Oorspronkelijk geplaatst door Ampire
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenUurtarief? 1500€ betaald om voegwerken te komen doen. En was de offerteprijs van velen dus niet teveel of te weinig. Een (lange) dag aan hoog tempo doorgewerkt. Vereiste om te willen beginnen was 50/50 betalen. 750 + BTW op factuur en 750 in de hand. Sommigen vroegen 500 op factuur en 1000 in de hand dus hij viel nog mee. En hij is alleen gekomen (van 6.30 tot iets na 20 uur). Bezettingswerken bijbouw : 7000€ waarvan ook 50/50 een eis was. Patron en één gast hebben er juist vier dagen over gedaan.
Comment
-
Als die voeger van 6u30 tot 20u keihard aan hoog tempo werkt, dan gaan we hier efkes schande spreken dat die daar iets mee verdient ook? Voor de rest moet die van dat geld zijn mortel en materiaal betalen en zijn camionette, magazijn, bureau afschrijven, en zit die allicht als die om 21 thuis is en gegeten heeft nog offertes te maken en bestellingen door te geven. Dus als je dan gaat uitrekenen wat die daar van in zijn zak steekt of per uur (ook administratie uren) over houdt, dan denk ik dat er hier zijn die daarvoor niet zo hard en lang willen werken.
Maar soit, hij doet aan zwartwerk, en dat is inderdaad niet helemaal netjes. Al ben ik van oordeel dat hij eigenlijk zijn 8u/dag mooi officieel doet, en voor zijn extra inspanningen voor en na zijn zwart vraagt. (komt mooi uit imo) En wie hier heeft nog nooit iets gekregen voor een jobke voor/na ergens?! imo is er een groot verschil tussen een dopper die zwartwerkt of iemand die voltijds in het wit werkt en na de uren iets bijdoet in't zwart. Die ene profiteert dubbel, de andere werkt hard en draagt bij aan de maatschappij.
Maar als het een zelfstandige is, HO MAAR, dan hebben wij ineens zijne auto en huis betaald door de belastingen op ons wit 9-5 jobke.
Niemand die iemand tegenhoud om zelf aan de slag te gaan, toch? dikke zwarte verloning, dikke wagens rijden, mooi zelf je uurtjes kiezen en na 10 jaar kast van een villa!
AL denk ik dat de pot de ketel verwijt aangezien er hier blijkbaar enkele duizenden euro's zwart geld in den bouw gestoken kan worden? Tiens tiens...Last edited by Timmeke-Tim; 31/05/2012, 22:04.
Comment
-
In 2003 heb ik mijn huis laten voegen. Dat was fixed-price, geen uurloon.
Ik weet nog dat die kerel 1500 euro vroeg en daar 3 dagen over deed.
In deze prijs was het materiaal ook inbegrepen (schat dat op een 100 a 150 euro)
2500 euro per week lijkt mij dus een geloofwaardig bedrag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenDiploma : vakschool niet uitgedaan.
Volgens mij voornamelijk: Lef, doorzettingsvermogen en gezond boerenverstand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenDiploma heeft er niets mee te maken hoe succesvol je wordt in het leven. Dat blijkt nog steeds een algemene misvatting te zijn bij de meeste mensen.
Volgens mij voornamelijk: Lef, doorzettingsvermogen en gezond boerenverstand...
Even op die voeger terugkomen, voor 2.500 euro per week sta je wel in weer en wind en rond je 50'ste ben je volledig op. Van die 10.000 euro per maand moet zijn materiaal, sociale zekerheid, belastingen, enz vanaf . Dan blijft minder dan 40% over. Vergeet niet dat de inkomsten in de wintermaanden ook een stuk minder zijn.
Die ingenieur, jurist, chirurg, manager,...... staan voor dit salaris niet in weer en wind. Hun lichaam ziet veel minder af
Alle respect voor die voeger. Ik heb een universitair diploma, ik had het veel makkelijker dan die bouwvakker.
Ik zie het weer bij mijn kids, allen een universitair diploma. Ze hebben het toch veel makkelijker dan leeftijdsgenoten die niet gestudeerd hebben. Op één na, die heeft de boerderij van zijn vader overgenomen. Mijn schoonzoon, gezond boerenverstand zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenMaar met een diploma is het veel makkelijker.
Even op die voeger terugkomen, voor 2.500 euro per week sta je wel in weer en wind en rond je 50'ste ben je volledig op. Van die 10.000 euro per maand moet zijn materiaal, sociale zekerheid, belastingen, enz vanaf . Dan blijft minder dan 40% over. Vergeet niet dat de inkomsten in de wintermaanden ook een stuk minder zijn.
Die ingenieur, jurist, chirurg, manager,...... staan voor dit salaris niet in weer en wind. Hun lichaam ziet veel minder af
Alle respect voor die voeger. Ik heb een universitair diploma, ik had het veel makkelijker dan die bouwvakker.
Ik zie het weer bij mijn kids, allen een universitair diploma. Ze hebben het toch veel makkelijker dan leeftijdsgenoten die niet gestudeerd hebben. Op één na, die heeft de boerderij van zijn vader overgenomen. Mijn schoonzoon, gezond boerenverstand zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenNatuurlijk heeft een diploma extra troeven maar ik bedoelde om succesvol te zijn als zelfstandige. Volgens mij lukt het niet zonder die 3 dingen. De rest is dan mooi meegenomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenNatuurlijk heeft een diploma extra troeven maar ik bedoelde om succesvol te zijn als zelfstandige. Volgens mij lukt het niet zonder die 3 dingen. De rest is dan mooi meegenomenLast edited by krikkie; 31/05/2012, 23:19.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenDat is een beetje "overdreven" denk ik: Een werknemer die een GSM van de firma krijgt mag daar privé ook mee bellen, bij een zelfstandige is dit fraude, die moet voor die paar privégesprekken een andere GSM kopen?
Een werknemer die een bedrijfswagen krijgt rijdt en tankt naar believen. zelf op reis met de wagen mag geen probleem zijn. Een zelfstandige mag niet privé rijden en moet dus ook privé een wagen kopen?
Dat allemaal fraude noemen lijkt me een brug te ver...2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenEen werknemer die een GSM van de firma krijgt mag daar privé ook mee bellen, bij een zelfstandige is dit fraude, die moet voor die paar privégesprekken een andere GSM kopen?
Een werknemer die een bedrijfswagen krijgt rijdt en tankt naar believen. zelf op reis met de wagen mag geen probleem zijn. Een zelfstandige mag niet privé rijden en moet dus ook privé een wagen kopen?
Dat allemaal fraude noemen lijkt me een brug te ver...
Als je dat doet is er geen probleem. Werknemer en zelfstandige worden op dat gebied gelijk behandeld. Alleen dat de laatste misschien iets meer kans op controle loopt.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenAls die voeger van 6u30 tot 20u keihard aan hoog tempo werkt, dan gaan we hier efkes schande spreken dat die daar iets mee verdient ook? Voor de rest moet die van dat geld zijn mortel en materiaal betalen en zijn camionette, magazijn, bureau afschrijven, en zit die allicht als die om 21 thuis is en gegeten heeft nog offertes te maken en bestellingen door te geven. Dus als je dan gaat uitrekenen wat die daar van in zijn zak steekt of per uur (ook administratie uren) over houdt, dan denk ik dat er hier zijn die daarvoor niet zo hard en lang willen werken.
Dat vind ik er precies toch ook wat over.
Het zijn zaken die Griekenland aan de rand van de afgrond (en erover) gebracht hebben he, vergeet dat niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenMaar soit, hij doet aan zwartwerk, en dat is inderdaad niet helemaal netjes. Al ben ik van oordeel dat hij eigenlijk zijn 8u/dag mooi officieel doet, en voor zijn extra inspanningen voor en na zijn zwart vraagt. (komt mooi uit imo)
Dan heeft hij nog ne mooie verdiend hoor, zelfs al is dat allemaal in 't wit.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Alles hangt ook af van de gelegenheid imo.
Als ge bij de politie gaat aangifte doen van diefstal uit je wagen of uit je niet slotvaste garage, dan doen ze niets en beboeten ze jou haast zelf omdat je "uitlokt" Een GPS of zonnebril op je dashboard is dus zelf uitlokken dat ze je raam uittikken en dat meenemen.
Als je dan de loonlasten en de lasten op ondernemers torenhoog legt, ondertussen ook de grenzen openstelt zodat elke bulgaar of pool met een emmer en houweel voor 10€/u en met niks in orde ook kan komen voegen en bezetten... Jah, als je daartegen moet concurreren kan je haast niets anders Hé. Is dat dan OOK geen uitlokking?! Plus dat als de klant er op staat om alles op factuur te hebben, die man dat niet zal weigeren. Al vraagt hij wat meer, maar hij zal het willen uitvoeren. Maar zeg nu eerlijk?! wie betaald er graag 21% meer voor hetzelfde hé? Dus dat mes snijdt aan 2 kanten hé.
Als je staat te zeveren dat het schande is dat je je stielman half in't zwart betaald, dan zegt dat evenveel over jouw dan over je stielman zeker?!
En inderdaad: er zijn andere sectoren waar het netjes schuift hoor: Chirurgen hebben gemiddeld 25.000€/maand! En die mij heeft opgelapt doet dat grotendeels via Duitsland en heeft ook daar zijn 6-reeks ingeschreven. Consultatie aan €50 zonder vermelding van het bedrag (wordt dus als standaard tarief van in de twintig euro aanzien). Ieder is dief in zijne stiel zeggen ze al eens.
Ik erger me dan meer aan die Belgische sjotterkes die geen enkel deftig niveau halen maar wel enkele miljoenen per jaar ontvangen. Als je dan die voeger zij inzet en werk moet vergelijken en daartegenover de inkomsten moet zetten. Wie is er dan misdadig?!
De gelegenheid maakt de dief zeker hé. En als je dat kan doen, voor wie laat je het dan?!
Ik moet toevallig ook morgen op de arbeidsrechtbank zijn in een geschil met de RVA ivm ouderschapsverlof. Aangezien ik een bijberoep heb heb ik geen recht op een tussenkomst. Puurste discriminatie! Dus wat moet ik nu doen? Stoppen met mijn hobby waardoor ik nu 250 netto/maand misloop en waarme ik misschien gemiddeld 100/maand mee verdien? Of toch ook maar in't zwart les geven zoals er zoveel zijn?!
Ik betaal netjes RSZ op mijn voltijdse job als bediende, maar aangezien ik zaterdag ook af en toe een les geef, ben ik plots fraudeur en heb ik geen enkel recht meer... Welkom in België! Ik heb het destijds na mijn ongeval ook al gezegd: je bent een debiel als je je best doet en het "fatsoendelijk" wil doen. Dan wordt je langs alle kanten genaaid door zij die het systeem uitbuiten. En dat is imo niet die hardwerkende voeger (want doe het hem maar na zulke dagen!) maar die vele die van een uitkering leven, overal wat gaan bijdoen en verder grote sier verkopen en voor alles sociale tarieven en regelingen krijgen, zonder ze ooit één cent hebben bijgedragen aan het systeem.
(en ja ik kan daar pissed van worden!)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIk ben op men 19de gaan werken, ik heb al meer bereikt dan de meeste leeftijdsgenoten, heb 10 jaar gespaard en in een krot gewoond (gratis). Nu hebben wij een schoon huis gebouwd met alles erop, ik ken niemand van men vrienden die gestudeerd heeft (doctoraat en al) die al een huis heeft. In mijn ogen ligt t gewoon aan t spaargedrag, ze moeten alles hebben, zoals ipad e.d, De jeugd kan gewoon niet met geld om en ligt niet aan je diploma. Maar ik zal kapot gewerkt zijn op men 50ste en zoals de meeste arbeiders doorzetten tot men 65ste. Indien gewenst foto van men werkhanden in bijlage
Het mag gezegd worden je bent een voorbeeld voor de jeugd.
Vergeet wel niet dat op jouw leeftijd de meeste universitaire nog bezig zijn met hun loopbaantraject. Hun carriere moet nog gemaakt worden. Voor een pas afgestudeerde universitair zijn de salarissen zeker niet astronomisch.
Vb. In de advocatuur zijn de verschillen enorm en medici zijn nog met hun studie bezig. Burgelijk en Handels ingenieur moeten zich ook nog bewijzen.
Of het moet lukken bij KPMG, Deloitte, Stibbe, UZ Leuven, ....
Op hun 30'ste zal een zakenadvocaat, chirurg, ingenieur, tandarts, enz zich ook wel een nieuw huis kunnen permitteren.
Comment
-
Amai Timmeke-Tim, uw probleem zit wel wat dieper precies.
Voor alle duidelijkheid, ik beweer helemaal niet dat het systeem perfect is maar als iemand zijn hoofdberoep 50% in het zwart uitoefent is dat NIET goed voor ons economisch evenwicht, draai of keer zoals je wilt.
En wat die voeger zijn lange dagen betreft, dat moet ook niet hoor.
Die kan goed leven van € 1000 of € 750 per dag, zelfs in 't wit, dus als die nen dag van 8 tot 21 doet is dat puur zijn eigen keuze en is hem snel rijk aan 't worden.
Hij mag dat allemaal van mij, maar liefst toch niet zoveel in 't zwart en daar moet al helemaal niet over geklaagd worden want hij doet het zichzelf aan.
Ik ben ook zelfstandige en doe het met een pak minder als dat per dag, allemaal in 't wit en miet niet zo waanzinnig veel minder kosten.Last edited by Schussboelie; 31/05/2012, 23:55.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenAllemaal goed en wel maar de helft in 't zwart?
Dat vind ik er precies toch ook wat over.
Het zijn zaken die Griekenland aan de rand van de afgrond (en erover) gebracht hebben he, vergeet dat niet.
Extra inspanningen? Hij kan dat toch ook gewoon op twee dagen doen?
Dan heeft hij nog ne mooie verdiend hoor, zelfs al is dat allemaal in 't wit.
Dat is eerder dezelfde zuiderse "ziekte" als Di Rupo ons brengt: "Morgen kan ook, en jaat, we regelen en geve dat wel want dat is precies toch een recht. We krijgen dat wel betaald, we vinden wel iets want er zijn er altijd die te veel hebben en wat kunnen missen!" Dat blijft niet duren natuurlijk.
Dat die keihard werkt is zijn zaak. Waarom niet? Er moet mij ook niemand komen zeggen hoeveel uur ik op een dag mag doen en hoeveel ik hiervan mag factureren. Als ik om mij redenen 16u wil kloppen, dan ben ik daar een vrij mens in. Je zegt tegen een chirurg die 25K/maand vangt toch ook niet dat hij 1 operatie per dag mag doen ipv 6 omdat hij dan ook wel toekomt?
Ik doe mij bijberoep ook wit en officieel, desondanks alle miserie die ik hierdoor al heb gekregen. Maar goed, das een keuze. Ik wil het deftig doen en verantwoord. Al ga ik ook niet heiliger zijn dan de paus: als ik morgen uwe PC moet nakijken en gij moet niet per sé een factuurtje, dan regelen we dat ook wel zo. En wat dan nog? Ik betaal (en vooral mijn werkgever) volle RSZ op een voltijdse job. Daarboven nog eens 25% op al wat ik bijverdien, en ik wordt op alle inkomsten samen die ik overhoud ook bijna 50% belast. Den eerste die dan gaat melken over 2u in't zwart een PC nakijken in MIJN vrije tijd mag mij dat toch eens motiveren! Of betaal ik echt niet genoeg dan? Dan zijn er anderen die het systeem zwaarder verkloten imo!
Als ze morgen de lasten en bijdragen plafonneren op een voltijds equivalent, en al wat je daarbuiten werkt integraal mag gehouden worden (min eventueel inkomstenbelasting) dan zou zwartwerk OOK grotendeels verdwijnen, en dan zouden doppende zwartwerkers misschien ook niet meer het risico gaan nemen en zich in regel stellen en hun bijdrage betalen. (Tis maar een piste hé) Maar nu zijn het diegene die er willen komen en daarvoor keihard werken die volledig gestript worden, tenzij ze het via een hoop achterpoortjes kunnen "regelen" terwijl een andere hoop onwilligen blijven profiteren en maar doen. Dat is wraakroepend, en daarom is het imo logisch dat iemand die zulke dagen werkt ook tracht zijn verdiensten eigen te houden en niet het merendeel wil afstaan aan iemand die er niets voor doet.
En hiermee wil ik niet de zware en malafide misbruikers goedpraten natuurlijk.
Comment
-
jah, tzit diep.
Heb mij enkele dagen verdiept in arbeidsrecht om morgen die klonen van de RVA te bekampen. Wordt je niet vrolijk van, en ik dacht even hier stoom aflaten en morgen rustig en lief zijn voor de rechter
Maar ik snap wel beide kanten hoor. Bij die voeger hangt het veel af van wat hij verder doet. Als die zijn werk blijft doen, en verder wel alles braaf betaald op het wit valt dat misschien mee, als die door zijn tempo binnen 5 jaar versleten is en op onze kosten komt te leven is dat iets anders natuurlijk. Maar inderdaad: ik geef toe dat het best wat meer wit kan zijn dan nu. Al denk ik ook wel dat het deels een sterk verhaal is en de reële wit/zwart inkomsten niet zo dramatisch zullen zijn. Ik wil die anders aan de fiscus wel eens zien uitleggen hoe hij zijn levensstandaard en dure wagens kan onderhouden.
Ik denk dat die gasten ook niet van gisteren zijn hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenivm zwartwerk: dit artikel vanuit de standaard vond ik wel het toppunt http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3I3QO6V8Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
Comment