Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe wetgever voorziet er niet in, maar je kan een ruling vragen dat er geen VAA is als je een sluitende kilometerregistratie voor de firmawagen kan voorleggen waaruit moet blijken dat ie enkel gebruikt wordt om tussen werkgever en klanten te rijden, en dit minder dan 40 keer per jaar bij dezelfde klant. In alle andere gevallen is het woon-werkverkeer en is VAA van toepassing.
Comment
-
"Regering rijdt zich vast op bedrijfswagens"
artikel op de www.tijd.be
gigantische knoeiboel met het concept cataloguswaarde
verhelderend artikel, ze geraken er zelf niet aan uit hoe dit administratief aan te pakken
De hele wet wordt nu al het zwarte beest van de regering Di Rupo genoemd
bende knoeiersLast edited by freegeek; 02/03/2012, 09:53.
Comment
-
Europese top dwingt Di Rupo tot actie
In geen enkel land van Europa zijn de fiscale en de sociale lasten op lonen zo hoog als in België. En de totale loonkosten stegen in België het afgelopen decennium sneller dan in de meeste Europese landen. Zelfs Griekenland was zuiniger.
Europees Raadsvoorzitter Herman Van Rompuy (l.) en premier Elio Di Rupo (foto: Reuters)
Spanje krijgt geen respijt
'Economie blijft mijn eerste p…
'Discipline is geen doel op zi…
Dat blijkt uit een geheim rapport dat Raadsvoorzitter Herman Van Rompuy en Commissievoorzitter José Manuel Barroso gisteravond voorstelden op de Europese top. De regering-Di Rupo moet met voorstellen komen om de problemen op te lossen.
Het rapport past in de strengere coördinatie van het budgettair en economisch beleid in Europa. Nieuwe instrumenten geven Europa de macht sancties te treffen tegen landen die ontsporingen niet aanpakken. Op termijn kan België beboet worden.
De ontsporing van de loonlasten is het meest uitgesproken. In geen enkel land is de kloof tussen bruto- en nettoloon zo groot. Zelfs bij de laagste brutolonen gaat de helft eraf. In de meeste andere landen is dat hoogstens 40 procent. Dat toont aan dat de fiscale en de parafiscale druk veel te zwaar op arbeid wegen.
Index
De ontsporing van de totale loonkosten (lonen en lasten) valt eveneens op. Enkel de PIGS-landen Ierland, Italië, Portugal en Spanje deden het het afgelopen decennium slechter. Zelfs Griekenland wist zijn loonkosten per eenheid product beter in de hand te houden. Deze vaststelling zal zeker de discussie over de loonindexering beïnvloeden.
Als je dan er net na leest dat de troonsopvolging gelinkt zal worden aan het al dan niet monsterscore van het NVA .. sjah dan is het tranen laten !!!Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Regering rijdt zich vast op bedrijfswagens
De nieuwe regeling die de regering-Di Rupo heeft uitgewerkt voor de belasting van bedrijfswagens, bezorgt haar almaar meer kopbrekens. Ze slaagt er maar niet in de cataloguswaarde te bepalen, een van de elementen die cruciaal zijn om de nieuwe belasting te berekenen.
Steven Vanackere, minister van Financiën (foto: Belga)
Regering bevriest energieprijzen
De regering besliste vorig jaar onder druk van de PS de bedrijfswagens extra te belasten. Dat moet dit jaar 200 miljoen opbrengen. Behalve met de CO2-uitstoot wordt voortaan ook rekening gehouden met de cataloguswaarde van de wagens. Hoe duurder, hoe hoger de belasting.
Nu blijkt dat het allerminst makkelijk is om de cataloguswaarde te bepalen. Het was de bedoeling een databank aan te leggen met de verschillende cataloguswaarden van de wagens. De regering ging ervan uit dat ze een beroep zou kunnen doen op de databank van de sectororganisatie Federauto.
Maar volgens Federauto is zijn database niet bruikbaar, omdat daarin enkel de prijzen staan van de basismodellen zonder opties. En de regering besliste dat de opties meetellen in de berekening van de cataloguswaarde.
Factuur
Omdat minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) beseft dat de oprichting van een databank niet vanzelfsprekend is, legde hij de commissie Financiën van de Kamer woensdag - zonder dat de andere partijen van de meerderheid daar iets over wisten - een amendement voor op de programmawet.
