Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • guys... ik weet dat ik 't eigenlijk zelf zou moeten/kunnen/mogen uitzoeken ... maar time is limited en ik ben er vrij zeker van dat er hier gasten zijn die 't veel sneller kunnen achterhalen dan ik..
    een BMW 325D touring automatik (165 gr uitstoot) uit DE, aankoopprijs rond de 23.000 incl 19% deutsche BTW, van 2009 ... quanta kosta nieuwprijs (opties zijn m-pack, trekhaak, leder, pano roof, navigatie, etc...) destijds en op basis van welke catalogusprijs zal de VAA berekend worden... wat kost mij dat aan VAA...?

    Sorry zenne.. maar moet 't vrij snel weten om knopen te kunnen doorhakken...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
      guys... ik weet dat ik 't eigenlijk zelf zou moeten/kunnen/mogen uitzoeken ... maar time is limited en ik ben er vrij zeker van dat er hier gasten zijn die 't veel sneller kunnen achterhalen dan ik..
      een BMW 325D touring automatik (165 gr uitstoot) uit DE, aankoopprijs rond de 23.000 incl 19% deutsche BTW, van 2009 ... quanta kosta nieuwprijs (opties zijn m-pack, trekhaak, leder, pano roof, navigatie, etc...) destijds en op basis van welke catalogusprijs zal de VAA berekend worden... wat kost mij dat aan VAA...?

      Sorry zenne.. maar moet 't vrij snel weten om knopen te kunnen doorhakken...
      Ja, da is juist de misére.
      Het gaat de catalogusprijs zijn van wat die toen gekost heeft met opties zonder korting en zonder btw maar wel met de 19% (echt betaalde) btw (op de 23k). Alleen, vind maar eens wat dat toen gekost heeft.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
        guys... ik weet dat ik 't eigenlijk zelf zou moeten/kunnen/mogen uitzoeken ... maar time is limited en ik ben er vrij zeker van dat er hier gasten zijn die 't veel sneller kunnen achterhalen dan ik..
        een BMW 325D touring automatik (165 gr uitstoot) uit DE, aankoopprijs rond de 23.000 incl 19% deutsche BTW, van 2009 ... quanta kosta nieuwprijs (opties zijn m-pack, trekhaak, leder, pano roof, navigatie, etc...) destijds en op basis van welke catalogusprijs zal de VAA berekend worden... wat kost mij dat aan VAA...?
        Sorry zenne.. maar moet 't vrij snel weten om knopen te kunnen doorhakken...
        325d Touring goed uitgerust zal wel rond de 45-47k kosten ongeveer nieuw ( minimum )

        Comment


        • belgium.be officiele twitter account tweet:

          Hier stond eens mijn auto vermeld.

          Comment


          • Lijkt mij ook niet zo moeilijk om te maken hé.
            Al moet ik zeggen dat mijn wagen er toch niet instaat

            Comment


            • Hey, klein vraagje: is hier iemand goed in boekhouding?
              Want ik stel me de vraag, wanneer we een bijdrage doen voor de VAA, of dat niet interessanter is.

              Concreet: stel je hebt een VAA van 400€. Als je niks doet, komt die bij uw bruto loon en moet je daar 53% (in slechtste geval) belasting op betalen en als zelfst moet ge daar ook nog eens 22% soc bijdrage voor neerleggen. En met de vennootschap betaal je dan wel nog de auto kosten. Dus dat geld gaat regelrecht naar de staat.

              Stel dat je nu die 400€ geeft aan uw vennootschap als bonnekes van het tanken. Op die manier heb je je eigen bijdrage geregeld en heb je al getankt, wat uw vennootschap dan niet meer moet doen. Daarnaast wordt uw VAA dan 0, waardoor ge geen extra sb moet bijrekenen en aangezien de VAA 0 is, moet de vennootschap ook geen 17% bijdragen. Het enige nadeel is dat ge die 400€ netto van privé moet betalen.
              Maar nu vraag ik me af, op het einde van de rit, of je daar dan voordeel uithaalt. Je houdt meer over in de vennootschap, dus meer VB daar betalen. En wil je dat geld, komt er nog eens 21% bij. Voordeliger?

