Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bron

Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
    zijn we opweg naar een nieuwe aanpassing?

De cataloguswaarde is “de catalogusprijs van het voertuig in nieuwe staat bij verkoop aan een particulier, inclusief opties en werkelijk betaalde BTW, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of restorno”.

dit zowel voor nieuw als reeds ingeschreven wagens ....

opmerking : werkelijk betaalde BTW.
    eindelijk nog eens een interessante ontopic post : welke is uw bron ?

Comment

• Febiac

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Kleine update vn Touring ivm hun meeting met Vanackere en FEBIAC.
      Achter de schermen dus nog steeds gesprekken ...Heb Vanackere ondertussen nog wat voorbeelden gemailed van binnen mijn vriendenkring en welke problemen er allemaal zijn nu door hun
      Op de website van Febiac kan ik niks recents vinden over VAA, misschien enkel voor leden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
        Dus omdat jij 't niet kan betalen, zou niemand het mogen hebben?
        Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
        Ik heb nergens geschreven dat jij die auto niet mogen kopen. Zoals jullie werken, 7 dagen op 7 en 24 uur per dag, moet dat er gemakkelijk vanaf kunnen. Jullie zijn de enige mensen die nog werken in de maatschappij. Niemand, maar dan ook niemand kan verantwoorden dat je een Porsche Cayenne nodig hebt om je werk te doen. Hier in de buurt was iemand met een eigen zaak , de zoon een Porsche GT3 RS op naam van de zaak, met de L er nog achterop. Als je zo een auto nodig vindt, koop hem dan privé, net zoals de andere helft van de maatschappij.

En het is net door die misbruiken dat de andere die er niet zoveel gebruik van hebben gemaakt moeten opdraaien zoals altijd in de maatschappij.
        Mijn beste mens,

we leven (nog) niet in een communistische staat en zolang men niet 1 officieel type firmawagen maakt met die ene vaste prijs, maakt het niet uit of wagen A van 30000 euro van de firma is of wagen B van 60000 euro.
        Soit, 't is door azijnpissers zoals u dat in ieder geval de economie waarvan u (net zoals ik) mee van profiteert snel de bergaf gaat.
        Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
          Niemand, maar dan ook niemand kan verantwoorden dat je een Porsche Cayenne nodig hebt om je werk te doen.
          Tiens, ik kan wel een paar redenen bedenken. Veel op de baan zitten, en soms een degelijk 4x4-systeem nodig hebben, 5 zitplaatsen en een grote koffer. Vier redenen.

Nu, als je van mening bent dat dat in België niet kan, dan kan ik je met volle plezier melden dat ik 10 km van de landsgrens woon. Vanzelfsprekend zal mijn vennootschap dan ook alle belastingen in het buitenland betalen als mijn vennootschap uit België vertrokken is.

Als België zo erg zou worden dat je als zaakvoerder nog niet eens een Cayenne kan scoren als bedrijfswagen, dan zouden veel zaakvoerders vrolijk werknemer gebleven zijn. Het probleem dan: als iedereen werknemer wil zijn, wie is dan nog werkgever?

Het lijkt me erg naïef om te denken dat een werkgever je werk geeft omdat hij vind dat hij een sociale opdracht te vervullen heeft en daar minder aan over zou moeten houden dan de werknemer die quasi geen risico loopt (voorrang op schuldeisers bij failliete zaak bij uitkeren ontslagvergoeding, werkloosheidsvergoeding tot in de eeuwigheid, loon vanaf de eerste of tweede dag bij ziekte, ...).

De dag dat een zelfstandige eveneens van die voordelen kan genieten, lijkt het me vanzelfsprekend dat VAA aan de volle pot wordt aangerekend. Maar daar zijn we nog lang niet, en het is ook veelzeggend dat vele werknemers wel afgeven op die dikke Cayenne maar zelfs niet de moeite doen om hun comfortabele job op te geven voor een carrière als zelfstandige.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davnan Bekijk Berichten
            eindelijk nog eens een interessante ontopic post : welke is uw bron ?
            Over enkele dagen zullen we het verdict kennen. Op de loonafrekening van de maand februari wordt de VAA met de nieuwe berekening gemaakt. De vergelijking met de loonstrook van januari zal duidelijk maken hoeveel er bij komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Tiens, ik kan wel een paar redenen bedenken. Veel op de baan zitten, en soms een degelijk 4x4-systeem nodig hebben, 5 zitplaatsen en een grote koffer. Vier redenen.

