Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener zijn autoliefhebbers die het met een derdehandse 320d moeten doen, of horror...een smart
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWordt een motorfiets met dezelfde formule berekend als een auto?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk blijf ook niet eeuwig in België wonen. De dag dat ik kan stoppen met werken, verkopen we alles wat we hier hebben in België, en kopen we een mooie woning in het zuiden van Frankrijk. Enkel een klein geriefelijk appartementje wil ik kopen in Hasselt om af en toe eens op bezoek te komen. Ik hoop dit te kunnen verwezenlijken over max. 15 jaar.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenNee, daar is geen geijkte formule voor.
Je zou nl moeten kijken hoeveel km je privé doet tov professioneel.
Dus als je van de 10k km 2k privé doet, moet je 20% VAA betalen op wat die 10k gekost heeft aan de vennootschap!
Bron: Legt u jaarlijks bv. 10.000 km af met uw motor, waarvan 3.000 km privé, dan bedraagt het privégebruik dus 30%. Heeft uw vennootschap voor die 10.000 km € 6.000 kosten gemaakt, dan bedraagt uw voordeel dus € 1.800 (€ 6.000 x 30%). En laat ons nu juist duidelijk zijn dat ik geen privé km doe met de moto...
Comment
-
moraal van het verhaal:
1) we hebben er ons bij neergelegd
2) allemaal actie ondernomen om niet de volle pot te betalen (meestal auto prive of auto minder)
3) we willen allemaal weg
ik zou nu niet graag kinderen willen hebben, tegen dat die afstuderen is er hier niets of het zijn derdehandse 3 reeksen en smarts op de baanHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenik zou nu niet graag kinderen willen hebben, tegen dat die afstuderen is er hier niets of het zijn derdehandse 3 reeksen en smarts op de baan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener zijn autoliefhebbers die het met een derdehandse 320d moeten doen, of horror...een smartOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat zijn geen autoliefhebbers die met hun mazoutstoven, dat zijn wannabees.2.0 JTDm
Comment
-
Ik zou zeker een prius overwegen mocht ik niet zo'n belang hechten aan rijgedrag (op andere punten is dat ding gewoon echt goed, en niet duur in gebruik).
Heb zelf sinds vorige maand een BMW F20 116i met voor pakweg 7000 € aan opties, dat geeft een VAA van 1800 op jaarbasis. Dat vind ik niet overdreven want 't is echt een tof karretje en geen mazoutstoof (daarvoor had k een honda accord, die zou op 3000/jaar komen aan VAA wegens hoge CO2, te veel naar mijn zin).
Qua vermogen/koppel is die 116i zelfs best OK, is turbo tegenwoordig, in sportstand gaat hij echt goed vooruit. Ook de 118i met 170pk komt qua CO2 / VAA goed uit (zal rond de 2000/jaar zitten met een vergelijkbare uitrusting dan de mijne).
Kortom, doe mij dit maar ipv ne prius of smart.Last edited by sunking; 13/04/2012, 00:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk BerichtenHier is de 5 ook weg en vervangen door een lichte vracht viano full option . Veel minder stress en veel gebruiksvriendelijker . Daarmee heb ik ook ineens mijn camionette verkocht dus twee wagens vervangen door eentje . Voor de rest blijft alles bij het oude en denk ik van nog een 29er bij te kopen om bij goed weer naar de zaak te rijden ;-)2008 Mercedes Viano
2012 Citroen DS3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWaarom al die jaren wachten en hier uw kas opfretten? De kans dat ge uw rust onder een palmboom niet haalt is zeker niet onbestaande ... Met u hier letterlijk dood te werken doet ge de staat nog een veel groter plezier!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenmoraal van het verhaal:
1) we hebben er ons bij neergelegd
2) allemaal actie ondernomen om niet de volle pot te betalen (meestal auto prive of auto minder)
3) we willen allemaal weg
Comment
-
Mijn boekhouder (kantoor van 25 man in West-Vlaanderen) zegt dat de meeste van zijn klanten met dure karren de VAA gewoon dokken.
Dit forum is niet representatief voor België, en kan dus niet als schatting gebruikt worden voor de haalbaarheid van die 200 mil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenIk ben werkzoekende geworden en volgens de RVA te oud dus niet meer interessant voor de arbeidsmarkt. Dus de staat doet mij nu een plezier tot tegen mijn pensioen.
rva laat haar vanaf dag 1 niet gerust
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenMijn boekhouder (kantoor van 25 man in West-Vlaanderen) zegt dat de meeste van zijn klanten met dure karren de VAA gewoon dokken.
