Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Tuurlijk zet ik het even zwart-wit uit! Ik wil op dezelfde manier de keerzijde tonen

VAA is voor iedereen, maar de bediende met extralegaal voordeel zal zelden met een wagen rijden die door de aankoopwaarde of CO2 erg duur in VAA zal worden hé. (Porsche, alles boven 160PK,...)
    En het ging hier duidelijk over de zelfstandigen die zogenaamd liever al hun mensen als honden buitengooien dan dat ze hun grote dure sportwagen afdanken.
    Tja wat is duur, dat kan een aardig percentage van je nettoloon zijn hoor En werknemers moeten het meestal gewoon slikken omdat ze net minder flexibiliteit hebben tegenover mensen die hun eigen werkgever zijn.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

In minder ridicule vorm zou dit nog niet zo'n slecht idee zijn;

Men wil al langer naar de eenmaking van de arbeiders en bedienden statuten.
      Volgens mij kan men dit doortrekken naar zelfstandigen en alles vanaf 0 hertekenen zodat er nog maar één statuut overschiet.
      Iedereen gelijk voor de wet: nooit meer zever!
      En weg stimulans voor ondernemende mensen? Sommige mensen hebben het niet in hun om te ondernemen en dat is op zich niks slecht (ben zelf ook zo) maar dat gaan belonen omdat het gemakkelijk is lijkt me nu niet de beste zet.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Hoe belonen? Dat snap ik niet?
        Iemand zonder "ondernemingszin" zal voor een bedrijf gaan werken, net als nu een bediende/arbeider doet en het afgesproken "loon" factureren aan het bedrijf/baas. Daar verandert dus niets, niemand wordt beloond om "niets" te doen.

Heb je wel ondernemingszin, dan bouw je een activiteit uit en je motiveert anderen om mee te werken: je wordt dus "werkgever" net als nu een zelfstandige doet. Als je dit een beetje goed doet zal je er meer aan over houden dan dat je gewoon gaat werken voor iemand. Uiteraard neem je het risico erbij dat het je wat kan kosten als het mis gaat...

Eigenlijk verandert er dus niets, alleen wordt het simpeler, transparanter en heeft iedereen dezelfde rechten en plichten waardoor er nooit nog zever van moet komen. Ik zou er alvast meteen voor tekenen!
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Hoe belonen? Dat snap ik niet?
          Iemand zonder "ondernemingszin" zal voor een bedrijf gaan werken, net als nu een bediende/arbeider doet en het afgesproken "loon" factureren aan het bedrijf/baas. Daar verandert dus niets, niemand wordt beloond om "niets" te doen.

Heb je wel ondernemingszin, dan bouw je een activiteit uit en je motiveert anderen om mee te werken: je wordt dus "werkgever" net als nu een zelfstandige doet. Als je dit een beetje goed doet zal je er meer aan over houden dan dat je gewoon gaat werken voor iemand. Uiteraard neem je het risico erbij dat het je wat kan kosten als het mis gaat...

Eigenlijk verandert er dus niets, alleen wordt het simpeler, transparanter en heeft iedereen dezelfde rechten en plichten waardoor er nooit nog zever van moet komen. Ik zou er alvast meteen voor tekenen!
          +100!!

Comment

• Het is zover zie, meer en meer mensen schrijven een oldtimer in als bedrijfswagen
            Natuurlijk nieuws van VTM.
            Last edited by ; 25/04/2012, 22:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
              Het is zover zie, meer en meer mensen schrijven een oldtimer in als bedrijfswagen
              +1 !!

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

"Financiën sluit niet uit dat de stijging van het tarief van 15 naar 21 procent een averechts effect heeft."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk Berichten
                  http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...egroting.dhtml

"Financiën sluit niet uit dat de stijging van het tarief van 15 naar 21 procent een averechts effect heeft."
                  "Als die tendens doorzet, moet de regering bij de tweede begrotingscontrole in juli opnieuw bijsturen"

En in oktober beginnen ze aan de begroting voor 2013.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                    "Als die tendens doorzet, moet de regering bij de tweede begrotingscontrole in juli opnieuw bijsturen"
                    En dat zullen ze op de gekende manier aanpakken, nog meer belastingen...

Comment

• Financiën zou zich beter realiseren dat ze ook door de bedrijfswagens kapot gepest te hebben een averechts effect bereikt hebben. Het spijtige aan de zaak is dat ze deze tendens niet meer zullen kunnen keren en dat de mensen zich NOOIT meer gaan laten foppen door een regering die van de ene dag op de andere de spelregels kan veranderen.

Comment

• Bedrijfswagens moesten 200 miljoen opbrengen. Andere maatregelen slagen nu al een gat van 350 miljoen. Ai ai ai...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Bedrijfswagens moesten 200 miljoen opbrengen. Andere maatregelen slagen nu al een gat van 350 miljoen. Ai ai ai...
                          Wel altijd "grappig" dan de bedragen altijd afgerond zijn :

100 miljoen hier
                          200 miljoen daar
                          250 miljoen ginder

als ze toevallig 2-3 miljoen over hebben verdelen ze dit dan onder zichzelf ?

