Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag.be:

    27/02/2012 02:50

    Vergeleken met 2011 is de autoverkoop in België in januari volgens federatie Febiac met 20 procent teruggevallen. Merken als Audi, BMW en Mercedes hebben in hun luxesegment klappen gekregen.

    Voor directeur Michel Martens van de Belgische autofederatie Febiac zijn de redenen voor de dalende verkoop niet ver te zoeken.

    Belasting op bedrijfswagens

    "De aanslepende onduidelijkheid over de vernieuwde belasting op bedrijfswagens doet bedrijven wachten met kopen. Ook de aangekondigde nieuwe Vlaamse inschrijvingstaks voor nieuwe voertuigen vanaf 1 maart en de heersende economische crisis doen geïnteresseerden nadenken. Maart kondigt zich voor ons als cruciaal aan."

    "Nu de vernieuwde belasting op de loonbrief zichtbaar is geworden, lokt dat emotionele reacties uit", zegt Martens ook. Maar dat zou van korte duur zijn. "Zeker vergeleken met Luxemburg en Nederland was de vroegere belasting trouwens uit verhouding. Daar lag ze al hoger."

    Competitiviteit onder druk

    Febiac vindt wel dat de competitiviteit van de Belgische economie meer onder druk komt. "Want tot voor kort was een wagen voor veel bedrijven een instrument om de hoge loonkosten te temperen." In de showroom is de evolutie al voelbaar. "Van de ML, een 4x4 -model, hebben we er in januari geen enkele verkocht", klinkt het bij Mercedes.

    JVDPO

    Foto: Jeffrey Gaens
    autosalon
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

    Comment


    • Azijnpisser, Noord-Koreaan en meer van dat fraais. Nooit gedacht dat opkomen voor je eigen mening zo een gevolgen kan hebben. Het zegt in ieder geval meer over jullie dan over mij.

      Ik besef dat we niets zijn zonder werkgevers. Beseffen jullie ook dat jullie niets zijn zonder werknemers ? En qua gefrustreerd zijn. Wie is hier nu gefrustreerd ?

      Ik ben ook autoliefhebber, anders zat ik niet op dit forum. Maar als werknemer wordt ik enkel geacht met een Dacia of Fordje te rijden. De andere leuke auto's zijn voor de zelfstandigen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
        Maar als werknemer wordt ik enkel geacht met een Dacia of Fordje te rijden. De andere leuke auto's zijn voor de zelfstandigen.
        Wordt dan toch zelfstandige ?

        Of wil je je 40-uren werkweek, je betaald verlof, je 13de maand, je deftig pensioen en je sociaal vangnet niet opgeven ?

        We zitten voorlopig nog in een vrij land, niemand die je verplicht werknemer of zelfstandige te zijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
          Maar als werknemer wordt ik enkel geacht met een Dacia of Fordje te rijden. De andere leuke auto's zijn voor de zelfstandigen.
          Voor zover ik weet moet enkel één van de vennoten een vestigingsattest hebben om te beginnen. Dus ofwel doe je een jaartje avondschool, ofwel vind je een vriend die het attest al heeft. 6000€ voor je eigen BVBA en je bent vertrokken als profiterende zaakvoerder!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            En geef nu zelf toe, bedrijven met een bescheiden autopark gaan niets voelen... bedrijven met meerdere lambo's, ferrari's,...
            Want blijkbaar voelen meerder bedrijven zich hier altijd aangesproken als het over dit onderwerp gaat...
            Zeg nu eens zelf, over hoeveel percent van de zelfstandigen gaat het hier dan eigenlijk?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
              Vandaag.be:
              HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


              HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


              tgaat hier naar de kl*ten

              en ps: stop eens met dat kinderachtig gedoe. Iedereen heeft een mening, punt uit. Back on topic k.thx
              Hier stond eens mijn auto vermeld.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                En geef nu zelf toe, bedrijven met een bescheiden autopark gaan niets voelen...
                Mijn boekhouder heeft een zaak met een vloot diesel-Polo's als firmawagens voor haar werknemers moeten melden dat het over de hele lijn duurder wordt. De werknemers schieten erbij in, de werkgever ook.