              Comment


              • update touring:

                De vergadering met Vanackere gaat pas door op 26 april. Is een paar keer uitgesteld en die mannen zijn niet zo snel vrij te krijgen. Afhankelijk van de uitkomst van de vergadering zullen we beslissen welke acties we voeren. Dat zal enkel over de accijnzen gaan veronderstel ik. De belastingen op bedrijfswagens werden, ondanks zware druk van belangengroepen en bepaalde politici, intussen beslist door het parlement. Daar valt nog, vrees ik weinig aan te doen. Zoals je weet wil de regering daar 200 miljoen mee binnenrijven. Dat was eerst 500 miljoen maar dat hebben we met Touring gelukkig kunnen tegenhouden door rechtstreekse tussenkomsten bij de onderhandelaars.
                Zoals je allicht hebt vernomen is er ook een nieuwe verkeersveiligheidsplan goedgekeurd en vorige donderdag gepresenteerd. Wathelet heeft de meeste van onze voorstellen hierin opgenomen. Zo hebben we bijvoorbeeld kunnen tegenhouden dat de promille limiet van 0,2 voor iedereen zou worden ingevoerd. Dat is nu dus enkel voor beroepschauffeurs ingevoerd. We hebben dus toch nog wat invloed. Hopelijk kunnen we Vanackere ook onder druk zetten, maar het is niet goed denk ik om op voorhand acties te voeren, want dan zullen ze ons op het kabinet niet graag zien komen…
                We houden je op de hoogte,
                Beste groeten,
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                  Dat was eerst 500 miljoen maar dat hebben we met Touring gelukkig kunnen tegenhouden door rechtstreekse tussenkomsten bij de onderhandelaars.
                  Op termijn gaan ze nooit aan 200K komen. Het blijft een enorme rekenfout of beter uitgedrukt, ze hebben de modale en zelfs minder modale Belg onderschat in zijn aanpassingsvermogen.

                  Comment


                  • Pest of cholera? Wat te kiezen?

                    Had onlangs enige gesprekken met accountants die voor hun zelf volgende regeling ivm Firma-wagens gaan toepassen :

                    * je boekt de VAA maandelijks op de rekening courant van de bedrijfleider/zaakvoerder
                    * uiteraard moet deze (R/C) worden aangezuiverd. Hoe?
                    * op het einde van het boekjaar, keer je een dividend uit aan voornoemden, belasting blijft beperkt op 25% ipv +50%

                    Blijft blijkbaar de "goedkoopste" oplossing.

                    Enige voorwaarde : vennootschap moet wel voldoende winst genereren om dividend te kunnen toekennen.

                    Comment


                    • Klopt niet volledig wat je zegt. Divdend kan je pas uitkeren nadat je vennootschapsbelasting hebt betaald. Dus, eerste 33% VB betalen, en daarna 25% RV.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Klopt niet volledig wat je zegt. Divdend kan je pas uitkeren nadat je vennootschapsbelasting hebt betaald. Dus, eerste 33% VB betalen, en daarna 25% RV.
                        Klopt als een bus.
                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                          Klopt als een bus.
                          ... maar je moet wel geen xx % (16% of 24%??) sociale bijdrage betalen, omdat de VAA dan niet als loon wordt aanzien, dacht ik...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                            Klopt als een bus.
                            Dividend is inderdaad uit te keren na VB. Maar betaling VAA of aanzuivering RC via dividend blijft een broekzak-vestzak-broekzak operatie waarvan de netto kost "slechts" 25% RV is. De dividend die de vennootschap zal uitkeren vloeit immers terug. Verder zijn er nog de opmerkingen dat het uitkeren van dividend invloed heeft op het al dan niet behouden van het verlaagde belastingstarief en een deel(tje) van je VAA kan je recuperen via de verworpen kosten in de vennootschap.

