Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Of nog:
    Het is algemeen geweten dat je beter geen korte afstanden met je diesel rijdt.
    Alle afstanden onder de 15km doe ik met de M. Dat deed ik toen die nog op de zaak stond trouwens ook al.

Comment

• VAA op basis van nieuwe catalogusprijs en 6% vermindering per jaar is pas vanaf 1 mei. Tussen 1 jan. en 1 mei is het de regeling die eind december werd afgesproken, dus op basis van factuurprijs. Tweedehandsen zijn nu dus nog in het voordeel, vanaf 1 mei niet meer.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        VAA op basis van nieuwe catalogusprijs en 6% vermindering per jaar is pas vanaf 1 mei. Tussen 1 jan. en 1 mei is het de regeling die eind december werd afgesproken, dus op basis van factuurprijs. Tweedehandsen zijn nu dus nog in het voordeel, vanaf 1 mei niet meer.
        En waar hebt ge dat gelezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
          I
          - De klant ziet en hoort mij liever afkomen met de M3. (Die wil dat zelfs officieel verklaren)

Ja dat is echt wel een doorslaggevend argument voor de fiscus
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            En waar hebt ge dat gelezen?
            Da's toch al lang bekend?
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Kijk eens hier
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ja dat is echt wel een doorslaggevend argument voor de fiscus

I know. Hier neem ik er een beetje een loopje mee maar ik wil maar bedoelen dat ik wel een paar redenen kan opnoemen.

Comment

• En zelfs die 1 mei is nog niet 100% zeker, evenmin de berekeningsmethode (hoewel ik geen wijzgingen meer verwacht)

"Deze maatregel is vooralsnog gebaseerd op een wetsontwerp en wordt pas definitief wanneer deze in het Belgisch Staatsblad verschijnt."

=> is nog steeds niet gebeurd
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Aha, dat wist ik niet. Dan heb ik niks meer te zoeken in dit topic, die van mij is er hopelijk maandag of dinsdag

Comment

Aha, dat wist ik niet. Dan heb ik niks meer te zoeken in dit topic, die van mij is er hopelijk maandag of dinsdag
                      Graag gedaan en misschien tot ziens in een ander topic
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Misschien een domme vraag van mij en het antwoord zal wel ergens in dit topic staan:

Wat als je prive enkel een zware sportwagen hebt en je gebruikt als zaakvoerder en medezaakvoerster van een vennootschap de break van de firma ook voor je priveverplaatsingen en bij-job(ingeschreven als werkneemster) En je doet vb meer dan 15000 km prive. Moet er dan bijbetaald worden aan VAA wetende dat er een forfait is van 5000 of 7500 km.

Kan ik inbrengen dat ik alle prive verplaatsingen met die sportwagen doe of kan de belastingen moeilijk doen hierover?
                        Dat zij niet aanvaarden dat die sportwagen gebruikt wordt voor zoveel privegebruik. Ik wil geen 309% boete aan mijn broek krijgen omdat ik die firmawagen zoveel gebruik boven forfetair bepaalde kilometers

Of is het misschien beter om een oude kleine wagen bij te kopen in mijn prive en te argumenteren dat deze voor prive-verplaatsingen gebruikt wordt?
                        ik ben geen twijfelaar
                        allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                          Misschien een domme vraag van mij en het antwoord zal wel ergens in dit topic staan:

Wat als je prive enkel een zware sportwagen hebt en je gebruikt als zaakvoerder en medezaakvoerster van een vennootschap de break van de firma ook voor je priveverplaatsingen en bij-job(ingeschreven als werkneemster) En je doet vb meer dan 15000 km prive. Moet er dan bijbetaald worden aan VAA wetende dat er een forfait is van 5000 of 7500 km.

Kan ik inbrengen dat ik alle prive verplaatsingen met die sportwagen doe of kan de belastingen moeilijk doen hierover?
                          Dat zij niet aanvaarden dat die sportwagen gebruikt wordt voor zoveel privegebruik. Ik wil geen 309% boete aan mijn broek krijgen omdat ik die firmawagen zoveel gebruik boven forfetair bepaalde kilometers

Of is het misschien beter om een oude kleine wagen bij te kopen in mijn prive en te argumenteren dat deze voor prive-verplaatsingen gebruikt wordt?
                          Daar gaat het nu net over in dit topic, die forfait is niet meer van toepassing.
                          Elke auto in de vennootschap heeft de VAA gebaseerd op catalogusprijs en co2 uitstoot, of je nog een privewagen hebt of niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sceptisch Bekijk Berichten
                            Good for you ! Maar wees voorzichtig... voor je het weet stampen ze ook bij eenmanszaken de garagepoort in om 'legale' diefstal te komen plegen.

Bij hun corrupte (ex-)collegas, de vakbondsvriendjes, het hangmatprofitariaat en de loddervette administraties gaan ze het écht niet halen, hoor.

Bij eenmanszaken stampen ze niet alleen de garagepoort in, maar alle deuren en ramen tegelijk om hun gelegaliseerde diefstal te plegen. Ze noemen dat de inkomensbelasting voor natuurlijke personen.

Comment

Daar gaat het nu net over in dit topic, die forfait is niet meer van toepassing.
                              Elke auto in de vennootschap heeft de VAA gebaseerd op catalogusprijs en co2 uitstoot, of je nog een privewagen hebt of niet...
                              Dus ik betaal die VAA en mag de firmawagen dan onbeperkt wat km betreft gebruiken in mijn prive zonder problemen te krijgen?
                              ik ben geen twijfelaar
                              allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                                Dus ik betaal die VAA en mag de firmawagen dan onbeperkt wat km betreft gebruiken in mijn prive zonder problemen te krijgen?
                                Inderdaad.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

VAA op basis van nieuwe catalogusprijs en 6% vermindering per jaar is pas vanaf 1 mei. Tussen 1 jan. en 1 mei is het de regeling die eind december werd afgesproken, dus op basis van factuurprijs. Tweedehandsen zijn nu dus nog in het voordeel, vanaf 1 mei niet meer.
                                  Mijn boekhouder zegt van niet, vaa is vanaf 1 januari, die 1 mei datum is van toepassing voor bedrijfsvoorheffing. Mijn loonbrief zaakvoerder februari is reeds met de nieuwe berekening

Comment

En zelfs die 1 mei is nog niet 100% zeker, evenmin de berekeningsmethode (hoewel ik geen wijzgingen meer verwacht)

"Deze maatregel is vooralsnog gebaseerd op een wetsontwerp en wordt pas definitief wanneer deze in het Belgisch Staatsblad verschijnt."

=> is nog steeds niet gebeurd
                                    Is er eigenlijk al ee datum voor die stemming vastgelegd? Of eventueel een datum voor een debat?

Comment

Is er eigenlijk al ee datum voor die stemming vastgelegd? Of eventueel een datum voor een debat?
                                      Vanwaar die interesse? Gij zijt nauwelijks geimpacteerd met uw nieuwe hippie-BMW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                        Mijn boekhouder zegt van niet, vaa is vanaf 1 januari, die 1 mei datum is van toepassing voor bedrijfsvoorheffing. Mijn loonbrief zaakvoerder februari is reeds met de nieuwe berekening
                                        Dan is je boekhouder verkeerd.
                                        Het staat toch duidelijk in die link van Easypay (sociaal secretariaat) op de vorige pagina.
                                        Hoe kun je nu een maatregel gaan toepassen als die nog geen wet is?

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Geen idee, er zijn hier mensen die dit van nabij volgen (o.a. 993sdacht ik), misschien kunnen zij je een antwoord geven.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Kdf heeft gelijk, is pas ten vroegste vanaf 1 mei als het op tijd en in de huidige vorm goedgekeurd wordt. Werd mij ook zo meegedeeld door boekhouder en door soc. secretariaat. Sinds 1 januari is het factuurprijs zonder leeftijdscorrectie (zoals in het staatsblad van december staat)

Comment

Working...
                                          X