Nu, als je van mening bent dat dat in België niet kan, dan kan ik je met volle plezier melden dat ik 10 km van de landsgrens woon. Vanzelfsprekend zal mijn vennootschap dan ook alle belastingen in het buitenland betalen als mijn vennootschap uit België vertrokken is.

Als België zo erg zou worden dat je als zaakvoerder nog niet eens een Cayenne kan scoren als bedrijfswagen, dan zouden veel zaakvoerders vrolijk werknemer gebleven zijn. Het probleem dan: als iedereen werknemer wil zijn, wie is dan nog werkgever?

Het lijkt me erg naïef om te denken dat een werkgever je werk geeft omdat hij vind dat hij een sociale opdracht te vervullen heeft en daar minder aan over zou moeten houden dan de werknemer die quasi geen risico loopt (voorrang op schuldeisers bij failliete zaak bij uitkeren ontslagvergoeding, werkloosheidsvergoeding tot in de eeuwigheid, loon vanaf de eerste of tweede dag bij ziekte, ...).

De dag dat een zelfstandige eveneens van die voordelen kan genieten, lijkt het me vanzelfsprekend dat VAA aan de volle pot wordt aangerekend. Maar daar zijn we nog lang niet, en het is ook veelzeggend dat vele werknemers wel afgeven op die dikke Cayenne maar zelfs niet de moeite doen om hun comfortabele job op te geven voor een carrière als zelfstandige.
              Volledig met eens,

onlangs hoorde ik een redenering van een boekhouder die nog niet zo slecht in elkaar zit.

tekort van 200 milj ? ± 200.000 bedrijfswagens in belgie ? dit delen op elkaar en eenmalige taks invoeren..? dan is dit €100.. zelf al hadden ze 2 miljard te kort was het eenmalig €1000 een taks waar de zelfstandige of de bedrijfswagen mensen het veeeel minder lastig mee hebben.

just my 2 cent

Comment

Ik heb nergens geschreven dat jij die auto niet mogen kopen. Zoals jullie werken, 7 dagen op 7 en 24 uur per dag, moet dat er gemakkelijk vanaf kunnen. Jullie zijn de enige mensen die nog werken in de maatschappij. Niemand, maar dan ook niemand kan verantwoorden dat je een Porsche Cayenne nodig hebt om je werk te doen. Hier in de buurt was iemand met een eigen zaak , de zoon een Porsche GT3 RS op naam van de zaak, met de L er nog achterop. Als je zo een auto nodig vindt, koop hem dan privé, net zoals de andere helft van de maatschappij.

En het is net door die misbruiken dat de andere die er niet zoveel gebruik van hebben gemaakt moeten opdraaien zoals altijd in de maatschappij.
                Ik zie niet in waarom je geen Cayenne zou mogen kopen op de zaak, zoals hierboven al reeds is uitgelegd. Gewoon omdat het een Porsche is?

Die GT3 RS voor de zoon gaat er inderdaad over (moest dit zo zijn), maar dit lijkt mij niet echt een representatief voorbeeld van de doorsneezaakvoerder.

(ps. ben zelf geen zelfstandige)

Comment

Koop een iets normalere auto en de VAA valt wel mee. Niemand kan goedpraten dat je een auto moet hebben van minstens zoveel duizend euro omdat je dat nodig hebt voor je werk.
                  En waarom zou je dat moeten 'goedpraten'?
                  Bedrijfsleider beslist daar toch zelf over. Waarom moet je die beslissing 'motiveren'? Een boer moet toch ook niet motiveren waarom hij een stuk grond van 20ha dan wel van 40ha koopt? Of in de industriële sector welke nieuwe machine er bijkomt?

De auto wordt betaald, de strik en zijn bende ontvangen BTW op de aankoopprijs, BIV, verkeersbelasting en nog eens BTW op alle facturen die volgen. Allemaal idem als wanneer een particulier een identieke wagen zou kopen. Maar die kar is wel in het slechtste geval maar 50% aftrekbaar als beroepskost.
                  Lijkt me dat ze al genoeg hieraan verdienen, niet. Een VAA dat voor grotere of "vervuilendere" auto's maal 3 of maal 5 gaat is er dan zwaar over.

