Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Zalig !!! Held !
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
        inderdaad, mijn auto is nu 4 jaar, dus nog een jaar, maximum 2 jaar houden en dan een tweedehands kopen van een 3 tal jaar oud
        je zou een uil moeten zijn als zelfstandige om onder dit systeem nog een nieuwe wagen te kopen
        Waarom?
        OK je moet minder uitgeven maar je VAA wordt toch op de nieuwprijs berekend.
        Ik zou het herformuleren: je zou een uil moeten zijn om onder dit systeem nog een DURE nieuwe wagen met een HOGE uitstoot te kopen.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
          Hoe ga je van VAA bruto naar VAA netto? Ik vind niet direct terug wat mijn "gemiddelde aanslagvoet is", staat dit ergens vermeld op de afrekening personenbelasting of hoe reken je dat zelf uit?

Dus stel een VAA van 5000 en een aanslagvoet (bijvoorbeeld) van 40%, dan moet ik 2000 euro op jaarbasis als privé nettokost rekenen, klopt dat? De rest is dan een kost voor de vennootschap.

edit: klopt ook weer niet helemaal want je zal binnen 3 jaar ook privé meer sociale lasten moeten betalen door het hogere VAA
          Je aanslagvoet is wat je uiteindelijk betaalt aan personenbelasting in verhouding tot je bruto belastbaar inkomen. Hoe hoger je inkomen, hoe hoger (in principe) je aanslagvoet zal zijn (maar veel hangt ook af van het aantal aftrekposten en de omvang ervan).
          Bij de meesten ligt het in de praktijk toch een stuk onder de 53% hoor (ofwel vertoef ik in de verkeerde kringen, kan ook)
          Zoals gezegd idd. proberen je bruto loon dat je uitkeert ongewijzigd te houden, anders word je 3 keer gestraft.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
            Als eenmanszaak - dus ja, zelfstandige- en dus geen vaa miserie, zit ik rond te kijken voor een leuk buitenkansje, nu al die premiums in paniek gedumpt worden.

Tzijn blijkbaar solden
            Good for you ! Maar wees voorzichtig... voor je het weet stampen ze ook bij eenmanszaken de garagepoort in om 'legale' diefstal te komen plegen.

Bij hun corrupte (ex-)collegas, de vakbondsvriendjes, het hangmatprofitariaat en de loddervette administraties gaan ze het écht niet halen, hoor.

Comment

inderdaad, mijn auto is nu 4 jaar, dus nog een jaar, maximum 2 jaar houden en dan een tweedehands kopen van een 3 tal jaar oud
              je zou een uil moeten zijn als zelfstandige om onder dit systeem nog een nieuwe wagen te kopen

Uitstoot is echt heel belangrijk in dit nieuwe systeem. En die uitstoot ligt meestal bij de nieuwste modellen lager dan bij die van 2 jaar geleden.

Bijv nieuwe audi A4 (facelift), 1.8 TFSI 170pk, 134 g CO2, pak catalogusprijs 36000 (met wat opties), dat wordt een VAA van 2283 / jaar bruto en dat gaat dan nog de eerste 5 jaar telkens met 6% zakken.

De vorige versie (pre facelift), was 160pk met 164 g CO2, dat gaf een VAA van +/- 3100/jaar. Dat scheelt toch heel wat!

Comment

• Kan er mij iemand wat licht schijnen op mijn vraag en onduidelijkheid :

heb mijn loonbrief ontvangen en daar staat het correct VAA op :

2251 VAA Firmawagen voordeel in natura : - 142,89 eur

Ik zie ook dat dat er eerst bruto wordt bijgeteld en dat er ook voorheffing wordt afgehouden.

Bovenop dit heb ik ook een netto-inhouding alle aard voor de wagen van 125 eur

Ik rij met een A6 . En als ik naar collega's zie die met een A4 rijden of een Insignia dan is dat bij hen 100 eur. lijkt me een provisoir cijfer naar gelang de autoklasse ?

