Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    De wetgever voorziet er niet in, maar je kan een ruling vragen dat er geen VAA is als je een sluitende kilometerregistratie voor de firmawagen kan voorleggen waaruit moet blijken dat ie enkel gebruikt wordt om tussen werkgever en klanten te rijden
    Ik ben er zeker van dat, wanneer je zo een tracking systeem installeert en een ruling aanvraagt, dat het kan lukken. Maar wees er zeker van dat je dan controle gaat krijgen en dat ze dat zeker tot in de punten gaan bekijken.
    Last edited by ; 02/03/2012, 09:32.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      De wetgever voorziet er niet in, maar je kan een ruling vragen dat er geen VAA is als je een sluitende kilometerregistratie voor de firmawagen kan voorleggen waaruit moet blijken dat ie enkel gebruikt wordt om tussen werkgever en klanten te rijden, en dit minder dan 40 keer per jaar bij dezelfde klant. In alle andere gevallen is het woon-werkverkeer en is VAA van toepassing.
      Merci, zal dus niet lukken.

      Comment


      • "Regering rijdt zich vast op bedrijfswagens"

        artikel op de www.tijd.be



        gigantische knoeiboel met het concept cataloguswaarde
        verhelderend artikel, ze geraken er zelf niet aan uit hoe dit administratief aan te pakken
        De hele wet wordt nu al het zwarte beest van de regering Di Rupo genoemd

        bende knoeiers
        Last edited by freegeek; 02/03/2012, 09:53.

        Comment


        • Europese top dwingt Di Rupo tot actie

          In geen enkel land van Europa zijn de fiscale en de sociale lasten op lonen zo hoog als in België. En de totale loonkosten stegen in België het afgelopen decennium sneller dan in de meeste Europese landen. Zelfs Griekenland was zuiniger.

          Europees Raadsvoorzitter Herman Van Rompuy (l.) en premier Elio Di Rupo (foto: Reuters)
          Spanje krijgt geen respijt
          'Economie blijft mijn eerste p…
          'Discipline is geen doel op zi…
          Dat blijkt uit een geheim rapport dat Raadsvoorzitter Herman Van Rompuy en Commissievoorzitter José Manuel Barroso gisteravond voorstelden op de Europese top. De regering-Di Rupo moet met voorstellen komen om de problemen op te lossen.
          Het rapport past in de strengere coördinatie van het budgettair en economisch beleid in Europa. Nieuwe instrumenten geven Europa de macht sancties te treffen tegen landen die ontsporingen niet aanpakken. Op termijn kan België beboet worden.
          De ontsporing van de loonlasten is het meest uitgesproken. In geen enkel land is de kloof tussen bruto- en nettoloon zo groot. Zelfs bij de laagste brutolonen gaat de helft eraf. In de meeste andere landen is dat hoogstens 40 procent. Dat toont aan dat de fiscale en de parafiscale druk veel te zwaar op arbeid wegen.
          Index
          De ontsporing van de totale loonkosten (lonen en lasten) valt eveneens op. Enkel de PIGS-landen Ierland, Italië, Portugal en Spanje deden het het afgelopen decennium slechter. Zelfs Griekenland wist zijn loonkosten per eenheid product beter in de hand te houden. Deze vaststelling zal zeker de discussie over de loonindexering beïnvloeden.
          ze nog volharden ze in de hardheid in BXL.

          Als je dan er net na leest dat de troonsopvolging gelinkt zal worden aan het al dan niet monsterscore van het NVA .. sjah dan is het tranen laten !!!
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

          Comment


          • Regering rijdt zich vast op bedrijfswagens

            De nieuwe regeling die de regering-Di Rupo heeft uitgewerkt voor de belasting van bedrijfswagens, bezorgt haar almaar meer kopbrekens. Ze slaagt er maar niet in de cataloguswaarde te bepalen, een van de elementen die cruciaal zijn om de nieuwe belasting te berekenen.

