Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    We zien in Europa vandaag een explosieve mix van toenemende armoede en onvoorstelbare rijkdom.

MAAR de effectieve aanslagvoet voor de personenbelasting bedraagt 30%. In 2010 lag de gemiddelde aanslagvoet van de Top-100 bedrijven op 5.73%. Deze cijfers doen ons toch wel nadenken over de fiscale rechtvaardigheid in dit land.
    Ik denk dat we minder naar de extreme staarten van de distributie moeten kijken: de overgrote massa zijn nog steeds mensen zoals u en ik, en onze koopkracht wordt gewoon zwaar gekloot door heel de situatie.
    En wat betreft die aanslagvoet: ik betaal uiteindelijk om en bij de 50% als zelfstandige, of ik nu veel of weinig verdien, en geloof me, ik ben maar ne kleine zelfstandige zenne...
    bijna 50% op mn KLEINE loon dat ik me uitkeer (de andere zelfstandigen weten dan wel hoeveel )
    33% op mn inkomsten in de bvba, en als ik dan winst wil uitkeren, daarvan nog eens 21% eraf. Dan kom je ook bijna op 50%...

Hoe ik het ook draai of keer, ik ben altijd de helft kwijt.
    En als ik dan ne wagen koop op de zaak, die ik voor >95% professioneel gebruik, dan komt er nog eens de volle pot VAA bij ... heel eerlijk...
    Terwijl mijn gescheiden buurvrouw 20 jaar lang gedopt heeft, en een even groot huis als ik heb staan... Daar heb ik dan ook mee aan helpen afbetalen, plezant zenne...
    Last edited by erik219; 08/06/2012, 12:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
      Gij kunt een goei pakske zeveren.
      Onderbouw uw zever is met feiten en bewijzen en dan pas zal ik uw posts eens serieus lezen.

En indien je niet weet wat een Gini-coëfficiënt is, google maar eens!
      gaat maar tot 2005, jammer...

Wij zitten precies toch nog vrij goed
      Last edited by erik219; 08/06/2012, 12:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
        Ik ben het met u eens dat heel ons sociaal-economisch systeem helemaal fucked-up is... Door de honger naar geld (oa vd grootbanken) is er een pak miserie ontstaan de voorbije jaren en nu betalen we met z'n allen daar de prijs voor.
        Anderzijds is het wel dat we in de 'gouden periode' voor 2008 hadden moeten geld opzij kunnen leggen voor periodes zoals de deze. Maar nee, bij het opstellen van het jaarlijkse budget moest elke euro perse gespendeerd worden... Als ge dat als huishouden doet, houdt ge het ook niet lang vol hoor...
        Hadden we toen geen paars
        Ik ben geboren in de jaren 60 en heb als kind de jaren 70 en als student de jaren 80 meegemaakt. Dat waren pas gouden tijden. De wereld is veranderd de fruitboom bloeit.

Comment

Ik ben het met u eens dat heel ons sociaal-economisch systeem helemaal fucked-up is... Door de honger naar geld (oa vd grootbanken) is er een pak miserie ontstaan de voorbije jaren en nu betalen we met z'n allen daar de prijs voor.
          Anderzijds is het wel dat we in de 'gouden periode' voor 2008 hadden moeten geld opzij kunnen leggen voor periodes zoals de deze. Maar nee, bij het opstellen van het jaarlijkse budget moest elke euro perse gespendeerd worden... Als ge dat als huishouden doet, houdt ge het ook niet lang vol hoor...
          Is al meerdere keren naar boven gekomen hé: mocht de politiek draaien als een huishouden, bedrijf, ... dan zou het niet langer bestaan dan 2jaar denk ik.
          Ergens had ik gehoopt dat die nieuwe politici (zeker De Croo, die van de bedrijfswereld komt) daar verandering in zouden brengen of toch richting sturen, maar integendeel, ze zijn nog erger.
          Jammere is wel dat we er mee zitten en niet weg mee weg kunnen. Niet stemmen is geen oplossing. En toch ben ik er ook van overtuigd dat er nog goeie politici zijn, al is het wel goed zoeken.
          Last edited by ; 08/06/2012, 13:02. Reden: typo

Comment

• Seperator,

Dat er bedrijven zijn die maar 5% belasting betalen is zeker juist, maar dat zij veroorzaker zijn van onze miserie en crisis is compleet fout! Zij dragen nog wel bij hé! Inkomsten dus.
            Reken ook eens welke ANDERE bijdragen zij verder leveren bovenop die 5%!
            Je kunt niet alles gaan opeisen natuurlijk...

