Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    we are saved, 5 sec geleden op twitter:

    Elio Di Rupo ‏@eliodirupo
    Regering werkt aan een relanceplan om de koopkracht van de mensen veilig te stellen en de competitiviteit van onze bedrijven te verbeteren.
    OEF !! gelukkig....
    waarschijnlijk gaat de bedrijfsbelasting naar een systeem van 40% vlaktaks, RV op dividenden naar 30%, en gaan ze dat geld gebruiken om de ziekenkas en de dop 20% te verhogen, zodat die allemaal meer kunnen kopen....

    Licht aan't einde van de tunnel !!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      we are saved, 5 sec geleden op twitter:

      Elio Di Rupo ‏@eliodirupo
      Regering werkt aan een relanceplan om de koopkracht van de mensen veilig te stellen en de competitiviteit van onze bedrijven te verbeteren.
      Ons vriendje uit Walonië doet het goed. Belgische rente weer onder de 3% gezakt, we horen weer bij de top van Europa.

      We zijn voorlopig, laat ons voorzichtig blijven, op het nippertje ontsnapt aan een debacle voor ons, onze kinderen en kleinkinderen.

      Dat het nooit zo ver had gekomen, als die pipo van een De Croo de stekker er niet uitgetrokken had.

      Comment


      • Waarom is de topictitel eigenlijk 'Nieuwe bedragen voordeel...' als het een nadeel is?

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Waarom is de topictitel eigenlijk 'Nieuwe bedragen voordeel...' als het een nadeel is?
          Omdat je belastingen betaalt op het voordeel wat je geniet, tiens. Het voordeel is dat de vennootschap een goed of dienst (het gebruik van een wagen) ter beschikking stelt. Dat laatste zijn de 'voordelen alle aard'.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
            ..., en gaan ze dat geld gebruiken om de ziekenkas en de dop 20% te verhogen, zodat die allemaal meer kunnen kopen....
            ...
            Daarom dat ze 14 dagen geleden besloten hebben om de werkloosheidsvergoedingen met ongeveer een kwart te laten dalen...
            zie:
            Voor gezinshoofden gaat het om een daling met 12 procent, voor alleenstaanden met 17,5 procent. Samenwonenden worden het hardst getroffen. Voor hen zakt de uitkering met 41,5 procent tot 483 euro per maand. De daling gebeurt in fases.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
              Heb je het standpunt van de NVA al bekeken ivm de VAA. Zij vinden dat de regering niet ver genoeg gaat. vb. een Toyota Prius als bedrijfswagen wordt veel te weinig gestimuleerd en ook elektrische wagens krijgen in dit land veel te weinig kans.

              Wel, als ik eerlijk mag zijn, ik kan daar best mee leven. Want daar zit ten minste een denkwijze achter. Nu geeft de verandering alleen het gevoel van werkende mensen geld afnemen om iets dat ze zelf jaren geleden als loon hebben aanvaard. Dat is volgens mij ook de reden waarom er zo velen in hun gat gebeten voelen.
              Die nieuwe regeling heeft niks met milieu te maken, niks met economie, niks met iets deftig. Nen hybride of electrische wagen stimuleren zou er voor zorgen dat de ervaring hierin sneller zou gebeuren en dat we binnen 5 jaar allemaal met ten minste een hybride rijden. Maar nee, die bakken zijn zo duur, dat niemand die echt ziet als een alternatief.
              Trouwens, al iemand op gelet dat mr. strikje nog steeds rondtoert in zijn A8 niet tegenstaande hij paar maand geleden gezegd heeft over te stappen naar een A6?
              Waarom kunnen die niet het voorbeeld geven en kopen ze zich geen hybride?

              Last edited by ; 27/05/2012, 22:45.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Wel, als ik eerlijk mag zijn, ik kan daar best mee leven. Want daat zit ten minste een denkwijze achter. Nu geeft de verandering alleen het gevoel van werkende mensen geld afnemen om iets dat ze zelf jaren geleden als loon hebben aanvaard. Dat ik volgens mij ook de reden waarom er zo velen in hun gat gebeten voelen.
                Die nieuwe regeling heeft niks met milieu te maken, niks met economie, niks met iets deftig. Nen hybride of electrische wagen stimuleren zou er voor zorgen dat de ervaring hierin sneller zou gebeuren en dat we binnen 5 jaar allemaal met ten minste een hybride rijden. Maar nee, die bakken zijn zo duur, dat niemand die echt ziet als een alternatief.
                Trouwens, al iemand op gelet dat mr. strikje nog steeds rondtoert in zijn A8 niet tegenstaande hij paar maand geleden gezegd heeft over te stappen naar een A6?
                Waarom kunnen die niet het voorbeeld geven en kopen ze zich geen hybride?