Je kan moeilijk aan verkopers vragen wat je eigen administratie niet kan
Jenne De Potter
CD&V
Daardoor zou de verkoper verplicht worden de cataloguswaarde te vermelden op de factuur. Maar daardoor duiken opnieuw praktische problemen op, voornamelijk bij tweedehandswagens. Want hoe kan een verkoper van een tweedehandswagen de cataloguswaarde op de factuur zetten? De verkoper zou die cataloguswaarde moeten opvragen bij de producent of invoerder, staat in het amendement.
De regeling viel niet in goede aarde bij de commissieleden van de oppositie of de meerderheidspartijen. ‘Je kan moeilijk vragen aan verkopers wat je eigen administratie niet kan’, zegt Jenne De Potter, Kamerlid voor CD&V. Het resultaat was dat Vanackere het amendement onmiddellijk introk.
De Potter gaat ervan uit dat het alsnog mogelijk moet zijn dat de administratie van Financiën een databank opricht. Maar die houdt de boot af. De woordvoerder van Financiën, Francis Adyns, zegt dat er werk wordt gemaakt van een module voor de berekening van de bijdrage die de eigenaars van een bedrijfswagen maandelijks moeten betalen. Maar van een databank met de cataloguswaarde van de wagens is geen sprake.
Uitweg
Het resultaat is dat er nog altijd geen definitieve regeling is voor de bedrijfswagens. Het lijkt het zwarte beest van de regering-Di Rupo en meer in het bijzonder van Vanackere te zijn. De regeling die eind vorig jaar werd uitgewerkt, werd een paar weken later weer aangepast. En nu blijkt die tweede poging ook niet optimaal.
Kabinetsmedewerkers van de regering-Di Rupo zoeken zo snel mogelijk een uitweg. De tijd dringt, want normaal moet de programmawet in de loop van volgende week goedgekeurd worden in de Kamercommissie Financiën.
Zue vetgedruk hierboven. Mijn emails naar de heer Vanackere zijn tot nu toe onbeantwoord gebleven
Ik zei het nog een paar posts geleden, 2de hands markt ligt op zijn gat omdat niemand de waarde kent om het VAA te berekenen.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
ergens denk ik dat veel mensen nu hopen dat alles afgeblazen wordt en terug naar het oude gaat, maar dat zal wel "wishfull thinking' zijn zeker ....
Ik heb gisteren nog een mail naar VanAckere gestuurd (2e X) maar ook zonder reactie. Ik heb hem (of zijn medewerkers) er in ieder geval attent op gemaakt dat wij, de zelfstandigen, nu de rekening betalen van hun ondoordachte beslissingen, maar dat hun afrekening zal volgen in 2014 ( en de verkiezingen die nog zullen volgen)
Comment
-
verkiezingen zullen niks uithalen... probleem is dat we met de franstalige socialisten zitten, en die gangsters hebben een werkloze en/of profiterende achterban om u tegen te zeggen.
België splitsen of bedrijfswagenpolitiek op Vlaams niveau krijgen, dat moeten we kunnen bereiken.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Van Ackere zal ook niet antwoorden op de meeste mails van boze zelfstandigen, wat kan het hem ook maar een bal schelen? Hun postje en voordelen zijn en blijven verzekerd, ze bepalen alles namelijk zelf ook al verliezen ze verkiezing na verkiezing. De meerderheid van de mensen in België is namelijk niet zelfstandig.
Als ze bij de volgende verkiezingen een hoop mooie praatjes maken en veel loze beloftes doen dan is alles weer peis en vree, mensen hebben toch een kort geheugen.
De socialisten zijn België kapot aan het maken en iedereen staat erbij en kijkt ernaar...
Comment
-
Klopt wat bmw zegt, die ene grote oppositiepartij (merk op, in wallonie GEEN noemenswaardige oppositie) geeft de 3 andere Vlaamse partijtjes de zekerheid van de macht. Meerderheid is zelfs niet meer nodig.
Geen wonder dat ze ook zo lief zijn voor elkaar, meneer.
En wat is het alternatief? Een absolute meerderheid voor 1 partij? Dan krijgen we een regering v lopende zaken tot st juttemis.
Deze ene maatregel, de VAA treft vooral vlaamse werknemers en ondernemers, dat is een feit.
Deze ZOU 200 miljoen moeten opbrengen, maar de uitwerking en uitvoering zorgen voor enorm veel weerstand en ergernis, en die vind ik echt niet in verhouding met wat het zal/zou opbrengen.
Komaan, 200 miljoen, als je ziet wat er over de balk wordt gegooid of hoe ze geld naar banken toeschuiven.