            Steven Vanackere, minister van Financiën (foto: Belga)
            Regering bevriest energieprijzen
            De regering besliste vorig jaar onder druk van de PS de bedrijfswagens extra te belasten. Dat moet dit jaar 200 miljoen opbrengen. Behalve met de CO2-uitstoot wordt voortaan ook rekening gehouden met de cataloguswaarde van de wagens. Hoe duurder, hoe hoger de belasting.
            Nu blijkt dat het allerminst makkelijk is om de cataloguswaarde te bepalen. Het was de bedoeling een databank aan te leggen met de verschillende cataloguswaarden van de wagens. De regering ging ervan uit dat ze een beroep zou kunnen doen op de databank van de sectororganisatie Federauto.
            Maar volgens Federauto is zijn database niet bruikbaar, omdat daarin enkel de prijzen staan van de basismodellen zonder opties. En de regering besliste dat de opties meetellen in de berekening van de cataloguswaarde.
            Factuur
            Omdat minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) beseft dat de oprichting van een databank niet vanzelfsprekend is, legde hij de commissie Financiën van de Kamer woensdag - zonder dat de andere partijen van de meerderheid daar iets over wisten - een amendement voor op de programmawet.
            Je kan moeilijk aan verkopers vragen wat je eigen administratie niet kan

            Jenne De Potter
            CD&V
            Daardoor zou de verkoper verplicht worden de cataloguswaarde te vermelden op de factuur. Maar daardoor duiken opnieuw praktische problemen op, voornamelijk bij tweedehandswagens. Want hoe kan een verkoper van een tweedehandswagen de cataloguswaarde op de factuur zetten? De verkoper zou die cataloguswaarde moeten opvragen bij de producent of invoerder, staat in het amendement.
            De regeling viel niet in goede aarde bij de commissieleden van de oppositie of de meerderheidspartijen. ‘Je kan moeilijk vragen aan verkopers wat je eigen administratie niet kan’, zegt Jenne De Potter, Kamerlid voor CD&V. Het resultaat was dat Vanackere het amendement onmiddellijk introk.
            De Potter gaat ervan uit dat het alsnog mogelijk moet zijn dat de administratie van Financiën een databank opricht. Maar die houdt de boot af. De woordvoerder van Financiën, Francis Adyns, zegt dat er werk wordt gemaakt van een module voor de berekening van de bijdrage die de eigenaars van een bedrijfswagen maandelijks moeten betalen. Maar van een databank met de cataloguswaarde van de wagens is geen sprake.
            Uitweg
            Het resultaat is dat er nog altijd geen definitieve regeling is voor de bedrijfswagens. Het lijkt het zwarte beest van de regering-Di Rupo en meer in het bijzonder van Vanackere te zijn. De regeling die eind vorig jaar werd uitgewerkt, werd een paar weken later weer aangepast. En nu blijkt die tweede poging ook niet optimaal.
            Kabinetsmedewerkers van de regering-Di Rupo zoeken zo snel mogelijk een uitweg. De tijd dringt, want normaal moet de programmawet in de loop van volgende week goedgekeurd worden in de Kamercommissie Financiën.
            Allez zeg, waar gaan we naartoe??
            Zue vetgedruk hierboven. Mijn emails naar de heer Vanackere zijn tot nu toe onbeantwoord gebleven
            Ik zei het nog een paar posts geleden, 2de hands markt ligt op zijn gat omdat niemand de waarde kent om het VAA te berekenen.
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

            Comment


            • ergens denk ik dat veel mensen nu hopen dat alles afgeblazen wordt en terug naar het oude gaat, maar dat zal wel "wishfull thinking' zijn zeker ....
              Ik heb gisteren nog een mail naar VanAckere gestuurd (2e X) maar ook zonder reactie. Ik heb hem (of zijn medewerkers) er in ieder geval attent op gemaakt dat wij, de zelfstandigen, nu de rekening betalen van hun ondoordachte beslissingen, maar dat hun afrekening zal volgen in 2014 ( en de verkiezingen die nog zullen volgen)

              Comment


              • verkiezingen zullen niks uithalen... probleem is dat we met de franstalige socialisten zitten, en die gangsters hebben een werkloze en/of profiterende achterban om u tegen te zeggen.

                België splitsen of bedrijfswagenpolitiek op Vlaams niveau krijgen, dat moeten we kunnen bereiken.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • Van Ackere zal ook niet antwoorden op de meeste mails van boze zelfstandigen, wat kan het hem ook maar een bal schelen? Hun postje en voordelen zijn en blijven verzekerd, ze bepalen alles namelijk zelf ook al verliezen ze verkiezing na verkiezing. De meerderheid van de mensen in België is namelijk niet zelfstandig.

