Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    de wagenpark verantwoordelijke zei me dit : je hebt een eigen bijdrage v 125 euro en dan gaat er nog iets van een 80 euro bruto af via je belastingen, dus max 40 eur netto
    wat een totaal maakte van ongeveer 165 euro netto zei ze me
    Dit zal volgens mij eerder 200 euro netto per maand zijn

    Als hij gelijk heeft dan zou je dus maar 20 euro per maand netto minder mogen verdienen dan vorig jaar.
    Dit zou in principe volledig gecompenseerd moeten worden door de index...

    Je zou dus iets meer moeten hebben dan vorig jaar (als hij gelijk heeft natuurlijk)
    Last edited by Tourer E91; 02/03/2012, 21:35.

    Comment


    • ok dat is duidelijk.. tx

      maar dus kan ik ook met 100 proc zeker zijn dat er niets meer wordt afgehouden volgend jaar via personenbelasting?

      en dilemma 2 is nu : mijn baas heeft me gezegd dat ik gerust een andere kleinere wagen kan kiezen, bv een A5 zelfde budget, maar dan lagere co2 tov nu de 139. ( de A5 sportback heeft er een v 117 g dacht ik )

      dat zal misschien iets goedkoper worden, maar als ik dan zie naar mei en 12 % vermindering op de VAA
      Last edited by rolelael; 02/03/2012, 21:41.
      Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

      Comment


      • Volgens mij wordt dit via de bedrijfsvoorheffing maandelijks geregeld.
        Ik ben wel niet 100% zeker maar toch wel 95%

        Een kleinere wagen met minder CO2 zal zeker een lager vaa geven maar hier moet je zelf uitmaken of dit verlies van ruimte wel opweegt tegen iets lagere vaa...

        Ik ga zeker niet oordelen maar persoonlijk vind ik dat je verhoging in jouw geval best meevalt voor een A6..
        Je betaalde vroeger wel al een mooie persoonlijke bijdrage he, vandaar...
        Last edited by Tourer E91; 02/03/2012, 21:42.

        Comment


        • Op de duur geraak ik er niet meer wijs uit. Ik ben zelfstandig met vennootschap en ben aan het uitkijken naar een andere wagen. Wat kost het mij als zelfstandige maximaal NETTO in verschil tussen deze 2 wagens (ik ken de formule maar met die belastingschijven en bruto-netto geraak ik er geen wijs meer aan uit!)

          BMW 318D 115g catalogusprijs 46500

          BMW 520D automaat 135g (denk ik?) catalogusprijs 56000 1 jaar oud.

          Beide wagens zouden me ongeveer 42500€ kosten dus het hangt eigenlijk een beetje van VAA af.. Als ik hier het bedrag van VAA van een A6 zie moet ik misschien niet meteen de 520D afschrijven zoals ik van plan was.

          En wat zou het verschil zijn met mijn huidige 318D touring met nieuwprijs van 42500 en 125g van 2,5 j oud

          Comment


          • Comment


            • dus voor die 5 netto slechts een 250€ per maand of heb ik het fout? (2293 + 360 + 260)

              Dat zou dan een 80-tal euro schelen met mijn huidige 3 touring.. Lijkt te mooi om waar te zijn

              Comment


              • 318d van 2 jaar oud kost nu 2724.86 vaa, dus 1457.8 te betalen volgens Deloitte

                nieuwe 318d zou 2989.29 vaa zijn of 1599.27 netto

                520d van 1 jaar oud is 4286.4 vaa of 2293.22 netto

                Rekenen maar dus !

                Vergeet niet dat je als zelfstandige wel wat kan doen om dat vaa te counteren... (gedeeltelijk)

                Dit is hier al uitvoerig besproken, praat eens met je boekhouder

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door _SiM_ Bekijk Berichten
                  dus voor die 5 netto slechts een 250€ per maand of heb ik het fout? (2293 + 360 + 260)

                  Dat zou dan een 80-tal euro schelen met mijn huidige 3 touring.. Lijkt te mooi om waar te zijn
                  Ik kom op een verschil van 835.42 euro per jaar enkel aan vaa...

                  Verworpen uitgaven heb ik niet bekeken...

                  Comment


                  • Gehoord in boekhoudkundige kring:

                    Eind 2011, eindelijk regering, ze moeten 11 miljard vinden, en ze hadden het ook gevonden:

                    - VAA auto
                    - VAA woning
                    - dividenden van 15 naar 21 %
                    - ...
                    -....
                    - vermogensbelasting

                    Alles ging een beetje omhoog., maar zeker niet extreem.

                    Tot plots de VLD op haar achterste poten ging staan: de vermogensbelasting moest eruit of er was geen akkoord.

                    Gevolg:
                    men geraakte niet meer aan de 11 miljard, en men moest de andere posten (denk aan VAA auto, VAA woning, ...) fors optrekken om nog aan de 11 miljard te komen.

                    Als dat klopt hebben we deze merde vnl. aan open VLD te danken.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                      318d van 2 jaar oud kost nu 2724.86 vaa, dus 1457.8 te betalen volgens Deloitte

                      nieuwe 318d zou 2989.29 vaa zijn of 1599.27 netto

                      520d van 1 jaar oud is 4286.4 vaa of 2293.22 netto

                      Rekenen maar dus !

                      Vergeet niet dat je als zelfstandige wel wat kan doen om dat vaa te counteren... (gedeeltelijk)

                      Dit is hier al uitvoerig besproken, praat eens met je boekhouder
                      vaa counteren? Weet ik niets van Mijn berekening was al gebaseerd samen met verworpen uitgaven en VAT (BTW? Weet niet wat ze hiermee bedoelen maar kom) dus die 80€ valt eigenlijk goed mee en lijkt me niet de moeite om daarvoor mijn droom voor een 5-serie op te doeken (verschil nieuwe 3 is zelfs nog kleiner +- 50€)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door _SiM_ Bekijk Berichten
                        vaa counteren? Weet ik niets van Mijn berekening was al gebaseerd samen met verworpen uitgaven en VAT (BTW? Weet niet wat ze hiermee bedoelen maar kom) dus die 80€ valt eigenlijk goed mee en lijkt me niet de moeite om daarvoor mijn droom voor een 5-serie op te doeken (verschil nieuwe 3 is zelfs nog kleiner +- 50€)
                        Ze bedoelen dat je jezelf minder loon uitkeert, dacht ik. Niet voor iedereen realistisch, een mens moet ook nog leven.
                        En VAT is Engels voor BTW.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door _SiM_ Bekijk Berichten
                          vaa counteren? Weet ik niets van Mijn berekening was al gebaseerd samen met verworpen uitgaven en VAT (BTW? Weet niet wat ze hiermee bedoelen maar kom) dus die 80€ valt eigenlijk goed mee en lijkt me niet de moeite om daarvoor mijn droom voor een 5-serie op te doeken (verschil nieuwe 3 is zelfs nog kleiner +- 50€)
                          520D is inderdaad heel zuinig qua CO2, en het verschil met de 3 is idd niet zo groot.
                          Goed nieuws dus.
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                            520D is inderdaad heel zuinig qua CO2, en het verschil met de 3 is idd niet zo groot.
                            Goed nieuws dus.
                            A6 3.0 tdi ook maar CO2 van 133 denk ik, en 6 ycl ! catalogusprijs ongeveer gelijk met 520d.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk Berichten
                              Over enkele dagen zullen we het verdict kennen. Op de loonafrekening van de maand februari wordt de VAA met de nieuwe berekening gemaakt. De vergelijking met de loonstrook van januari zal duidelijk maken hoeveel er bij komt.
                              VAA wijzigt van 210€ per maand naar 225€ per maand.
                              Voor Mercedes C 180 CDI minder dan een jaar oud. Geen eigen bijdrage.
                              Valt nog mee. Ik had erger gevreesd.

                              Maar ik zie de zin van die hervorming niet in.

                              Onze overheid wil er jaarlijks een 200 miljoen extra inkomsten uit halen.
                              Mogelijk zal dat het eerste jaar wel zoiets zijn omdat de overheid van de ene op de andere de spelregels wijzigt terwijl de bedrijven vastzitten aan lopende leasingscontracten die ze niet zomaar kunnen verbreken. Maar over ten laatste een 4-tal jaar verwacht ik dat elke bijkomende opbrengst zal zijn opgedroogd, en het is dan nog maar de vraag of het uiteindelijk niet zal uitdraaien op minder inkomsten.

                              In het bedrijf waar ik werk werken we met maximum leasing maandbedragen, all in, dus inclusief brandstofkosten en bedrijfsbelastingen. Kies je een wagen boven dat maximum dan moet je een opleg betalen.
                              De nieuwe VAA regeling brengt ook een hogere kost mee voor het bedrijf.
                              Bij nieuwe contracten zal je moeten kiezen voor ofwel meer opleg ofwel een goedkopere auto. Ik verwacht dat overwegend voor die laatste optie zal worden gekozen, want naast de opleg wordt de eigen VAA dan ook lager.
                              De Mercedes E wordt vervangen door een C, de Audi A6 door een A4, de Mercedes C door bijvoorbeeld een Volkswagen Passat, de Ford S-max door een Grand C-max, de Renault Espace door een Grand Scenic, enz, enz.

                              En weg zijn de extra inkomsten. En zullen we dan beter af zijn? Ik betwijfel het.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk Berichten
                                VAA wijzigt van 210€ per maand naar 225€ per maand.
                                Voor Mercedes C 180 CDI minder dan een jaar oud. Geen eigen bijdrage.
                                Valt nog mee. Ik had erger gevreesd.

                                Maar ik zie de zin van die hervorming niet in.

