Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIn minder ridicule vorm zou dit nog niet zo'n slecht idee zijn;
Men wil al langer naar de eenmaking van de arbeiders en bedienden statuten.
Volgens mij kan men dit doortrekken naar zelfstandigen en alles vanaf 0 hertekenen zodat er nog maar één statuut overschiet.
Iedereen gelijk voor de wet: nooit meer zever!'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Hoe belonen? Dat snap ik niet?
Iemand zonder "ondernemingszin" zal voor een bedrijf gaan werken, net als nu een bediende/arbeider doet en het afgesproken "loon" factureren aan het bedrijf/baas. Daar verandert dus niets, niemand wordt beloond om "niets" te doen.
Heb je wel ondernemingszin, dan bouw je een activiteit uit en je motiveert anderen om mee te werken: je wordt dus "werkgever" net als nu een zelfstandige doet. Als je dit een beetje goed doet zal je er meer aan over houden dan dat je gewoon gaat werken voor iemand. Uiteraard neem je het risico erbij dat het je wat kan kosten als het mis gaat...
Eigenlijk verandert er dus niets, alleen wordt het simpeler, transparanter en heeft iedereen dezelfde rechten en plichten waardoor er nooit nog zever van moet komen. Ik zou er alvast meteen voor tekenen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenHoe belonen? Dat snap ik niet?
Iemand zonder "ondernemingszin" zal voor een bedrijf gaan werken, net als nu een bediende/arbeider doet en het afgesproken "loon" factureren aan het bedrijf/baas. Daar verandert dus niets, niemand wordt beloond om "niets" te doen.
Heb je wel ondernemingszin, dan bouw je een activiteit uit en je motiveert anderen om mee te werken: je wordt dus "werkgever" net als nu een zelfstandige doet. Als je dit een beetje goed doet zal je er meer aan over houden dan dat je gewoon gaat werken voor iemand. Uiteraard neem je het risico erbij dat het je wat kan kosten als het mis gaat...
Eigenlijk verandert er dus niets, alleen wordt het simpeler, transparanter en heeft iedereen dezelfde rechten en plichten waardoor er nooit nog zever van moet komen. Ik zou er alvast meteen voor tekenen!
Comment
-
Het is zover zie, meer en meer mensen schrijven een oldtimer in als bedrijfswagen
Natuurlijk nieuws van VTM.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenHet is zover zie, meer en meer mensen schrijven een oldtimer in als bedrijfswagen
Comment
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
"Financiën sluit niet uit dat de stijging van het tarief van 15 naar 21 procent een averechts effect heeft."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichtenhttp://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...egroting.dhtml
"Financiën sluit niet uit dat de stijging van het tarief van 15 naar 21 procent een averechts effect heeft."
En in oktober beginnen ze aan de begroting voor 2013.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten"Als die tendens doorzet, moet de regering bij de tweede begrotingscontrole in juli opnieuw bijsturen"
Comment
-
Financiën zou zich beter realiseren dat ze ook door de bedrijfswagens kapot gepest te hebben een averechts effect bereikt hebben. Het spijtige aan de zaak is dat ze deze tendens niet meer zullen kunnen keren en dat de mensen zich NOOIT meer gaan laten foppen door een regering die van de ene dag op de andere de spelregels kan veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBedrijfswagens moesten 200 miljoen opbrengen. Andere maatregelen slagen nu al een gat van 350 miljoen. Ai ai ai...
100 miljoen hier
200 miljoen daar
250 miljoen ginder
als ze toevallig 2-3 miljoen over hebben verdelen ze dit dan onder zichzelf ?
Comment
-
Dat Di Rupo eindelijk eens opzoekt wat het woord "sauver" wil zeggen in plaats van overal maar fratsen te zoeken die geld moeten opbrengen en die vooral een bepaalde bevolkingsgroep niet mag treffen (en dus wel al de rest).
Of dacht hij nu echt dat we als melkvee blijven aanschuiven in het rijtje om elke dag weer leeggemolken te worden?!
Zeker niet als die melk moet dienen om anderen te voeden die er niets voor presteren of bijdragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenDat Di Rupo eindelijk eens opzoekt wat het woord "sauver" wil zeggen in plaats van overal maar fratsen te zoeken die geld moeten opbrengen en die vooral een bepaalde bevolkingsgroep niet mag treffen (en dus wel al de rest).
Of dacht hij nu echt dat we als melkvee blijven aanschuiven in het rijtje om elke dag weer leeggemolken te worden?!
Zeker niet als die melk moet dienen om anderen te voeden die er niets voor presteren of bijdragen.
Alleen zal di rupo dat niet lezen zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenFinanciën zou zich beter realiseren dat ze ook door de bedrijfswagens kapot gepest te hebben een averechts effect bereikt hebben. Het spijtige aan de zaak is dat ze deze tendens niet meer zullen kunnen keren en dat de mensen zich NOOIT meer gaan laten foppen door een regering die van de ene dag op de andere de spelregels kan veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenEr werd hier tot voor enkele weken serieus gefoeterd door de zelfstandigen maar nu hoor je precies niemand meer.
Zou nochtans interessant zijn om eens te horen of en hoe men zich aangepast heeft aan de nieuwe VAA, al is het maar om een idee te krijgen van de werkelijke impact van deze maatregel. Gewoon braaf knikken en slikken, andere auto gekocht, privé gezet, iet anders,...?
Iedere Belg heeft het recht om zich op de minst mogelijke manier te laten belasten. Dat is een recht, geen fraude. Dat zelfstandigen meer mogelijkheden hebben, is eigen aan het ondernemerschap. Veroorzaakt dit spanningen tussen zelfstandigen en werknemers op moment dat de regering een bestaande situatie ineens anders besluit te belasten? Wees maar zeker. Mijn antwoord? Geef uw "werkzekerheid" op, en wordt ook zelfstandige!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gunzie Bekijk BerichtenHier ook de SUV weggedaan, export. Rijd nu met een tweedehands BMW, 75% aftrekbaar, "redelijk" VAA.
Iedere Belg heeft het recht om zich op de minst mogelijke manier te laten belasten. Dat is een recht, geen fraude. Dat zelfstandigen meer mogelijkheden hebben, is eigen aan het ondernemerschap. Veroorzaakt dit spanningen tussen zelfstandigen en werknemers op moment dat de regering een bestaande situatie ineens anders besluit te belasten? Wees maar zeker. Mijn antwoord? Geef uw "werkzekerheid" op, en wordt ook zelfstandige!
Ik vermoed dat vele zelfstandige zaakvoerders (zoals wijzelf) nog een oplossing zoeken om van hun SUV af te raken.
Heb jij goede kontakten ivm export wagen? Veel interesses van handelaars is er momenteel niet. Straks kunnen we niet anders dan de nummerplaten binnendoen in afwachting van een korrekte verkoopsprijs. De gegeven stijging van het VAA (voor bestaande wagens) is eerder een hold-up in die mate dat het goedkoper is nu om prive met de wagen rond te rijden maar hiervoor zijn we nu te pissed.
Comment
-
Privé zetten, km vergoeding aanrekenen en als je nog een wagen op de firma staan hebt regelmatig eens die tankkaart gebruiken...
Mss. magere troost maar in NL zijn ze nog slechter af (zie de link op de vorige pagina)...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment