Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    Zolang die zaakvoerder daar geen privékilometers mee rijdt, zal die dat niet moeten betalen.
    Mja da's ook weer een interpretatiekwestie he. Wat doe je met ritten naar garage, detailshop, tankstation, levering op locatie, testritten voor verhuur, etc.

Ik dacht dat er voor verhuurbedrijven een speciale regeling was voorzien maar blijkbaar niet dus?

Comment

• Is er nu eigenlijk ondertussen nog iets veranderd of in een definitieve wet gegoten? Zijn er nog onderhandelingen of wijzigingen? 't Is wel heel stil geworden hé...

Comment

• Ze zijn nog bezig aan een reparatiewet dus er kan weinig toegevoegd worden aan het verhaal voordat dit rond is.

De grote lijnen liggen natuurlijk op tafel maar het is pas na die reparatiewet dat er echt kan bekeken worden hoe het spelletje gespeeld kan worden voor de ondernemers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
          Zo denkt mijn boekhouder er in alle geval niet over :
          Dit kan ik u met zekerheid zeggen, voor 1 auto te verhuren heb je geen btw nummer nodig omdat dit niet als handelsactiviteit wordt aanzien.

Echter ... als je bedrijf betaalt en je rijdt er ook nog privé mee, dan moet nog steeds vaa betalen.
          Etron > Q8

Comment

• Vraagje :

Ik koop een auto prive en laat mijn personeel daarmee rijden , mag dit ?

Comment

• Tuurlijk mag dat. Firma betaalt huur, personeelslid heeft VAA als dat personeelslid altijd van die wagen gebruik mag maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Tuurlijk mag dat. Firma betaalt huur, personeelslid heeft VAA als dat personeelslid altijd van die wagen gebruik mag maken.
                VAA op een prive wagen? lijkjt mij sterk ...volgens mij niet toch ?
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                  als die firma huur betaalt wel hé...

als de zaakvoerder een privé voertuig heeft, hiervoor geen geld van de firma ontvangt en een werknemer er mee laat rijden dan zie ik geen VAA
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Tuurlijk mag dat. Firma betaalt huur, personeelslid heeft VAA als dat personeelslid altijd van die wagen gebruik mag maken.
                    Geen huur betalen

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    Vond ik ook al vreemd ...

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                    als die firma huur betaalt wel hé...

als de zaakvoerder een privé voertuig heeft, hiervoor geen geld van de firma ontvangt en een werknemer er mee laat rijden dan zie ik geen VAA

Zo zou het dus gaan : prive voertuig waar ik een werknemer mee laat rijden dus liefst geen VAA daarvoor ( door niemand )

Comment

• Hoe ga je dat op papier zetten? Je mag een privé aangekocht voertuig uitlenen aan iemand anders, maar vanzelfsprekend is dat een overeenkomst tussen twee natuurlijke personen en kan je niet koppelen aan het arbeidscontract tussen je vennootschap en je werknemer.

Vervolgens kan je beslissen dat de werknemer voor alle kosten opdraait, of jij als natuurlijk persoon. Vanaf het moment dat de vennootschap kosten voor deze wagen moet vergoeden, komt VAA piepen.

De werknemer heeft voordeel, jij als werkgever hebt de nadelen.

Comment

Hoe ga je dat op papier zetten? Je mag een privé aangekocht voertuig uitlenen aan iemand anders, maar vanzelfsprekend is dat een overeenkomst tussen twee natuurlijke personen en kan je niet koppelen aan het arbeidscontract tussen je vennootschap en je werknemer.

Vervolgens kan je beslissen dat de werknemer voor alle kosten opdraait, of jij als natuurlijk persoon. Vanaf het moment dat de vennootschap kosten voor deze wagen moet vergoeden, komt VAA piepen.

De werknemer heeft voordeel, jij als werkgever hebt de nadelen.
                        Gewoon een auto die ik PRIVE koop en waar een personeelslid eens sporadisch mag mee rijden ( omdat die auto hier ander toch stil staat ) hoeft toch niet gekoppeld te worden aan een arbeidscontract?
                        Kosten van de auto blijven voor mij ( opnieuw PRIVE ) , enige kost die het personeelslid zou hebben is tanken.

Comment

• Vraag me toch meer en meer af wat het probleem is? Een liefhebberij moet geld kosten en so what?
                          truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                            Vraag me toch meer en meer af wat het probleem is? Een liefhebberij moet geld kosten en so what?
                            Moet je daarvoor 52 geworden zijn om zo'n onzin uit te kramen?

Man toch...
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Gewoon een auto die ik PRIVE koop en waar een personeelslid eens sporadisch mag mee rijden ( omdat die auto hier ander toch stil staat ) hoeft toch niet gekoppeld te worden aan een arbeidscontract?
                              Kosten van de auto blijven voor mij ( opnieuw PRIVE ) , enige kost die het personeelslid zou hebben is tanken.
                              Dat kan perfect. Maar ik zou begot niet weten waarom jij deze kosten privé zou willen nemen om je personeelslid uit de wind te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Allemaal goed en wel, maar wat als hij hem perto rijdt en blijkt dat niet jij (de verzekerde) maar hij de dagelijkse bestuurder was. Weet goed waar je aan begint...
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

Dat kan perfect. Maar ik zou begot niet weten waarom jij deze kosten privé zou willen nemen om je personeelslid uit de wind te zetten.
                                  Gewoon een extra ....

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Allemaal goed en wel, maar wat als hij hem perto rijdt en blijkt dat niet jij (de verzekerde) maar hij de dagelijkse bestuurder was. Weet goed waar je aan begint...
                                  Hmmm ja ook wel waar ...

Comment

• Geef em een nieuwe Audi A4

goedkoop in leasing
                                    goeie remarketting waarde
                                    en VAA van 200 euro de maand

allemaal niet overdreven, maar goed, het is alweer een nieuwe belasting, dat weten we ondertussen al.

Comment

• Geef em een nieuwe Audi A4

goedkoop in leasing
                                      goeie remarketting waarde
                                      en VAA van 200 euro de maand

allemaal niet overdreven, maar goed, het is alweer een nieuwe belasting, dat weten we ondertussen al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Moet je daarvoor 52 geworden zijn om zo'n onzin uit te kramen?

Man toch...
                                        Zie niet goed waar het " onzingedeelte " van mijn stelling zit, maar ben er zeker van dat u mij gaat verlichten
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                          Vraag me toch meer en meer af wat het probleem is? Een liefhebberij moet geld kosten en so what?
                                          Na de volgende verkiezingen mag iedere belg een auto kopen op kosten van de staat !!!

Comment

Working...
                                          X