone man is 40000 euro voor een auto al een onbereikbaar doel. En besef ook dat als jullie belastingen ontwijken, ze het komen halen bij degene die dat niet kunnen. En die zijn dat ook meer dan zat.
                                      Dus omdat jij 't niet kan betalen, zou niemand het mogen hebben?

Comment

• Beste, we zijn een en ander aan het voorbereiden, ook de vergelijking van de VAA. Ik kan u denk ik tegen het einde van de week al iets bezorgen. Overige berekeningen worden gedaan door FEBIAC, de vertegenwoordiger van de automerken in ons land. Zie www.febiac.be. We hebben maandag een vergadering met hen.
                                        De accijnzen komen zeker ter sprake, maar we laten al een aantal parlementairen vragen en interpellaties stellen intussen.
                                        Kleine update vn Touring ivm hun meeting met Vanackere en FEBIAC.
                                        Achter de schermen dus nog steeds gesprekken ...Heb Vanackere ondertussen nog wat voorbeelden gemailed van binnen mijn vriendenkring en welke problemen er allemaal zijn nu door hun
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                                          Dus omdat jij 't niet kan betalen, zou niemand het mogen hebben?
                                          Ik heb nergens geschreven dat jij die auto niet mogen kopen. Zoals jullie werken, 7 dagen op 7 en 24 uur per dag, moet dat er gemakkelijk vanaf kunnen. Jullie zijn de enige mensen die nog werken in de maatschappij. Niemand, maar dan ook niemand kan verantwoorden dat je een Porsche Cayenne nodig hebt om je werk te doen. Hier in de buurt was iemand met een eigen zaak , de zoon een Porsche GT3 RS op naam van de zaak, met de L er nog achterop. Als je zo een auto nodig vindt, koop hem dan privé, net zoals de andere helft van de maatschappij.

En het is net door die misbruiken dat de andere die er niet zoveel gebruik van hebben gemaakt moeten opdraaien zoals altijd in de maatschappij.

Comment

Working...
                                          X