Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
    En dan nog eentje over aftrekbaarheid, maar dan een mooie kar van 60.000 - 50% aftrekbaar:

bvba: 60.000*50%*30% = 9.000 "winst" (+ solidariteitsbijdrage + prive VAA)
    eenmanszaak: 60.000*75%*80%*45% = 16.200 "winst" (klaar)

we have a winner! :-)
    in het geval dat je al je winst aan een auto geeft is dat een overtuigend voorbeeld...

bereken es 200.000 euro winst voor belasting, en breng diezelfde auto in kost?
    Hoeveel hou je over?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
      Je lijkt echt niet te weten hoe de boekhouding van een firma werkt.
      Natuurlijk is firma-geld geen eigen geld...
      Zonder alles te kopieren om geen spam te hebben, jij bent dus die miereneukers waarover ik het had. Ik weet maar al te goed hoe het in elkaar zit hoor , maar mijn vleugje sarcasme was precies net te weinig om het duidelijk te maken Maar je hebt over de hele lijn gelijk natuurlijk.

Nog een update van de cijfers:

Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meest recente  autonieuws Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Bekijk nog meer autonieuws Interessante  video’s Meer lezen Meer lezen Meer lezen Ontdek alle video’s Interessante  nieuwigheden Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer artikels
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• http://www.groenlicht.be/2009/07/16/...-van-het-jaar/
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          bereken es 200.000 euro winst voor belasting, en breng diezelfde auto in kost?
          Hoeveel hou je over?
          Met 200.000 winst nog niet denken aan eenmanszaak :-)

Heb jaren geleden is gelezen dat zo 50.000 winst he kantelpunt was bvba-emz. Maar die grens komt maar hoger en hoger te liggen... (en neen, geen 200k :-) )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
            ik heb zojuist een Volvo S60 D5 R-design gekocht, redelijk full option
            215 pk voor 119 co2, zal een VAA hebben van 245 euro / maand
            Ik had eerlijk gezegd 6 maanden geleden geen Volvo in gedachten als mijn nieuwe wagen maar het is wat het is

Ben toch zeer content met mijnen aankoop :-)

ps: ik heb eens de berekening gedaan wat de staat verliest door de nieuwe wet en als er veel hun aankopen zullen aanpassen zoals ik nu gedaan hebben zullen ze er zwaar hun broek aan scheuren. Op mijn voorkeur van 6 maanden geleden gingen ze veel meer BTW verdienen en was veel minder aftrekbaar in mijn vennootschap
            Is het geen 129 co2?
            Wel een goede kar voor bvba. (op dirupo vlak zeker)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
              nb: 100% aandeelhouder kan niet Oftewel heb je geen aandeel en ben je eenmanszaak of wel heb je een firma en dan ben je minstens 2 aandeelhouder.
              Ha neen? ..
              Ooit al gehoord van een eenpersoons bvba of ebvba? Daar is de oprichter per definitie 100% aandeelhouder.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Is het geen 129 co2?
                Recent aangepast naar 119, staat nog fout op de website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                  in het geval dat je al je winst aan een auto geeft is dat een overtuigend voorbeeld...
                  Mag toch ?

Comment

• Moet zelfs op Autoforum!
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oooh der staat hier een schoon citaat van Winston Churchill in de Z.O.magazine:

"For a nation to try and tax itself into prosperity, is like a man standing in a bucket trying to lift himself up by the handle"

Prachtig verwoord... blijkbaar kunnen DiRupo en de 40 rovers ook al geen Engels...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Moet zelfs op Autoforum!

Comment

• Is dat hier nu nog altijd bezig, jullie zouden beter eens wat gaan werken, dan is dat VAA zo allemaal terug verdiend...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                            ik heb zojuist een Volvo S60 D5 R-design gekocht, redelijk full option
                            215 pk voor 119 co2, zal een VAA hebben van 245 euro / maand
                            Ik had eerlijk gezegd 6 maanden geleden geen Volvo in gedachten als mijn nieuwe wagen maar het is wat het is

Ben toch zeer content met mijnen aankoop :-)

ps: ik heb eens de berekening gedaan wat de staat verliest door de nieuwe wet en als er veel hun aankopen zullen aanpassen zoals ik nu gedaan hebben zullen ze er zwaar hun broek aan scheuren. Op mijn voorkeur van 6 maanden geleden gingen ze veel meer BTW verdienen en was veel minder aftrekbaar in mijn vennootschap
                            Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                            Is het geen 129 co2?
                            Euhh een D5 met minder dan 120 co2? weet het niet zeker maar vorig jaar ook eens gaan kijken voor een S80 met D5, volgens mij kwam die zelfs niet onder de 160 uit. (wat dus absoluut niet gunstig is) Denk dat je voor de S60 toch ook nog boven de 150 co2 zit. Of is er ondertussen aan de Volvo wat gesleuteld?
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Is dat hier nu nog altijd bezig, jullie zouden beter eens wat gaan werken, dan is dat VAA zo allemaal terug verdiend...
                              De kunst is van geld te verdienen zonder te werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                De kunst is van geld te verdienen zonder te werken

Toere for President!!!!

Comment

Euhh een D5 met minder dan 120 co2? weet het niet zeker maar vorig jaar ook eens gaan kijken voor een S80 met D5, volgens mij kwam die zelfs niet onder de 160 uit. (wat dus absoluut niet gunstig is) Denk dat je voor de S60 toch ook nog boven de 150 co2 zit. Of is er ondertussen aan de Volvo wat gesleuteld?

en

S60 D5 = 119 g / km
                                  Last edited by freegeek; 13/06/2012, 21:03.

Comment

• Klopt blijkbaar voor een handbak met een mooi resultaat tot gevolg, maar met een geartronic komt ie toch op 154 co2. dat zijn behoorlijke verschillen. dunkt me

Comment

• Veel merken slagen er in om hun CO2 in rasse schreden naar beneden te halen... toch althans volgens de onrealistische europese normen. In praktijk zijn ze amper zuiniger. Maar de theoretische CO2 is bij de nieuwste modellen wel zoveel lager dat het wel loont om voor een nieuwe auto te gaan en geen 2de hands, toch wat de VAA betreft.

Comment

Klopt blijkbaar voor een handbak met een mooi resultaat tot gevolg, maar met een geartronic komt ie toch op 154 co2. dat zijn behoorlijke verschillen. dunkt me
                                        de manueel komt met een start/stop systeem, de auto niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Veel merken slagen er in om hun CO2 in rasse schreden naar beneden te halen... toch althans volgens de onrealistische europese normen. In praktijk zijn ze amper zuiniger. Maar de theoretische CO2 is bij de nieuwste modellen wel zoveel lager dat het wel loont om voor een nieuwe auto te gaan en geen 2de hands, toch wat de VAA betreft.
                                          interesseert mij niet hoeveel er effektief uit die pijpen komt, zolang op mijn roze formulierke maar 119 staat
                                          hetzelfde met die 320d ed versie, komt aan die lage co2 door een licht gedowntunede motor en 16 inch wieltjes. Velen gaan er gewoon een andere grotere velg opzetten waardoor die co2 onrealistisch is. Ik kan de fabrikanten maar aanmoedigen om autos te maken die zeer goed scoren volgens de testnormen. Dat dit niet realistisch is interesseert mij geen bal, betalingen al genoeg belastingen hier...
                                          Ik was zelfs even van plan om een Opel Ampera te kopen enkel voor de lage VAA, niettegenstaande ik die zelfs niet kan opladen wegen geen stopcontact in mijn garage (woon in appartement)
                                          Last edited by freegeek; 14/06/2012, 00:40.

Comment

Working...
                                          X