VAA niet van toepassing op kleine eenmanszaakjes
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk BerichtenVAA niet van toepassing op kleine eenmanszaakjes
... care to elaborate ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk BerichtenVAA niet van toepassing op kleine eenmanszaakjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenGeldt dit voor alle kosten (dus ook afschrijvingen)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAangezien in dat geval een verdeelsleutel wordt toegepast voor het beroepsmatig gebruik van de wagen (bijvoorbeeld 75% voor het werk), komt dat in veel gevallen duurder uit, correct me if i'm wrong.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVraagje :
Ik koop een auto prive en laat mijn personeel daarmee rijden , mag dit ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenen Z-platen is dat geen "uitweg" voor een bdrijf?
wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk BerichtenAls dat af en toe is wel. Wanneer het personeelslid die auto altijd ter beschikking heeft, is dat voor hem een voordeel die voortvloeit uit zijn arbeidsovereenkomst. Kosten die normaal privé zijn, worden nu gedragen door een andere privé-persoon (wat geen probleem is), maar die persoon is ook zijn werkgever. Ik denk dat je dit bij een controle toch moeilijk gaat kunnen uitleggen. Vooral ook omdat je aan de verzekering zal moeten doorgeven dat de werknemer de gebruikelijke chauffeur is. Het is vooral een probleem voor de werknemer denk ik. Jij zal beschouwd worden als een beetje gek omdat je die kosten zelf ten laste neemt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenen Z-platen is dat geen "uitweg" voor een bdrijf?
wat zijn de juiste voorwaarden om een Z-plaat te bekomen?
Comment
-
Toere,
Ik snap je redenering wel, wij zitten ook in die richting te denken...
Als de werknemer echter zelf moet tanken dan zou ik de wagen toch op de zaak nemen en vaa laten berekenen bij de werknemer.
Het tanken is een eigen bijdrage van de wn en mag van het vaa afgetrokken worden.
Op deze manier kan je het vaa flink beperken !
Mijn visie : kies een gunstige wagen qua vaa en laat je wn zijn tankbonnekes binnenbrengen...
Iedereen content !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk BerichtenAutohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .
Over de VAA : als een zaakvoeder van een vennootschap als onbezoldigd zaakvoerder in bijberoep met volledige vrijstelling van sociale bijdragen werkt (is ook elders halftijds als werknemer ingeschreven) hoe zit het dan met de VAA? Hij rijdt met een pokkedure wagen die op zijn zaak staat maar zegt dat hij geen VAA moet betalen omdat hij onbezoldigd werkt???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk BerichtenAutohandel/garage en 12 auto's/jaar verkopen . Bedrijf hier in de buurt met wel 10 à 15 supercars die eerst op gewone platen rondreden ("op de zaak?") rijden nu allemaal met Z-platen .Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenEen kennis wil daarmee starten maar weet niet waar hij een deftige uitleg kan krijgen.
Comment
-
Voor zij die het nog niet wisten. De programmawet voor VAA bedrijfswagens is gisteren ongewijzigd door de kamer goedgekeurd. Dus het wordt vanaf 1 mei nieuwprijs met de correcitefactor 6%/jaar tot 70%. Al het gelobby heeft dus geen hol uitgehaald.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenVraag me toch meer en meer af wat het probleem is? Een liefhebberij moet geld kosten en so what?Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenMoet je daarvoor 52 geworden zijn om zo'n onzin uit te kramen?
Man toch...Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenIk wacht nog altijd op een antwoord, wat is correlatie tussen mijn leeftijd en mijn eventuele uitgekraamde onzin? en liefst vandaag nog.
Begin jij anders eens met ons te verlichten waarom een liefhebberij geld moet kosten?
Jij vindt dus dergelijke vorm van belastingverhoging en eenzijdige wijziging van de spelregels voor bedrijfswagens niet alleen normaal maar je zat er blijkbaar ook nog op te wachten dat een "liefhebbers"auto waarmee je boven het Vlaamsche maaiveld uitsteekt kapotbelast zou worden. Het is door het wanbeheer van jouw generatiegenoten dat we in de huidige economische situatie aanbeland zijn. Dank daar maar eens over na.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZou logisch zijn dat je garagist en/of autohandelaar bent.
stel je hebt een bedrijf (vb bank + verzekeringen) met 10 werknemers
waarom kan je dan niet een paar auto's per jaar "verzetten" om toch te voldoen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenen wat zijn de voorwaarden?
stel je hebt een bedrijf (vb bank + verzekeringen) met 10 werknemers
waarom kan je dan niet een paar auto's per jaar "verzetten" om toch te voldoen?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment