Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Dan is je boekhouder verkeerd.
    Het staat toch duidelijk in die link van Easypay (sociaal secretariaat) op de vorige pagina.
    Hoe kun je nu een maatregel gaan toepassen als die nog geen wet is?
    Ik heb inderdaad van mijn baas een mail gekregen die zegt dat de 6% regel pas vanaf 1 mei zal toegepast worden na publicatie in staatsblad, jan en feb zijn al volgens de nieuwe regel zonder de 6% correctie.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Zo heb ik het ook opgevangen, de 6% degressiviteit is pas vanaf 1 mei 2012.

Dus een nieuw gekochte bedrijfswagen van 3 jaar oud ga je 4 maand aan de volle pot vaa betalen en pas vanaf 1mei zal er 18% van de catalogusprijs worden afgehouden voor berekening...

Comment

• Niets te maken met VAA regeling maar op welk gebied zijn de fiscale PK's nog van belang ?
        Rijtaks ... ?

Comment

• Voorlopig voor de verkeersbelasting.

In de nieuwe biv simulator moet je de fiscale pk's nog ingeven maar ik ken de exacte rekenwijze niet echt...

Ik vermoed dat de fiscale pk's enkel nog voor de verkeersbelasting tellen...

Edit : ben beetje met de biv simulator aan de slag en blijkbaar hebben de fiscale pk's geen invloed meer op de biv !
          Last edited by Tourer E91; 29/02/2012, 22:57.

Comment

• Bestaat er een mogelijkheid om CO2 uitstoot achteraf te reduceren? Ik denk aan aangespate velgen/banden, uitlaat, chip of andere...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
              Zo heb ik het ook opgevangen, de 6% degressiviteit is pas vanaf 1 mei 2012.

Dus een nieuw gekochte bedrijfswagen van 3 jaar oud ga je 4 maand aan de volle pot vaa betalen en pas vanaf 1mei zal er 18% van de catalogusprijs worden afgehouden voor berekening...
              In dat geval wel ja...
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
                Bestaat er een mogelijkheid om CO2 uitstoot achteraf te reduceren? Ik denk aan aangespate velgen/banden, uitlaat, chip of andere...
                Wat denk je zelf? ;-)
                In realiteit reduceren, wie weet. Op papier, dus officieel, nooit van ze leven...
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                  Vanwaar die interesse? Gij zijt nauwelijks geimpacteerd met uw nieuwe hippie-BMW
                  Ah jawel he. Factuurbedrag of catalogusprijs is een redelijk verschil voor mijn sukkelaarstweedehandsje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                    Voorlopig voor de verkeersbelasting.

In de nieuwe biv simulator moet je de fiscale pk's nog ingeven maar ik ken de exacte rekenwijze niet echt...

Ik vermoed dat de fiscale pk's enkel nog voor de verkeersbelasting tellen...

Edit : ben beetje met de biv simulator aan de slag en blijkbaar hebben de fiscale pk's geen invloed meer op de biv !
                    Toch wel: voor een tweedehands voor natuurlijk persoon is de berekening nog voor 2/3 volgens de oude formule (Kw en fisc. PK) en 1/3 via de nieuwe BIV berekening.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ffreakie Bekijk Berichten
                      Ik heb hiernet eens naar mijn boekhouder gebeld en zelfs daar weten ze het niet. Het voordeel alle aard is voor mensen die genot hebben van een goed uit de vennootschap na het werken (mensen die auto mee mogen naar huis nemen etc). Maar een camionette (= LV) is meestal enkel voor te werken en dan komt het VAA te vervallen.
                      Wel, dat zou je kunnen zeggen, maar het is niet zo. Van zodra de persoon die de LV ter beschikking heeft, kan gebruiken privé, moet die VAA betalen.
                      Vandaa (en blijkbaar leggen jullie de nadruk op die LV ipv het systeem ) hebben ze in het bedrijf beslist om een gps tracking systeem te steken, oa voor die VAA. Nadeel voor die mannen is ook dat de bazen nu exact weten waar en wanneer de werknemers zijn natuurlijk. Maar door dat trackingsysteem kunnen ze aantonen dat alle gereden km binnen werkgelegenheid gemaakt zijn en hoeft met geen VAA te betalen.
                      Dus conclusie: als je een wagen privé hebt en een wagen op de firma die je ook echt alleen maar voor werk gebruikt, denk ik dat ze niet veel gaan kunnen zeggen.
                      Probleem voor mij is dat, en ik vermoed dat er velen zo zijn, dat mijn privé wagen wat "minder" is dan mijn bedrijfswagen, en dus op vakantie gaan met de privé ook wat minder is, maar iedereen moet daar zelf over beslissen.

Comment

• keuze

'k het leasecontract van m'n huidige bedrijfswagen (Ford S-Max) loopt ten einde, ik kan het nog wel verlengen maar zou binnen dit en 6 maand toch wel nieuwe willen kiezen. 't Is moeilijk om een wagen te vinden die ruimte (3 kids) met wat comfort en uitstraling combineert, binnen leasebudget valt 560 euro excl. BTW én een VAA heeft van max 2.250 euro /j

Naar volgende modellen ben ik gaan kijken (telkens motor met laagste CO2) :
                        - Renault Grand Scenic : saai
                        - Citroen C4 : saai
                        - nieuwe Ford S-Max : hoge CO2
                        - Audi A4 Avant : duur / kaal
                        - Mercedes C break : duur / kaal
                        - VW Passat : trekt op grote Golf
                        - Volvo V60 : klein
                        - BMW 3 : te klein
                        - Mazda CX-5 : mja
                        - Opel Zafira Tourer : mja

Zijn er nog modellen die aan de vereisten voldoen of komen er binnenkort nieuwe modellen / zuinigere motoren uit ? Waar kan ik de info vinden ?

alvast bedankt

davnan

Comment

• Mensen met 3 kinderen moeten bloeden.

Als ze tieners zijn past nauwelijks iets anders dan een grote monovolume. Kost veel geld aan staal, en veel CO2, maar 't is nu niet alsof je er ook de grote luxe mee krijgt.

Comment

• De belastingverhoging voor bedrijfswagens die 200miljoen euro moet opbrengen, dreigt de schatkist volgens berekeningen van N-VA in feite 50miljoen euro te gaan kosten. 'Door de maatregel worden minder auto's én goedkopere modellen gekocht, wat tot een fikse daling van de inkomsten leidt.'

het staat nu ook zwart op wit, ze hebben in hun eigen vingers gesneden.
                            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Op deze manier kan ik elke auto schrappen want er is er geen enkele zonder nadeel (zeker als je duur ook als nadeel aanziet)

Comment

• [quote=fblade;4848152[/quote]

En we moeten ons gelijk niet meer afvragen waarom de huidige generatie politici beter geen zaakvoerders zouden zijn... Eveneens onbegrijpelijk waarom een derde aanpassing niet overwogen wordt. Ze leren niet eens uit hun eigen fouten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                                  En we moeten ons gelijk niet meer afvragen waarom de huidige generatie politici beter geen zaakvoerders zouden zijn... Eveneens onbegrijpelijk waarom een derde aanpassing niet overwogen wordt. Ze leren niet eens uit hun eigen fouten!

straks allemaal LUX platen, ze zullen niet weten wat er gebeurt.
                                  eens weg, altijd weg, geldt ook voor kapitaal en mensen.
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davnan Bekijk Berichten
                                    'k het leasecontract van m'n huidige bedrijfswagen (Ford S-Max) loopt ten einde, ik kan het nog wel verlengen maar zou binnen dit en 6 maand toch wel nieuwe willen kiezen. 't Is moeilijk om een wagen te vinden die ruimte (3 kids) met wat comfort en uitstraling combineert, binnen leasebudget valt 560 euro excl. BTW én een VAA heeft van max 2.250 euro /j

Naar volgende modellen ben ik gaan kijken (telkens motor met laagste CO2) :
                                    - Renault Grand Scenic : saai
                                    - Citroen C4 : saai
                                    - nieuwe Ford S-Max : hoge CO2
                                    - Audi A4 Avant : duur / kaal
                                    - Mercedes C break : duur / kaal
                                    - VW Passat : trekt op grote Golf
                                    - Volvo V60 : klein
                                    - BMW 3 : te klein
                                    - Mazda CX-5 : mja
                                    - Opel Zafira Tourer : mja

Zijn er nog modellen die aan de vereisten voldoen of komen er binnenkort nieuwe modellen / zuinigere motoren uit ? Waar kan ik de info vinden ?

alvast bedankt

davnan
                                    In hetzelfde schuitje
                                    Wij hebben een XC60. OK, die past niet in jouw budget (denk ik), maar de V60 is even groot binnenin
                                    En met ingebouwde kinderzitjes links en rechts is er plaats voor 3 op de achterbank.
                                    Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kindjes zijn.
                                    Drie kinderstoelen = fucked!

Andere: Touran (heb er zo 2 gehad), C-max (geen ervaring mee), Sharan, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                      In hetzelfde schuitje
                                      Wij hebben een XC60. OK, die past niet in jouw budget (denk ik), maar de V60 is even groot binnenin
                                      En met ingebouwde kinderzitjes links en rechts is er plaats voor 3 op de achterbank.
                                      Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kindjes zijn.
                                      Drie kinderstoelen = fucked!

Andere: Touran (heb er zo 2 gehad), C-max (geen ervaring mee), Sharan, ...
                                      C-Max is klein, heeft een koffer die 200 liter minder kan slikken dan de Touran, wel schuifdeuren.

Ik zou terug voor een S-Max gaan of iets even ruim en genieten van het feit dat je doordat het een bedrijfswagen is naar jouw persoonlijke wensen en noden, je een heel ruime wagen kan hebben voor je groot gezin met een kleine financiële inspanning

Als je je gezin dezelfde luxe zou willen geven met een privé wagen zou het je een pak meer kosten. Mocht je werkgever zeggen, hier is de standaard Golf en einde verhaal zou je waarschijnlijk minder bijdragen maar een groter probleem hebben
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        C-Max is klein, heeft een koffer die 200 liter minder kan slikken dan de Touran, wel schuifdeuren.

Ik zou terug voor een S-Max gaan of iets even ruim en genieten van het feit dat je doordat het een bedrijfswagen is naar jouw persoonlijke wensen en noden, je een heel ruime wagen kan hebben voor je groot gezin met een kleine financiële inspanning

Als je je gezin dezelfde luxe zou willen geven met een privé wagen zou het je een pak meer kosten. Mocht je werkgever zeggen, hier is de standaard Golf en einde verhaal zou je waarschijnlijk minder bijdragen maar een groter probleem hebben
                                        Inderdaad.
                                        Ruimte, uitstraling, goedkoop: Kies er 2 uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GJ73MR3H8

het staat nu ook zwart op wit, ze hebben in hun eigen vingers gesneden.
                                          Volgende maand, de belasting omdat een auto 4 wielen heeft

Comment

Working...
                                          X