Er is dus al iets af van voorheffing.. Hoe zit dat dan met de personenbelasting die ik volgend jaar invul. Moet daar dan ook VAA worden ingevuld en ga ik daar dan nog iets moeten betalen ? Of is het ineens verrekend via de loonbrief (dmv de voorheffingen ) ?

Heb de vraag ook bij fleetmanagement gesteld, maar tot op heden geen antwoord

Alvast bedankt
                Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

ongeveer 53% nemen van het bruto VAA. Als je inderdaad kiest om uw loon zaakvoerder op te trekken om uiteindelijk netto hetzelfde over te houden zal je een stuk meer sociale lasten betalen. Voor mensen zoals ik waarbij de VAA bruto met een 1200 euro / jaar naar boven gaat valt het nog mee, je kan je bruto gewoon hetzelfde laten en een 60 euro / maand minder loon overhouden. Voor mensen met een zeer hoge VAA kan je bijna niet anders dan je loon navenant optrekken, die mooie BMW kan je namelijk niet opeten

Het is ook niet enkel de sociale lasten, hoger brutoloon = meer bedrijfsvoorheffing dus daar passeren ze ook nog eens aan de kassa
                  Ik heb mijn loon gehalveerd van 2K netto naar 1K netto. Puur uit koppigheid.
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten

Ja, ik ben gisteren bij een klant volgende mogen gaan uitleggen :
                    a) netto te betalen belasting op voordeel alle aard op zijn Audi RS6 voor het kalenderjaar 2011 : 2.013 Euro
                    b) netto te betalen belasting op voordeel alle aard op zijn Audi RS6 voor het kalenderjaar 2012 : 10.578 Euro (voor afwaardering van 6% per jaar)

Kwam niet meteen goed over hoor!!!! Eerste reactie : den auto moet buiten, dat is echt veel geld.
                    Na van de schrik bekomen te zijn..... 10K Eur om gedurende een jaar met zo'n wagen te rijden..... dat kan geen enkele privé-persoon. En daarbij : zo'n wagen is veel te plezant om mee te rijden, die wissel ik niet in voor ne wagen met nen uitstoot van 140g!!!

PS : mensen die met deze wagens rijden verdienen normaliter ook meer dan 2K of 3K Euro bruto per maand hoor, die kunnen daar wel tegen.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Dan ben je waarschijnlijk niet de enige verdiener in huis, of heb je al een heel grote spaarboek.... want met 1K Euro per maand kan ik geen gezin onderhouden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                        Dan ben je waarschijnlijk niet de enige verdiener in huis, of heb je al een heel grote spaarboek.... want met 1K Euro per maand kan ik geen gezin onderhouden....
                        Laat staan een huis afbetalen.

Edith zegt dat de BVBA wsl het huis afbetaalt. My bad.

Comment

Ja, ik ben gisteren bij een klant volgende mogen gaan uitleggen :
                          a) netto te betalen belasting op voordeel alle aard op zijn Audi RS6 voor het kalenderjaar 2011 : 2.013 Euro
                          b) netto te betalen belasting op voordeel alle aard op zijn Audi RS6 voor het kalenderjaar 2012 : 10.578 Euro (voor afwaardering van 6% per jaar)

Kwam niet meteen goed over hoor!!!! Eerste reactie : den auto moet buiten, dat is echt veel geld.
                          Na van de schrik bekomen te zijn..... 10K Eur om gedurende een jaar met zo'n wagen te rijden..... dat kan geen enkele privé-persoon. En daarbij : zo'n wagen is veel te plezant om mee te rijden, die wissel ik niet in voor ne wagen met nen uitstoot van 140g!!!

PS : mensen die met deze wagens rijden verdienen normaliter ook meer dan 2K of 3K Euro bruto per maand hoor, die kunnen daar wel tegen.....
                          Idd, ik ken er met een MB S en een toyota V8, trekken zich er niet veel van aan, bedrijf doet het goed, dus ja.
                          De eenmans bvba heeft hier het meeste moeilijkheden mee volgens mij. Gelukkig heeft mijn madam een Golf. Alleen jammer dat de volgende niet wat groter zal zijn.