Overigens KOSTEN bedrijven niets hé, ook al betalen ze geen belasting.
            Net als de rijke ondernemers en beleggers zoals jij ze noemt.

Dat is nu eenmaal populistische propaganda van de linkse strekking: WIJ betalen en die grote bedrijven teren van ONS belastingsgeld en ONS pensioen. Ten eerste is het niet de werknemer die met zijn bijdrage van 13% zijn sociale zekerheid betaald, maar vooral die bedrijven met hun bijdrage van 32% op het brutoloon!

Verder storten zij BTW door, betalen zij tal van belastingen op grondlasten, proviciebelasting, lasten op "extralegale voordelen" als wagens en brandstof,...

Dus probeer mij eens uit te leggen hoe die bedrijven ons geld kosten?!

Overigens is die "kleine man" zelf oorzaak van die belastingsvoordelen en regimes!

Aangezien de bonden elk jaar meer en meer eisen stelde en jaarlijks de CAO willen uitbreiden, is er een bijkomend nadeel gekomen tegenover andere landen. Onze werknemers kosten gigantisch veel, en bovenop die kost eisen ze bijkomend verlof, arbeidsduur vermindering, extra legale voordelen,...

Op zich nog OK? dat hebben ze kunnen eisen op momenten waar de economie min of meer toeliet om die uitgaven te doen. Maar wanneer de economie slabakt en bedrijven gas moeten terugnemen zijn dit plots verworven rechten waarover niet meer gesproken mag worden. Als het niet van twee kanten komt, dan moet er "iets" breken hé. Komt daarbij dat België internationaal gekend staat als vakbondsnest door de vele acties die vooral te onpas gevoerd worden. De bonden en arbeiders beseffen echt niet welke schade dit veroorzaakt! Denk nog even aan de loodsen die gewoon de ganse haven boycotte en hiermee ONSCHULDIGE bedrijven miljoenen euro's PER DAG hebben gekost. Wees maar zeker dat de plannen om naar rotterdam of andere haven uit te wijken bij velen klaarliggen! De volgende druppel kan wel eens fataal zijn voor alweer duizenden jobs.
            Dus die bedrijven dit jaar nog eens 20% meer gaan belasten... zou ik niet doen!

Om toch de leegloop tegen te gaan en om toch bedrijven te overtuigen hier te blijven en te investeren, moet men op dat niveau een voordeel bieden tegenover andere landen.

Toch vrij logisch en begrijpelijk denk ik hé?

Wat de bankencrisis betreft ben ik het wel eens: daar zijn gasten bij die verplicht zouden moeten worden hun loon van de laatste 5 jaar integraal aan de staat te geven! Absoluut.
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

Ik denk dat we minder naar de extreme staarten van de distributie moeten kijken: de overgrote massa zijn nog steeds mensen zoals u en ik, en onze koopkracht wordt gewoon zwaar gekloot door heel de situatie.
              En wat betreft die aanslagvoet: ik betaal uiteindelijk om en bij de 50% als zelfstandige, of ik nu veel of weinig verdien, en geloof me, ik ben maar ne kleine zelfstandige zenne...
              bijna 50% op mn KLEINE loon dat ik me uitkeer (de andere zelfstandigen weten dan wel hoeveel )
              33% op mn inkomsten in de bvba, en als ik dan winst wil uitkeren, daarvan nog eens 21% eraf. Dan kom je ook bijna op 50%...

Hoe ik het ook draai of keer, ik ben altijd de helft kwijt.
              En als ik dan ne wagen koop op de zaak, die ik voor >95% professioneel gebruik, dan komt er nog eens de volle pot VAA bij ... heel eerlijk...
              Terwijl mijn gescheiden buurvrouw 20 jaar lang gedopt heeft, en een even groot huis als ik heb staan... Daar heb ik dan ook mee aan helpen afbetalen, plezant zenne...
              Je hebt volledig gelijk

Maar wat kan die buurvrouw eraan doen?
              Ik ken ook zelfstandige die hun wagen amper voor 5% professioneel gebruiken, de ander 95% wordt door hun vrouw gebruikt. Zij gaat met die wagen naar haar werk en hier heb ik ook geen enkel probleem mee. Ik ben ook niet akkoord met de veranderingen binnen de VAA, mijn echtgenote is ook de dupe als zelfstandige. Ik ga ook wel eens met haar wagen naar mijn werk

Comment

Ik keer mezelf 36000/jaar of dus 3000/maand uit. Bedrijfsvoorheffing en allerlei zogezegde "voordelen" verrekend schiet daar nog ongeveer de helft van over. Dan nog eens elk kwartaal 1920 EUR of 640/maand sociale bijdrage daar van aftrekken. Kom ik dus aan minder dan 1000 euro/netto. Zelfstandigen profiteurs zeggen ze dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                  Ik keer mezelf 36000/jaar of dus 3000/maand uit. Bedrijfsvoorheffing en allerlei zogezegde "voordelen" verrekend schiet daar nog ongeveer de helft van over. Dan nog eens elk kwartaal 1920 EUR of 640/maand sociale bijdrage daar van aftrekken. Kom ik dus aan minder dan 1000 euro/netto. Zelfstandigen profiteurs zeggen ze dan...
                  Hebt gij in mijn rekeninguittreksels liggen neuzen?

En het leukste van de hele zaak: die sociale bijdragen, daar hebben wij zelf niks aan.
                  Als we failliet gaan, hebben we nog niet eens recht op een uitkering ... dat vind ik echt geweldig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Seperator,

Dat er bedrijven zijn die maar 5% belasting betalen is zeker juist, maar dat zij veroorzaker zijn van onze miserie en crisis is compleet fout! Zij dragen nog wel bij hé! Inkomsten dus.
                    Reken ook eens welke ANDERE bijdragen zij verder leveren bovenop die 5%!
                    Je kunt niet alles gaan opeisen natuurlijk...

Overigens KOSTEN bedrijven niets hé, ook al betalen ze geen belasting.
                    Net als de rijke ondernemers en beleggers zoals jij ze noemt.

Dat is nu eenmaal populistische propaganda van de linkse strekking: WIJ betalen en die grote bedrijven teren van ONS belastingsgeld en ONS pensioen. Ten eerste is het niet de werknemer die met zijn bijdrage van 13% zijn sociale zekerheid betaald, maar vooral die bedrijven met hun bijdrage van 32% op het brutoloon!

Verder storten zij BTW door, betalen zij tal van belastingen op grondlasten, proviciebelasting, lasten op "extralegale voordelen" als wagens en brandstof,...

Dus probeer mij eens uit te leggen hoe die bedrijven ons geld kosten?!

Overigens is die "kleine man" zelf oorzaak van die belastingsvoordelen en regimes!

Aangezien de bonden elk jaar meer en meer eisen stelde en jaarlijks de CAO willen uitbreiden, is er een bijkomend nadeel gekomen tegenover andere landen. Onze werknemers kosten gigantisch veel, en bovenop die kost eisen ze bijkomend verlof, arbeidsduur vermindering, extra legale voordelen,...

Op zich nog OK? dat hebben ze kunnen eisen op momenten waar de economie min of meer toeliet om die uitgaven te doen. Maar wanneer de economie slabakt en bedrijven gas moeten terugnemen zijn dit plots verworven rechten waarover niet meer gesproken mag worden. Als het niet van twee kanten komt, dan moet er "iets" breken hé. Komt daarbij dat België internationaal gekend staat als vakbondsnest door de vele acties die vooral te onpas gevoerd worden. De bonden en arbeiders beseffen echt niet welke schade dit veroorzaakt! Denk nog even aan de loodsen die gewoon de ganse haven boycotte en hiermee ONSCHULDIGE bedrijven miljoenen euro's PER DAG hebben gekost. Wees maar zeker dat de plannen om naar rotterdam of andere haven uit te wijken bij velen klaarliggen! De volgende druppel kan wel eens fataal zijn voor alweer duizenden jobs.
                    Dus die bedrijven dit jaar nog eens 20% meer gaan belasten... zou ik niet doen!

Om toch de leegloop tegen te gaan en om toch bedrijven te overtuigen hier te blijven en te investeren, moet men op dat niveau een voordeel bieden tegenover andere landen.

Toch vrij logisch en begrijpelijk denk ik hé?

Wat de bankencrisis betreft ben ik het wel eens: daar zijn gasten bij die verplicht zouden moeten worden hun loon van de laatste 5 jaar integraal aan de staat te geven! Absoluut.

Zullen we dan maar de vakbonden verbieden.

Ik ben geboren begin jaren 60. Je moest eens weten wat we aan die bonden te danken hebben. En ja ik ben vakbondsafgevaardigde, triest om alle schuld bij ons te leggen.

Ik heb ook nooit beweert dat bedrijven ons geld kosten. Ik heb gezegd dat de veroorzaker van de crisis moet betalen en niet de gewone man. Ik heb nooit gezegd dat dit de bedrijven zijn. En om alle misverstanden uit de wereld te helpen, voor mij is een zelfstandige ook een gewone man, hij heeft het in vele opzichten veel moeilijker dan een arbeider.

Het is gewoon het hele systeem dat totaal verkeerd in elkaar steekt. Zeker de laatste jaren zien we dat vele aandeelhouders eisen dat een bedrijf meer winst maakt dan het jaar ervoor om zo de winst van die aandeelhouders te verhogen en de waarde van de aandelen op te drijven. Met die aandelen als onderpand worden dan nieuwe investeringen gemaakt. Dat is een systeem dat vroeg of laat moet falen.

De bron van al die geldstromen zit bij de banken. Geld mag daar niet stilstaan maar moet continue roteren door investeringen en leningen. De kredietcrisis in de VSA heeft dit kaartenhuisje doen instorten.

De kern van deze crisis ligt inderdaad niet alleen bij bankdirecteuren, aandeelhouders, politieke partijen of toezichthouders.
                    De kern van het probleem ligt bij de westerse wereldbevolking zelf en het huidige economische systeem, waarin geld geen middel meer is, maar een doel. De consumptiemaatschappij is doorgeschoten. De consument is de afgelopen decennia altijd op zoek geweest naar ‘meer’. Meer spaarrente, hogere pensioenen en hogere rendementen waren de norm. Men wilde meer welvaart; meer reizen, mooiere auto’s en grotere huizen. Deze doorgeschoten consumptiementaliteit vormt de basis van de huidige crisis.

We kunnen alleen maar hopen naar de toekomst dat banken maar ook investeerders hun les geleerd hebben en dat ze op zoek moeten gaan naar een gezonde financiële basis. En hopen dat ze eindelijk de mensen voor het grote geld gaan plaatsen. We hebben te veel ontslagen gezien in gezonde bedrijven, enkel en alleen om meer winst te kunnen maken.

De huidige crisis zullen we nog lang voelen en de kans is groot dat het nog een stuk erger wordt voor het beter wordt.

Wie is er schuldig? Een vraag zonder antwoord vrees ik. Het is het systeem dat faalt, een systeem dat gegroeid is over de eeuwen tot het monster dat het vandaag is. We kunnen alleen maar hopen dat deze gebeurtenissen het systeem veranderen in goede zin.

En nu terug naar de VAA
                    Last edited by ; 08/06/2012, 14:08.

Comment

Gij kunt een goei pakske zeveren.
                      Onderbouw uw zever is met feiten en bewijzen en dan pas zal ik uw posts eens serieus lezen.

En indien je niet weet wat een Gini-coëfficiënt is, google maar eens!
                      Op de Mechelsevest bij de "Slabbertjes" daar kan je gaan zeveren.

Comment

• Ik denk dat Seperator op bepaalde punten een korte kijk heeft over de situatie.
                        Met de vage termen als 'de rijken' en 'de profiteurs' schep je geen duidelijk beeld.

Het is wel zo dat een Inbev, Total Fina, enz. geen belastingen betalen aan de Belgische staat omdat:
                        1) zij moeten gestimuleerd blijven om in België te blijven (te grote werkgelegenheid)
                        2) zij kunnen sowieso heel gemakkelijk belastingsvrije constructies kunnen opzetten omdat ze wereldwijd actief zijn ! Dus eventueel belasten heeft toch geen zin !

Een zelfstandige zit in hetzelfde schuitje als de werknemer.
                        Bijvoorbeeld:
                        Wanneer een kmo een 100 euro verdient en de zaakvoerder wilt dit in zijn zakken stoppen dan gaat er af:
                        - 35% venootschapsbelasting
                        - 40% personenbelasting

Ofwel ... de zaakvoerder (voor velen 'de rijken' of 'de profiteur') houd over: 40 euro !!!!!

Geloof mij, wanneer iedereen afgeeft op 'de rijken' (de man met de mooie wagen/polshorloge) zal niemand meer zin hebben in ondernemerschap en zullen uiteindelijk nog de sossen verplicht zijn om zelf een bedrijf op te richten omdat ze anders geen werk hebben.
                        De toekomst:
                        België zal moeten veranderen naar een bijna 100% kmo-land (net als Nederland). Zware industrie zal verdwijnen. Wanneer men de kmo's/ondernemerschap onderdrukt (en ze zijn goe bezig), zal de armoede nog verder stijgen. De 'mogelijkheid' om rijkdom te vergaren mag men niet afstraffen.
                        Btw het zijn de rijken niet die belastingen opleggen bij de werknemers !

Mijn toekomstvisie voor België:
                        We zitten in een neerwaartse spiraal: de werknemers en werkgevers worden armer. Ik ben geen economist en het is onozel dat ik een schatting maak maar toch ... we zullen minstens 10 jaar op ons tandvlees zitten. En dat is nog een positieve gedachte !
                        Natuurlijk hebben de gegoede/grote industrielen veelal hun activiteiten ook buiten België en hebben daarom ook meer mogelijkheden om de dans te ontspringen. Dat zijn voor mij geen profiteurs maar alleen grote (vaak ook slimmere) jongens.

Soit, hoe het draait of keert: WIL JE DE KANS WAGEN OM RIJK (voor velen 'profiteur') TE WORDEN ?????? WORDT ZELFSTANDIG maar begin niet te BLIJTEN wanneer het niet lukt.
                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                          Op de Mechelsevest bij de "Slabbertjes" daar kan je gaan zeveren.
                          Uw reactie zegt veel over uw niveau en manier van debateren.
                          Als jij niet weet hoe mijn argumenten te weerleggen, ga je maar als een klein kind reageren.
                          Je gaat precies als een klein kind met uw voeten op de grond stampen, wenend om een snoepje en ondertussen uw vingers in uw oren stopt omdat je geen argumenten kan aanhalen.

Comment

• Vakbondsmilitant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                              Het is wel zo dat een Inbev, Total Fina, enz. geen belastingen betalen aan de Belgische staat omdat:
                              1) zij moeten gestimuleerd blijven om in België te blijven (te grote werkgelegenheid)
                              En die enorme bedragen aan sociale bijdragen noem je geen belastingen? Tiens.

Comment

• gemiddelde fina-medewerker verdient +-80000 bruto

en dat geldt niet voor zijn pensioen want die werkt volcontenu

Comment

• ---------------------------
                                  Last edited by ANTONIO; 08/06/2012, 15:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                    Ze betalen allezins geen venootschapsbelastingen.
                                    Hoe het zit met hun sociale bijdragen weet ik niet.

Comment

Uw reactie zegt veel over uw niveau en manier van debateren.
                                      Als jij niet weet hoe mijn argumenten te weerleggen, ga je maar als een klein kind reageren.
                                      Je gaat precies als een klein kind met uw voeten op de grond stampen, wenend om een snoepje en ondertussen uw vingers in uw oren stopt omdat je geen argumenten kan aanhalen.
                                      Ik heb genoeg argumenten aangehaald, maar probleem is ze te willen (kunnen) lezen.

Een goed debat wordt op het scherpst van de snede gevoerd. Enkel als alle partijen bereid zijn om tot het uiterste te gaan, komt het debat tot haar volle recht. Het risico bestaat echter dat de deelnemers zich in de hitte van het debat niet langer richten op de argumenten, maar op de persoon die de argumenten aandraagt. DEBATTEREN.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Ze betalen geen venootschapsbelasting (is op den tv gezegd). Over de sociale bijdragen weet ik niets van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Vakbondsmilitant.

Last edited by ; 08/06/2012, 16:32.

Comment

Working...
                                          X