                De individuele zelfstandige kan het nog overwegen of die ene gekke M3 of Porsche Cayenne er nog in past, en vele zelfstandigen zullen hun auto eerder uit colère wegdoen dan uit financiële limieten (mijn Z4M is ook te doen, maar ik ga wel belast worden op een waarde die de auto in mijn bezit nooit gehad heeft, wat de colére verklaart) maar volgens mij zit het echte drama in de werknemers die even 200€ netto per maand moeten afgeven, en werkgevers die ook niet meer de ruimte hebben om die 200€ netto te compenseren met een loonsverhoging van 400€ bruto, nadat ze er zelf ook nog eens 200€ aan inschieten.

                En 200€ per partner voor een gezin is een stevige knauw uit het budget en zal een impact hebben op de koopkracht, en bijgevolg de algehele economie.

                De indexaanpassing zou dat nog enigszins kunnen compenseren, ware het niet dat het de werkgevers zijn die die indexaanpassing moeten ophoesten...
                Last edited by ; 27/02/2012, 11:47.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Mijn boekhouder heeft een zaak met een vloot diesel-Polo's als firmawagens voor haar werknemers moeten melden dat het over de hele lijn duurder wordt. De werknemers schieten erbij in, de werkgever ook.

                  De individuele zelfstandige kan het nog overwegen of die ene gekke M3 of Porsche Cayenne er nog in past, en vele zelfstandigen zullen hun auto eerder uit colère wegdoen dan uit financiële limieten (mijn Z4M is ook te doen, maar ik ga wel belast worden op een waarde die de auto in mijn bezit nooit gehad heeft, wat de colére verklaart) maar volgens mij zit het echte drama in de werknemers die even 200€ netto per maand moeten afgeven, en werkgevers die ook niet meer de ruimte hebben om die 200€ netto te compenseren met een loonsverhoging van 400€ bruto, nadat ze er zelf ook nog eens 200€ aan inschieten.

                  En 200€ per partner voor een gezin is een stevige knauw uit het budget en zal een impact hebben op de koopkracht, en bijgevolg de algehele economie.

                  De indexaanpassing zou dat nog enigszins kunnen compenseren, ware het niet dat het de werkgevers zijn die die indexaanpassing moeten ophoesten...

                  Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands


                  Ik slik liever een verlies van 20k (moet de wagen overnemen van leasing tegen 45k) dan dirupo maandelijks 1200 EUR te gunnen

                  Doordat de luxemarkt nu instort, is het imho wel mogelijk je wagen tegen de lage "marktprijs" uit je vennootschap te lichten. Of verwachten ze dat je dat de wagens voor de boekwaarde gaat verkopen?


                  Ik wil gerust mijn belastingen betalen maar er zijn grenzen... 1200 EUR per maand is deze wagen mij niet waard

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fokdirupo1 Bekijk Berichten
                    http://www.2dehands.be/autos/autos/l...115223659.html

                    Ik slik liever een verlies van 20k (moet de wagen overnemen van leasing tegen 45k) dan dirupo maandelijks 1200 EUR te gunnen

                    Doordat de luxemarkt nu instort, is het imho wel mogelijk je wagen tegen de lage "marktprijs" uit je vennootschap te lichten. Of verwachten ze dat je dat de wagens voor de boekwaarde gaat verkopen?


                    Ik wil gerust mijn belastingen betalen maar er zijn grenzen... 1200 EUR per maand is deze wagen mij niet waard
                    Is toch wel drastisch. Kan je dan niet beter iets meer tijd nemen, voor €20000 kan je toch even verlies nemen?

                    Ik heb op mijn 520d gisteren het voorschot ontvangen, hij gaat zaterdag de deur uit. Hopelijk heb ik dan ook mijn "nieuwe" tweedehands. Ook veel VAA maar wel een nieuwe wagen.

                    Comment


                    • Vergeleken met 2011 is de autoverkoop in België in januari volgens federatie Febiac met 20 procent teruggevallen. Merken als Audi, BMW en Mercedes hebben in hun luxesegment klappen gekregen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Zelden zo'n hoop onzin in 1 post gelezen

                        -Er is een verschil tussen moeten en willen. Als je al kapotbelast wordt, dan WIL je op een bepaald moment niet meer...

                        -Kun je me eens uitleggen wat zelfstandigen dan in het verleden GEKREGEN hebben aub?

                        -Verworven rechten...breek me de bek niet open. Werknemers die zelfstandigen gaan beschuldigen van het vasthouden aan verworven rechten
                        -Misbruik maken van een bedrijfswagen door belastingen te ontduiken? Leg me dat eens uit aub?

                        -Relativeren?

                        Ik zal hier ook eens komen "relativeren" als ze de sociale zekerheid verder afbouwen, prijs van dienstencheques verhogen, etc. en allerlei andere dingen waar ik als zelfstandige niet kan van genieten.
                        ²²²²²²

                        Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                        Azijnpisser, Noord-Koreaan en meer van dat fraais. Nooit gedacht dat opkomen voor je eigen mening zo een gevolgen kan hebben. Het zegt in ieder geval meer over jullie dan over mij.

                        Ik besef dat we niets zijn zonder werkgevers. Beseffen jullie ook dat jullie niets zijn zonder werknemers ? En qua gefrustreerd zijn. Wie is hier nu gefrustreerd ?

                        Ik ben ook autoliefhebber, anders zat ik niet op dit forum. Maar als werknemer wordt ik enkel geacht met een Dacia of Fordje te rijden. De andere leuke auto's zijn voor de zelfstandigen.
                        *Wihiiii ik zeg mijn mening en ik word uitgemaakt wihihiiii*

                        Jij reageert hier nooit op de inhoudelijke kritiek tegenover je "mening". Je komt hier eerst wat keet schoppen, gaat nooit in op inhoudelijke repliek en dan begin je nog te bleiten dat je geen respect krijgt. Tja....
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fokdirupo1 Bekijk Berichten
                          http://www.2dehands.be/autos/autos/l...115223659.html

                          Ik slik liever een verlies van 20k (moet de wagen overnemen van leasing tegen 45k) dan dirupo maandelijks 1200 EUR te gunnen

                          Doordat de luxemarkt nu instort, is het imho wel mogelijk je wagen tegen de lage "marktprijs" uit je vennootschap te lichten. Of verwachten ze dat je dat de wagens voor de boekwaarde gaat verkopen?


                          Ik wil gerust mijn belastingen betalen maar er zijn grenzen... 1200 EUR per maand is deze wagen mij niet waard
                          Ik zou toch opletten.

                          Iedereen roept en tiert maar vergeet niet dat de wetten nog steeds niet gestemd zijn geweest en dus ook niet in werking treden. Net daarom dat de meeste gewoon hun plaat terugzenden .. want das goedkoper dan verlies te nemen ...

                          Als alle cijfers echt zo erg blijken te zijn, zullen ze het wel aanpassen. Zoals gezegd, FEBIAC en Touring zitten deze week samen. FEBIAC werkt ondertussen aan meer cijfermateriaal. En touring zit samen met de minister op 9 maart om alles aan te kaarten.

                          Met wat gelukt wordt het aangepast. worst case scenario, ze passen niet aan en neem je verlies pas binnen twee maanden...het te koop zetten is puur emotioneel en de nick bewijst het ook. De plaat inzenden is veel goedkoper

                          ik quote FEBIAC:

                          Maar er is meer aan de hand. Een deel van de terugval had vast vermeden kunnen en moeten worden mits een beter politiek beleid en een betere communicatie.