Het is opnieuw een last op bezit (dus een verdoken vermogenstaks) en niet een taks op gebruik. Dit staat dus haaks op het groene idee.
                  Een bedrijfsleider die met zijn "vervuilende" kar zo'n 5000km/jaar prive gaat rijden zal veel minder vervuilen dan die werknemer met zijn eco-krel die zoveel mogelijk prive km aflegt om toch maar het onderste uit de kan te halen van zijn prive-voordeel (en zo zijn er VEEL...)
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Waarom zou ik wel met netto-geld mijn auto moeten kopen en jij niet ? Ben jij dan wat speciaal ? Dat is niet jaloers, dat is onrechtvaardig. Wat is daar kortzichtig aan ? Er zijn genoeg gevallen gekend van mensen die met dikke wagens rijden en die allerlei steunmaatregelen krijgen, bvb. studiebeurs, enz. Ik heb daar geen recht op want mijn inkomsten zijn te hoog. En ondertussen kan het niet op binnen de andere groep van mensen.
                    Waarom zou jij wél ziekteverlof, dertiende maand, werkloosheidsuitkering, volwaardig pensioen,... moeten krijgen en een zelfstandige niet? Zoals hier eerder is aangehaald mag een zelfstandige toch ook ergens een voordeel hebben tegenover een werknemer? En het lijkt mij ook eerder normaal dat indien een zelfstandige ook in aanmerking komt voor bovenstaande zaken, dat dit voordeel van een wagen op de zaak kopen wegvalt, maar zo ver zijn we nog laaaang niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                      Volledig met eens,

onlangs hoorde ik een redenering van een boekhouder die nog niet zo slecht in elkaar zit.

tekort van 200 milj ? ± 200.000 bedrijfswagens in belgie ? dit delen op elkaar en eenmalige taks invoeren..? dan is dit €100.. zelf al hadden ze 2 miljard te kort was het eenmalig €1000 een taks waar de zelfstandige of de bedrijfswagen mensen het veeeel minder lastig mee hebben.

just my 2 cent
                      Inderdaad, omdat je als zaakvoerder eenmalig een paar € 100 meer dient te betalen op pakweg een Audi A6 doe je deze niet weg, iedereen moet tenslotte een inspanning leveren in deze tijden. Maar als je van de ene dag op de andere een paar € 1.000 uit eigen zak jaarlijks moet opleggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                        Inderdaad, omdat je als zaakvoerder eenmalig een paar € 100 meer dient te betalen op pakweg een Audi A6 doe je deze niet weg, iedereen moet tenslotte een inspanning leveren in deze tijden. Maar als je van de ene dag op de andere een paar € 1.000 uit eigen zak jaarlijks moet opleggen...
                        Ware het niet dat 200 miljoen gedeeld door 200k niet 100, maar 1000 euro is. Maar ik snap het punt. Dit eenmalig betalen is inderdaad beter dan dit jaarlijks of zelfs maandelijks bijbetalen.

Comment

• Heb hier de laatste dagen/weken/maanden toch wel "redelijk" wat gefrusteerde reacties gelezen naar de zelfstandigen met hun dikke bak toe hoor

Als je nu X aantal euro omzet draait per maand met uw firma en uw firma kan het zich permitteren om een mooie auto te kopen waarom daar moeilijk over doen ???
                          ( auto wordt toch betaald dus zie ik het probleem niet )

Jaloerse gasten zeg ....

Comment

• Hadden ze ook niet beter gedacht aan een plafond?

Bijvoorbeeld auto's onder de 50.000 of 75.000 euro de vroegere VAA aanhouden, auto's boven het plafond worden extra belast op het bijkomende bedrag. Het is dan natuurlijk wel de discussie hoe hoog dat plafond ligt.

Maar dan zouden de vertegenwoordigers (zij die hun auto het meeste nodig hebben) niet getroffen zijn en de bedrijfsleiders kunnen nog altijd een degelijke auto op de zaak kopen. De extravagante speeltjes zoals Ferrari enz hebben het natuurlijk nog wel aan hun rekker.