Comment

• waar vind je die' bedankt di rupo' stickers ?
                            Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

Een voor velen vrij oncontroleerbare menselijke drang speelt hier ook in mee. Mensen die rijk zijn, willen nog rijker worden.

Comment

Euh, ik verdien meer dan dat, maar ik kan geen 12k VAA trekken, hoor.

Comment

• Ik vind dat er veel jaloezie is, koop je een vw touareg met 240 pk, kost 55880 euro, geen mens die er naar omkijkt,
                                  verplaats je u met een cayenne , dan kost die 63646, en plots ben je een dikke nek met een porsche.

Wees blij dat er mensen zijn die niet toekijken maar ondernemen en werk verschaffen ipv te zitten zeiken.

Rotte appels zullen er wel altijd zijn maar kijk niet alleen naar die uitzonderingen.

Comment

ik van 1K naar 0.

Comment

Ik zal mijn rekening hier niet int openbaar zetten, maar natuurlijk 2 verdieners maar niets spectaculair hoor .

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                      Laat staan een huis afbetalen.

Edith zegt dat de BVBA wsl het huis afbetaalt. My bad.
                                      1/3de van de woning in de bvba als je het echt moet weten

Maar Loon, repersentatievergoeding en buitenlandse onkostenvergoeding maken het netto een leuk bedrag in the end. Maar dat is het punt niet. Het punt is dat ze op 10K netto zullen verliezen door hun stomme regeling. Ik laat een ander de factuur betalen, mijn 15K krijgen ze niet.

Ik vraag mij nu wel af:

Ik zal dit jaar waarschijnlijk rond de 35% aanslagvoet geraken door hypotecaire lening, laag loon enzovoort, forfaitaire bedragen, ... Dus het VAA zal ook maar aan 35% belast worden en niet aan 50%. Is het niet beter om 1 jaar door de zure appel te bijten en een laag tot geen loon en lage PB aanslagvoet te hebben.

5(0% van 12K (6 K netto)) of (35% van 12K (4 200))

das toch 1800 Euro bespaard enkel en allen op het VAA, nog eens X op de rest van de PB.

Dus:
                                      1) Versnelde afbetaling leasing / renting op 1 jaar.
                                      2) Hetzelfde jaar extreem laag loon (en dus navenant laag VAA)
                                      3) Op het einde van het jaar wagen privé overkopen
                                      4) 2de jaar als auto privé is weer loon uitbetalen (of iets meer als het moet, maar geen VAA, dus netto winst)

wat denken jullie?
                                      Last edited by fblade; 28/02/2012, 10:53.

Comment

Dus:
                                        1) Versnelde afbetaling leasing / renting op 1 jaar.
                                        2) Hetzelfde jaar extreem laag loon (en dus navenant laag VAA)
                                        3) Op het einde van het jaar wagen privé overkopen
                                        4) 2de jaar als auto privé is weer loon uitbetalen (of iets meer als het moet, maar geen VAA, dus netto winst)

wat denken jullie?
                                        Idem. Doen.

Ik laat m'n belastingsvrije schijf vullen met VAA.

Comment

Als boekhouder zou je beter moeten weten denk ik ...

Van 1200 euro VAA naar 12 000 euro VAA kan een mens niet 'zomaar' uit zijn z(a)ak halen. Nog meer omdat er geen overgangsregeling is. Mensen die nipt hun facturen en lening konden betalen kunnen nu niet betalen. Maar die gevallen zullen pas opduiken op het einde van het jaar als ze hun belastingaangifte invullen

Het verhaal van mijn buitenlandse onkostenvergoedingen heb ik hier ook al eens aan de man gebracht ... maar weet niet meer wie het was die een opmerking gaf over het feit dat het voor een bedrijfsleider niet van toepassing was het hij een project had in het buitenland, kan die persoon mij een PM zenden? ik heb een update hierover LOL
                                          Last edited by fblade; 28/02/2012, 11:03.

Comment

Working...
                                          X