Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik blijf ook niet eeuwig in België wonen. De dag dat ik kan stoppen met werken, verkopen we alles wat we hier hebben in België, en kopen we een mooie woning in het zuiden van Frankrijk. Enkel een klein geriefelijk appartementje wil ik kopen in Hasselt om af en toe eens op bezoek te komen. Ik hoop dit te kunnen verwezenlijken over max. 15 jaar.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Er werd hier tot voor enkele weken serieus gefoeterd door de zelfstandigen maar nu hoor je precies niemand meer.
      Zou nochtans interessant zijn om eens te horen of en hoe men zich aangepast heeft aan de nieuwe VAA, al is het maar om een idee te krijgen van de werkelijke impact van deze maatregel. Gewoon braaf knikken en slikken, andere auto gekocht, privé gezet, iet anders,...?
      De GT3 heb ik privé ingeschreven (VAA was meer dan 21000 euro per jaar), de BMW is van privé naar de BVBA gegaan en ik heb mij een dure koersfiets gekocht voor het woon-werkverkeer (120% aftrekbaar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        ik heb mij een dure koersfiets gekocht voor het woon-werkverkeer (120% aftrekbaar)
        Zou dat ook gaan als je al een auto en een moto op de zaak hebt én als je kantoor thuis is?
        Voornaamste klant ligt wel op 50km en ik zoek ene keer per week met de fiets te rijden.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Zou dat ook gaan als je al een auto en een moto op de zaak hebt én als je kantoor thuis is?
          Voornaamste klant ligt wel op 50km en ik zoek ene keer per week met de fiets te rijden.

Om alle discussie te vermijden heb ik mij een klein VAA van 80€ per jaar aangerekend voor de bedrijfsfiets
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Da's nog een gedacht ze!
            Dat heb ik er ook nog wel voor over.
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Ik blijf wel benieuwd naar andere creatieve oplossingen van onze mede-zelfstandigen ... want naar mijn zin is het allemaal nog teveel ....

Nog een mooie : mijn oude ongebruikte regenwaterput (6m breed x 5m diep x 4m hoog) is ook als professionele ruimte ingeschreven voor de opslag van pellets ... op mijn totale vloeroppervlak is het niet zoveel, maar alle beetjes helpen
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                Toch wel hier en daar redelijk ingrijpende aanpassingen (fblade, Maxx99). Als autoliefhebber moet je hart toch bloeden als je een Prius "moet" kopen.
                Tuurlijk, maar de realiteit is gewoon dat het zo moet. Niets 'moet', betalen lukt ook wel ...maar autoliefhebberij wilt niet zeggen dat je je moet laten pluimen door de staat. Een auto is sowieso al een grote kost door de waardedaling en beperkte aftrekbaarheid, tel daar nu VAA bij en het is een last geworden in plaats van een gunst. Jaarlijks 12K VAA op een Porsche dat 5 jaar oud is en volledig afgeschreven en boekhoudkundig niets waard is waarvan de herverkoopwaarde 15K is.. is een brug te ver voor mij en zovele andere.

Ik doe 15K kilometer per jaar, wekelijks woning - zaventem luchthaven dus dat kan evengoed in een kut wagen ipv een Porsche. Die laat ik dan nog eens met een gerust hart achter, een kras meer of minder, who cares.

Realiteit is nu gewoon dat ze achter ons geld zitten en dat het nog jaren zal duren eer de belastingsdruk omlaag gaat; ondertussen betaal ik mijn lening af in hopelijk 5 jaar af ipv 15 origineel. Ik rij met een kleine auto, inderdaad maar heb het genoegen van te weten dat ik niet tot bloedens toe ik de kakker gepakt ben geweest.
                Als je moet kiezen:

Beste investering dat je nu kan doen, is je lening vervroeg terug betalen. Uw gegarandeerd rendement is de rente die je betaalt op de lening. Reken het uit voor jezelf. Ik zit momenteel aan 3,65% maar vanaf volgende maand 2,6%, dus ik heb een return on investement van ongeveer 3% op elke euro dat ik teruggeef aan de bank... terwijl mijn spaarboek sub 1% rente betaalt en de inflaie 2,5% is (negatief rendement als je geld op je spaarboek blijft) terwijl ik nu een positief rendement heb op mijn geld en mijn maandelijkse afbetaling daalt ... Ik ben een tevreden man de staat krijgt mijn geld niet en de bank is tevreden dat ze hun geld terug ziet, everybody happy toch?

