Bedoelen ze niet de constructie via een eenmanszaak? Bij de eenmanszaak kan of moet het volgens verdeelsleutel privé/werk. Kan je eventueel een nevenactiviteit voor starten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenPer week toch wel zeker ?
Het maandelijkse bedrag van je pensioen wordt bepaald door het loon dat je tijdens je loopbaan ontvangen hebt én het aantal jaren dat je gewerkt hebt.
Groot verschil tussen ambtenaren en zelfstandigen
Alleen ambtenaren kunnen op hun beide oren slapen, want hun pensioenen liggen gemiddeld dubbel zo hoog als voor de werknemers uit de privésector, namelijk 2.262 euro. Een sterk contrast overigens met het gemiddelde pensioen van een zelfstandige, dat werd berekend op 493 euro.
Binnen de zelfstandigen is er bovendien een groot verschil tussen het gemiddelde pensioen van een man (658 euro) en dat van een vrouwelijke zelfstandige (208 euro).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenMaar als je VAA hoger is, zal uw totale belastbare inkomen toch ook hoger liggen :
dus meer sociale bijdrage?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenLV ontsnapt aan VAA voor zover die ook effectief enkel voor beroepsactiviteiten wordt gebruikt. Dus je zal nog minstens 1 wagen moeten hebben waar je wel VAA voor betaalt ofwel nog een auto privé op uw naam ingeschreven hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVandaag werd bij een plaatselijke Merc verdeler door de zaakvoerder gezegd dat als je 10% privé aankoopt en 90% door de firma, je ook geen VAA aangerekend krijgt. Is dat juist?
Je kan dus perfect een full option 535d bestellen, en de garage een factuur laten maken op de zaak voor een kale 535d en een factuur voor alle opties op je eigen naam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
Dat die cijfers wel of niet gehaald gaan worden, is momenteel niet belangrijk. Dat is wel belangrijk voor c:\temp\begroting2013.xls, eventueel met een nieuwe ploeg en dus een nieuwe minister van Financien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenHet zal de regering worst wezen dat de cijfers niet gehaald gaan worden! Waar het vandaag om gaat is dat de spreadsheet c:\temp\begroting2012.xls een tekort toont aan Europa van minder dan 2,8%.
Dat die cijfers wel of niet gehaald gaan worden, is momenteel niet belangrijk. Dat is wel belangrijk voor c:\temp\begroting2013.xls, eventueel met een nieuwe ploeg en dus een nieuwe minister van Financien.
ergst van is dat het nog waar is ook. Wat steeds terugkomt is dat ze naar het globaal beeld kijken en niet een maatregel. Dus als er 200milj niet gehaald wordt uit wagens, they don't care, zolang ze over de lijn onder die 3 % liggen.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenbeste mop van de ochtend, thanks ervoor moehaha
ergst van is dat het nog waar is ook. Wat steeds terugkomt is dat ze naar het globaal beeld kijken en niet een maatregel. Dus als er 200milj niet gehaald wordt uit wagens, they don't care, zolang ze over de lijn onder die 3 % liggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenIddaad. En dat is dan nog de beste optie, een tekort dat MAAR 3% van hun budget is. Als ge dat allemaal bekijkt is't toch niet meer als normaal dat de westerse wereld op exploderen/imploderen staat.
Mijn bank zou nogal eens lachen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Mannekes,
Morgen treedt de nieuwe VAA in voegen.
Mag ik vragen hoe jullie het aangepakt hebben?
Dit WAS mijn situatie: Voor de nieuwe VAA regeling had ik 2 wagens op de zaak:
- BMW E60 - 525da bj 2008. Oude VAA regeling: 255 euro/maand
- BMW E46 - M3 bj 2004. Oude VAA regeling: 390 euro/maand.
In het totaal werd ik dus voor 645 euro/maand (7740 euro/jaar) extra belast en daar had ik ook geen enkel probleem mee.
Dit is de huidige situatie:
- BMW E60 - 525da bj 2008 blijft op de zaak. VAA wordt nu 417 euro/maand (volgende jaren wordt dit 386 en 356 euro per maand)
- De E46 M3: VAA zou 936 euro/maand worden maar ik heb de wagen privé overgekocht.
Door de leeftijd van de wagen viel dit nog goed mee. De 2de hands prijzen zijn ingestort en de BIV bedraagt ca 2000 euro.
In het totaal doe ik jaarlijks 36.000 professionele km's. 12.000 daarvan ga ik met de M3 doen waardoor ik 4000 euro km vergoeding aan mijn zaak zal factureren.
Dus mijn huidige situatie VAA: 5000 euro/jaar (volgende jaren: 4632 en 4272) (tov 7740) en jaarlijks heeft mijn zaak een kost van 4000 euro aan km vergoeding.
Aan mij gaan ze dus minder verdienen. (Edit: het eerste jaar niet want ze hebben inkomsten van de BIV die ik opnieuw moet betalen en mijn zaak moet de BTW doorstorten. Dat zal ook iets van een 3000 euro worden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenIn het totaal doe ik jaarlijks 36.000 professionele km's. 12.000 daarvan ga ik met de M3 doen waardoor ik 4000 euro km vergoeding aan mijn zaak zal factureren.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenGaat dat lukken? € 4000 km-vergoeding terwijl je een firmawagen ter beschikking hebt?
Comment
-
Is de nieuwe VAA al niet in voegen sinds 1 januari?