                  Als ze bij de volgende verkiezingen een hoop mooie praatjes maken en veel loze beloftes doen dan is alles weer peis en vree, mensen hebben toch een kort geheugen.

                  De socialisten zijn België kapot aan het maken en iedereen staat erbij en kijkt ernaar...

                  Comment


                  • Klopt wat bmw zegt, die ene grote oppositiepartij (merk op, in wallonie GEEN noemenswaardige oppositie) geeft de 3 andere Vlaamse partijtjes de zekerheid van de macht. Meerderheid is zelfs niet meer nodig.
                    Geen wonder dat ze ook zo lief zijn voor elkaar, meneer.

                    En wat is het alternatief? Een absolute meerderheid voor 1 partij? Dan krijgen we een regering v lopende zaken tot st juttemis.

                    Deze ene maatregel, de VAA treft vooral vlaamse werknemers en ondernemers, dat is een feit.
                    Deze ZOU 200 miljoen moeten opbrengen, maar de uitwerking en uitvoering zorgen voor enorm veel weerstand en ergernis, en die vind ik echt niet in verhouding met wat het zal/zou opbrengen.

                    Komaan, 200 miljoen, als je ziet wat er over de balk wordt gegooid of hoe ze geld naar banken toeschuiven.
                    Werkelijk onbegrijpelijk, en het is net deze Vaa maatregel die veel mensen zich zullen herinneren in t kieshokje.

                    We zouden beter wat meer economen en ondernemers als politici hebben dan advocaten en andere mooipraters. Want uitleggen, dat kunnen ze als de beste.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                      Klopt wat bmw zegt, die ene grote oppositiepartij (merk op, in wallonie GEEN noemenswaardige oppositie) geeft de 3 andere Vlaamse partijtjes de zekerheid van de macht. Meerderheid is zelfs niet meer nodig.
                      Geen wonder dat ze ook zo lief zijn voor elkaar, meneer.

                      En wat is het alternatief? Een absolute meerderheid voor 1 partij? Dan krijgen we een regering v lopende zaken tot st juttemis.

                      Deze ene maatregel, de VAA treft vooral vlaamse werknemers en ondernemers, dat is een feit.
                      Deze ZOU 200 miljoen moeten opbrengen, maar de uitwerking en uitvoering zorgen voor enorm veel weerstand en ergernis, en die vind ik echt niet in verhouding met wat het zal/zou opbrengen.

                      Komaan, 200 miljoen, als je ziet wat er over de balk wordt gegooid of hoe ze geld naar banken toeschuiven.
                      Werkelijk onbegrijpelijk, en het is net deze Vaa maatregel die veel mensen zich zullen herinneren in t kieshokje.

                      We zouden beter wat meer economen en ondernemers als politici hebben dan advocaten en andere mooipraters. Want uitleggen, dat kunnen ze als de beste.
                      Zelfs de naamsverandering van Dexia naar Buikziekte kost 40 miljoen dacht ik. Dat ze dat gewoon niet doen, de gemiddelde Belg weet nu ondertussen wel dat ze niet meer gelinkt zijn aan de Dexia Groep.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                        We zouden beter wat meer economen en ondernemers als politici hebben dan advocaten en andere mooipraters. Want uitleggen, dat kunnen ze als de beste.
                        Een regering van aangestelde technocraten, gecontroleerd door een verkozen parlement.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • Een vlaamse regering in een vlaamse onafhankelijke staat lijkt me het enige logische alternatief. Dit land moet gesplitst worden om eindelijk van de waalse kanker af te geraken !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                            Een vlaamse regering in een vlaamse onafhankelijke staat lijkt me het enige logische alternatief. Dit land moet gesplitst worden om eindelijk van de waalse kanker af te geraken !
                            zou die droom ooit werkelijkheid worden.....

                            Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                            Comment


                            • Zojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
                              ze bekijken momenteel volgende piste:
                              een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
                              Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                Zojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
                                ze bekijken momenteel volgende piste:
                                een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
                                Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .
                                Gaan de sossen volgens mij nooit aanvaarden. Op een auto van cataloog 40k met 10k opties (realistisch op de meer premium merken) zou de vaa berekend worden op 42400 euro. Gaan ze niet aanvaarden denk ik. De verdelers zouden daar ook handig op inspelen door zeer uitgeklede basismodellen met lage cataloog aan te bieden, de rest allemaal in opties....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                  Zojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
                                  ze bekijken momenteel volgende piste:
                                  een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
                                  Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .
                                  amai, die 6% forfait regeling zal dan ook weer fameus in 't voordeel spelen van de merken met kale basismodellen, waarbij zowat alles optioneel en alle opties duur zijn (de duitsers dus).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BernieDC Bekijk Berichten
                                    Enkele dagen geleden zag ik opnieuw de prachtige SL 65 AMG V12 BI TURBO, van een (gekende) bedrijfsleider én autoliefhebber. Voorheen met een Belgische nummerplaat en nu....met een Litouwse nummerplaat !! Goed bekeken allicht en nog maar eens het deksel op de neus voor het PS regime...
                                    Dan hoop ik voor die brave mens dat hij samen met zijn wagen effectief mee is verhuisd naar Litouwen anders hangt hij vroeg of laat toch. Wees maar zeker dat ze dikke bakken met een buitenlandse nummerplaat nu nog meer zullen viseren.
                                    Dergelijke oplossingen zijn ook alleen maar voor een heel kleine groep doenbaar, voor de meeste zelfstandigen is dat niet mogelijk en/of het sop de kolen niet waard.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Zelfs de naamsverandering van Dexia naar Buikziekte kost 40 miljoen dacht ik. Dat ze dat gewoon niet doen, de gemiddelde Belg weet nu ondertussen wel dat ze niet meer gelinkt zijn aan de Dexia Groep.
                                      Allez allez allez. Dat is ook niet de reden, ik hoop dat je dat beseft. De naam is niet eigendom meer van het huidige Dexia. Het is niet van willen maar van moeten veranderen en ja daar gaan kosten mee gepaard. Het is geen operatie om naamsbekendheid of perceptie te veranderen, het is een legale must van het te doen. No way around it.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Van Ackere zal ook niet antwoorden op de meeste mails van boze zelfstandigen, wat kan het hem ook maar een bal schelen? Hun postje en voordelen zijn en blijven verzekerd, ze bepalen alles namelijk zelf ook al verliezen ze verkiezing na verkiezing. De meerderheid van de mensen in België is namelijk niet zelfstandig.
                                      Sjah, ik blijf hopen erop. Probleem is dat voor evenveel 'kwade' e-mails die wij zenden, er evenveel 'doe zo voort' e-mails zijn (als je het niveau ziet op HLN.be weet je toch genoeg?). Dus ze volharden in de dommigheid. Maargoed, ik vertik het van niet te laten weten, dus ik blijf emailen. Ik stem ook nietmeer voor hun, dat mag duidelijk zijn.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                      verkiezingen zullen niks uithalen...

                                      België splitsen of bedrijfswagenpolitiek op Vlaams niveau krijgen, dat moeten we kunnen bereiken.
                                      Ik hoop dat je beseft dat BE splitsen ook geen oplossing he

                                      Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                      ergens denk ik dat veel mensen nu hopen dat alles afgeblazen wordt en terug naar het oude gaat, maar dat zal wel "wishfull thinking' zijn zeker ....
                                      Ik hoop niet op de oude regeling, maar iets meer 'fair. Het was inderdaad goedkoop vroeger, maar ook met reden, namelijk de hoge lasten op loon. Dankzij EU komt die weer te sprake en bewijst het dat die een gewone ordinaire lastenverhoging was, dus wie weet hebben we geluk ...
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • ff terzijde...de wiebelende kop waar kathleen van brempt de uitvinder van was bij intervieuws...hebben alle politici overgenomen

                                        Comment


                                        • ze zijn er in brussel één grote knoeiboel van aan het maken waarbij de uiteindelijke regelgeving zo dubbelzinnig zal zijn dat niemand er nog kop of staart aan gaat krijgen, typisch belgisch dus.
                                          Ik heb ook rechtstreeks de vraag gesteld aan mijn federauto contact hoe de regering reageert (of kanbinet vanackere tenminste) op de recente berichten dat de vooropgestelde 200Mio nooit zullen gehaald worden. Zijn reactie was vrij kort : dat trekken ze zich echt niet aan. Het regeerakkoord moet uitgevoerd worden, of het nu het doel zal realiseren of niet. Gezichtsverlies is iets wat de heren van de Wetstraat zich echt niet kunnen veroorloven .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X