                          De voortdurende onduidelijkheid en kleine bijstellingen omtrent de nieuwe berekening van het voordeel van alle aard van firmawagens, zet een bijkomende rem op de markt. Zolang de definitieve wetteksten aangaande deze nieuwe reglementering niet gepubliceerd zijn, wachten de fleetklanten af om een auto te kiezen en te bestellen. FEBIAC vraagt dan ook met aandrang dat deze teksten helder en eenduidig geformuleerd én zo snel mogelijk gepubliceerd worden. Zoniet zal de huidige marktverstoring zich nog verder uitdiepen.

                          Ten slotte heeft ook de nieuwe BIV-regeling (belasting op inverkeerstelling) in Vlaanderen voor onduidelijkheid en onzekerheid gezorgd. Gisteren pas is er duidelijkheid gekomen over deze regeling die initieel al op 1 januari zou ingaan. Bestelde en geleverde wagens waarvoor de nieuwe BIV lager uitkwam, hebben de hele maand januari staan wachten op inschrijving om van het nieuwe tarief te kunnen genieten. Dat de automarkt het jaar 2012 sputterend inzet, hoeft dus allerminst verwondering te wekken. Het wekt wel onbegrip en ongenoegen binnen de autosector omdat elk van deze obstakels vermeden had kunnen worden.
                          Nagel op de kop. Maar zullen ze luisteren ?
                          Last edited by fblade; 27/02/2012, 13:08.
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Is toch wel drastisch. Kan je dan niet beter iets meer tijd nemen, voor €20000 kan je toch even verlies nemen?

                            Ik heb op mijn 520d gisteren het voorschot ontvangen, hij gaat zaterdag de deur uit. Hopelijk heb ik dan ook mijn "nieuwe" tweedehands. Ook veel VAA maar wel een nieuwe wagen.
                            Eind deze week neem ik een beslissing maar de wagen gaat er wss uit. Als ik er geen 30k voor krijg, trek ik er mee naar het buitenland...

                            "iets meer tijd" is geen optie meer, dankzij de laatste wijziging van de VAA regels mbt tweedehandswagens ben ik nu ferm gekloot. Ik ben vorig jaar plots in kosten gevallen met mijn vorige wagen en heb "cheap" een premium selection gehaald in Duitsland. Bij de eerste VAA formule was ik 600eur per maand kwijt, geen probleem voor mij. Ik wil gerust mijn 'bijdrage' leveren aan de crisis (die veroorzaakt werd door banken/regeringen nb) MAAR door de laatste wijziging moet ik plots 1020 EUR betalen.


                            Ik heb hier ook intussen de nodige frustratie gelezen en sommige mensen reageren wel erg kortzichtig... Niet iedereen heeft porsches, lambo's etc... And so what, geef jullie sociale zekerheid op en word zelfstandig, wat jullie vaak vergeten bij zelfstandigen is dat het WERKGEVERS zijn. Niet vergeten, wij creëren ARBEIDSPLAATSEN.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                              Ik zou toch opletten.

                              Iedereen roept en tiert maar vergeet niet dat de wetten nog steeds niet gestemd zijn geweest en dus ook niet in werking treden. Net daarom dat de meeste gewoon hun plaat terugzenden .. want das goedkoper dan verlies te nemen ...

                              Als alle cijfers echt zo erg blijken te zijn, zullen ze het wel aanpassen. Zoals gezegd, FEBIAC en Touring zitten deze week samen. FEBIAC werkt ondertussen aan meer cijfermateriaal. En touring zit samen met de minister op 9 maart om alles aan te kaarten.

                              Met wat gelukt wordt het aangepast. worst case scenario, ze passen niet aan en neem je verlies pas binnen twee maanden...het te koop zetten is puur emotioneel en de nick bewijst het ook. De plaat inzenden is veel goedkoper
                              Denk je nu echt dat ze nog gaan terugkrabbelen? Als er 1 ding duidelijk geworden is de voorbije weken dan is het dat ze nog méér geld nodig hebben dan eerst gedacht...

                              Feit dat men voor de 2de handswagens van factuurprijs (1ste regeling) naar berekening op nieuwprijs is overgestapt (met die ridicule "correctie" van 6%/jaar) is zelfs grotendeels de schuld van Federauto/Febiac.
                              De lobby van invoerders/verkopers nieuwe wagens is vele malen machtiger dan die van verkopers van jonge 2dehands luxewagens. Bij die laatste groep gaan er velen de boeken mogen sluiten.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                                Jij reageert hier nooit op de inhoudelijke kritiek tegenover je "mening". Je komt hier eerst wat keet schoppen, gaat nooit in op inhoudelijke repliek en dan begin je nog te bleiten dat je geen respect krijgt. Tja....
                                Serieus?

                                Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                                Ja, excuseer, jullie zijn de enige die iets bijdragen aan de gemeenschap. Moet ik nog even een voetstukje maken, kan je er gaan opstaan zodat het proletariaat jullie kan aanbidden. Betaal jullie eerst belastingen en met nettogeld een dikke wagen. Niemand zal nog jaloers zijn.

                                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                Even verduidelijken dat die dikke wagens 50% aftrekbaar zijn. Dat wil zeggen dat alvast de andere 50% wordt betaald met netto geld.

                                Met die overige 50% kan max 34% belastingen worden uitgespaard, dwz 17% van het totaalbedrag kan 'teruggetrokken worden van de belastingen' zoals particulieren dat noemen.

                                17% is toch niet zoveel? Die 17% vertegenwoordigt redelijkergewijs het beroepsgebruik.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  Zelfs wanneer je een gedetailleerd rittenboek bijhoudt, heb je geen zekerheid dat het wordt aanvaard. De aanslag geheime commissielonen wordt arbitrair toegepast.

                                  Veel succes om een niet-werkvoertuig in de vennootschap te houden en geen VAA te betalen.




                                  Even verduidelijken dat die dikke wagens 50% aftrekbaar zijn. Dat wil zeggen dat alvast de andere 50% wordt betaald met netto geld.

                                  Met die overige 50% kan max 34% belastingen worden uitgespaard, dwz 17% van het totaalbedrag kan 'teruggetrokken worden van de belastingen' zoals particulieren dat noemen.

                                  17% is toch niet zoveel? Die 17% vertegenwoordigt redelijkergewijs het beroepsgebruik.
                                  Wat ik niet goed begrijp.
                                  En laat me eerst duidelijk maken dat ik hier niemand voor de borst wil stuiten, mijn vrouw is zelf werkgever en werknemer van haarzelf met een bvba auto en VAA langs 2 kanten.

                                  Als je dan zo een autoliefhebber bent en je hebt een porsche/amg/m5/lamborghini die je maar voor 50% kan inbrengen, zet die dan prive, koop een citroen C3 of een golf op je zaak en geniet in het weekend van je leven en je auto en het geld dat je met je zaak kan verdienen.

                                  Comment


                                  • Als autoliefhebber ga ik niet elke dag met een stomme C3 onderweg hoor...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                      Wat ik niet goed begrijp.
                                      En laat me eerst duidelijk maken dat ik hier niemand voor de borst wil stuiten, mijn vrouw is zelf werkgever en werknemer van haarzelf met een bvba auto en VAA langs 2 kanten.

                                      Als je dan zo een autoliefhebber bent en je hebt een porsche/amg/m5/lamborghini die je maar voor 50% kan inbrengen, zet die dan prive, koop een citroen C3 of een golf op je zaak en geniet in het weekend van je leven en je auto en het geld dat je met je zaak kan verdienen.
                                      Mijn berekening hierboven gaat over het stuk wat de zelfstandigen wordt verweten: dat de gemeenschap of de staat die dure karren betaalt. Dat is waar, voor 17%, waarbij ook dat bedrag trouwens eerst moet worden uitgegeven, maar achteraf, gespreid over enkele jaren, als kost kan worden geboekt.