VAA op woning, internet, gsm, laptop, gas, water, elek, auto, fiets .. tis genoeg geweest zeker?

@Max999

Ik heb nog een CBR 600 RR gehad van 2007 .. mis het elke dag, spijtig dat mijn valies en laptop daar niet op passen anders kocht mij terug eentje
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Voila. Volvo is de deur uit en vertrokken naar Noorwegen.bye bye Vaa. Een stockwagen Renault scenic bose edition 1,5 d edc gekocht. 90 % aftrekbaar en minimum Vaa. Nu nog mijn loon en representatiekosten bekijken om te optimaliseren.Koersfiets is ook al gekocht 120% aftrekbaar. Als nog iemand goede tips heeft,die mag die altijd posten.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                  Dankzij Di Ripo vertrekt deze week mijn Volvo xc70 oceanrace AWD van 6 maand oud naar het verre Noorwegen. Gelukkig daar een koper gevonden en omdat de Volvo's daar zo duur zijn ginder kunnen verkopen zonder verlies te lijden. Veel geluk gehad want hier zou ik een verlies van meer dan 10000 euro mogen slikken hebben. Vervanging door een Renault grand scenic 110 pk Bose edition(heb de ruimte nodig). VAA is dus nu het minimum 100 euro/maand ipv 600 euro per maand. Ook voor mijn vrouwtje in de prive een Mini roadster S 184pk aangeschaft. BIV in privé te betalen = een habbekrats. Op de zaak zou dat ook 2500 euro geweest zijn.

Een echt apeland hier. Uw K..ten afdraaien en betalen moogt ge doen maar voor de rest moogt ge niks. Ik heb mijn activiteiten met 30 % teruggeschroefd en kom ook rond en heb nu tijd over voor mijzelf in de plaats van te werken alle dagen van vroeg tot laat en veel belasting te betalen. Ik had beter 7 jaar geleden werknemer gebleven.
                  ik ben geen twijfelaar
                  allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                    Om alle discussie te vermijden heb ik mij een klein VAA van 80€ per jaar aangerekend voor de bedrijfsfiets
                    Er is een omzendbrief van oktober 2011 die duidelijk stelt dat die volledig vrijgesteld is :

Comment

• Nice, merci Tuur!

Als ik dat lees is het ter beschikking stellen sowieso vrijgesteld en moet je eigenlijk enkel voor de kilometervergoeding effectieve verplaatsingen met de fiets doen.

Comment

• En hoe zit dat met een Vespa 125cc?
                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          En hoe zit dat met een Vespa 125cc?
                          VAA betalen he, maar wel niet zo veel.
                          Ik heb mijne moto ook op de zaak.

Comment

VAA betalen he, maar wel niet zo veel.
                            Ik heb mijne moto ook op de zaak.
                            Voor nen moto betaalt ge toch geen VAA?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                              Voor nen moto betaalt ge toch geen VAA?
                              best wel om problemen te vermijden maar 't is heel weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                best wel om problemen te vermijden maar 't is heel weinig.
                                ²
                                Dat is toch ook wat mijn boekhouder vertelde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                  Toch wel hier en daar redelijk ingrijpende aanpassingen (fblade, Maxx99). Als autoliefhebber moet je hart toch bloeden als je een Prius "moet" kopen.
                                  er zijn autoliefhebbers die het met een derdehandse 320d moeten doen, of horror...een smart

Comment

• Hier is de 5 ook weg en vervangen door een lichte vracht viano full option . Veel minder stress en veel gebruiksvriendelijker . Daarmee heb ik ook ineens mijn camionette verkocht dus twee wagens vervangen door eentje . Voor de rest blijft alles bij het oude en denk ik van nog een 29er bij te kopen om bij goed weer naar de zaak te rijden ;-)

Comment

²
                                      Dat is toch ook wat mijn boekhouder vertelde.
                                      Pfff, dat ook nog eens. En ik was net van plan om de moto wat meer te laten staan en de auto meer tot zijn recht te laten komen door dat VAA.

Wat zijn gangbare VAA op de moto als er gesproken wordt over weinig?

Comment

• Net nagekeken en dat valt toch wat tegen, € 1000 per jaar!
                                        Dat is dus € 500 extra belasting.
                                        Ik moet precies toch nog eens met mijne boekhouder gaan klappen...

Comment

• Wordt een motorfiets met dezelfde formule berekend als een auto?
                                          Last edited by BMWMB; 12/04/2012, 20:48.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X