Comment

• Dat Di Rupo eindelijk eens opzoekt wat het woord "sauver" wil zeggen in plaats van overal maar fratsen te zoeken die geld moeten opbrengen en die vooral een bepaalde bevolkingsgroep niet mag treffen (en dus wel al de rest).

Of dacht hij nu echt dat we als melkvee blijven aanschuiven in het rijtje om elke dag weer leeggemolken te worden?!
                            Zeker niet als die melk moet dienen om anderen te voeden die er niets voor presteren of bijdragen.
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

Dat Di Rupo eindelijk eens opzoekt wat het woord "sauver" wil zeggen in plaats van overal maar fratsen te zoeken die geld moeten opbrengen en die vooral een bepaalde bevolkingsgroep niet mag treffen (en dus wel al de rest).

Of dacht hij nu echt dat we als melkvee blijven aanschuiven in het rijtje om elke dag weer leeggemolken te worden?!
                              Zeker niet als die melk moet dienen om anderen te voeden die er niets voor presteren of bijdragen.
                              Prachtig verwoord, volledig akkoord!!
                              Alleen zal di rupo dat niet lezen zeker?

Comment

• In NL mocht je tot nog toe 500km privé rijden per jaar zonder VAA ("bijtelling") te moeten betalen.
                                Wordt nu ook afgeschaft.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                  Financiën zou zich beter realiseren dat ze ook door de bedrijfswagens kapot gepest te hebben een averechts effect bereikt hebben. Het spijtige aan de zaak is dat ze deze tendens niet meer zullen kunnen keren en dat de mensen zich NOOIT meer gaan laten foppen door een regering die van de ene dag op de andere de spelregels kan veranderen.
                                  Dacht net hetzelfde...binnenkort stelt er ene voor om de autoeconomie te boosten om grote wagens voordeliger te maken als bedrijfswagen...'t jaar nadien kunnen ze dan weer de spelregels midden in 't spel veranderen...LOL...ge gaget zien...wie gaat het eerst voorstellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Er werd hier tot voor enkele weken serieus gefoeterd door de zelfstandigen maar nu hoor je precies niemand meer.
                                    Zou nochtans interessant zijn om eens te horen of en hoe men zich aangepast heeft aan de nieuwe VAA, al is het maar om een idee te krijgen van de werkelijke impact van deze maatregel. Gewoon braaf knikken en slikken, andere auto gekocht, privé gezet, iet anders,...?
                                    Hier ook de SUV weggedaan, export. Rijd nu met een tweedehands BMW, 75% aftrekbaar, "redelijk" VAA.

Iedere Belg heeft het recht om zich op de minst mogelijke manier te laten belasten. Dat is een recht, geen fraude. Dat zelfstandigen meer mogelijkheden hebben, is eigen aan het ondernemerschap. Veroorzaakt dit spanningen tussen zelfstandigen en werknemers op moment dat de regering een bestaande situatie ineens anders besluit te belasten? Wees maar zeker. Mijn antwoord? Geef uw "werkzekerheid" op, en wordt ook zelfstandige!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gunzie Bekijk Berichten
                                      Hier ook de SUV weggedaan, export. Rijd nu met een tweedehands BMW, 75% aftrekbaar, "redelijk" VAA.

Iedere Belg heeft het recht om zich op de minst mogelijke manier te laten belasten. Dat is een recht, geen fraude. Dat zelfstandigen meer mogelijkheden hebben, is eigen aan het ondernemerschap. Veroorzaakt dit spanningen tussen zelfstandigen en werknemers op moment dat de regering een bestaande situatie ineens anders besluit te belasten? Wees maar zeker. Mijn antwoord? Geef uw "werkzekerheid" op, en wordt ook zelfstandige!

Ik vermoed dat vele zelfstandige zaakvoerders (zoals wijzelf) nog een oplossing zoeken om van hun SUV af te raken.
                                      Heb jij goede kontakten ivm export wagen? Veel interesses van handelaars is er momenteel niet. Straks kunnen we niet anders dan de nummerplaten binnendoen in afwachting van een korrekte verkoopsprijs. De gegeven stijging van het VAA (voor bestaande wagens) is eerder een hold-up in die mate dat het goedkoper is nu om prive met de wagen rond te rijden maar hiervoor zijn we nu te pissed.

Comment

• Gewoon verkopen, verlies slikken en verlies aftrekken van je belastingen zodat je minder moet afgeven op het einde van het jaar
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Privé zetten, km vergoeding aanrekenen en als je nog een wagen op de firma staan hebt regelmatig eens die tankkaart gebruiken...
                                          Mss. magere troost maar in NL zijn ze nog slechter af (zie de link op de vorige pagina)...
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X