                                      Het antwoord op je vraag staat daar los van, en is omdat 'vennootschapsgeld' nog steeds 'goedkoper' is dan 'privé-geld'. Dat vennootschapsgeld, de winst uit je onderneming, na belasting, is evengoed je verdienste, en als bestuurder kan je die winsten aanwenden: voor investeringen, voor reserves, voor onkosten. Een duurdere kar valt dus gedeeltelijk onder dat laatste. Echter, aangezien in de vennootschapsbelasting daar maximaal 34% belasting werd op betaald, ben je beter af die gelden te gebruiken, in plaats van ze eerst naar je privé te brengen via loon, personenbelasting te betalen, en ze opnieuw uit te geven. Dat heeft niets met fraude of belastingsontduiking te maken (zelfs geen belastingsontwijking), maar gewoon met het correct beheer van fondsen. Hoe krijg je het meeste waar voor je geld.

                                      Opnieuw, ik begrijp niet waarom er kritiek komt tussen werknemers en ondernemers. Beiden kennen hun voor- en nadelen en kunnen vrij tussen de statuten wisselen. Lijkt het andere statuut je wat, go for it.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Mijn berekening hierboven gaat over het stuk wat de zelfstandigen wordt verweten: dat de gemeenschap of de staat die dure karren betaalt. Dat is waar, voor 17%, waarbij ook dat bedrag trouwens eerst moet worden uitgegeven, maar achteraf, gespreid over enkele jaren, als kost kan worden geboekt.

                                        Het antwoord op je vraag staat daar los van, en is omdat 'vennootschapsgeld' nog steeds 'goedkoper' is dan 'privé-geld'. Dat vennootschapsgeld, de winst uit je onderneming, na belasting, is evengoed je verdienste, en als bestuurder kan je die winsten aanwenden: voor investeringen, voor reserves, voor onkosten. Een duurdere kar valt dus gedeeltelijk onder dat laatste. Echter, aangezien in de vennootschapsbelasting daar maximaal 34% belasting werd op betaald, ben je beter af die gelden te gebruiken, in plaats van ze eerst naar je privé te brengen via loon, personenbelasting te betalen, en ze opnieuw uit te geven. Dat heeft niets met fraude of belastingsontduiking te maken (zelfs geen belastingsontwijking), maar gewoon met het correct beheer van fondsen. Hoe krijg je het meeste waar voor je geld.

                                        Opnieuw, ik begrijp niet waarom er kritiek komt tussen werknemers en ondernemers. Beiden kennen hun voor- en nadelen en kunnen vrij tussen de statuten wisselen. Lijkt het andere statuut je wat, go for it.

                                        +10

                                        En hopelijk blijft het nu een beetje on topic.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                          +10

                                          En hopelijk blijft het nu een beetje on topic.
                                          Mag inderdaad wel eindelijk terug "on topic" worden.

                                          Ik rij met een Mercedes E-klasse break van juli 2010, met momenteel +/- 68.000km.
                                          Leasing (4 jaar/160.000km) via Mercedes Finacial Services. Mijn VAA is nu 488/maand geworden, oftewel netto € 2.114,-/jaar extra betalen. Dit komt vnl. door de slechte Co2 uitstoot. Nu overweeg ik een Co2 (en dus VAA) vriendelijkere wagen.
                                          Ik heb reeds 2 x de leasingmaatschappij gecontacteerd met de vraag wat de verbrekingsvergoeding zou zijn voor vroegtijdige stopzetting van het leasecontract :
                                          a) wanneer ik niks meer bij hen lease
                                          b) wanneer ik een andere wagen bij hen lease.

                                          Helaas, nog steeds geen antwoord gekregen. Heeft iemand hier een idee in welke orde van grootte dit kan zijn ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X