Dit forum is niet representatief voor België, en kan dus niet als schatting gebruikt worden voor de haalbaarheid van die 200 mil.
Ge moet ook een verschil maken tussen kmo en eenmanszaak, hier zijn er precies meer eenmanszaken die flexibiliteit hebben, een kmo heeft dat minder. Ik ga als kleine zelfstandige de overhead van zo'n kantoor niet betalen en heb een kleinere boekhouder .. en die zegt dat 75% actie ondernomen heeft door verkoop/prive.
het is maar hoe je het bekijktHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Het is een extra belasting, dat is een feit. Het is een serieuze verhoging, dat is ook een feit. Maar het is nog steeds goedkoper dan privé een dergelijke kar financieren en rijden.
Ik heb voor de volgende kar de renting-looptijd verkort, de aanbetaling verhoogd en de restwaarde verlaagd. Daarna neem ik hem privé over. Ondertussen neem ik 84% in kosten, maar betaal ik de VAA wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenMaar het is nog steeds goedkoper dan privé een dergelijke kar financieren en rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk BerichtenDit is zeer afhankelijk van het type wagen. Eenmaal een wagen is afgeschreven en je de VAA betaald aan je vennootschap wordt de wagen een inkomst voor de vennootschap!
Lost van onkosten of inkomsten voor de vennootschap, belastingen blijven in eerste instantie een uitgave. Je kan daar niet aan 'winnen'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenVeel mensen hebben zich er juist niet bij neergelegd en hebben dus actie ondernomen. Buiten een doodsteek in de duurdere autoverkoop heeft het ook veel jobs gekost en de economie plat gelegd. Niet alleen door de VAA maar door alle maatregelen die de regering Di Rupo heeft uitgedokterd. Gewettigde witteboordcriminaliteit door onze heren politiekers Di Rupo, Crooke, Quickie en nog van die consoorten. Partijen die niet waren verkozen maar door allerlei trucs en manipulaties landverraad hebben gepleegd. Maar een Belg is vergevingsgezind en vergeetachtig. Bij de volgende verkiezingen gebeurd juist hetzelfde en de Belg blijft op zijn lam gat zitten janken. En dat veel bedrijven en gewone mensen weg uit België worden is een feit. Nog nooit hebben jonge mensen hun toekomst in België zo pessimistisch gezien als nu. Iedereen met wat gezond verstand weet dat België naar Griekse toestanden aan het gaan is. Binnen een paar jaar ligt het in heel Europa plat. En wat kunnen we eraan doen? Een oorlog zou misschien terug veel goed maken? Voor de overblijvers dan toch.
Zoals ooit een president zei...'i'm not a crook'....2008 Mercedes Viano
2012 Citroen DS3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenJa nu toch nog ... wacht maar tot de belastingen binnen komen opt einde van het jaar. Als je kijk hoeveel er te koop staan, denk ik ook niet dat iedereen zomaar het VAA aanneemt... of gewoon ergens anders bespaart zoals ik.
Ge moet ook een verschil maken tussen kmo en eenmanszaak, hier zijn er precies meer eenmanszaken die flexibiliteit hebben, een kmo heeft dat minder. Ik ga als kleine zelfstandige de overhead van zo'n kantoor niet betalen en heb een kleinere boekhouder .. en die zegt dat 75% actie ondernomen heeft door verkoop/prive.
het is maar hoe je het bekijkt
Je noemt jezelf een kleine zelfstandige en je rijdt met een Porsche rond. Liefst van al wil je deze wagen volledig op kosten van de staat, of beter gezegd op kosten van ieder hardwerkende belastingbetaler.
Je bent inderdaad niet representatief voor alle kleine zelfstandige die het moeilijk hebben.
Ben er ook niet meer zo zeker van dat onze regering het zo slecht doet, iedereen zal moeten inleveren en de lasten zullen moeten verdeeld worden.
Geen enkel land in Europa ontsnapt aan deze crisis. Misschien het belastingparadijs Belgekistan, allen daarheen!
Alle gekheid op een stokje.
Comment
Comment