De regeringen verkloten het en veel mensen vinden het normaal dat ze dan maar veel meer belastingen mogen ophoesten? Precies of elke belastingbetaler betaald die porsche van die kleine zelfstandige. Wat een simplistische redenering. DOE HET DAN ZELF OOK ALS JE ER JALOERS OP BENT !!! Ik ben daar niet jaloers op want die man zorgt misschien voor het inkomen van een paar huishoudens door werkgelegenheid te geven. Inleveren, doodnormaal volgens velen. De lasten verdelen Lang leve het communisme dan, iedereen even veel of even weinig. Wat ze nu aan het doen zijn is wettige broodroof van elke Belg, ook al kost het op termijn onze welvaart en economie. Wat doet de regering nu : de rijken nog rijker maken en de middenklasse in de hoek van de armen drijven. Aan grote multinationals genre inbev en suez durven ze niet aan komen (Van De lanotte gaat nog een post pakken bij de energiereuzen, die maken ze met de grond gelijk zonder dat hij het beseft). Dus alle kleine KMO's en zelfstandigen maar uitwringen. Die zien het dan niet meer zitten en gaan inkrimpen, verhuizen of ophouden te bestaan. Of veel zelfstandigen willen wel stoppen maar zitten met zo een hoge schuldenlast dat ze gewoon niet kunnen stoppen. Maar verder ploeteren en hopen dat ze het hoofd boven water kunnen houden. En de werkgelegenheid? Daar geeft geen enkele minister nog om, hun begroting moet kloppen. Korte termijnpolitiek dat ze aan het doen zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenBelgekistan
Je noemt jezelf een kleine zelfstandige en je rijdt met een Porsche rond. Liefst van al wil je deze wagen volledig op kosten van de staat, of beter gezegd op kosten van ieder hardwerkende belastingbetaler.
Je bent inderdaad niet representatief voor alle kleine zelfstandige die het moeilijk hebben.
Ben er ook niet meer zo zeker van dat onze regering het zo slecht doet, iedereen zal moeten inleveren en de lasten zullen moeten verdeeld worden.
Geen enkel land in Europa ontsnapt aan deze crisis. Misschien het belastingparadijs Belgekistan, allen daarheen!
Alle gekheid op een stokje.
Aankoop: BTW (veel €) -> staat
BIV (veel €) -> staat
rijtaks (veel €) -> staat
accijnzen op benzine (€1,80/liter) -> staat
Een zelfstandige werkt wel voor zijn auto, he. Het geld heeft hij verdiend en uitgegeven. De staat en de belastingbetaler komen daar niet in tussen. Er zijn geen subsidies voor de aankoop van een Porsche.
Enlighten me...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenExcuseer, leg het mij eens uit. Welke kosten hebben de staat en de belastingbetaler aan die mens zijn Porsche?
Aankoop: BTW (veel €) -> staat
BIV (veel €) -> staat
rijtaks (veel €) -> staat
accijnzen op benzine (€1,80/liter) -> staat
Een zelfstandige werkt wel voor zijn auto, he. Het geld heeft hij verdiend en uitgegeven. De staat en de belastingbetaler komen daar niet in tussen. Er zijn geen subsidies voor de aankoop van een Porsche.
Enlighten me...
34% van de aftrekbare 50% kan hij gespreid over enkele jaren in mindering brengen van zijn te betalen belasting. Eerst zelf dokken, dan 17% terugkrijgen van zijn eigen geld.
Comment
-
Dokken moet een werknemer ook, en die kan 0,0% van de kost van zijn auto inbrengen én die betaalt de volle pot BTW én die moet al de helft van zijn inkomsten afgeven nog voor hij € 1 kan uitgeven.
Nu ook weer niet té zielig gaan doen he.
Akkoord een zelfstandige betaalt veel maar het alternatief (loontrekkende) betaalt nog meer.
Wie het tegendeel beweert leeft toch iets te veel in zijn eigen wereldje.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenDe regeringen verkloten het en veel mensen vinden het normaal dat ze dan maar veel meer belastingen mogen ophoesten? Precies of elke belastingbetaler betaald die porsche van die kleine zelfstandige. Wat een simplistische redenering. DOE HET DAN ZELF OOK ALS JE ER JALOERS OP BENT !!! Ik ben daar niet jaloers op want die man zorgt misschien voor het inkomen van een paar huishoudens door werkgelegenheid te geven. Inleveren, doodnormaal volgens velen. De lasten verdelen Lang leve het communisme dan, iedereen even veel of even weinig. Wat ze nu aan het doen zijn is wettige broodroof van elke Belg, ook al kost het op termijn onze welvaart en economie. Wat doet de regering nu : de rijken nog rijker maken en de middenklasse in de hoek van de armen drijven. Aan grote multinationals genre inbev en suez durven ze niet aan komen (Van De lanotte gaat nog een post pakken bij de energiereuzen, die maken ze met de grond gelijk zonder dat hij het beseft). Dus alle kleine KMO's en zelfstandigen maar uitwringen. Die zien het dan niet meer zitten en gaan inkrimpen, verhuizen of ophouden te bestaan. Of veel zelfstandigen willen wel stoppen maar zitten met zo een hoge schuldenlast dat ze gewoon niet kunnen stoppen. Maar verder ploeteren en hopen dat ze het hoofd boven water kunnen houden. En de werkgelegenheid? Daar geeft geen enkele minister nog om, hun begroting moet kloppen. Korte termijnpolitiek dat ze aan het doen zijn.