                            Comment


                            • Is er nu al geweten hoe ze de nieuwprijs met opties te weten gaan komen voor 2de hands wagens aangekocht in het buitenland ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                ... maar je moet wel geen xx % (16% of 24%??) sociale bijdrage betalen, omdat de VAA dan niet als loon wordt aanzien, dacht ik...
                                Als je je bruto loon niet optrekt dan heeft een hoger vaa geen enkele invloed op je sociale bijdragen. Je zal alleen netto minder loon overhouden.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                  Pest of cholera? Wat te kiezen?

                                  Had onlangs enige gesprekken met accountants die voor hun zelf volgende regeling ivm Firma-wagens gaan toepassen :

                                  * je boekt de VAA maandelijks op de rekening courant van de bedrijfleider/zaakvoerder
                                  * uiteraard moet deze (R/C) worden aangezuiverd. Hoe?
                                  * op het einde van het boekjaar, keer je een dividend uit aan voornoemden, belasting blijft beperkt op 25% ipv +50%

                                  Blijft blijkbaar de "goedkoopste" oplossing.

                                  Enige voorwaarde : vennootschap moet wel voldoende winst genereren om dividend te kunnen toekennen.
                                  Geld dat op de RC staat is privé-geld, wat je via loon of dividend uit je vennnootschap haalt, en waarop je dus al belastingen betaald hebt. Je betaalt het VAA dus met privé-geld.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                    Hey, klein vraagje: is hier iemand goed in boekhouding?
                                    Want ik stel me de vraag, wanneer we een bijdrage doen voor de VAA, of dat niet interessanter is.

                                    Concreet: stel je hebt een VAA van 400€. Als je niks doet, komt die bij uw bruto loon en moet je daar 53% (in slechtste geval) belasting op betalen en als zelfst moet ge daar ook nog eens 22% soc bijdrage voor neerleggen. En met de vennootschap betaal je dan wel nog de auto kosten. Dus dat geld gaat regelrecht naar de staat.

