Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand al een idee waar we op af stevenen mbt VAA?
    Gaat dit nu (voor nieuwe wagens) catalogusprijs zijn BTW in? Want er was gezegd dat dat dan een belasting op een belasting zou zijn wat in principe niet mag/kan.

    Vandaag ne keer gaan kijken en ja, een paar opties die ik dan eventueel toch zou nemen/laten vallen depending on die factuurprijs.
    Bvb ik zou (om de kerk in 't midden te houden qua VAA en omdat iedereen er laaiend enthousiast over is) een PDK nemen (194 uitstoot) ipv handgeschakeld (212).
    Moest de VAA op de catalogusprijs zonder BTW zijn, tja, dan laat ik die PDK direct vallen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
      Toere,

      Ik snap je redenering wel, wij zitten ook in die richting te denken...
      Als de werknemer echter zelf moet tanken dan zou ik de wagen toch op de zaak nemen en vaa laten berekenen bij de werknemer.
      Het tanken is een eigen bijdrage van de wn en mag van het vaa afgetrokken worden.
      Op deze manier kan je het vaa flink beperken !

      Mijn visie : kies een gunstige wagen qua vaa en laat je wn zijn tankbonnekes binnenbrengen...
      Iedereen content !
      Is da zo? Want ik vraag me af waarom bedrijven dat niet voorstellen aan hun wn's.
      Stel dat een wn een VAA van 200€ heeft, maar aan 200€ tankt. Dat wil zeggen dat het bedrijf die 200€ niet moet betalen (en ook dat dus de wn niet gewoon geld geeft aan de staat!). Doe dat maal het aantal auto's die rijden en dan kan dta toch een pak geld schelen.
      Ik vermoed dat ik iets mis of niet?

      Comment


      • Maar is dat nog zo voordelig voor de werknemer die 400€ per maand oprijdt aan diesel?

        Comment


        • Ben hier niet 100% zeker van maar hoor toch dat ze bij Fortis zo hun vaa gaan milderen !

          Het is toch een eigen bijdrage, of dit nu op de loonfiche word afgetrokken of zelf betaald...

          Het kost je zelfs meer dan als je het vaa niet gaat verminderen !

          Hier stond zelfs een artikel over in Tips en Advies dacht ik... (vaa en de eigen bijdrage combineren)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
            Ben hier niet 100% zeker van maar hoor toch dat ze bij Fortis zo hun vaa gaan milderen !

            Het is toch een eigen bijdrage, of dit nu op de loonfiche word afgetrokken of zelf betaald...

            Het kost je zelfs meer dan als je het vaa niet gaat verminderen !

            Hier stond zelfs een artikel over in Tips en Advies dacht ik... (vaa en de eigen bijdrage combineren)
            Als je de details hiervan kan posten, altijd welkom. Ik vraag me eigenlijk af of je zo ook lager dan het minimum VAA van 1200€ zou kunnen geraken? Bijvoorbeeld auto met laagste voordeel alle aard verhuren aan de vennootschap. VAA betalen, maar in mindering brengen van alle kosten van de auto. En wat dan überhaupt het interessantste zou zijn.
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tilt! Bekijk Berichten
              Gaat dit nu (voor nieuwe wagens) catalogusprijs zijn BTW in? Want er was gezegd dat dat dan een belasting op een belasting zou zijn wat in principe niet mag/kan.
              Voor de zoveelste keer:

              Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              Dat is niets bijzonders.

              BTW over accijnzen voor brandstoffen aan de pomp?
              3% crisisbelasting over de 33% vennootschapsbelasting?
              Oorspronkelijk geplaatst door Tilt! Bekijk Berichten
              Vandaag ne keer gaan kijken en ja, een paar opties die ik dan eventueel toch zou nemen/laten vallen depending on die factuurprijs.
              Bvb ik zou (om de kerk in 't midden te houden qua VAA en omdat iedereen er laaiend enthousiast over is) een PDK nemen (194 uitstoot) ipv handgeschakeld (212).
              Moest de VAA op de catalogusprijs zonder BTW zijn, tja, dan laat ik die PDK direct vallen...
              Niet zeveren hé.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Voor zij die het nog niet wisten. De programmawet voor VAA bedrijfswagens is gisteren ongewijzigd door de kamer goedgekeurd. Dus het wordt vanaf 1 mei nieuwprijs met de correcitefactor 6%/jaar tot 70%. Al het gelobby heeft dus geen hol uitgehaald.
                Heb je toevallig een link naar de wettekst?
                Want zou graag weten wat er nu moet gebeuren met de btw: is dat de betaalde btw? Dat scheelt toch voor een 2dehands auto.
                Thx

