Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
    Als je denkt dat het in belgie duur is moet je eens in Turkije tanken. 8 jaar geleden kostte toen al super benzine 1.7euro en is er nu nog duurder
    dan moet je eens in Iran gaan tanken, daar krijg je voor 1 euro maar liefst 2 liter of 0.5euro/ liter , luxemburg is het beste bewijs van onze buurlanden dat het ook met iets minder taksen kan en dat zou voor iedereen veel aangenamer zijn als de prijs aan de pomp wat lager was ;-)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
      Als je denkt dat het in belgie duur is moet je eens in Turkije tanken. 8 jaar geleden kostte toen al super benzine 1.7euro en is er nu nog duurder
      Idd, reed er maand geleden rond met een huurcar en tanken was dik 2e de liter voor benzine.

      Comment


      • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

        Comment


        • *shame*

          /edit

          kunnen wij niet eentje maken en gratis ter beschikking stellen met 'onze' prijzen
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

          Comment


          • En waar gaan ze zulk een sluitende DB vinden? Zelfs de bekende magazines met prijsbijlages slaan de bal vaak mis. En wat met de opties? Een optie bij modelintroductie wordt standaard zodra een vervangend model is de pijplijn staat... Berekeningen op basis van catalogus blijft mijn inziens een regelrechte klucht.

            Het gaat op bedrijfswagens, die staan allemaal netjes op factuur, toch de basis van de aftrekbaarheid. Waarom niet gewoon terug factuurprijs. Er zal idd speculatief of inventief worden omgegaan bij de enkeling die meerder vennootschappen heeft... maar daarvoor kunnen er zonder twijfel weer nieuwe regeltjes uitgevonden worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
              En waar gaan ze zulk een sluitende DB vinden? Zelfs de bekende magazines met prijsbijlages slaan de bal vaak mis. En wat met de opties? Een optie bij modelintroductie wordt standaard zodra een vervangend model is de pijplijn staat... Berekeningen op basis van catalogus blijft mijn inziens een regelrechte klucht.

              Het gaat op bedrijfswagens, die staan allemaal netjes op factuur, toch de basis van de aftrekbaarheid. Waarom niet gewoon terug factuurprijs. Er zal idd speculatief of inventief worden omgegaan bij de enkeling die meerder vennootschappen heeft... maar daarvoor kunnen er zonder twijfel weer nieuwe regeltjes uitgevonden worden.
              Hoe denk je dat ze dit in Nederland of Duitsland doen?
              Eén van de sites die misschien zullen meedingen aan de openbare aanbesteding kan wel eens die Eurotax Belgium zijn.
              Zo'n 289 pagina' terug heb ik dit al eens eerder gemeld dat zij zich op zulke DB zullen moeten gaan beroepen, toen werd er "smilend" gelachen door enkele...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Eurotax, JATO, etc.

                Comment


                • Doe zo voort jonges:

                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

                  Comment


                  • De hoge belastingdruk en hoge loonkost worden gezien als de handicaps in ons land

                    Om die te kunnen verlagen zullen der drastische besparingen moeten komen. En de luxe bedrijfswagen is dan een heel makkelijke besparing. Als je de belastingdruk moet verlagen dan zal men moeten beginnen met het aftoppen van de aftrekposten.
                    Het geld zal ergens gehaald moeten worden.
                    Enkele weken geleden werd ik hier nog weggelachen toen ik zei dat Europa meer en meer naar links schuift. Ik vrees dat de besparingen op de VAA nog maar het begin zijn.
                    Last edited by ; 24/05/2012, 14:07.

                    Comment


                    • Ach weet je, ik post hier enkel nog ter informatieve titel, de strijd is al lang verloren... op naar verkiezingen en NVA.

                      Ik ben er nog steeds kwaad om maar als je leest dat er voor 2015 (doelstelling break even Belgie NV) er dus enkel en alleen schulden bijgemaakt zullen worden en dat men dan pas zal beginnen met het reduceren van de schuld, zie ik zowel op korte als lange termijn echt geen relance maatregelen komen of een aanpassing van de VAA maatregel.

                      Best spijtig:
                      1) door de huidige half afgewerkte maatregelen ligt de verkoop op zijn gat
                      2) door de steeds veranderende maatregelen kijkt iedereen de kat uit de boom of koopt goedkoop

                      mochten ze al werk kunnen maken van een defitige duidelijke maatregel zouden we al een stap verder zijn. Maar mark my words, iedereen die nog hoopt op een aanpassing zal zwaar gekloot worden, iedereen houdt zijn wagen bij en dat is een perfecte binnenkopper voor de regening om de regel te verstrengen (zie comments Europa) met terugkerend effect.

                      Mensen hoopten op duidelijk maatregelen en verkochten (nog) niet maar daar zullen ze van profiteren om meer wagens te belasten aangezien mensen geen stap gezet hebben, met een duidelijke maatregelen had iedereen al verkocht of prive overgenomen. Ze zijn slillmer/sluwer dan ze eruit zien

                      Ik werk in Frankrijk en mijn familie woont in Itailie, Australie en Dubai, kan dus best vergelijken, maar nergens zie je de volgende articles in de krant in een week:

                      1) Belastingdruk hoger dan ooit
                      2) Europese ondernemers bijzonder somber
                      3) Eén bedrijf op tien overweegt vertrek uit België
                      4)
                      Eurostat-rapport kraakt Belgische belastingdruk
                      5)
                      België heeft 'te lage' belasting op energie
                      6)
                      Vlaamse armoede 'alarmerend'
                      7)
                      Belasting op bedrijfswagens is ongrondwettelijke knoeiboel'
                      Arbeid wordt veel te zwaar belast in België"
                      9)
                      Belgische loonbelasting op twee na hoogste van Europa
                      10) Overheid betaalt 2 miljoen huur voor leeg gebouw
                      Last edited by fblade; 24/05/2012, 15:34.
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                      Comment


                      • Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • niet zichtbaar zonder abbo!

                          Comment


                          • Mijn sociaal secretatiaat beweert dat de vaa-regel vanaf 1 mei (nieuwprijs) retroactief moet worden toegepast vanaf 1 januari. Een ander secretariaat van een collega-zelfstandige beweert dat voor de periode januari-april gebruik gemaakt wordt van factuurprijs bij berekening VAA (zoals in het staatsblad van eind december gepubliceerd). Ik heb gewacht met privé zetten tot 30 april. Dit betekent in scenario 1 dat ik alsnog geschoren ben voor die 4 maanden. Is toch niet eerlijk?
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • De nieuwe regeling voor bedrijfswagens is een 'ongrondwettelijke knoeiboel'. Dat betogen Philippe Renier en Tom Engelen van Advocaten Holland Van Gijzen LLP in een artikel dat volgende week wordt gepubliceerd in het tijdschrift Fiscale Actualiteit.

                              De miserie met de nieuwe regeling voor de belasting op bedrijfswagens is nog lang niet voorbij.
                              Er lijkt maar geen einde te komen aan de miserie van de regering-Di Rupo met de nieuwe regeling voor de belasting op bedrijfswagens. Er is niet alleen kritiek van de Europese Commissie dat de nieuwe regeling een voorbeeld is van hoe het niet moet. Ook al wordt er bij de berekening van de belasting rekening gehouden met de CO2-uitstoot, toch vindt de Commissie het nog altijd een milieuonvriendelijke maatregel, omdat hij het rijden niet beperkt en de concurrentie verstoort.
                              Daarnaast is er de aanhoudende kwestie met de cataloguswaarde, op basis waarvan de belasting op bedrijfsauto's moet worden berekend. De regering-Di Rupo zag zich al eens genoodzaakt de wetgeving aan te passen om discriminatie tussen nieuwe en tweedehandse bedrijfswagens te voorkomen, maar nooit kwam er duidelijkheid over het bepalen van de cataloguswaarde. Minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) liet in het parlement verstaan dat die cataloguswaarde maar bepaald moest worden op basis van de aankoopfactuur.
                              In de praktijk is het willekeur troef. Soms wordt er gebruikgemaakt van een databank zoals die van Federauto, soms wordt er gewerkt op basis van aankoopfacturen. Niemand leek door het bos de bomen nog te zien. Om uit dat kluwen te geraken is nu beslist dat de federale overheidsdienst Financiën een openbare aanbesteding moet uitschrijven om een geüniformiseerde databank met de cataloguswaarde van wagens te kunnen aanleggen. Dat betekent wel weer dat er nog maar eens nieuwe berekeningen moeten worden gemaakt om de belasting op bedrijfswagens te bepalen.
                              Zo'n databank moet de regering-Di Rupo ook behoeden voor nog meer onheil, want volgens Philippe Renier en Tom Engelen van Advocaten Holland Van Gijzen LLP houdt de huidige regeling een schending van het gelijkheidsbeginsel in. 'Er bestaat nog steeds discriminatie tussen voertuigen waarvan de cataloguswaarde bekend is en die waarvan de cataloguswaarde niet bekend is', luidt het.
                              Maar zelfs een databank zal niet alle juridische problemen oplossen, want ze zal allicht enkel de Belgische catalogusprijs van het voertuig en de opties bevatten, waardoor het moeilijk dreigt te worden om (goedkopere) buitenlandse wagens in te voeren. 'Het risico bestaat dat hiermee het vrij verkeer van goederen wordt geschonden.'
                              Volgens Philippe Renier en Tom Engelen is de regeling ook ongrondwettelijk omdat de federale overheid zich op het terrein begeeft dat de bevoegdheid van de gewesten is. Door zelf een regeling op basis van de CO2-uitstoot uit te dokteren, 'kunnen de regionale overheden geen betekenisvol beleid meer voeren met betrekking tot milieufiscaliteit voor voertuigen', terwijl het wel hun bevoegdheid is, betogen Renier en Engelen.

