Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Misschien niet, maar de aanzet is er wel.
    Als zelfs vermogensadvocaten gaan twijfelen... (http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/e...feedblocknetto)
    Die schat ik hoger in dan Haelterman die ook maar een marionet van de regering is.

Je kunt er niet omheen dat we hier langs alle klanten gepluimd worden. Over auto's moet ik het hier niet hebben wat dat weet iedereen al.
    Je gaat werken en wordt belast op je loon. Je kan erover discussiëren dat die belasting in vgl. met andere landen veel te hoog is maar bon. Dan ga je er iets mee kopen en word je weer belast. Bijvoorbeeld op een huis of grond dat je -met je reeds belaste geld - koopt, moet je nog eens registratierechten en levenslang onroerende voorheffing, etc. op betalen. Je wordt dus beetje per beetje eigenlijk ont-eigend, daar komt het op neer. Je gaat niets kopen maar sparen. Bon da's goed, maar de opbrengst erop wordt ook nog eens belast. En waarom moet je betalen om hetgeen je ouders levenslang voor gewerkt/gespaard hebben en al tig keer op belast zijn geweest te mogen erven? Dit is gewoon georganiseerde diefstal. Ik heb daar geen andere omschrijving voor. Blijkbaar vindt iedereen dit systeem zodanig normaal dat er geen vragen worden bijgesteld.
    Helemaal mee eens ... we worden gestraft om te gaan werken ... en dan vinden ze het raar dat er zijn die ze niet van den dop afgesmeten krijgen ... waarom zou je, als je eenmaal in dat veilige systeem zit...

Ik ben al meer dan 13 jaar aan't werken... 9 jaar als bediende/manager, nu de laatste 4 jaar als zelfstandige. Ik betaal dus al 13 jaar belastingen, sociale bijdragen, noem maar op.... Maar moest ik op dit moment failliet gaan, weet ge hoeveel ik dan krijg van de dop...? 0 EURO !!!! Waar is de logica daarin...

Comment

• Sommige zaakvoeders blijken er zeker niet wakker van te liggen. Nieuwe pokkedure wagens op leasing op het bedrijf. Verhoging van hun maandelijkse loon zodanig dat het de VAA ruimschoots goed maakt. De hogere sociale bijdragen en hogere belastingen worden verrekend en ook gewoon betaald. Netto blijft hij maandelijks evenveel verdienen maar wel nieuwe veel duurdere wagens dan de vorige. Enige verschil is dat het bedrijf in plaats van jaarlijks een mooi positief saldo heeft het nu rond nul zal draaien. En wat gaat dat geven : in plaats van nog ondernemerszin te hebben en jaarlijks te willen uitbreiden gewoon kritischer worden met hun klantenbestand. Klanten die soms uitstel van betalen vragen vliegen aan de deur. Lastige klanten idem. In de buurt heeft er éne zijn iets oudere porsche verkocht en nu staat er een nieuwe panamera voor hem en een nieuwe 911 cabrio voor mevrouw de medevennoot op zijn oprit. Maar de gratis drankautomaat op zijn bedrijf is voor het personeel nu wel betalend geworden. Vorige week op zijn vraag eens voor werk komen zien. Starten als magazijnier aan 1700 euro brutto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
        Starten als magazijnier aan 1700 euro brutto?
        Niet goed? De baas neemt meer voor zich, dus moet de werknemer dat ook krijgen? Wat bedoel je?

Comment

• Hij bedoelt dat de zaakvoerder in kwestie zijn werknemers uitperst net als de overheid zijn belastingbetalers.

Merken we nog even terzijde op dat de lonen van parlementairen grotendeels belastingvrij zijn...
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Niet goed? De baas neemt meer voor zich, dus moet de werknemer dat ook krijgen? Wat bedoel je?
            Wat hij volgens mij bedoelt, is dat sommige zelfstandigen het niet aan hun hart laten komen en de werknemers doen opdraaien voor de kosten ...
            Niet alle zelfstandigen zijn zo hoor... Maar ik kan me dan ook geen Porsche veroorloven .... Als je daar eenmaal mee gereden hebt, wil je mss niks anders meer

Comment

• Neen maar 1700 euro brutto voor 8 uur per dag in een snikheet magazijn met dozen te sleuren en paletten rond te rijden vind ik te weinig. Plus ik moet elke dag nog naar ginder rijden en terug naar huis. Netto houd ik minder over dan nu. Maar als je drank opeens betalend maakt terwijl daar voor maandelijks meer dan 4000 euro aan leasing voor de deur staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                Wat hij volgens mij bedoelt, is dat sommige zelfstandigen het niet aan hun hart laten komen en de werknemers doen opdraaien voor de kosten ...
                Niet alle zelfstandigen zijn zo hoor... Maar ik kan me dan ook geen Porsche veroorloven .... Als je daar eenmaal mee gereden hebt, wil je mss niks anders meer
                Dat kan ik best geloven.
                Maar je hebt ook nog zoiets als de schone schijn ophouden. Downgraden op statussymbolen is voor de meeste zelfstandigen/bedrijfsleiders 'not done'.
                Wat ik hoor van boekhouders is dat de meesten het hogere vaa gewoon slikken en op andere dingen gaan besparen.
                Het is maar een kleine minderheid die effectief inbindt op hun wagenpark.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                  Reality check. Al het geld wat de werkgever verdient, doet hij dankzij de werknemers. Als jij wil lezen 'op de kap van werknemers', dan is dat jouw interpretatie.

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Neen maar 1700 euro brutto voor 8 uur per dag in een snikheet magazijn met dozen te sleuren en paletten rond te rijden vind ik te weinig. Plus ik moet elke dag nog naar ginder rijden en terug naar huis. Netto houd ik minder over dan nu. Maar als je drank opeens betalend maakt terwijl daar voor maandelijks meer dan 4000 euro aan leasing voor de deur staat?
                  Ik begrijp je frustratie, maar ik vrees dat je die twee zaken moet los zien.

Uitkijken voor iets beters is begrijpelijk als je 1700 te weinig vind. (ik oordeel niet)

Comment

• [QUOTE=ICM;4899200]Reality check. Al het geld wat de werkgever verdient, doet hij dankzij de werknemers. Als jij wil lezen 'op de kap van werknemers', dan is dat jouw interpretatie.

Euhum...? Ik denk dat ik net hetzelfde zei als Rennfox, niet? Ik heb niks gezegd van 'op de kap van de werknemers'.
                    Zoals Rennfox net antwoordde: de gegoede zelfstandigen behouden hun status symbolen en besparen elders op. Daar zijn dan meestal de werknemers (ontslagen...) de dupe van, waardoor hun koopkracht vermindert, en de economie nog harder wordt getroffen....

Trouwens, als die zelfstandige zijn zaak niet was begonnen, hadden die werknemers er ook geen loon van kunnen krijgen. Zij verdienen ook hun geld dankzij de baas .... arbeidscontracten, dat is normaal een win-win voor beide partijen...

Comment

• [QUOTE=erik219;4899203]
                      Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Reality check. Al het geld wat de werkgever verdient, doet hij dankzij de werknemers. Als jij wil lezen 'op de kap van werknemers', dan is dat jouw interpretatie.

Euhum...? Ik denk dat ik net hetzelfde zei als Rennfox, niet? Ik heb niks gezegd van 'op de kap van de werknemers'.
                      Zoals Rennfox net antwoordde: de gegoede zelfstandigen behouden hun status symbolen en besparen elders op. Daar zijn dan meestal de werknemers (ontslagen...) de dupe van, waardoor hun koopkracht vermindert, en de economie nog harder wordt getroffen....

Trouwens, als die zelfstandige zijn zaak niet was begonnen, hadden die werknemers er ook geen loon van kunnen krijgen. Zij verdienen ook hun geld dankzij de baas .... arbeidscontracten, dat is normaal een win-win voor beide partijen...
                      Laat mij herformuleren; alles wat de werkgever verdient, doet hij door gebruik te maken van de werknemers. Dus op zich worden die gebruikt om de winst te verzorgen, te verhogen of te waarborgen: bvb die drankautomaat.

Comment

Misschien niet, maar de aanzet is er wel.
                        Als zelfs vermogensadvocaten gaan twijfelen... (http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/e...feedblocknetto)
                        Die schat ik hoger in dan Haelterman die ook maar een marionet van de regering is.
                        Zonder mij te willen moeien in de discussie, toch even opmerken dat Haelterman geen marionet van de regering is. Vorig semester heb ik bij hem het college Fiscaal Vermogensbeheer gevolgd, waarbij zeer duidelijk werd dat ook hij de belastingsdruk in België te hoog vindt en er allerlei mankementen zijn aan bestaande fiscale wetgeving. Hij is onder andere ook één van de topadvocaten van de diamantsector in Antwerpen, waarbij hij lijnrecht tegen het openbaar ministerie en de regering staat.

Om uiteindelijk toch even advocaat van de duivel te spelen: successierechten in rechte lijn, dus van ouders naar kinderen, vallen in België héél goed mee: tot 250.000€ zit je met schijven van 3% en 9%, gemiddeld dus iets van een 7% als je het bij elkaar optelt. Daarvoor komen buitenlanders al naar België . Daarnaast zijn er fiscaal voldoende manieren om, zeker voor bedragen daarboven maar ook daaronder, aan efficiënt vermogensbeheer te gaan doen. Door middel van voorzienigheid, werken met handgiften die eventueel verzekerd worden tegen de fictiebepalingen van het Wb. Successierechten, via schenkingen met (lage) registratierechten onder voorbehoud van vruchtgebruik, kan je héél veel ontlopen... .
                        BMW F10 535d
                        Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                          Zonder mij te willen moeien in de discussie, toch even opmerken dat Haelterman geen marionet van de regering is. Vorig semester heb ik bij hem het college Fiscaal Vermogensbeheer gevolgd, waarbij zeer duidelijk werd dat ook hij de belastingsdruk in België te hoog vindt en er allerlei mankementen zijn aan bestaande fiscale wetgeving.
                          Iets anders verkondigen zou ook weinig geloofwaardig zijn, geef toe.

Hij is onder andere ook één van de topadvocaten van de diamantsector in Antwerpen, waarbij hij lijnrecht tegen het openbaar ministerie en de regering staat.
                          Lijkt me logisch als zij hem inhuren...

Om uiteindelijk toch even advocaat van de duivel te spelen: successierechten in rechte lijn, dus van ouders naar kinderen, vallen in België héél goed mee: tot 250.000€ zit je met schijven van 3% en 9%, gemiddeld dus iets van een 7% als je het bij elkaar optelt. Daarvoor komen buitenlanders al naar België . Daarnaast zijn er fiscaal voldoende manieren om, zeker voor bedragen daarboven maar ook daaronder, aan efficiënt vermogensbeheer te gaan doen. Door middel van voorzienigheid, werken met handgiften die eventueel verzekerd worden tegen de fictiebepalingen van het Wb. Successierechten, via schenkingen met (lage) registratierechten onder voorbehoud van vruchtgebruik, kan je héél veel ontlopen... .
                          Ik snap je punt maar mijn betoog ging over het belastingsysteem in het algemeen (tegen de achtergrond van de extreem hoge totale belastingdruk hier)
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Iets anders verkondigen zou ook weinig geloofwaardig zijn, geef toe.
                            Toegegeven .

Lijkt me logisch als zij hem inhuren...
                            Daar heb je gelijk in, maar ook in het algemeen vind ik Haelterman dan nog geen marionet van de regering.

Ik snap je punt maar mijn betoog ging over het belastingsysteem in het algemeen (tegen de achtergrond van de extreem hoge totale belastingdruk hier)
                            Opnieuw: toegegeven.
                            BMW F10 535d
                            Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Maar daar komt de nieuwe antimisbruikbepaling op 1 juni voor Fikkie. Gedaan met handgiften en dergelijke om belasting te ontwijken. Het hele systeem komt op losse schroeven dankzij den John.

Comment

Neen maar 1700 euro brutto voor 8 uur per dag in een snikheet magazijn met dozen te sleuren en paletten rond te rijden vind ik te weinig. Plus ik moet elke dag nog naar ginder rijden en terug naar huis. Netto houd ik minder over dan nu. Maar als je drank opeens betalend maakt terwijl daar voor maandelijks meer dan 4000 euro aan leasing voor de deur staat?
                                Dit is droevig daar we deze verhalen als maar meer te horen krijgen.

Comment

drinkwater moet er imo altijd gratis voorzien zijn. Maw, overtreding arbeidswet.

Comment

Ik wel zeker niet 'uit de hoogte' doen, dus alvast mijn diepste excuses voor het volgende (en ja ik ga door de bocht om een punt te maken) !

Maar je had ook gewoon iets anders kunnen studeren, bij studeren of zelf zelfstandig worden om meer geld te verdienen en iets op te bouwen. De eisen van mensen, goed wetende dat de loonkost voor een werkgever hoog is, zijn gewoon niet haalbaar in de huidige economische context. Maar veel vragen, weinig krijgen en dan zeggen "het is niet eerlijk', gaat gewoon niet op. Het blijft vraag en aanbod, en wat jij niet wilt doen, doet iemand anders wel (meestal oostblok landen) waarvoor 1800 brutto al een verdrievoudinging is van hun loon/dop. Jezelf vergelijken met iemand die 3 jaar langer gestudeerd heeft en meer geïnvesteerd heeft gaat niet op. Basis loon bij grote IT consultancy bedrijven als Analyst is ook 1800 brutto, je werk ook 12+ uren, mogeijkheid van buitenland, files, stress, grote leercurves, ... enzovoort. Arbeiders vergelijken met Bedienden, stop ermee.

there is no free money my friend.

En dan maar kakken op 'die buitenlanders' die onze jobs komen pikken.

Ik ben zelf gelukkig in de IT sector actief en dat is steeds een winstgevende sector, ik geef het toe. Maar mijn vriendin heeft een diploma voor kleuteronderwijzeres, was daar niet mee tevreven, heeft bijgestudeerd (en blijft dat doen) en zal nu HR manager worden van haar eigen kantoor; waar een wil is is een weg.
                                    Om uiteindelijk toch even advocaat van de duivel te spelen: successierechten in rechte lijn, dus van ouders naar kinderen, vallen in België héél goed mee: tot 250.000€ zit je met schijven van 3% en 9%, gemiddeld dus iets van een 7% als je het bij elkaar optelt. Daarvoor komen buitenlanders al naar België .
                                    Het punt is eerder, dat de staat gewoon overal geld komt halen. Aangezien loon belast is, zou je ermee moeten kunnen doen wat je wilt, maar dat gaat niet op. Ze komen achter:

RV op renteinkomsten op je spaargeld
                                    KI jaarlijks betalen terwijl je al registratierechten en notariskosten betaald hebt
                                    BTW op alle producten
                                    Accijzen op benzine en diesel
                                    Vuilniszakbelasting
                                    Gemeentebelasting
                                    enzovoort enzovoort enzovoort.

Netto loon, is gewoon geen netto loon, het blijft brutto tot de laatste cent naar de staat gegaan is. En dat beginnen de mensen (eingelijk) te beseffen, en het werd tijd ook. Besparingen moeten dan ook bij de staat beginnen en niet bij het verhogen van belastingen.
                                    Last edited by fblade; 29/05/2012, 15:12.
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

Netto loon, is gewoon geen netto loon, het blijft brutto tot de laatste cent naar de staat gegaan is. En dat beginnen de mensen (eingelijk) te beseffen, en het werd tijd ook. Besparingen moeten dan ook bij de staat beginnen en niet bij het verhogen van belastingen.
                                      Als alles goed gaat nemen de mensen daar weinig aanstoot aan. Eten en drinken à volonté, mooi huis, 1 kar per gezinslid, x keer per jaar op reis,... Het is maar wanneer het om 1 of andere reden begint te nijpen (bijvoorbeeld een ontslag) en er moet ingeleverd worden op levensstijl dat men hier begint bij stil te staan.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• hoeveel heeft een even goed gestudeerde it-er als jij in het oostblok
                                        of heb ik iets niet goed begrepen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          Ik wel zeker niet 'uit de hoogte' doen, dus alvast mijn diepste excuses voor het volgende (en ja ik ga door de bocht om een punt te maken) !

Maar je had ook gewoon iets anders kunnen studeren, bij studeren of zelf zelfstandig worden om meer geld te verdienen en iets op te bouwen. De eisen van mensen, goed wetende dat de loonkost voor een werkgever hoog is, zijn gewoon niet haalbaar in de huidige economische context. Maar veel vragen, weinig krijgen en dan zeggen "het is niet eerlijk', gaat gewoon niet op. Het blijft vraag en aanbod, en wat jij niet wilt doen, doet iemand anders wel (meestal oostblok landen) waarvoor 1800 brutto al een verdrievoudinging is van hun loon/dop. Jezelf vergelijken met iemand die 3 jaar langer gestudeerd heeft en meer geïnvesteerd heeft gaat niet op. Basis loon bij grote IT consultancy bedrijven als Analyst is ook 1800 brutto, je werk ook 12+ uren, mogeijkheid van buitenland, files, stress, grote leercurves, ... enzovoort. Arbeiders vergelijken met Bedienden, stop ermee.

there is no free money my friend.

Hier zijn vorig jaar nog enkele net afgestudeerde industrieel ingenieurs in dienst gekomen voor €1900 bruto + een bedrijfswagen.

Comment

Working...
                                          X