Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
    Dit geeft bij mij net het omgekeerde idee , hoe dikker de wagen hoe meer ik op mijn tellen pas. Zo een wagen moet verrekend worden in de kost van je produkt die je aanbied.

Toen er bij mij vertegenwoordigers van bouwfirma's langs kwamen , kon ik gewoon aan de hand van hun wagen al inschatten hoe hun prijs lag, echt geen grap hoor.

Heb dan ook getekend bij de man met Ford Mondeo en niet bij de man met de BMW 520 die was maar liefst 25% duurder.
    Misschien levert de man met de 520 wel 25% beter werk? Als de man met de mondeo dat vraagt krijgt hij misschien geen ander werk meer.

Mensen dat zo onder de prijs werken, daar scheelt iets mee. Daar al aangedacht?

Comment

• Misschien was de man met de 520 beter, en wist ie dat ook?

If you pay peanuts, you get monkeys. Als ik moet kiezen tussen een beunhaas met verroeste camionette of twee kerels van een bedrijf waar om 18u20 nog iemand de telefoon opneemt, terwijl die tweede duurder is...

Mijn boekhouder rijdt met een Audi A4, een andere boekhouder die ik ken rijdt met een Toyota Yaris. De mijne is duurder, maar heeft een heleboel vergelijkbare klanten, terwijl die met zijn Yaris goedkoper is, maar ik heb nog geen tevreden klanten tegengekomen van hem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        Dit geeft bij mij net het omgekeerde idee , hoe dikker de wagen hoe meer ik op mijn tellen pas. Zo een wagen moet verrekend worden in de kost van je produkt die je aanbied.

Toen er bij mij vertegenwoordigers van bouwfirma's langs kwamen , kon ik gewoon aan de hand van hun wagen al inschatten hoe hun prijs lag, echt geen grap hoor.

Heb dan ook getekend bij de man met Ford Mondeo en niet bij de man met de BMW 520 die was maar liefst 25% duurder.
        Misschien was dat meer een autofreak?
        Ik ben zelf bezig met een renovatie van een pand, het is mij echt niet van belang met welke auto ze rijden. Belangrijk is naast hun prijs, en dat moet niet goedkoopste zijn, dat je er kan mee communiceren en dat ze meedenken. Als ik is iets vraag per mail of tel dat er dan even meegedacht kan worden. In dat geval lijken mij dat goede mensen om mee te werken. En die mag voor mij met de porsche komen, maar evengoed met een aftandse bestelwagen. (ik denk dan, zijn porsche staat misschien thuis, en tegenwoordig jammer genoeg thuis zonder platen op)

Het blijft een idiote tax.

Comment

• Klein vraagje betreffende de verhuur van een wagen aan de vennootschap ....

Ik zou dit voor de privé-mini willen toepassen : een huurcontract opstellen, en maandelijks huur laten betalen door de vennootschap. Alle kosten (brandstof, verzekering, taks, onderhoud, banden etc ..) allen ten latse van de vennootschap leggen.

Wat is een realistisch huurbedrag voor de wagen (Mini One) ?
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
            Klein vraagje betreffende de verhuur van een wagen aan de vennootschap ....

Ik zou dit voor de privé-mini willen toepassen : een huurcontract opstellen, en maandelijks huur laten betalen door de vennootschap. Alle kosten (brandstof, verzekering, taks, onderhoud, banden etc ..) allen ten latse van de vennootschap leggen.

+- hetzelfde als het leasebedrag toch (+ brandstofkosten)
            Last edited by ; 19/03/2012, 15:12.

Comment

Weet dat van zodra de kosten ten laste zijn van de vennootschap, dat ge dan ook VAA betaalt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Weet dat van zodra de kosten ten laste zijn van de vennootschap, dat ge dan ook VAA betaalt!
                Jaja weet ik maar auto is 8 jaar oud, catalogus destijds van +/- 17500 en CO² ergens in de 170 ... maw de VAA zal ergens rond het minimum van 1200 hangen ...

Als ik bij ABrent ga kijken gaat een mini voor 900 € per maand incl BTW excl brandstof : http://www.abrentacar.be/compact.html#500

Kijk ik naar directlease dan kom ik op 442 € per maand excl BTW incl brandstof ??? http://directlease.be/DLBe/nl/lease/...736?reset=true

Bij de lease speelt ook de looptijd en de restwaarde een rol
                Dat zijn nogal verschillen natuurlijk .... vanwaar ook mijn vraag welke bedragen nu moeten gehanteerd worden
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Veel hangt ook af van het aantal kilometers dat er mee gereden, op een jaar of zo.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Veel hangt ook af van het aantal kilometers dat er mee gereden, op een jaar of zo.
                    Vraag gestuurd aan mijn boekhouder
                    In afwachting van een antwoord is jullie mening uiteraard steeds welkom.

Comment

Vraag gestuurd aan mijn boekhouder
                      In afwachting van een antwoord is jullie mening uiteraard steeds welkom.
                      Moest ik u zijn, zou ik kijken naar hoeveel zo een auto nog moet kosten als je die privé koopt.
                      En dat delen door het aantal maanden dat je denkt er nog mee te rijden. En als blijkt dat dat bedrag te weinig is om VAA te dekken, zou ik daar nog wat bij doen. Maar ik zou er ook niet in overdrijven. De rest wordt toch gedragen door de vennootschap.

Maar zeker voorbeelden afdrukken, zelfs van deze die wat duurder zijn. Bij controle kan je dan wel zeggen dat je redelijk geweest zijt en je gebruikt de echte 2dehandswaarde, iets wat zij nu niet doen hufters

Comment

Moest ik u zijn, zou ik kijken naar hoeveel zo een auto nog moet kosten als je die privé koopt.
                        En dat delen door het aantal maanden dat je denkt er nog mee te rijden. En als blijkt dat dat bedrag te weinig is om VAA te dekken, zou ik daar nog wat bij doen. Maar ik zou er ook niet in overdrijven. De rest wordt toch gedragen door de vennootschap.

Maar zeker voorbeelden afdrukken, zelfs van deze die wat duurder zijn. Bij controle kan je dan wel zeggen dat je redelijk geweest zijt en je gebruikt de echte 2dehandswaarde, iets wat zij nu niet doen hufters
                        Mini van die leeftijd met lage km's : 9000 op autoscoot ....
                        En dan op 12 maanden .. t'is al een oude auto hé meneer de controleur .. hoelang houdt die dat nog vol .... --> 9000 / 12 = 750 ????

Comment

Mini van die leeftijd met lage km's : 9000 op autoscoot ....
                          En dan op 12 maanden .. t'is al een oude auto hé meneer de controleur .. hoelang houdt die dat nog vol .... --> 9000 / 12 = 750 ????
                          Kunt ge proberen, maar dan denk ik: waarom een auto van 8 jaar huren als je voor minder geld nen nieuwe kunt leasen??? Alle, is my 2ct hé

Moest ge dat delen door 24 maand, is dat al een gans andere situatie. Nu, een echt antwoord gaat ge niet vinden denk ik, zelfs niet via de boekhouder, want da lijkt mij zo subjectief.
                          Ben wel benieuwd naar wat uw boekhouder zegt hoor

Comment

Kunt ge proberen, maar dan denk ik: waarom een auto van 8 jaar huren als je voor minder geld nen nieuwe kunt leasen??? Alle, is my 2ct hé

Moest ge dat delen door 24 maand, is dat al een gans andere situatie. Nu, een echt antwoord gaat ge niet vinden denk ik, zelfs niet via de boekhouder, want da lijkt mij zo subjectief.
                            Ben wel benieuwd naar wat uw boekhouder zegt hoor
                            Reclamewagen van maken .... volledig laten wrappen naar de bedrijfskleuren en logo etc ... dan gaan ze daar toch al veel minder over struikelen lijkt me ....

Comment

Weet dat van zodra je een huurovereenkomst hebt met je vennootschap, je in feite een HANDELSactiviteit (nl. verhuur van personenwagens) gaat stellen... waarvoor je een BTW-nummer moet hebben. De wagen dient vervolgens weer voor beroepsdoeleinden.

Beter is om gewoon een kilometervergoeding aan te rekenen, en zo op een (op maandelijkse basis) onregelmatig bedrag uit te komen.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                Weet dat van zodra je een huurovereenkomst hebt met je vennootschap, je in feite een HANDELSactiviteit (nl. verhuur van personenwagens) gaat stellen... waarvoor je een BTW-nummer moet hebben. De wagen dient vervolgens weer voor beroepsdoeleinden.