                              De Tijd
                              eerste
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

                              Comment


                              • tweede

                                Tom De Bruyckere stort zich in de handel van dure tweedehandswagens. Maximaal drie jaar oud. Prijs tussen 40 en 60.000 euro.
                                Een van zijn drie showrooms in Gent begint zich al aardig te vullen met tweedehands Porsches, Land Rovers en 'de betere BMW's'. Begin dit jaar had hij de plannen voor die tweedehandsmarkt nochtans aan de kant geschoven door de onzekere fiscale omgeving. Maar net die onzekerheid biedt nu buitenkansen. 'Ik zie een kans in de paniekreactie van veel bedrijfsleiders', zegt De Bruyckere. 'Ze willen bepaalde auto's absoluut kwijt uit hun bedrijf om de belasting op het voordeel van alle aard - dat kan oplopen tot meer dan 1.000 euro per maand - te ontlopen.'
                                Het gevolg is dumping op de tweedehandsmarkt. 'Op autoscout24 (zoekwebsite voor tweedehandswagens, red.) staan in België al bijna duizend Porsches 911. Nog nooit gebeurd. Een Porsche 911 van drie jaar oud kocht je vorig jaar voor 70.000 euro. Nu voor amper 55.000 euro. Als je privé wat bemiddeld bent en altijd al een Porsche hebt willen hebben dan is dit het moment om je slag te slaan.'
                                'Kijk, we maken in de Belgische automobielsector de grootste fiscale schok ooit mee. Op zo'n moment moet je het hoofd koel houden. Zekerheid dat het lukt, heb ik niet. Maar mocht ik die hebben, dan zou iedereen vanuit zijn zetel hetzelfde kunnen doen.'


                                tijd.be
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Ach weet je, ik post hier enkel nog ter informatieve titel, de strijd is al lang verloren... op naar verkiezingen en NVA.

                                  Heb je het standpunt van de NVA al bekeken ivm de VAA. Zij vinden dat de regering niet ver genoeg gaat. vb. een Toyota Prius als bedrijfswagen wordt veel te weinig gestimuleerd en ook elektrische wagens krijgen in dit land veel te weinig kans.
                                  Om nog maar te zwijgen over het feit dat deze belastingverhoging nog maar eens een verhoging van de lasten op arbeid betekent. Want of we het nu graag willen of niet: bedrijfswagens zijn een deel van de verloning geworden, ook al door de slechte compromissen uit het verleden.

                                  Comment



                                  • http://www.kvabb.be/nl/informatie/be...stelwagen.aspx

                                    Last edited by ; 24/05/2012, 18:06.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                      Enkele weken geleden werd ik hier nog weggelachen toen ik zei dat Europa meer en meer naar links schuift. Ik vrees dat de besparingen op de VAA nog maar het begin zijn.
                                      In tijden van economische crisis is dat een logisch gevolg. De kleine verdieners (de meerderheid van de bevolking) voelen de crisis het hardst, zij gaan dus naar links neigen in hun kiesgedrag. Zij ondervinden immers dikwijls letterlijk de crisis omdat ze zich plots bepaalde dingen niet meer kunnen veroorloven die ze zich in het verleden wel konden veroorloven. De echte rijken voelen niks van die crisis, die worden zelfs nog rijker. Die hebben ook geld verloren maar halen dat daarna weer in 't dubbele op. In 2010 is het aantal gezinnen (waar men het van weet!) die minimum 1 miljoen euro bezitten (+ een vastgoed van min. 500.000 euro) gestegen met 10% tegenover 2009, de teller staat daarmee op 88.000 gezinnen. Er zijn er zelfs duizend met 'ne spaarboek' van 20 miljoen euro! Ook al staat er nu 'ne rooie' aan 't roer, zolang de besparingen in de zorgsector doorgaan, de werkloosheidsuitkeringen naar beneden gebracht worden, de miljonairstaks er niet komt,... zijn we nog heel ver af van echt links hoor.

                                      Comment


                                      • we are saved, 5 sec geleden op twitter:

                                        Elio Di Rupo ‏@eliodirupo
                                        Regering werkt aan een relanceplan om de koopkracht van de mensen veilig te stellen en de competitiviteit van onze bedrijven te verbeteren.
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Mijn sociaal secretatiaat beweert dat de vaa-regel vanaf 1 mei (nieuwprijs) retroactief moet worden toegepast vanaf 1 januari. Een ander secretariaat van een collega-zelfstandige beweert dat voor de periode januari-april gebruik gemaakt wordt van factuurprijs bij berekening VAA (zoals in het staatsblad van eind december gepubliceerd). Ik heb gewacht met privé zetten tot 30 april. Dit betekent in scenario 1 dat ik alsnog geschoren ben voor die 4 maanden. Is toch niet eerlijk?
                                          Ik kan alleen zeggen dat ze bij Easypay sociaal secretariaat de eerste methode gebruiken tot en met april (factuurprijs). Vanaf mei inderdaad nieuwprijs (als je die vindt...). Zo staat het ook in het Staatsblad.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

                                          Comment

                                          Working...
                                          X