Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
    de manueel komt met een start/stop systeem, de auto niet
    Vandaar de verschillen met hun Duitse cornuiten...het is toch allemaal zeer onrealistisch.
    Ik blijf erbij heb dit al in diverse topic's gemeld, als ze het een beetje deftig (lees eerlijk, phoehaa) willen doen moet de toekomstige wagen oa een Co2 meter ingebouwd hebben, simpeler en functioneler kan het niet. Kan iedereen lekker doen waar hij zin in heeft, prachtig toch?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Waarom een CO2-meter? Je weet toch dat CO2-verbruik gelinkt is aan brandstofverbruik? Gewoon accijnzen aanpassen en klaar is kees. Moet je geen gekke taxatie uitdokteren voor een CO2-zuinige kar die 80000km per jaar doet versus een superkar met 400g CO2 die 3000km per jaar doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Waarom een CO2-meter? Je weet toch dat CO2-verbruik gelinkt is aan brandstofverbruik? Gewoon accijnzen aanpassen en klaar is kees. Moet je geen gekke taxatie uitdokteren voor een CO2-zuinige kar die 80000km per jaar doet versus een superkar met 400g CO2 die 3000km per jaar doet.
        +1 ! Zoals menig ander land... Of de wagen 1.000 of 100.000 Km / jaar doet, maakt in de huidige context niks uit.
        Last edited by ; 14/06/2012, 08:11.

Comment

Waarom een CO2-meter? Je weet toch dat CO2-verbruik gelinkt is aan brandstofverbruik? Gewoon accijnzen aanpassen en klaar is kees. Moet je geen gekke taxatie uitdokteren voor een CO2-zuinige kar die 80000km per jaar doet versus een superkar met 400g CO2 die 3000km per jaar doet.
          En dat gebeurd nu nog niet? Per liter benzine gaat er zo'n 90 cent naar BTW (€0,2879) en accijnzen + energiebijdrage (€ 0,6136), dus bij een gemiddeld verbruik van zo'n 7 l/100km betaal je per gereden kilometer toch al meer dan 6 cent of in uw voorbeeld van 80000km per jaar zo'n € 4800....
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            En dat gebeurd nu nog niet? Per liter benzine gaat er zo'n 90 cent naar BTW (€0,2879) en accijnzen + energiebijdrage (€ 0,6136), dus bij een gemiddeld verbruik van zo'n 7 l/100km betaal je per gereden kilometer toch al meer dan 6 cent of in uw voorbeeld van 80000km per jaar zo'n € 4800....
            Klopt, maar het is toch te belachelijk om nu al een aanzienlijk deel van uw naft aan belastingen weg te geven, en vervolgens nog eens belast te worden op het vermoedelijke verbruik van uw wagen, ongeacht het effectieve verbruik en kilometrage.

Ik ben er nl. zeker van dat als de naft op 2€ staat, en je de BIV en wegentaks weglaat, de overheid meer taksen zou binnenkrijgen. Maar het zou ook betekenen dat een hoop mensen in het buitenland gaan tanken (hoewel Nederland al erg kort bij 2€ stond) en dat er geen rem meer is op het kopen van een exclusieve, vervuilende wagen die enkel eens buiten komt om te showen.

BIV is dus gewoon een afgunsttaks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
              interesseert mij niet hoeveel er effektief uit die pijpen komt, zolang op mijn roze formulierke maar 119 staat
              hetzelfde met die 320d ed versie, komt aan die lage co2 door een licht gedowntunede motor en 16 inch wieltjes. Velen gaan er gewoon een andere grotere velg opzetten waardoor die co2 onrealistisch is.
              Dat is het plan van velen, maar helaas: Ik heb ook een ed, en op mijn gelijkvormigheid staat enkel de 16" band vermeld! Dus ik kan geen 17" of 18" monteren, tenzij ik ze eraf haal voor de keuring. En om daarmee te gaan kloten heb ik geen zin. Eveneens zou men mij in principe kunnen aanklagen voor fraude aangezien ik lagere taksen betaal terwijl ik door de andere wielen hier geen recht op heb. (maar eer ze zo ver gaan natuurlijk...)

Wel heb ik een trekhaak (elektrisch wegklapbaar) en dat is ook eerder een unicum: Probeer maar eens om een trekhaak te laten monteren op een VW blue dinges, of andere groene bakken met CO2 premies: mag/kan gewoon niet! Net als ook daar geen andere velgen gemonteerd mogen worden.

Dus als ge die eco zooi koopt, hou er dan rekening mee dat er weinig tot geen aanpassingen wettelijk mogelijk zijn
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

BIV is dus gewoon een afgunsttaks.
                ²²²²²²
                En dat ze die ook nog eens aanrekenen telkens een wagen van eigenaar wisselt is helemaal erg imo "belasting inverkeerstelling" op een wagen die al jaren deel uitmaakt van het verkeer en enkel aan een andere nr plaat/eigenaar gekoppeld moet worden... In NL betaal je daarvoor een 10€ aan zegeltjes en klaar!
                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                  Dat is het plan van velen, maar helaas: Ik heb ook een ed, en op mijn gelijkvormigheid staat enkel de 16" band vermeld! Dus ik kan geen 17" of 18" monteren, tenzij ik ze eraf haal voor de keuring. En om daarmee te gaan kloten heb ik geen zin. Eveneens zou men mij in principe kunnen aanklagen voor fraude aangezien ik lagere taksen betaal terwijl ik door de andere wielen hier geen recht op heb. (maar eer ze zo ver gaan natuurlijk...)