                                Onze overheid wil er jaarlijks een 200 miljoen extra inkomsten uit halen.
                                Mogelijk zal dat het eerste jaar wel zoiets zijn omdat de overheid van de ene op de andere de spelregels wijzigt terwijl de bedrijven vastzitten aan lopende leasingscontracten die ze niet zomaar kunnen verbreken. Maar over ten laatste een 4-tal jaar verwacht ik dat elke bijkomende opbrengst zal zijn opgedroogd, en het is dan nog maar de vraag of het uiteindelijk niet zal uitdraaien op minder inkomsten.

                                In het bedrijf waar ik werk werken we met maximum leasing maandbedragen, all in, dus inclusief brandstofkosten en bedrijfsbelastingen. Kies je een wagen boven dat maximum dan moet je een opleg betalen.
                                De nieuwe VAA regeling brengt ook een hogere kost mee voor het bedrijf.
                                Bij nieuwe contracten zal je moeten kiezen voor ofwel meer opleg ofwel een goedkopere auto. Ik verwacht dat overwegend voor die laatste optie zal worden gekozen, want naast de opleg wordt de eigen VAA dan ook lager.
                                De Mercedes E wordt vervangen door een C, de Audi A6 door een A4, de Mercedes C door bijvoorbeeld een Volkswagen Passat, de Ford S-max door een Grand C-max, de Renault Espace door een Grand Scenic, enz, enz.

                                En weg zijn de extra inkomsten. En zullen we dan beter af zijn? Ik betwijfel het.
                                Wijze wooden.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                Comment


                                • Jullie vergeten duidelijk het milieu! Daar doen we het voor!

                                  Comment


                                  • Het grappige aan heel de zaak is dat de socialisten de verschillen tussen rijk en arm nog nadrukkelijker maken. Diegene die het niet kunnen betalen, moeten kleiner rijden; diegene die het wel kunnen betalen blijven rijden met dik materiaal. Een beetje zoals in Nederland, waar er tussen de zee van kleine stadswagens soms Bentleys opduiken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Het grappige aan heel de zaak is dat de socialisten de verschillen tussen rijk en arm nog nadrukkelijker maken. Diegene die het niet kunnen betalen, moeten kleiner rijden; diegene die het wel kunnen betalen blijven rijden met dik materiaal. Een beetje zoals in Nederland, waar er tussen de zee van kleine stadswagens soms Bentleys opduiken.
                                      zolang je als socialist zelf diegene bent die met de bentley rijdt, is er toch geen vuiltje aan de lucht?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door calculon Bekijk Berichten
                                        Jullie vergeten duidelijk het milieu! Daar doen we het voor!
                                        Waarschijnlijk ironisch maar toch..

                                        Als het een maatregel voor het milieu is waarom belasten ze dan niet enkel op basis van CO/type brandstof? Waarom maakt men LPG dan niet interessanter?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk Berichten
                                          VAA wijzigt van 210€ per maand naar 225€ per maand.
                                          Voor Mercedes C 180 CDI minder dan een jaar oud. Geen eigen bijdrage.
                                          Valt nog mee. Ik had erger gevreesd.

                                          Maar ik zie de zin van die hervorming niet in.

                                          Onze overheid wil er jaarlijks een 200 miljoen extra inkomsten uit halen.
                                          Mogelijk zal dat het eerste jaar wel zoiets zijn omdat de overheid van de ene op de andere de spelregels wijzigt terwijl de bedrijven vastzitten aan lopende leasingscontracten die ze niet zomaar kunnen verbreken. Maar over ten laatste een 4-tal jaar verwacht ik dat elke bijkomende opbrengst zal zijn opgedroogd, en het is dan nog maar de vraag of het uiteindelijk niet zal uitdraaien op minder inkomsten.

                                          In het bedrijf waar ik werk werken we met maximum leasing maandbedragen, all in, dus inclusief brandstofkosten en bedrijfsbelastingen. Kies je een wagen boven dat maximum dan moet je een opleg betalen.
                                          De nieuwe VAA regeling brengt ook een hogere kost mee voor het bedrijf.
                                          Bij nieuwe contracten zal je moeten kiezen voor ofwel meer opleg ofwel een goedkopere auto. Ik verwacht dat overwegend voor die laatste optie zal worden gekozen, want naast de opleg wordt de eigen VAA dan ook lager.
                                          De Mercedes E wordt vervangen door een C, de Audi A6 door een A4, de Mercedes C door bijvoorbeeld een Volkswagen Passat, de Ford S-max door een Grand C-max, de Renault Espace door een Grand Scenic, enz, enz.

                                          En weg zijn de extra inkomsten. En zullen we dan beter af zijn? Ik betwijfel het.
                                          Dat komt er van als je mensen die totaal geen kaas hebben gegeten van geld verdienen een regering laat leiden.

                                          Extra regeltjes en belastingen om de koe uit te melken is gemakkelijk.
                                          Ik zou graag eens creativiteit en echt ondernemerschap zien van onze regering om meer winst te creëren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X