Comment

verhuis naar Noord Korea, uw ideeën zijn daar zeer welkom
                              wie ben jij om te beslissen wat kan en wat niet kan als bedrijfswagen

die wagen wordt aangekocht met geld uit een vennootschap, niet met belastingsgeld
                              die wagen is maar voor een bepaald percentage aftrekbaar
                              je hebt BTW, BIV, verkeersbelasting, accijnzen, ...

ik vind het grappig dat mensen die NIET zelfstandige zijn er altijd vanuit gaan dat die Porsche op de één of andere manier op HUN kosten wordt aangekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                IEDEREEN betaalt meer. Behalve de politiekers.
                                Dus in plaats van hier ambras te maken kunnen we beter aan 1 zeel trekken om een oplossing te vinden.
                                Dit topic heeft niet veel meer te maken met VAA.
                                Eindelijk nog iemand die eens iets zinnigs zegt.
                                Heb het al 10tal pagina's geleden gezegd,ze zijn iedereen tegen elkaar aan het zetten: werknemers vs zelfstandigen, vlamingen vs walen, noem maar op.

DAT IS VERKEERD!
                                We zouden ons idd beter verzetten tegen de die die met ons geld gevaarlijke spellekes aan het spelen zijn en dan later in de zevende dag komen pleiten dat ze ook een evenwichtig klimaat en rust moeten creeëren voor de regels die ze zelf gestemd hebben

En voor de mensen die jaloers zijn van het andere "type": ruil uw leven en probeer het ook eens.

En nu back to VAA please.
                                Ik vind het eigenlijk wel zeergrappig dat er tegenwoordig meer en meer artikelen verschijnen door de pers met de melding dat de kans groot is de 200 mio niet gehaald gaat worden.
                                Keerzijde is dat ze dan nog eens mss gaan afkomen en daar heb ik nu echt geen zin in.
                                Last edited by ; 26/02/2012, 21:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Heb hier de laatste dagen/weken/maanden toch wel "redelijk" wat gefrusteerde reacties gelezen naar de zelfstandigen met hun dikke bak toe hoor

Als je nu X aantal euro omzet draait per maand met uw firma en uw firma kan het zich permitteren om een mooie auto te kopen waarom daar moeilijk over doen ???
                                  ( auto wordt toch betaald dus zie ik het probleem niet )

Jaloerse gasten zeg ....
                                  Jij trekt je van de vaa, niets van aan; in mijn ogen ben je nog een echte zelfstandige en niet 1 van die mietjes die hun droomauto moeten verkopen omdat ze de vaa niet willen afdragen...

Teveel bedrijven zien een luxeauto als investering... (modellen in beperkte oplage)

Als ik zelfstandige was; dan zou ik gewoon denken wat ik in het verleden gekregen heb, heb ik gehad en we kijken naar morgen; en maken er het beste van. Als particulier heb ik ook die ingesteldheid.

Waar een deel van de furstratie bij de particulier zit; waarom betaalt een particulier +- 30% meer voor een auto tov. een zelfstandige ? Diezelfde particulier gebruikt zijn auto ook voor 80% als woon-werk.

De zere tenen, zijn diegen die nu stijgeren omdat de voordelen van een vennootschap (auto op de zaak) betreffende de vaa teniet gedaan worden...

Men spreekt hier blijkbaar over een verworven recht, wat betreft de aftrekbaarheid van een auto...

Als ik morgen een auto koop, die ik alleen maar kan betalen als ik hem fiscaal kan inbrengen. Dan koop ik boven mijn budget... en dat is een kapitale denkfout bij het maken van je investeringsplannen.

Een te dure auto is ALTIJD een verliespost.

Ik gun iedereen zijn licht, maar als ik morgen kom janken dat ik mijn auto (vb: elektrische tesla)niet meer kan/wil betalen omdat ze de ecopremie afschaffen, ea... dan zal ik ook op weinig begrip kunnen rekenen.Wat ik NORMAAL zou vinden !

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat er al jaren aan een stuk misbruik is gemaakt dmv bedrijfswagen; vooral in de hogere lonen om belastingen te ontduiken... (En als ik het kon zou ik het ook gedaan hebben !!! )
                                  En mogelijk kwam ik hier dan ook zoeken naar oplossingen...

En hopelijk zegt dan ook iemand, hoe het verhaal aan de andere kant is; om me te laten realiseren dat ik het zo slecht nog niet heb. (relativeren noemen ze dat)

Als zelfstandige zijnde, moet je je geluk niet laten bepalen door het voordeel dat je kan doen door de aankoop van een auto... zelfstandige zijn is veeeeel meer dan dat.
                                  (Dat is een auto kopen naar je zin met privéinkomsten zonder te moeten melken aan de staatskas/ zelf je ziekteverzekering,gewaarborgd inkomen en pensioen voorzien) Dan krijg je bij mij veel aanzien, en alle rechten van een particulier...

Mijn rol in dit verhaal is voor mij heel duidelijk; brengen van evenwicht in de zaak... ik heb absoluuut niets tegen zelfstandigen !!! 80% van mijn familie is zelfstandige !!! En ik zoek zelfs mee naar oplossingen...

En ja, de manier waarom ze de regelgeving aanpassen IS schandalig !

En geef nu zelf toe, bedrijven met een bescheiden autopark gaan niets voelen... bedrijven met meerdere lambo's, ferrari's,...
                                  Want blijkbaar voelen meerder bedrijven zich hier altijd aangesproken als het over dit onderwerp gaat...
                                  Last edited by ; 26/02/2012, 22:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                    Eindelijk nog iemand die eens iets zinnigs zegt.
                                    Heb het al 10tal pagina's geleden gezegd,ze zijn iedereen tegen elkaar aan het zetten: werknemers vs zelfstandigen, vlamingen vs walen, noem maar op.

DAT IS VERKEERD!
                                    We zouden ons idd beter verzetten tegen de die die met ons geld gevaarlijke spellekes aan het spelen zijn en dan later in de zevende dag komen pleiten dat ze ook een evenwichtig klimaat en rust moeten creeëren voor de regels die ze zelf gestemd hebben

En voor de mensen die jaloers zijn van het andere "type": ruil uw leven en probeer het ook eens.

En nu back to VAA please.
                                    Ik vind het eigenlijk wel zeergrappig dat er tegenwoordig meer en meer artikelen verschijnen door de pers met de melding dat de kans groot is de 200 mio niet gehaald gaat worden.
                                    Keerzijde is dat ze dan nog eens mss gaan afkomen en daar heb ik nu echt geen zin in.
                                    Het Europese systeem is heel simpel; verdeel en heers...
                                    Geef het volk brood en spelen... (zie griekenland)

Over jaloersheid is er bij mij geen sprake, wel maak ik me druk over het inlevingsvermogen dat sommige bedrijven hebben tov. de particuliere werknemer... (en voor alle duidelijkheid; niet ieder bedrijf...)

Het doodvallen tov. de vaa... nog liever alles verkopen dan bij te dragen... brengt bij mij het beeld op van altijd maar krijgen, krijgen, krijgen...

En daar krijg je niet veel sympathie mee...

Nu wat betreft de oplossing; Eerst alles rechtrekken wat er scheef loopt... waar ze nu mee bezig zijn.
                                    2de stap het evenwicht vinden tussen besparen en inkomsten genereren...
                                    3de stap: Tegen het volk zeggen dat we als België niet in een crisis zitten, maar dat we met zen alle door harder te werken de crisis kunnen overwinnen. Al die besparingen zorgen ervoor dat we minder en minder uitgeven, waardoor het nog erger zal worden.
                                    Last edited by ; 26/02/2012, 22:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Heb hier de laatste dagen/weken/maanden toch wel "redelijk" wat gefrusteerde reacties gelezen naar de zelfstandigen met hun dikke bak toe hoor
                                      Ik heb hier toch eerder gefrustreerde reacties VAN zelfstandigen gehoord, dan van werknemers NAAR zelfstandigen toe hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik heb hier toch eerder gefrustreerde reacties VAN zelfstandigen gehoord, dan van werknemers NAAR zelfstandigen toe hoor.

Dan heb ik op de verkeerde dagen de andere reacties gelezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Jij trekt je van de vaa, niets van aan; in mijn ogen ben je nog een echte zelfstandige en niet 1 van die mietjes die hun droomauto moeten verkopen omdat ze de vaa niet willen afdragen...