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                  Als je de details hiervan kan posten, altijd welkom. Ik vraag me eigenlijk af of je zo ook lager dan het minimum VAA van 1200€ zou kunnen geraken? Bijvoorbeeld auto met laagste voordeel alle aard verhuren aan de vennootschap. VAA betalen, maar in mindering brengen van alle kosten van de auto. En wat dan überhaupt het interessantste zou zijn.
                  Ja hoor, je kan onder 1.200 euro komen (als bedrijfsleider)!
                  Privé BEROEPS km mag je aftrekken van je belastingen aan 0.15€/km.
                  Dit is dus woon-werk verkeer.
                  Je forfaitaire beroepskost van 750 euro vervalt dan wel.

                  Stel dat je 10.000km woon-werk verkeer hebt per jaar, dan mag je 1.500 euro aftrekken van je belastbaar inkomen. De 750 mag je niet meer aftrekken. Dus je komt dan nog op een voordeel van 1200-1500+750=450 euro...

                  Wanneer je vb elke dag van Brussel naar de kust rijdt voor je werk, mag je per jaar zo'n 40.000km aftrekken of 6.000!! euro.
                  Dank u Di Rupo!

                  Ik vraag me af of ze met deze jalousietaks trouwens wel "winst" gaan maken..

                  Comment


                  • ik vraag mij af hoe dat werkt

                    lease wagen krijgen prive/prof en dan nog eens kilometers aftrekken in je prive belasting ...............
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                      Heb je toevallig een link naar de wettekst?
                      Want zou graag weten wat er nu moet gebeuren met de btw: is dat de betaalde btw? Dat scheelt toch voor een 2dehands auto.
                      Thx
                      Dit zou de aangenomen tekst (zie p 80) moeten zijn:
                      “Onder cataloguswaarde wordt verstaan de catalogusprijs
                      van het voertuig in nieuwe staat bij verkoop aan
                      een particulier, inclusief opties en werkelijk betaalde
                      belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening
                      te houden met enige korting, vermindering, rabat
                      of restorno.”;
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • Round 3 komt er aan ... gaan we voor de totale KO ? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ard-euro.dhtml
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • K vrees ervoor. T is een illusie te denken dat ze het eindelijk eens bij zichzelf en de spa/ps-Kieser gaan zoeken zeker?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            Round 3 komt er aan ... gaan we voor de totale KO ? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ard-euro.dhtml
                            Yep, de kleine zelfstandige gaat knock-out in de derde ronde.
                            Een vd auto's is volgende week van de baan. De andere (en laatste) in de herfst?
                            Wat gaan ze dan nog vinden?
                            Nog meer loonbeslag? BTW omhoog? Rekeningrijden (bovenop BIV, rijtaks, accijnzen)? Milieusticker om de stad in te mogen?
                            Vennootschapsbelasting omhoog?

                            Dat ze Electrabel, Arcelor-Mittal, AB-Inbev, e.d. eens aan een deftig tarief belasten, zeg!

                            Comment


                            • En nog zijn er die blijven volhouden dat er geen vuiltje aan de lucht is. Crisis? Gaat wel over meneer
                              Ja, binnen 10 jaar ofzo...
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten

                                Dat ze Electrabel, Arcelor-Mittal, AB-Inbev, e.d. eens aan een deftig tarief belasten, zeg!
                                Populaire bullshit praat want iedereen weet dat dat niet mogelijk is, vrij verkeer van goederen, diensten en geld. Dat besef je toch?

                                Mocht België een beter investeringsklimaat hebben zouden ze blijven en niet weggaan, dat besef je toch ook wel?
                                Jij gaat toch ook naar de Mediamarkt omdat het goedkoper is? Bedrijven zijn niet anders.
                                Het feit dat bedrijven weggaan zegt meer over BE dan iets anders.
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Populaire bullshit praat want iedereen weet dat dat niet mogelijk is, vrij verkeer van goederen, diensten en geld. Dat besef je toch?