Werkelijk onbegrijpelijk, en het is net deze Vaa maatregel die veel mensen zich zullen herinneren in t kieshokje.
We zouden beter wat meer economen en ondernemers als politici hebben dan advocaten en andere mooipraters. Want uitleggen, dat kunnen ze als de beste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk BerichtenKlopt wat bmw zegt, die ene grote oppositiepartij (merk op, in wallonie GEEN noemenswaardige oppositie) geeft de 3 andere Vlaamse partijtjes de zekerheid van de macht. Meerderheid is zelfs niet meer nodig.
Geen wonder dat ze ook zo lief zijn voor elkaar, meneer.
En wat is het alternatief? Een absolute meerderheid voor 1 partij? Dan krijgen we een regering v lopende zaken tot st juttemis.
Deze ene maatregel, de VAA treft vooral vlaamse werknemers en ondernemers, dat is een feit.
Deze ZOU 200 miljoen moeten opbrengen, maar de uitwerking en uitvoering zorgen voor enorm veel weerstand en ergernis, en die vind ik echt niet in verhouding met wat het zal/zou opbrengen.
Komaan, 200 miljoen, als je ziet wat er over de balk wordt gegooid of hoe ze geld naar banken toeschuiven.
Werkelijk onbegrijpelijk, en het is net deze Vaa maatregel die veel mensen zich zullen herinneren in t kieshokje.
We zouden beter wat meer economen en ondernemers als politici hebben dan advocaten en andere mooipraters. Want uitleggen, dat kunnen ze als de beste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk BerichtenWe zouden beter wat meer economen en ondernemers als politici hebben dan advocaten en andere mooipraters. Want uitleggen, dat kunnen ze als de beste.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenEen vlaamse regering in een vlaamse onafhankelijke staat lijkt me het enige logische alternatief. Dit land moet gesplitst worden om eindelijk van de waalse kanker af te geraken !
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Comment
-
Zojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
ze bekijken momenteel volgende piste:
een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenZojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
ze bekijken momenteel volgende piste:
een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenZojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
ze bekijken momenteel volgende piste:
een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BernieDC Bekijk BerichtenEnkele dagen geleden zag ik opnieuw de prachtige SL 65 AMG V12 BI TURBO, van een (gekende) bedrijfsleider én autoliefhebber. Voorheen met een Belgische nummerplaat en nu....met een Litouwse nummerplaat !! Goed bekeken allicht en nog maar eens het deksel op de neus voor het PS regime...
Dergelijke oplossingen zijn ook alleen maar voor een heel kleine groep doenbaar, voor de meeste zelfstandigen is dat niet mogelijk en/of het sop de kolen niet waard.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenZelfs de naamsverandering van Dexia naar Buikziekte kost 40 miljoen dacht ik. Dat ze dat gewoon niet doen, de gemiddelde Belg weet nu ondertussen wel dat ze niet meer gelinkt zijn aan de Dexia Groep.
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenVan Ackere zal ook niet antwoorden op de meeste mails van boze zelfstandigen, wat kan het hem ook maar een bal schelen? Hun postje en voordelen zijn en blijven verzekerd, ze bepalen alles namelijk zelf ook al verliezen ze verkiezing na verkiezing. De meerderheid van de mensen in België is namelijk niet zelfstandig.
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenverkiezingen zullen niks uithalen...
België splitsen of bedrijfswagenpolitiek op Vlaams niveau krijgen, dat moeten we kunnen bereiken.
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichtenergens denk ik dat veel mensen nu hopen dat alles afgeblazen wordt en terug naar het oude gaat, maar dat zal wel "wishfull thinking' zijn zeker ....Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
ze zijn er in brussel één grote knoeiboel van aan het maken waarbij de uiteindelijke regelgeving zo dubbelzinnig zal zijn dat niemand er nog kop of staart aan gaat krijgen, typisch belgisch dus.
Ik heb ook rechtstreeks de vraag gesteld aan mijn federauto contact hoe de regering reageert (of kanbinet vanackere tenminste) op de recente berichten dat de vooropgestelde 200Mio nooit zullen gehaald worden. Zijn reactie was vrij kort : dat trekken ze zich echt niet aan. Het regeerakkoord moet uitgevoerd worden, of het nu het doel zal realiseren of niet. Gezichtsverlies is iets wat de heren van de Wetstraat zich echt niet kunnen veroorloven .
Comment
Comment