Teveel bedrijven zien een luxeauto als investering... (modellen in beperkte oplage)

Als ik zelfstandige was; dan zou ik gewoon denken wat ik in het verleden gekregen heb, heb ik gehad en we kijken naar morgen; en maken er het beste van. Als particulier heb ik ook die ingesteldheid.

Waar een deel van de furstratie bij de particulier zit; waarom betaalt een particulier +- 30% meer voor een auto tov. een zelfstandige ? Diezelfde particulier gebruikt zijn auto ook voor 80% als woon-werk.

De zere tenen, zijn diegen die nu stijgeren omdat de voordelen van een vennootschap (auto op de zaak) betreffende de vaa teniet gedaan worden...

Men spreekt hier blijkbaar over een verworven recht, wat betreft de aftrekbaarheid van een auto...

Als ik morgen een auto koop, die ik alleen maar kan betalen als ik hem fiscaal kan inbrengen. Dan koop ik boven mijn budget... en dat is een kapitale denkfout bij het maken van je investeringsplannen.

Een te dure auto is ALTIJD een verliespost.

Ik gun iedereen zijn licht, maar als ik morgen kom janken dat ik mijn auto (vb: elektrische tesla)niet meer kan/wil betalen omdat ze de ecopremie afschaffen, ea... dan zal ik ook op weinig begrip kunnen rekenen.Wat ik NORMAAL zou vinden !

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat er al jaren aan een stuk misbruik is gemaakt dmv bedrijfswagen; vooral in de hogere lonen om belastingen te ontduiken... (En als ik het kon zou ik het ook gedaan hebben !!! )
                                          En mogelijk kwam ik hier dan ook zoeken naar oplossingen...

En hopelijk zegt dan ook iemand, hoe het verhaal aan de andere kant is; om me te laten realiseren dat ik het zo slecht nog niet heb. (relativeren noemen ze dat)

Als zelfstandige zijnde, moet je je geluk niet laten bepalen door het voordeel dat je kan doen door de aankoop van een auto... zelfstandige zijn is veeeeel meer dan dat.
                                          (Dat is een auto kopen naar je zin met privéinkomsten zonder te moeten melken aan de staatskas/ zelf je ziekteverzekering,gewaarborgd inkomen en pensioen voorzien) Dan krijg je bij mij veel aanzien, en alle rechten van een particulier...

Mijn rol in dit verhaal is voor mij heel duidelijk; brengen van evenwicht in de zaak... ik heb absoluuut niets tegen zelfstandigen !!! 80% van mijn familie is zelfstandige !!! En ik zoek zelfs mee naar oplossingen...

En ja, de manier waarom ze de regelgeving aanpassen IS schandalig !

En geef nu zelf toe, bedrijven met een bescheiden autopark gaan niets voelen... bedrijven met meerdere lambo's, ferrari's,...
                                          Want blijkbaar voelen meerder bedrijven zich hier altijd aangesproken als het over dit onderwerp gaat...
                                          Zelden zo'n hoop onzin in 1 post gelezen

-Er is een verschil tussen moeten en willen. Als je al kapotbelast wordt, dan WIL je op een bepaald moment niet meer...

-Kun je me eens uitleggen wat zelfstandigen dan in het verleden GEKREGEN hebben aub?

-Verworven rechten...breek me de bek niet open. Werknemers die zelfstandigen gaan beschuldigen van het vasthouden aan verworven rechten
                                          -Misbruik maken van een bedrijfswagen door belastingen te ontduiken? Leg me dat eens uit aub?

-Relativeren?

Ik zal hier ook eens komen "relativeren" als ze de sociale zekerheid verder afbouwen, prijs van dienstencheques verhogen, etc. en allerlei andere dingen waar ik als zelfstandige niet kan van genieten.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          3de stap: Tegen het volk zeggen dat we als België niet in een crisis zitten, maar dat we met zen alle door harder te werken de crisis kunnen overwinnen. Al die besparingen zorgen ervoor dat we minder en minder uitgeven, waardoor het nog erger zal worden.

Geloof je dat nu werkelijk zelf?

Graag een eerlijk antwoord aub!
                                          Last edited by Haddock; 27/02/2012, 01:20.
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X