Maar nogmaals doen wij het hier slechter dan in onze buurlanden? HET IS EEN EUROPEES PROBLEEM.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDokken moet een werknemer ook, en die kan 0,0% van de kost van zijn auto inbrengen én die betaalt de volle pot BTW én die moet al de helft van zijn inkomsten afgeven nog voor hij € 1 kan uitgeven.
Akkoord een zelfstandige betaalt veel maar het alternatief (loontrekkende) betaalt nog meer.
Wie het tegendeel beweert leeft toch iets te veel in zijn eigen wereldje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenGelukkig ik sta niet alleen
Het is nog altijd niet alleen maar kommer en kwel als zelfstandige of ondernemer.
Het is minder, akkoord, maar dat is voor iedereen zo.
Er zitten dingen fout, akkoord, maar dat is overal zo.
Iedereen moet vooral voor zichzelf de rekening maken en dan besluiten wat ie wil doen, zowel professioneel als bij de verkiezingen, en voor de rest moeten we niet et veel op mekaar zagen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDokken moet een werknemer ook, en die kan 0,0% van de kost van zijn auto inbrengen én die betaalt de volle pot BTW én die moet al de helft van zijn inkomsten afgeven nog voor hij € 1 kan uitgeven.
Wie het tegendeel beweert leeft toch iets te veel in zijn eigen wereldje.
Om dan te zeggen dat de zelfstandige zijn 'dure kar' krijgt van de gemeenschap, is me een brug te ver.
Ook zelfstandigen moeten dit goed beseffen. Onkosten blijven in eerste instantie een uitgave. Weg is weg. Vooral bij beginnende zelfstandigen leeft het idee van 'kosten maken' te sterk wegens dit onbegrip.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenMijn boekhouder (kantoor van 25 man in West-Vlaanderen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenToch niet Omez ( naam kantoor ken ik niet ) van Roeselare zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
Stelde gewoon de vraag omdat de vader van de eigenaar van AD Roeselare ook een groot boekhoudkantoor heeft met +20 medewerkers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenOm dan te zeggen dat de zelfstandige zijn 'dure kar' krijgt van de gemeenschap, is me een brug te ver.
.
Ik wil alleen maar zeggen, klagen omdat je niet meer met een 'dure kar' kunt rondrijden is mij een brug te ver.
Ook de werknemer voelt het als maar meer en meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenOm dan te zeggen dat de zelfstandige zijn 'dure kar' krijgt van de gemeenschap, is me een brug te ver.
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenOok zelfstandigen moeten dit goed beseffen. Onkosten blijven in eerste instantie een uitgave. Weg is weg. Vooral bij beginnende zelfstandigen leeft het idee van 'kosten maken' te sterk wegens dit onbegrip.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenSorry, dat berust dan op een groot misverstand, dat is zeker niet zo dat weet ik ook. Het is ook bij Belgekistan simplistisch bedoeld.
Ik wil alleen maar zeggen, klagen omdat je niet meer met een 'dure kar' kunt rondrijden is mij een brug te ver.
Ook de werknemer voelt het als maar meer en meer.
Dat niet meer 'kunnen' moet iedereen voor zich uitmaken.
Daarnaast hebben zelfstandigen ten minste nog opties. Veel werknemers hier zitten vast aan hun bedrijfswagen in hun loonpakket, en dus ook vast aan hun hogere inhouding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenBelgekistan
Je noemt jezelf een kleine zelfstandige en je rijdt met een Porsche rond. Liefst van al wil je deze wagen volledig op kosten van de staat, of beter gezegd op kosten van ieder hardwerkende belastingbetaler.
Je bent inderdaad niet representatief voor alle kleine zelfstandige die het moeilijk hebben.
Ben er ook niet meer zo zeker van dat onze regering het zo slecht doet, iedereen zal moeten inleveren en de lasten zullen moeten verdeeld worden.
Geen enkel land in Europa ontsnapt aan deze crisis. Misschien het belastingparadijs Belgekistan, allen daarheen!
Alle gekheid op een stokje.
Je hebt mij nergens zien schrijven dat ik een Porsche heb toch? Ik rij namelijk rond met een Alfa Rome Giulietta .. het is maar dat je het weet (zie avatar), en zelfs die wagen wordt niet 'door de belastingsbetaler' betaald maar door mijn klanten waarvoor IK werk en niet JIJ. Laat dat duidelijk zijn.
