Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
en waarom zou BE splitsen geen oplossing zijn? Vlaanderen is financieel gezond hoor2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenen waarom zou BE splitsen geen oplossing zijn? Vlaanderen is financieel gezond hoor
Het is sowieso niet BE dat een probleem vormt, het is de mentaliteit van onze politici en hun onweerstaarbare drang om elkaar droog en tot bloedens toe in de kakker te pakken. Schaft de helft politici af en de helft van de partijen ook maar afschaffen, zet daar competente mensen met lange termijn visie en je zal zien dat het beter zal gaan. Zolang wij erop stemmen en hun toestemming geven om wetten te stemmen ...in 2014 is alles vergeten en vergeven, ge zult het zien aan het stemgedrag van jan modaal. Eigen schuld ...
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenZojuist een gesprek gehad per telefoon met onderhandelaar Federauto bij de kabinetten:
ze bekijken momenteel volgende piste:
een soort van lijst met modellen die in belgie verkocht zijn waarbij een forfaitaire bijtelling voor de opties à rato 6% zal gerekend worden bovenop de gekende catalogusprijzen.
Het 'ultimatum' dat volgens artikel in De Tijd wordt gesteld blijkt niet echt belangrijk te zijn omdat ze eigenlijk tijd hebben tot 1 mei om de 'wet op de diverse bepalingen' bij te sturen zonder daarvoor de eigenlijke wettekst te moeten aanpassen .Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
stiekeme hoop is dat ze niet slagen in hun begroting en dat Europa hier de regels komt opleggen en di Pipo op kant schuift2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
België moet niet splitsen, het gaat gewoon op termijn vanzelf verdampen. Is gewoon onvermijdelijk.
En Europa kijkt nu al mee hoor, daar ging het Europese begrotingspact net over. Wie uit de bocht gaat, wordt onder curatele geplaatst.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
met betrekking tot het artikel gisteren in het nieuwsblad waarbij gesteld werd dat een 2e bijsturing van de regelgeving categoriek uitgesloten werd dient echter genuanceerd te worden (volgens federauto) dat dit vooral slaagt op het feit dat een extra belastingsverhoging uitgesloten word , dat is formeel door het kabinet bevestigd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenen waarom zou BE splitsen geen oplossing zijn? Vlaanderen is financieel gezond hoor
Alle studies bewijzen dat alleen Brussel zou kunnen financieel zijn plan trekken bij een splitsing.
Vlaanderen gaat failliet alleen, een tweede griekenland.. en daar heb ik nog minder zin in2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
[quote=fblade;4848963]Allez allez allez. Dat is ook niet de reden, ik hoop dat je dat beseft. De naam is niet eigendom meer van het huidige Dexia. Het is niet van willen maar van moeten veranderen en ja daar gaan kosten mee gepaard. Het is geen operatie om naamsbekendheid of perceptie te veranderen, het is een legale must van het te doen. No way around it.
Tja, zo verkopen ze het zelf wel.
"Waarom deze nieuwe naam?
We hebben geen enkele band meer met de beursgenoteerde Dexia Groep. Om verwarring te vermijden, kozen we voor een nieuwe naam. Een naam die zegt wat ie moet zeggen."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenAlle studies bewijzen dat alleen Brussel zou kunnen financieel zijn plan trekken bij een splitsing.
Vlaanderen gaat failliet alleen, een tweede griekenland.. en daar heb ik nog minder zin in
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenAlle studies bewijzen dat alleen Brussel zou kunnen financieel zijn plan trekken bij een splitsing.
Vlaanderen gaat failliet alleen, een tweede griekenland.. en daar heb ik nog minder zin in
Hahahahahahahahaha, soms es iets grappigs doet deugd op bij al deze miserie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenff terzijde...de wiebelende kop waar kathleen van brempt de uitvinder van was bij intervieuws...hebben alle politici overgenomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenHet wordt hier stilletjes aan het verhaal van de ene blinde die de andere leidt.
Comment
-
Wat is er nu mis met gewoon de FACTUURwaarde te nemen voor nieuwe wagens...? Dat is toch het meest logische: dat is die wagen in het huidige economische klimaat waard, dus daar moet ie op belast worden...
Nota: zonder BTW weliswaar... belasting op belasting, schandalig is het ...
Comment
-
ik heb hier nog geen antwoord op gekregen dus wil ik dit even terug naar boven brengen..
