Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Separator, van mij mogen ze direct alle aftrekposten afschaffen en een vlaktaks installeren.
Dit zal in mijn geval een flinke besparing opleveren.
Zal nooit gebeuren want ons belastingsysteem is een bewust ingewikkeld gemaakt kafkaiaans monster dat direct en indirect tienduizenden mensen aan het werk zet en houdt (ONproductieve tewerkstelling)
ps: VAA gaan vergelijken met de buurlanden houdt geen steek als de andere lasten niet vergelijkbaar zijn. Om de hoge lasten op arbeid te compenseren hebben bedrijven/zaakvoerders naar alternatieve verloningsmiddelen gezocht, daarin volop gesteund door de overheid. Maaltijdcheques, ecocheques,... bedrijfswagens. Deze "lage" lasten op bedrijfswagens waren een compensatie voor de hoge arbeidslasten. Maar dan zegt de overheid plots 'Ho maar wacht eens even, die bedrijfswagens worden hier toch wel erg laag belast, laten we dat eens op het niveau van de buurlanden brengen". Allemaal goed en wel, alleen blijven ook de lasten op arbeid onverminderd even hoog. Iets waar Europa nu België trouwens ook op de vingers voor tikt.
Je mag het draaien en keren hoe je wil, het belastingsysteem in België (en het hele overheidsapparaat op zich met al zijn regeltjes en verplichtingen) is niet van die aard om het ondernemerschap te stimuleren.
Dat is wat ik bedoel, schaf die voordelen allemaal af. Maaltijdcheques, ecocheques, bedrijfswagens milieuvriendelijker enz
En zorg in de plaats dat de belastingdruk een heel stuk lager komt zodat het ondernemerschap weer gestimuleerd wordt.
MAAR..........
Gisteren van een voeger (persoon die metselwerken invoegt) die ook af en toe een bouwprojectje neerpoot en met een BVBA werkt gehoord : kamionet op de zaak voor te gaan werken en een mercedes GLK om naar klanten toe te rijden voor offertes. Ferrari 360 spyder privé aangekocht. Verantwoord door een erfenis van zijn ouders. Hij keert 500€/maand aan loon uit. Maar zijn werken doet hij 50% officieel en 50% in het zwart. Minstens 2500€/week in het zwart. Die lacht als er over VAA gesproken wordt. Diploma : vakschool niet uitgedaan.
Gisteren van een voeger (persoon die metselwerken invoegt) die ook af en toe een bouwprojectje neerpoot en met een BVBA werkt gehoord : kamionet op de zaak voor te gaan werken en een mercedes GLK om naar klanten toe te rijden voor offertes. Ferrari 360 spyder privé aangekocht. Verantwoord door een erfenis van zijn ouders. Hij keert 500€/maand aan loon uit. Maar zijn werken doet hij 50% officieel en 50% in het zwart. Minstens 2500€/week in het zwart. Die lacht als er over VAA gesproken wordt. Diploma : vakschool niet uitgedaan.
En dat zijn net de mannen die ze wat mij betreft eens stevig zouden moeten aanpakken .... 309% belasten, 5 jaar teruggaan, derving door zwartwerk laten betalen etc etc ... Het is door zo een mannen dat de "serieuze" zelfstandigen een slechte naam krijgen, dat de overheid met een fiscale bazooka op de loer ligt en ons het bloed vanonder de nagels haalt !
Waarom denk je dat we zo een hoge belastingsvoet hebben ? Immigratiebeleid, corruptie, zwartwerk en zakkenvullerij .. maar de steeds kleinere groep middenklassers zal er maar voor opdraaien ... nu nog net de hele groep babyboomers die hun pensioen nemen nog .... dan kunnen we voor hen ook opdraaien en onvoldoende competenties bij ddie te vervangen hoor .... het aandeel nieuwe belgen dat wil werken en dat studeert voldoet niet om die p te vangen ! Maar ik dwaal af ... elke zwartwerker aa nde schandpaal en laat B2B bedrijven met rust!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Maar zijn werken doet hij 50% officieel en 50% in het zwart.
Dat zijn de profiteurs die er in mijn ogen uitmoeten. Ikzelf ben ook geviseerd door het nu torenhoge VAA, maar het aanpassingsvermogen van de vlaamse ondernemer moet wel legaal en sociaal verantwoordbaar blijven.
Gisteren van een voeger (persoon die metselwerken invoegt) die ook af en toe een bouwprojectje neerpoot en met een BVBA werkt gehoord : kamionet op de zaak voor te gaan werken en een mercedes GLK om naar klanten toe te rijden voor offertes. Ferrari 360 spyder privé aangekocht. Verantwoord door een erfenis van zijn ouders. Hij keert 500€/maand aan loon uit. Maar zijn werken doet hij 50% officieel en 50% in het zwart. Minstens 2500€/week in het zwart. Die lacht als er over VAA gesproken wordt. Diploma : vakschool niet uitgedaan.
Ik ken de achtergrond van die man niet, maar hou er rekening mee dat er veel stoere verhalen worden verteld omtrent belastingen en inkomsten.
In dit verhaal is die €500/maand bijvoorbeeld mogelijk, maar onwaarschijnlijk. (niet omdat hij daar niet mee toekomt, maar omdat de fiscus zal zeggen dat hij daar niet mee kan toekomen)
Een voeger die 2500/week vangt enkel met zijn zwarte uren (zgz. de helft)...
Yeah right!
Zou graag eens weten wat die zijn uurtarief is en hoeveel uren die dan wel werkt per week...
Separator, van mij mogen ze direct alle aftrekposten afschaffen en een vlaktaks installeren.
Dit zal in mijn geval een flinke besparing opleveren.
Zal nooit gebeuren want ons belastingsysteem is een bewust ingewikkeld gemaakt kafkaiaans monster dat direct en indirect tienduizenden mensen aan het werk zet en houdt (ONproductieve tewerkstelling)
ps: VAA gaan vergelijken met de buurlanden houdt geen steek als de andere lasten niet vergelijkbaar zijn. Om de hoge lasten op arbeid te compenseren hebben bedrijven/zaakvoerders naar alternatieve verloningsmiddelen gezocht, daarin volop gesteund door de overheid. Maaltijdcheques, ecocheques,... bedrijfswagens. Deze "lage" lasten op bedrijfswagens waren een compensatie voor de hoge arbeidslasten. Maar dan zegt de overheid plots 'Ho maar wacht eens even, die bedrijfswagens worden hier toch wel erg laag belast, laten we dat eens op het niveau van de buurlanden brengen". Allemaal goed en wel, alleen blijven ook de lasten op arbeid onverminderd even hoog. Iets waar Europa nu België trouwens ook op de vingers voor tikt.
Je mag het draaien en keren hoe je wil, het belastingsysteem in België (en het hele overheidsapparaat op zich met al zijn regeltjes en verplichtingen) is niet van die aard om het ondernemerschap te stimuleren.
Héééél juist.
Haal alle onproductieve jobs eruit (iedereen weet dat overheidsdiensten halve beschutte werkplaatsen zijn) en je krijgt een torenhoog werkloosheids%. Zal inderdaad nooit gebeuren met SP/PS aan het bewind.
Ben het lang niet altijd eens met De Gucht maar hierin heeft hij toch wel gelijk: overheidsapparaat kan nog drastisch worden ontvet.
De federale regering komt momenteel niet de problemen door tegenvallende belastinginkomsten. Dat stelt de FOD Financiën in een reactie op een artikel in Het Laatste Nieuws.
Ook de voorafbetalingen van zelfstandigen vertonen een belangrijke minderopbrengst van 139,8 miljoen.
Meer dan acht op de tien zelfstandige ondernemers (85 procent) laat ooit privékosten door zijn of haar vennootschap betalen. Zes op de tien (59 procent) doet dat maandelijks. Vooral etentjes, gsm- en autokosten scoren hoog. Af en toe worden ook privéfeestjes al eens met geld van de vennootschap betaald (13 procent).
Een voeger die 2500/week vangt enkel met zijn zwarte uren (zgz. de helft)...
Yeah right!
Zou graag eens weten wat die zijn uurtarief is en hoeveel uren die dan wel werkt per week...
Uurtarief? 1500€ betaald om voegwerken te komen doen. En was de offerteprijs van velen dus niet teveel of te weinig. Een (lange) dag aan hoog tempo doorgewerkt. Vereiste om te willen beginnen was 50/50 betalen. 750 + BTW op factuur en 750 in de hand. Sommigen vroegen 500 op factuur en 1000 in de hand dus hij viel nog mee. En hij is alleen gekomen (van 6.30 tot iets na 20 uur). Bezettingswerken bijbouw : 7000€ waarvan ook 50/50 een eis was. Patron en één gast hebben er juist vier dagen over gedaan.
Dat is een beetje "overdreven" denk ik: Een werknemer die een GSM van de firma krijgt mag daar privé ook mee bellen, bij een zelfstandige is dit fraude, die moet voor die paar privégesprekken een andere GSM kopen?
Een werknemer die een bedrijfswagen krijgt rijdt en tankt naar believen. zelf op reis met de wagen mag geen probleem zijn. Een zelfstandige mag niet privé rijden en moet dus ook privé een wagen kopen?
Dat allemaal fraude noemen lijkt me een brug te ver...
Comment