                                    Stel dat je nu die 400€ geeft aan uw vennootschap als bonnekes van het tanken. Op die manier heb je je eigen bijdrage geregeld en heb je al getankt, wat uw vennootschap dan niet meer moet doen. Daarnaast wordt uw VAA dan 0, waardoor ge geen extra sb moet bijrekenen en aangezien de VAA 0 is, moet de vennootschap ook geen 17% bijdragen. Het enige nadeel is dat ge die 400€ netto van privé moet betalen.
                                    Maar nu vraag ik me af, op het einde van de rit, of je daar dan voordeel uithaalt. Je houdt meer over in de vennootschap, dus meer VB daar betalen. En wil je dat geld, komt er nog eens 21% bij. Voordeliger?
                                    Je kan dat VAA van 400€/maand niet geven in bonnetjes van het tanken. Je kan wel maandelijks (of bij de jaarafrekening) het VAA betalen aan je vennootschap (dus met privégeld), dan vermijdt je dat je op het VAA belasting moet betalen. Je kan dus kiezen, ofwel word je privé belast op het VAA, en betaal je de helft van het VAA aan belastingen, ofwel betaal je privé het VAA terug aan je vennootschap (bv via RC), maar dan moet je wel het ganse VAA betalen aan je vennootschap.
                                    En die tankbonnetjes kan je daar niet voor gebruiken, hoor.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • Terwijl wij ons druk maken over de nieuwe VAA-regeling (verhoopte opbrengst 200 miljoen euro), lijken sommige ministers te denken dat het geld aan de bomen groeit.
                                      Ik citeer uit de Artsenkrant (artikel over hadroncentrum, blijkbaar iets voor een zeldzame kankerbehandeling:
                                      "...Van Onckelinx is al langer geweten dat ze voorstander is van een hadroncentrum op Belgische bodem...Dat een Waals bedrijf toevallig over de knowhow beschikt om het te bouwen, is mooi meegenomen.
                                      Op haar aansturen spendeerde het RIZIV al hopen geld aan haalbaarheidsstudies. Onckelinx merkte dat de weerstand uit Vlaamse hoek groter was dan ze aanvankelijk had gehoopt.Toeval of niet, het Waalse gewest adopteerde haar idee en koos de biotech valley rond Louvain-la-Neuve als meest geschikte site...
                                      In Vlaanderen is er een ruime consensus tegen het idee: het wordt als geldverslindend en megalomaan afgedaan. Ook het federale Kenniscentrum oordeelde in 2008 dat de implanting van zo'n centrum volstrekt niet te rechtvaardigen is. De bouw alleen al kost 160 miljoen euro, de jaarlijkse exploitatiekost is nog een 20 à 30 miljoen erbovenop. Alleen de universiteiten zien er brood in. Het UZ Gent werkt overigens mee aan de haalbaarheidsstudie.
                                      De circa 90 patiënten uit ons land die bij hadron gebaat zijn, kunnen perfect terecht in Franse, Zwitserse, Duitse of Britse centra, tegen een fractie van het kostenplaatje dat aan de bouw van een eigen centrum hangt. Het RIZIV heeft op dit moment sluitende overeenkomsten met een zestal van dergelijke behandelingscentra. Jaarlijkse kostprijs? Om en bij de twee miljoen euro."
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Terwijl wij ons druk maken over de nieuwe VAA-regeling (verhoopte opbrengst 200 miljoen euro), lijken sommige ministers te denken dat het geld aan de bomen groeit.
                                        Ik citeer uit de Artsenkrant (artikel over hadroncentrum, blijkbaar iets voor een zeldzame kankerbehandeling:
                                        "...Van Onckelinx is al langer geweten dat ze voorstander is van een hadroncentrum op Belgische bodem...Dat een Waals bedrijf toevallig over de knowhow beschikt om het te bouwen, is mooi meegenomen.
                                        Op haar aansturen spendeerde het RIZIV al hopen geld aan haalbaarheidsstudies. Onckelinx merkte dat de weerstand uit Vlaamse hoek groter was dan ze aanvankelijk had gehoopt.Toeval of niet, het Waalse gewest adopteerde haar idee en koos de biotech valley rond Louvain-la-Neuve als meest geschikte site...
                                        In Vlaanderen is er een ruime consensus tegen het idee: het wordt als geldverslindend en megalomaan afgedaan. Ook het federale Kenniscentrum oordeelde in 2008 dat de implanting van zo'n centrum volstrekt niet te rechtvaardigen is. De bouw alleen al kost 160 miljoen euro, de jaarlijkse exploitatiekost is nog een 20 à 30 miljoen erbovenop. Alleen de universiteiten zien er brood in. Het UZ Gent werkt overigens mee aan de haalbaarheidsstudie.
                                        De circa 90 patiënten uit ons land die bij hadron gebaat zijn, kunnen perfect terecht in Franse, Zwitserse, Duitse of Britse centra, tegen een fractie van het kostenplaatje dat aan de bouw van een eigen centrum hangt. Het RIZIV heeft op dit moment sluitende overeenkomsten met een zestal van dergelijke behandelingscentra. Jaarlijkse kostprijs? Om en bij de twee miljoen euro."
                                        Anderzijds is het wel net in de farmaceutische en de nucleaire sector dat België een wereldwijde koppositie heeft. Elke investering in die sectoren zijn wat mij betreft enkel toe te juichen ... de opbrengst is misschien niet rechtstreeks te meten, maar via randprojecten of spinoffs brengen deze op lange termijn wel weer op. Het eeuwige probleem is wel het beheer van dergelijke projecten en de daarmee gepaard gaande verkwisting ...

                                        Zo ook ben ik voorstander om een nieuwe nucleaire site te bouwen in België gebruik makend van onze know-how op dat vlak : goedkopere energieprijzen, veel minder afval en veiliger dan onze oude centrales, productie binnen België dus lagere distributiekost (waarom denk je dat een deel van de GDF-Suez centrales net tegen de grens staan : Gravelines, Chooz, Cattenom), jobcreation door de bouw en onderhoud, prestige project (hoewel dat laatste na Japan een negatieve connotatie kan hebben helaas ....).
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X