Het artikel in de knack gaat trouwens op 1 punt ook weer veel te kort door de bocht: milieuvriendelijke wagens worden geen 2 keer bestraft, in tegenstelling tot wat zij beweren. De CO2 weegt sterker door dan de prijs, omdat daar het verschil met 95 of 115 wordt bekeken en daar word je zwaar op afgestraft, het percentage is niet lineair in functie van de uitstoot.
Een Opel Ampera met catalogusprijs van 48000 (full option) heeft een VAA van 1645 euro.
Een Lexus CT200h met catalogusprijs 35000 heeft een VAA van 1200 euro ( = het minimum).
Men mag zeggen van de nieuwe regel wat men wil, maar hij stimuleert juist wel de zuinige wagens, de wagens die dubbel gestraft worden zijn die met hoge CO2 en hoge catalogusprijs.
Bij het minimum van 4% moet de cataloguswaarde al op 87500 € liggen om een VAA van 3000 per jaar te bekomen.
Bij 18% "bijtelling" zou een wagen van 87500€ wel een VAA van 13500€ geven.Last edited by sunking; 29/02/2012, 12:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenGaat dat lukken? € 4000 km-vergoeding terwijl je een firmawagen ter beschikking hebt?
En het is niet omdat je die firmawagen ter beschikking hebt dat je die altijd dient te gebruiken.
Er zijn redenen genoeg waarom je soms met je prive wagen gaat rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenVroeg ik me ook al af. Daar gaan ze in ieder geval iets op zoeken, lijkt me wel duidelijk.
Enkele voorbeelden uit het leven:
- Een collega van mij werkte als IT consultant in Brussel. Slechte verbinding met het openbaar vervoer dus hij verplaatste zich met zijn firmawagen, een BMW. Op een paar maanden tijd ook een paar keer zijn ruiten ingeslagen en hij was dat beu. Heeft zich prive een VW Lupo van 2000 van 2001 aangeschaft en is daar mee gaan werken. Hebben ze trouwens nooit de ruiten van ingeslagen (en het zou hem wss geen reet geinteresseerd hebben moesten ze het gedaan hebben)
- Een andere collega van mij rijdt met een Opel Vivaro (bestelwagen) en heeft wel eens moeite om parkeerplaats te vinden. In dat geval neemt hij de wagen van zijn vrouw en rekent dan ook een km vergoeding aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenEnkele voorbeelden uit het leven:
- Een collega van mij werkte als IT consultant in Brussel. Slechte verbinding met het openbaar vervoer dus hij verplaatste zich met zijn firmawagen, een BMW. Op een paar maanden tijd ook een paar keer zijn ruiten ingeslagen en hij was dat beu. Heeft zich prive een VW Lupo van 2000 van 2001 aangeschaft en is daar mee gaan werken. Hebben ze trouwens nooit de ruiten van ingeslagen (en het zou hem wss geen reet geinteresseerd hebben moesten ze het gedaan hebben)
- Een andere collega van mij rijdt met een Opel Vivaro (bestelwagen) en heeft wel eens moeite om parkeerplaats te vinden. In dat geval neemt hij de wagen van zijn vrouw en rekent dan ook een km vergoeding aan.
Ik vraag me enkel af hoe je gaat kunnen verantwoorden dat een M3 in een bepaalde situatie beter is dan de 525 voor de professionele verplaatsing.
Dat je die 12.000km kan aantonen geloof ik best, maar dat ze dat gaan aanvaarden als verantwoording voor de km-vergoeding?
Waarom doe je dan niet de helft met de M3? Of allemaal?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHm, het tweede geval lijkt me nogal duidelijk, een bestelwagen tegenover een personenwagen is een groot verschil.
Ik vraag me enkel af hoe je gaat kunnen verantwoorden dat een M3 in een bepaalde situatie beter is dan de 525 voor de professionele verplaatsing.
Dat je die 12.000km kan aantonen geloof ik best, maar dat ze dat gaan aanvaarden als verantwoording voor de km-vergoeding?
Waarom doe je dan niet de helft met de M3? Of allemaal?
Zelfs als dat nu nog geaccepteerd wordt, ze gaan daar iets op zoeken.
Volgens mij gaan ze oordelen dat het niet normaal is dat je alle kosten van 1 auto betaald om dan nog een andere te gaan gebruiken he, tenzij in noodgevallen. Ik ben vorige week ook met die van mijn vrouw gekomen omdat die van mij naar de keuring moest.
'k Heb daar echt bewijs van, een mooie "parkeerretributie" van de gemeente
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenDacht ik ook, maar fout. Een LV is goedkoper bij inschrijving en taks en zo, maar je kan er een voordeel uit halen dus betaal je VAA.
En die boete van 25k bewijst dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHm, het tweede geval lijkt me nogal duidelijk, een bestelwagen tegenover een personenwagen is een groot verschil.
Ik vraag me enkel af hoe je gaat kunnen verantwoorden dat een M3 in een bepaalde situatie beter is dan de 525 voor de professionele verplaatsing.
Dat je die 12.000km kan aantonen geloof ik best, maar dat ze dat gaan aanvaarden als verantwoording voor de km-vergoeding?
Waarom doe je dan niet de helft met de M3? Of allemaal?
Eveneens omdat:
- Mijn vrouw is mede zaakvoerder. Onbezoldigd weliswaar maar op sommige momenten
heeft zij ook een wagen nodig.
- De klant ziet en hoort mij liever afkomen met de M3. (Die wil dat zelfs officieel verklaren)
- De 525d moest een paar dagen op onderhoud.
- ...
Comment
Comment