Ik zou willen weten hoeveel dagen vrij af jij genoten/gekregen/ziek geweest bent deze laatste 19 maanden? (nu pun intented) Ik namelijk 2 weken vakantie in een tent in Croatie waar ik met de auto van mijn vriendin naartoe ben geweest (Renault Clio). Heb gewerkt tussen kerst en ny en werk alle bank holidays ook bij mijn klant ...Dus laat het duidelijk zijn dat ik mijn kloten afdraai om die kleine Giulietta afbetaald te krijgen
Het is wel zo dat ik aan het uikijken was voor een Porche/Audi/BMW maar as said heb ik die plannen laten varen en steek ik nu liever mijn geld in het verkorten van mijn lening.
/edit
Ik kwam mss iets te rechtstreeks op de man af, appologies na het lezen van je andere reacties maar snap je punt evenzeer als jij hopelijk de mijne snapt, we are all fokedLast edited by fblade; 13/04/2012, 15:23.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenLost van onkosten of inkomsten voor de vennootschap, belastingen blijven in eerste instantie een uitgave. Je kan daar niet aan 'winnen'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenJe hebt mij nergens zien schrijven dat ik een Porsche heb toch? Ik rij namelijk rond met een Alfa Rome Giulietta .. het is maar dat je het weet (zie avatar), en zelfs die wagen wordt niet 'door de belastingsbetaler' betaald maar door mijn klanten waarvoor IK werk en niet JIJ. Laat dat duidelijk zijn.
Ik zou willen weten hoeveel dagen vrij af jij genoten/gekregen/ziek geweest bent deze laatste 19 maanden? (nu pun intented) Ik namelijk 2 weken vakantie in een tent in Croatie waar ik met de auto van mijn vriendin naartoe ben geweest (Renault Clio). Heb gewerkt tussen kerst en ny en werk alle bank holidays ook bij mijn klant ...Dus laat het duidelijk zijn dat ik mijn kloten afdraai om die kleine Giulietta afbetaald te krijgen
Het is wel zo dat ik aan het uikijken was voor een Porche/Audi/BMW maar as said heb ik die plannen laten varen en steek ik nu liever mijn geld in het verkorten van mijn lening.
/edit
Ik kwam mss iets te rechtstreeks op de man af, appologies na het lezen van je andere reacties maar snap je punt evenzeer als jij hopelijk de mijne snapt, we are all foked
Ik heb het nog eens opnieuw gelezen en moet bekennen dat ik fout zit.
Ben de laatste 20 jaar niet 1 dag ziek geweest, wel veel vrij genoten na vele uren overwerk.
Alle respect voor je prestatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk BerichtenIndien VAA betaald door de zaakvoerder aan de vennootschap > is dan de eigenlijke kost van de wagen heeft de vennootschap een posifief cijfer wat betreft wagen(s). Uiteraard blijft het een kost mits VAA van de privé naar de vennootschap gaat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtensnap ik toch niet goed, een vriendin van me is 51, nooit 1 dag gedopt...reorganisatie en job kwijt
rva laat haar vanaf dag 1 niet gerust
Comment
-
Ik ben zowel loontrekkende (3/4e ve fulltime) als zelfstandige (officieel is dit dus bijberoep, maar inkomen veel groter dan dat van loontrekkende job) dus ik eet van 2 walletjes...
En kan getuigen dat elke voordeel zijn nadeel heb...
Ik lees hier discussies tussen zelfstandigen en loontrekkenden, tja, das wat ze net willen.
Verdeel en heers.
Door beiden te zijn (eerst was ik enkel loontrekkende) leer je de voor en nadelen wel te apprecieren.
Ik bedoel maar, respect voor zij die 100% hun auto moeten betalen. Tot op de laatste euro. Geen aftrek of afschrijving.Elke keer als ik ga tanken denk ik aan de mensen die hun naftebak vullen en dat volledig moeten betalen van hun loon.
En als loontrekkende zit de werkdag er op na de uren. Je hebt verlof, recht op ziekte uitkering, enz enz.
Als zelfstandige sta je er mee op en ga je er mee slapen. En niet elke euro die binnenkomt is van jou, je bent zelf-standig. Je eigen bankier en ja ook beetje bankier voor de staat. Koppeke bijhouden dus.
En alle kosten die je maakt voor je zaak zijn dus ONkosten. En die gaan af van je winst,winst waarop je dus belasting betaalt. Logisch toch? Het knelt gewoon bij loontrekkenden dat die onkosten en aftrekken soms ruim gedaan worden.
Tja, das het systeem hier he, zwaar belasten en dan honderden regeltjes en soorten aftrek. En dan moet de fiscus dat maar gaan controleren.
Maar soit, ik doe dus beide, enige probleem is hoe met mijn Lichte Vracht op mijn loontrekkende job te geraken
Comment
Comment