                                  Mocht België een beter investeringsklimaat hebben zouden ze blijven en niet weggaan, dat besef je toch ook wel?
                                  Jij gaat toch ook naar de Mediamarkt omdat het goedkoper is? Bedrijven zijn niet anders.
                                  Het feit dat bedrijven weggaan zegt meer over BE dan iets anders.
                                  Tuurlijk besef ik dat. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ongenoegen niet mag spuien, niewaar?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                    Yep, de kleine zelfstandige gaat knock-out in de derde ronde.
                                    Een vd auto's is volgende week van de baan. De andere (en laatste) in de herfst?
                                    Wat gaan ze dan nog vinden?
                                    Nog meer loonbeslag? BTW omhoog? Rekeningrijden (bovenop BIV, rijtaks, accijnzen)? Milieusticker om de stad in te mogen?
                                    Vennootschapsbelasting omhoog?

                                    Dat ze Electrabel, Arcelor-Mittal, AB-Inbev, e.d. eens aan een deftig tarief belasten, zeg!
                                    BTW is nog niet omhoog.
                                    Rekeningrijden is er nog niet.
                                    Milieustickers zijn nog alleen in Duitsland.
                                    Loonbeslag, wie is hier de schuldeiser???????
                                    BIV is voor grotere wagens veel vriendelijker.
                                    Accijnzen zijn nog steeds hetzelfde

                                    VAA Inderdaad hier is een grote verandering, dus maar een iets kleinere wagen.

                                    Kijk eens naar onze omliggende landen.....
                                    Vergelijk eens met Nederland

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                      BTW is nog niet omhoog.
                                      Rekeningrijden is er nog niet.
                                      Milieustickers zijn nog alleen in Duitsland.
                                      Loonbeslag, wie is hier de schuldeiser???????
                                      BIV is voor grotere wagens veel vriendelijker.
                                      Accijnzen zijn nog steeds hetzelfde

                                      VAA Inderdaad hier is een grote verandering, dus maar een iets kleinere wagen.

                                      Kijk eens naar onze omliggende landen.....
                                      Vergelijk eens met Nederland
                                      Hehe, dit zijn mijn "voorstellen" voor de volgende ronde in de herfst van 2012, hé!
                                      5 miljard gezocht, weet ge wel? http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120328_015

                                      En zoveel geld afnemen van mijn brutoloon noem ik loonbeslag door de overheid, ja.
                                      Last edited by ; 28/03/2012, 15:31.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                        BTW is nog niet omhoog.
                                        Rekeningrijden is er nog niet.
                                        Milieustickers zijn nog alleen in Duitsland.
                                        Loonbeslag, wie is hier de schuldeiser???????
                                        BIV is voor grotere wagens veel vriendelijker.
                                        Accijnzen zijn nog steeds hetzelfde

                                        VAA Inderdaad hier is een grote verandering, dus maar een iets kleinere wagen.

                                        Kijk eens naar onze omliggende landen.....
                                        Vergelijk eens met Nederland
                                        BTW is geen probleem dat trek je toch voor de meeste professioneel gerelateerde zaken terug

                                        Rekeningrijden ? Geen probleem op voorwaarde dat dan de BIV en jaarlijkse rijtaks wordt afgeschaft eveals een herziening van de accijnzen. Houd er wel rekening mee dat het de consument is die hiervan de dupe is ... want de transportsector wordt dan keihard geviseerd. Net als alle professionele verplaatsingen die dan naar de klant worden doorgefactureerd (loodgieter komt met camionetje etc etc)

                                        Milieustickers ? Daar hebben wij al onze CO² taks voor bij de particulieren en de VAA bij de bedrijven + de fiscale aftrekbaarheid ... Tussen de 2 geef mij maar de milieusticker !

                                        Loonbeslag ??? Welk loon ? Na de VAA kwestie blijft daar al niet veel meer over voor de ondernemer !

                                        Ik blijf erbij ... geld maak je niet door meer te belasten, maar door net een gunstig investerings- en ondernemersklimaat te creeren door juist de belastingen en de loonkost DRASTISCH naar beneden te trekken.
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment


                                        • Als je eigen beroepskost bewijst is dat dan enkel voor het woon werk gedeelte
                                          of mag je alle km inbrengen die je voor je job doet?
                                          Mijn job is namelijk hoofdzakelijk op de baan.
                                          Ik weet 1 ding. Loonbrief van april zal f ing klein zijn. Dan pas gaan ze met terugwerkende
                                          Kracht de nieuwe vaa inhouden. 358 euro vaa/ maand

                                          Comment

                                          Working...
                                          X