                [/LEFT]
                [/COLOR]
                Dat zijn die kapitaalkrachtige socialisten, in Oostende naar het schijnt woont er ook zo eentje.

                De nieuwe regeling heeft inderdaad niets met milieu of economie te maken, maar gewoon met bezuinigen.

                Comment


                • Vandaag volledig ander onderwerp aangehaald met kennis, namelijk dat er zo te zien veel gepensioneerden die bijverdiende met een zaak hun pensioen verloren hebben doordat de stijging vn het VAA ze boven hun toegestane limiet geheven heeft, waar is de eerlijkheid daarin?
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                    !...
                    Waarom kunnen die niet het voorbeeld geven en kopen ze zich geen hybride?

                    [/LEFT]
                    [/COLOR]
                    Wel, Laurette Onckelinckx doet dat al jaren, ook is dat een Lexus 400RH; 159 gr CO2 is dat nog, het ware verschil met een A6 ontsnapt mij een beetje...
                    Laat onze minsters hun wagen zelf kopen, en neem ze hun chauffeur af, alsmede de zwaantjes die ze begeleiden
                    Plots zullen ze ideëen krijgen om de files waarin ze vast zitten te beperken, en zullen in minder bezig met Twitteren

                    Comment


                    • Er is nog een stuk in deze wetgeving waar niemand over babbelt maar die wel zeer belangrijk is. De berekening kan gemakkelijk aangepast worden als de politiek weeral eens centen nodig heeft. Van de website FOD Financiën. Vooral de laatste zin is belangrijk (in het vet en onderstreept). Als men poen nodig heeft zal men gewoon wat aanpassingen doen aan die coëfficient en de basis co2 cijfers die men gebruikt voor de berekening en dan ben je terug gejost. Een auto met co2 van 120 g /km kan vandaag relatief laag zijn maar als het de poenscheppers in Brussel goed uitkomt passen ze gewoon eventjes de cijfertjes aan en ben je terug gezien!!!!!! Mijn auto wordt afgeschreven op 5 jaar maar er is 0,0 rechtszekerheid hoe mijn VAA er in 5 jaar zal uitzien. Het "indexeren" van de VAA is bij deze al bij wet geregeld!!!!!

                      1. Berekening van het voordeel van alle aard voor de begunstigde van het voertuig

                      Het voordeel van alle aard (VAA) voor de gratis terbeschikkingstelling van een bedrijfsvoertuig wordt voortaan berekend op de cataloguswaarde en de CO2-uitstootvan het voertuig volgens de volgende formule:
                      VAA= cataloguswaarde * % (CO2-coëfficiënt) * 6/7
                      De cataloguswaarde is de gefactureerde waarde met inbegrip van btw en opties, zonder rekening te houden met kortingen, verminderingen, afslagen en ristorno’s.
                      De basis-CO2-coëfficiënt bedraagt 5,5% voor een CO2-uitstoot van:
                      • 95 g/km voor de dieselvoertuigen
                      • 115 g/km voor de benzinevoertuigen
                      Wanneer de uitstoot hoger ligt dan deze referentie-uitstoot wordt de CO2-coëfficiënt met 0,1% per CO2-gram vermeerderd, met een maximum van 18%.
                      Wanneer de uitstoot lager ligt dan de referentie-uitstoot wordt dat percentage met 0,1% per CO2-gram verminderd, met een minimum van 4%.
                      Het bepaalde voordeel mag nooit lager liggen dan 1.200 euro (waarde 2012) per jaar (te indexeren).
                      Dit mechanisme om het voordeel te bepalen, wordt automatisch aangepast om rekening te houden met de jaarlijkse evolutie van de CO2-uitstoot van het wagenpark.
                      Last edited by freegeek; 28/05/2012, 15:56.

                      Comment


                      • [QUOTE=freegeek;4898831]
                        ...als het de poenscheppers in Brussel goed uitkomt passen ze gewoon eventjes de cijfertjes aan en ben je terug gezien!/QUOTE]

                        Brussel heeft een brede rug !!!
                        jij bedoelt zeker de poenscheppers van de Martelaarsplein, zeker ? Dat zijn Vlamingen pur-sang, geen Brusselaars hoor

                        Comment


                        • [QUOTE=guyugy;4898834]
                          Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                          ...als het de poenscheppers in Brussel goed uitkomt passen ze gewoon eventjes de cijfertjes aan en ben je terug gezien!/QUOTE]

                          Brussel heeft een brede rug !!!
                          jij bedoelt zeker de poenscheppers van de Martelaarsplein, zeker ? Dat zijn Vlamingen pur-sang, geen Brusselaars hoor
                          met "in Brussel" bedoel ik onze geldverslindende inefficiënte politieke kaste, wie het ook mag zijn

                          Comment


                          • Zeer terechte opmerking, freegeek!
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                              Er is nog een stuk in deze wetgeving waar niemand over babbelt maar die wel zeer belangrijk is. De berekening kan gemakkelijk aangepast worden als de politiek weeral eens centen nodig heeft. Van de website FOD Financiën. Vooral de laatste zin is belangrijk (in het vet en onderstreept). Als men poen nodig heeft zal men gewoon wat aanpassingen doen aan die coëfficient en de basis co2 cijfers die men gebruikt voor de berekening en dan ben je terug gejost. Een auto met co2 van 120 g /km kan vandaag relatief laag zijn maar als het de poenscheppers in Brussel goed uitkomt passen ze gewoon eventjes de cijfertjes aan en ben je terug gezien!!!!!! Mijn auto wordt afgeschreven op 5 jaar maar er is 0,0 rechtszekerheid hoe mijn VAA er in 5 jaar zal uitzien. Het "indexeren" van de VAA is bij deze al bij wet geregeld!!!!!

                              1. Berekening van het voordeel van alle aard voor de begunstigde van het voertuig

                              Het voordeel van alle aard (VAA) voor de gratis terbeschikkingstelling van een bedrijfsvoertuig wordt voortaan berekend op de cataloguswaarde en de CO2-uitstootvan het voertuig volgens de volgende formule:
                              VAA= cataloguswaarde * % (CO2-coëfficiënt) * 6/7
                              De cataloguswaarde is de gefactureerde waarde met inbegrip van btw en opties, zonder rekening te houden met kortingen, verminderingen, afslagen en ristorno’s.
                              De basis-CO2-coëfficiënt bedraagt 5,5% voor een CO2-uitstoot van:
                              • 95 g/km voor de dieselvoertuigen
                              • 115 g/km voor de benzinevoertuigen
                              Wanneer de uitstoot hoger ligt dan deze referentie-uitstoot wordt de CO2-coëfficiënt met 0,1% per CO2-gram vermeerderd, met een maximum van 18%.
                              Wanneer de uitstoot lager ligt dan de referentie-uitstoot wordt dat percentage met 0,1% per CO2-gram verminderd, met een minimum van 4%.
                              Het bepaalde voordeel mag nooit lager liggen dan 1.200 euro (waarde 2012) per jaar (te indexeren).
                              Dit mechanisme om het voordeel te bepalen, wordt automatisch aangepast om rekening te houden met de jaarlijkse evolutie van de CO2-uitstoot van het wagenpark.
                              Hmmm ... inderdaad, goede opmerking.... maw, als we nu allemaal met dezelfde wagens blijven rijden (maw zelfde bijdrages blijven betalen) dan verandert deze regelgeving niet.
                              Gaan we nu met z'n allen met kleinere wagens rijden, en gemiddeld vb. 20% lagere VAA betalen, dan gaan ze de formule aanpassen om terug evenveel geld in't laatje te krijgen...
                              Maw: we gaan op lange termijn evenveel blijven betalen, ook al gaan we met wagens met lagere CO2 en lagere prijs rijden....

                              We kunnen met z'n allen dus eigenlijk beter gewoon een lekkere sportwagen kopen ... dan moeten ze de formule aanpassen in de andere richting en betaal je voor een dikke mercedes AMG binnen 5 jaar evenveel VAA als voor een VW Golf Eco nu ....
                              Waar is de logica in deze wetgeving...??

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                Hmmm ... inderdaad, goede opmerking.... maw, als we nu allemaal met dezelfde wagens blijven rijden (maw zelfde bijdrages blijven betalen) dan verandert deze regelgeving niet.
                                Gaan we nu met z'n allen met kleinere wagens rijden, en gemiddeld vb. 20% lagere VAA betalen, dan gaan ze de formule aanpassen om terug evenveel geld in't laatje te krijgen...
                                Maw: we gaan op lange termijn evenveel blijven betalen, ook al gaan we met wagens met lagere CO2 en lagere prijs rijden....

                                We kunnen met z'n allen dus eigenlijk beter gewoon een lekkere sportwagen kopen ... dan moeten ze de formule aanpassen in de andere richting en betaal je voor een dikke mercedes AMG binnen 5 jaar evenveel VAA als voor een VW Golf Eco nu ....
                                Waar is de logica in deze wetgeving...??
                                Amai, hoe scheef geredeneerd! Denk je nu echt dat ze het VAA gaan laten zakken als blijkt dat er meer geld uit komt?
                                Ik denk dat dat dan gewoon mooi meegenomen is, een meevaller, en zeker geen reden tot aanpassing.


                                Trouwens, zo speciaal is die laatste zin toch niet?
                                De correctiefactor in de vorige formule voor de berekening van VAA werd ook jaarlijks aangepast/geïndexeerd (zij het miniem) en het uitschrijven van de nieuwe regeling is toch ook niet meer of minder dan een aanpassing omdat men poen nodig heeft?
                                Zo ingrijpend of belangrijk vind ik dat dus helemaal niet. Business as usual.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Is bij de nieuwe BIV-formule ook zo hoor. Er is daar een correctiefactor in voorzien.
                                  BIV=(((CO_2*f+x)/250 )^6*4500+c)*LC
                                  De eerste component is de “CO2-uitstoot”. Hoe lager deze uitstoot, hoe lager ook de BIV zal zijn. Deze component wordt gecorrigeerd met f (afhankelijk van het soort brandstof waarmee de wagen wordt aangedreven) en x (C02-correctieterm in functie van de technologische evolutie). De factor “x” bedraagt momenteel 0 en zal jaarlijks worden verhoogd met 4,5 g C02/km vanaf het jaar 2013.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • Heeft nu op zich niet direct met het vaa te maken maar wat er volgens mij pas echt volledig over gaat is de nieuwe "anti-misbruikbepaling" van John Crombez (leerling van meester-tovenaar Vandelanotte).

                                    ELKE constructie met als hoofdddoel minder belastingen te betalen kan vanaf 1 juli als fraude worden beschouwd.
                                    Bijvoorbeeld ook schenken aan uw kinderen.
                                    Rechtszekerheid is meer dan ooit weg in dit land.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Heeft nu op zich niet direct met het vaa te maken maar wat er volgens mij pas echt volledig over gaat is de nieuwe "anti-misbruikbepaling" van John Crombez (leerling van meester-tovenaar Vandelanotte).

                                      ELKE constructie met als hoofdddoel minder belastingen te betalen kan vanaf 1 juli als fraude worden beschouwd.
                                      Bijvoorbeeld ook schenken aan uw kinderen.
                                      Rechtszekerheid is meer dan ooit weg in dit land.
                                      Zie: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20120526_079 . Geen probleem voor schenkingen aan kinderen .
                                      BMW F10 535d
                                      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Amai, hoe scheef geredeneerd! Denk je nu echt dat ze het VAA gaan laten zakken als blijkt dat er meer geld uit komt?
                                        Ik denk dat dat dan gewoon mooi meegenomen is, een meevaller, en zeker geen reden tot aanpassing.


                                        Trouwens, zo speciaal is die laatste zin toch niet?
                                        De correctiefactor in de vorige formule voor de berekening van VAA werd ook jaarlijks aangepast/geïndexeerd (zij het miniem) en het uitschrijven van de nieuwe regeling is toch ook niet meer of minder dan een aanpassing omdat men poen nodig heeft?
                                        Zo ingrijpend of belangrijk vind ik dat dus helemaal niet. Business as usual.
                                        Ik denk ook niet dat ze de formule in de andere richting zouden aanpassen, en dat zal ook niet nodig zijn. De hele kudde belgen gaat braafjes zuinigere wagens kopen/kiezen, mezelf incluis.... Maar uiteindelijk gaat dat dus een maat voor niks zijn ... gemiddeld blijven we met z'n allen evenveel VAA betalen, dat gaat het doel zijn ...
                                        Er gaan simpelweg minder outliers op de curve zitten (vb. de full options BMX X5-40d), die gaan eruit gaan en we gaan met z'n allen 'gematigder' worden .... en Belgen zijn al zo gematigd ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                                          Zie: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20120526_079 . Geen probleem voor schenkingen aan kinderen .
                                          Misschien niet, maar de aanzet is er wel.
                                          Als zelfs vermogensadvocaten gaan twijfelen... (http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/e...feedblocknetto)
                                          Die schat ik hoger in dan Haelterman die ook maar een marionet van de regering is.

                                          Je kunt er niet omheen dat we hier langs alle klanten gepluimd worden. Over auto's moet ik het hier niet hebben wat dat weet iedereen al.
                                          Je gaat werken en wordt belast op je loon. Je kan erover discussiëren dat die belasting in vgl. met andere landen veel te hoog is maar bon. Dan ga je er iets mee kopen en word je weer belast. Bijvoorbeeld op een huis of grond dat je -met je reeds belaste geld - koopt, moet je nog eens registratierechten en levenslang onroerende voorheffing, etc. op betalen. Je wordt dus beetje per beetje eigenlijk ont-eigend, daar komt het op neer. Je gaat niets kopen maar sparen. Bon da's goed, maar de opbrengst erop wordt ook nog eens belast. En waarom moet je betalen om hetgeen je ouders levenslang voor gewerkt/gespaard hebben en al tig keer op belast zijn geweest te mogen erven? Dit is gewoon georganiseerde diefstal. Ik heb daar geen andere omschrijving voor. Blijkbaar vindt iedereen dit systeem zodanig normaal dat er geen vragen worden bijgesteld.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

                                          Comment

                                          Working...
                                          X