En mijn dank alvast als iemand mij dit kan toelichten
Situatie : Audi A6 tdie in lease als werknemer
Loonbrief februari toont :
bruto bijtelling van 142,89 eur firmawagen voordeel in natura
dit komt bij mijn belastbaar bruto loon ( na bijdrage rsz )
daarna gaat er netto 125 eur af als eigen bijdragen ( blijkbaar opgeled door de werkgever afh van klasse v wagen --> voor een A4 en insignia is dit 100 eur )
en daarna nogmaals de 142;98 voordeel in natura netto eraf.
Het uiteindelijke nettoloon valt mee tov januari, maar scheelt toch een pak , maar ok
Heb ik het dan goed als :
1) de VAA in de personenbelasting wordt ingegeven
2) de netto bijdrage hiervan mag afgetrokken worden
in mijn geval dus ( niet rekening houdens met het aantal kalenderdag van de maand, net als de vermindering vanaf mei ikv leeftijd wagen ) : (12 * 142,98 ) - ( 12 * 125 ) = 215,76 eur nog te belasten en dit aan 53 % , geeft dus +- 114 eur extra netto te betalen ??????
wat met de opleg die ik nu heb ? ik heb ng een eigen opleg ikv wagen buiten budget van 4,5 eur / maand . Mag ik die ook van de VAA aftrekken ?
Nergens vind ik hier een duidelijk antwoord ikv personenbelasting ....
Alvast bedankt
RAudi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010
Comment
-
Uw vaa is waarschijnlijk 3214.68 euro per jaar. (wat me realistisch lijkt voor een A6)
Dit komt op 267.89 euro per maand vaa
Je hebt een eigen bijdrage (netto) van 125 euro dus die mag je hiervan aftrekken.
De bijdrage op je leasing, staat die ergens op je loonfiche ? Hoe wordt dit normaal verrekend ?
267.89 - 125 = 142.89 euro vaa blijft over.
Doordat dit vaa bij je brutoloon wordt geteld is er ook bedrijfsvoorheffing en is dit volgens mij volledig verrekend.
Over de invloed op de personenbelasting ben ik niet 100% zeker maar dit zal ik via Tax on Web zeker eens narekenen !
Ik denk wel dat je alles per maand moet betalen, waarom zou ons nettoloon anders zakken bij een hoger vaa als het pas via de personenbelasting zou worden verrekend ?
Aan de cijfers te zien is dit een correcte berekening volgens mij en weet je dus waar je staat tov vorig jaar...
Enkel de degressiviteit van 6% per jaar is nog even wachten tot 1 mei, maar dan zal het vaa alleen maar zakken he
Comment
-
Hey, bedankt voor de moeite reeds
de bijdrage voor de leasing is bij ons altijd enkel een netto bijdrage geweest. in het oude systeem een 146 euro / maand netto. Er werd geen bruto bij geteld ook niet. Dus hetgeen ik effectief kwijt was aan de wagen was die 146 eur
Nu op de nieuwe manier staat er dus zoals hierboven gezegd :
totaal bruto : xxxxxxx euro
2251 voordeel in natura bedrijfswagen : 142,89 eur
2500 rsz : - xxxxxx eur
2790 inhouding op belastbaar bedrag : 50 eur ( is ivm forfetaite onkosten )
-----------------------
belastbaar xxxxxx euro
3500 voorheffing xxxx euro
3908 netto inhouding VAA -125 eur
2251 firma wagen voordeel in naturea -142,89 eur
---------------------------------
nettoloon xxxxxx euro
de wagenpark verantwoordelijke zei me dit : je hebt een eigen bijdrage v 125 euro en dan gaat er nog iets van een 80 euro bruto af via je belastingen, dus max 40 eur netto
wat een totaal maakte van ongeveer 165 euro netto zei ze me
maar ik kan er dus niet zo goed aan uit
en wil dus effectief ook weten hoe het zit ivm de inkomstenbelasting dan het jaar erop
alvast bedankt om het te willen narekenen
RAudi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010
Comment
-
Vroeger werd je vaa dus integraal gecompenseerd door je persoonlijke bijdrage, nu is ze gesplitst in die bijdrage (125) en vaa (142.89)
Als je brutoloon niet is gewijzigd kan je toch perfect het verschil zien tov je loon van december 2011.
Aan 53% gerekend zoals hier al veel is geschreven ben je van je vaa dus 75 euro effectief kwijt.
Effe simpel berekend kost je A6 nu 54 euro per maand (netto) meer dan vorig jaar.
Dit kan je zelf vlug nakijken he
Vorig jaar was dit 146 euro en nu zo'n 200 euro (125 euro netto + 75 euro vaa (53% van 142.89))
Comment
Comment