Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VAA niet van toepassing op kleine eenmanszaakjes

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
      VAA niet van toepassing op kleine eenmanszaakjes


      ... care to elaborate ??

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
        VAA niet van toepassing op kleine eenmanszaakjes
        Aangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Aangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.
          Geldt dit voor alle kosten (dus ook afschrijvingen)?
          2.0 JTDm

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Geldt dit voor alle kosten (dus ook afschrijvingen)?
            Autokosten voor privégebruik zijn niet aftrekbaar. Gebruik je de auto bijvoorbeeld 60% beroepsmatig, dan zijn uw autokosten nog maar aftrekbaar voor 45% (60% x 75%). Dat is een regel die je kan doortrekken al bestaat er misschien wel een uitzondering op de autolening (dat weet ik nu effe niet).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Aangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.
              Misschien wel, maar wij zijn het ook zo gewoon. Bij jullie doet zoveel temeer pijn ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Vraagje :

                Ik koop een auto prive en laat mijn personeel daarmee rijden , mag dit ?
                Als dat af en toe is wel. Wanneer het personeelslid die auto altijd ter beschikking heeft, is dat voor hem een voordeel die voortvloeit uit zijn arbeidsovereenkomst. Kosten die normaal privé zijn, worden nu gedragen door een andere privé-persoon (wat geen probleem is), maar die persoon is ook zijn werkgever. Ik denk dat je dit bij een controle toch moeilijk gaat kunnen uitleggen. Vooral ook omdat je aan de verzekering zal moeten doorgeven dat de werknemer de gebruikelijke chauffeur is. Het is vooral een probleem voor de werknemer denk ik. Jij zal beschouwd worden als een beetje gek omdat je die kosten zelf ten laste neemt.

                Comment


                • en Z-platen is dat geen "uitweg" voor een bdrijf?

                  wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    en Z-platen is dat geen "uitweg" voor een bdrijf?

                    wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?
                    Zou logisch zijn dat je garagist en/of autohandelaar bent.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                      Als dat af en toe is wel. Wanneer het personeelslid die auto altijd ter beschikking heeft, is dat voor hem een voordeel die voortvloeit uit zijn arbeidsovereenkomst. Kosten die normaal privé zijn, worden nu gedragen door een andere privé-persoon (wat geen probleem is), maar die persoon is ook zijn werkgever. Ik denk dat je dit bij een controle toch moeilijk gaat kunnen uitleggen. Vooral ook omdat je aan de verzekering zal moeten doorgeven dat de werknemer de gebruikelijke chauffeur is. Het is vooral een probleem voor de werknemer denk ik. Jij zal beschouwd worden als een beetje gek omdat je die kosten zelf ten laste neemt.
                      Bedankt voor je uitleg , zal het toch maar niet doen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        en Z-platen is dat geen "uitweg" voor een bdrijf?

                        wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?
                        Autohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .

                        Comment


                        • Toere,

                          Ik snap je redenering wel, wij zitten ook in die richting te denken...
                          Als de werknemer echter zelf moet tanken dan zou ik de wagen toch op de zaak nemen en vaa laten berekenen bij de werknemer.
                          Het tanken is een eigen bijdrage van de wn en mag van het vaa afgetrokken worden.
                          Op deze manier kan je het vaa flink beperken !

                          Mijn visie : kies een gunstige wagen qua vaa en laat je wn zijn tankbonnekes binnenbrengen...
                          Iedereen content !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                            Moet je daarvoor 52 geworden zijn om zo'n onzin uit te kramen?

                            Man toch...
                            Blijknaar wel
                            Last edited by ro80; 23/03/2012, 18:59.
                            truth is in the eye of the beholder

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                              Autohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .
                              Is daar ergens meer uitleg of een officiële site over? Een kennis wil daarmee starten maar weet niet waar hij een deftige uitleg kan krijgen.

                              Over de VAA : als een zaakvoeder van een vennootschap als onbezoldigd zaakvoerder in bijberoep met volledige vrijstelling van sociale bijdragen werkt (is ook elders halftijds als werknemer ingeschreven) hoe zit het dan met de VAA? Hij rijdt met een pokkedure wagen die op zijn zaak staat maar zegt dat hij geen VAA moet betalen omdat hij onbezoldigd werkt???

                              Comment


                              • zucht...

                                VAA = voordelen alle aard

                                dus ja, die auto is een voordeel

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                                  Autohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                  Een kennis wil daarmee starten maar weet niet waar hij een deftige uitleg kan krijgen.

                                  Comment


                                  • Voor zij die het nog niet wisten. De programmawet voor VAA bedrijfswagens is gisteren ongewijzigd door de kamer goedgekeurd. Dus het wordt vanaf 1 mei nieuwprijs met de correcitefactor 6%/jaar tot 70%. Al het gelobby heeft dus geen hol uitgehaald.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                      Vraag me toch meer en meer af wat het probleem is? Een liefhebberij moet geld kosten en so what?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Moet je daarvoor 52 geworden zijn om zo'n onzin uit te kramen?

                                      Man toch...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                      Ik wacht nog altijd op een antwoord, wat is correlatie tussen mijn leeftijd en mijn eventuele uitgekraamde onzin? en liefst vandaag nog.
                                      Als je zelf het onzinnige van je stelling niet inziet, dan vrees ik dat dementie niet meer veraf kan zijn.

                                      Begin jij anders eens met ons te verlichten waarom een liefhebberij geld moet kosten?
                                      Jij vindt dus dergelijke vorm van belastingverhoging en eenzijdige wijziging van de spelregels voor bedrijfswagens niet alleen normaal maar je zat er blijkbaar ook nog op te wachten dat een "liefhebbers"auto waarmee je boven het Vlaamsche maaiveld uitsteekt kapotbelast zou worden. Het is door het wanbeheer van jouw generatiegenoten dat we in de huidige economische situatie aanbeland zijn. Dank daar maar eens over na.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Zou logisch zijn dat je garagist en/of autohandelaar bent.
                                        en wat zijn de voorwaarden?
                                        stel je hebt een bedrijf (vb bank + verzekeringen) met 10 werknemers
                                        waarom kan je dan niet een paar auto's per jaar "verzetten" om toch te voldoen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          en wat zijn de voorwaarden?
                                          stel je hebt een bedrijf (vb bank + verzekeringen) met 10 werknemers
                                          waarom kan je dan niet een paar auto's per jaar "verzetten" om toch te voldoen?
                                          Misschien eens kijken op de site van de DIV daar kun je veel terugvinden zoals bijvoorbeeld Commerciële platen: algemene informatie
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X