Beter is om gewoon een kilometervergoeding aan te rekenen, en zo op een (op maandelijkse basis) onregelmatig bedrag uit te komen.
                                Dat is niet nodig als het bij 1 voertuig blijft. Als je er meerdere hebt, heb je wel een btwnr nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Zo denkt mijn boekhouder er in alle geval niet over :

BTW en verhuur van de wagen

Moet op de huur die aangerekend wordt n.a.v. het verhuren van de wagen aan de vennootschap BTW aangerekend worden ? Het verhuren van een roerend goed met als bedoeling hiervan duurzaam opbrengsten te verkrijgen , wordt immers beschouwd als een economische activiteit en valt in principe onder de BTW-regels. Maar wat hier bijzonder is, is dat het een bedrijfsleider is die maar één enkel goed nl een wagen ter beschikking stelt van zijn apotheekvennootschap. Dit heeft in het verleden al meermaals tot een discussie geleid tussen de belastingsplichtige en de fiscus. De rechtspraak volgde.
                                  In het geval wanneer een natuurlijk persoon een wagen verhuurt tegen een huurprijs aan zijn vennootschap, heeft de rechtspraak geoordeeld dat deze persoon niet de bedoeling had om uit deze verhuur duurzame opbrengsten te verwerven. Het gevolg is dat de verhuurder door het verhuren van deze wagen aan zijn apotheekvennootschap niet plots het statuut krijgt van btw-belastingplichte. Dit werd recent nog eens herhaald door de rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen (Rb Antwerpen 2 juni 200. Ondertussen heeft de Administratie zich hierbij neergelegd.
                                  Afhankelijk van het huurbedrag is of was er vaak ook geen probleem, want er bestaat
                                  Personenbelasting en de verhuur van de wagen

Hoe wordt het huurinkomen uiteindelijk belast in de personenbelasting ?
                                  Het verhuren van een roerend goed wordt belast als een roerend inkomen (art 17 §1, 3° WIB 1992). Dit is ook zo het geval bij de wagen die verhuurd wordt aan de apotheekvennootschap. Zulk een roerend inkomen is uiteindelijk belast tegen een tarief van 15%. Maar het is wel niet zo dat het ganse roerend inkomen belast zal worden. Bij het verhuren van roerende goederen .kennen we immers nog een aftrek van kosten. Van de huur worden immers de kosten voor het verwerven of het behoud van dat roerend inkomen nog in aftrek genomen (intresten niet). Ofwel bewijst men deze kosten ofwel opteert men voor de forfaitaire kostenaftrek. Deze laatste bedraagt 15% van het brutobedrag.

En wat met de roerende voorheffing … ?

Maar wanneer we het hebben over roerende inkomsten dan komt ongetwijfeld de vraag op of er geen roerende voorheffing door de huurder (hier de apotheekvennootschap) moet op ingehouden worden . Dit is iimmers het geval bij intresten en dividenden.
                                  Maar is dit hier ook van toepassing ?
                                  Het antwoord is ‘neen’. De roerende voorheffing is hier niet aan de orde wanneer de begunstigde van de huurinkomsten een inwoner is, en onderworpen is aan de personenbelasting, of als het om een binnenlandse vennootschap gaat (art 111 KB.WIB 1992) . En dit is hier het geval. Let wel dat door de aangifte in de personenbelasting er wel nog aanvullende gemeentebelasting moet op betaald worden.

BRON:
                                  http://www.bespaarbelastingen.be/algemeen/verhuur-je-bedrijfswagen-gun-di-rupo-geen-euro-teveel/

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met het VAA bij een (kleine) autoverhuurfirma (6 wagens)?
                                    Ik kan me niet inbeelden dat de zaakvoerder daarvan VAA moet betalen op alle 6 die wagens?

Comment

• Zolang die zaakvoerder daar geen privékilometers mee rijdt, zal die dat niet moeten betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        Zolang die zaakvoerder daar geen privékilometers mee rijdt, zal die dat niet moeten betalen.
                                        Dus uw Ferrari te huur aanbieden en klaar is kees?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Dus uw Ferrari te huur aanbieden en klaar is kees?
                                          Moet ge wel nog kunnen bewijzen dat al die kilometers door of voor klanten gereden zijn.

Comment

Working...
                                          X