Wel heb ik een trekhaak (elektrisch wegklapbaar) en dat is ook eerder een unicum: Probeer maar eens om een trekhaak te laten monteren op een VW blue dinges, of andere groene bakken met CO2 premies: mag/kan gewoon niet! Net als ook daar geen andere velgen gemonteerd mogen worden.

Dus als ge die eco zooi koopt, hou er dan rekening mee dat er weinig tot geen aanpassingen wettelijk mogelijk zijn
                  Eerste jaren moet je toch niet naar de keuring. Die 16 inch wielen ging ik gebruiken voor winterbanden. Maar het is een volvo geworden, 119 co2 voor 18 inch sloffen

Comment

• Kan er iemand bevestigen dat het kiezen van grotere banden van fabriek uit zorgt voor een hogere co2?
                    Ik heb nen A4 allroad, en overal waar ik kijk, zie ik een co2 van 164 gr. Maar op mijn papieren staat 169gr, maar heb wel 18" velgen. Zou dat daardoor komen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                      Kan er iemand bevestigen dat het kiezen van grotere banden van fabriek uit zorgt voor een hogere co2?
                      Ik heb nen A4 allroad, en overal waar ik kijk, zie ik een co2 van 164 gr. Maar op mijn papieren staat 169gr, maar heb wel 18" velgen. Zou dat daardoor komen?
                      Komt inderdaad daardoor. Had't zelfde met mijn vorige 520d met M-pack en nu weer door mijn 18" velgen. Daarom eigenlijk beter op winterbanden met kleinere velgen oid bestellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Komt inderdaad daardoor. Had't zelfde met mijn vorige 520d met M-pack en nu weer door mijn 18" velgen. Daarom eigenlijk beter op winterbanden met kleinere velgen oid bestellen...
                        Thx voor de bevestiging. Is idd om dat het beste te doen. Heb nog een geluk dat die mooi binnen de 70% aftrekbaarheid valt nu, al heb ik wel wat schrik dat de regering die cijfers wel eens zou kunnen aanpassen binnenkort en dat ik het ga zitten hebben. Maar dat zien we dan wel

Comment

• Hey mannen. Kan iemand mij helpen. Heb tweetal vragen

Als ik wagen van een particulier koop en dus de BTW niet recupereer, wordt het VAA dan berekend op de catalogusprijs exclusief of inclusief BTW.
                          Als diezelfde wagen dan achteraf doorverkoop. Moet ik dan volgens de nieuwe regeling opnieuw BTW aanrekenen. Vroeger was dit zeker het geval, maar nu ?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                            Hey mannen. Kan iemand mij helpen. Heb tweetal vragen

Als ik wagen van een particulier koop en dus de BTW niet recupereer, wordt het VAA dan berekend op de catalogusprijs exclusief of inclusief BTW.
                            Als diezelfde wagen dan achteraf doorverkoop. Moet ik dan volgens de nieuwe regeling opnieuw BTW aanrekenen. Vroeger was dit zeker het geval, maar nu ?

Alvast bedankt voor jullie feedback.
                            VAA -> incl BTW. Dus je betaalt belasting op belasting
                            Doorverkoop: ge gaat idd wel BTW moeten aanrekenen, en dan nog eens 100%.

Comment

Dat klopt, maar dan kunnen ze gelijk de basisberekening (die Co2 afhankelijk is voordat je één meter met de wagen gereden hebt) voor de VAA laten vallen. Eventueel kunnen ze nog starten met een basisbedrag volgens de constructeurs Co2-uitstoot (bvb uitstoot-getal = € bedrag op jaarbasis. Nieuw of 2de hands, dikke motor of eco-krel, slecht onderhouden of stipt volgens het boekje, scheuren of slakkengang alles kan je doen met de co2 meter/verbruik. Kunnen ze gelijk de brandstof veel minder taxeren of "met gezond verstand" doorrekenen. Laten we het een beetje stellen zoals je thuis elektriciteit, gas & water verbruikt. Kan je je nogal altijd een dikke bak cadeau doen als je wil. Ik vind dat netjes.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Dus een CO²-meter erbovenop, zodat je goedkoop kan tanken maar afhankelijk van je verbruik toch nog belastingen moet betalen. En natuurlijk ook voor die CO²-meter betalen.

Goed gek.

Jij betaalt toch ook maar één keer voor elektriciteit, gas of water? Het is niet alsof je de factuur van Luminus betaalt, en dan per kwartaal nog een afrekening van de overheid op basis van je elektriciteitsverbruik?

CO² is direct afhankelijk van het verbruik! Jij koopt een M5 en zet die in de garage om stil te staan, dan is het verbruik 0 en betaal je ook geen taksen op verbruik. Van het moment dat je je gedacht veranderd en ermee gaat rijden, dan wordt ecologisch rijden beloond versus ongegeneerd planken: meer verbruik = meer taksen.

Dus waarom heb je een CO²-meter nodig als er al een CO²-meter in elke auto zit? Vaak met 4 cilinders, soms met meer?

Comment

Dus een CO²-meter erbovenop, zodat je goedkoop kan tanken maar afhankelijk van je verbruik toch nog belastingen moet betalen. En natuurlijk ook voor die CO²-meter betalen.

Goed gek.

Jij betaalt toch ook maar één keer voor elektriciteit, gas of water? Het is niet alsof je de factuur van Luminus betaalt, en dan per kwartaal nog een afrekening van de overheid op basis van je elektriciteitsverbruik?

CO² is direct afhankelijk van het verbruik! Jij koopt een M5 en zet die in de garage om stil te staan, dan is het verbruik 0 en betaal je ook geen taksen op verbruik. Van het moment dat je je gedacht veranderd en ermee gaat rijden, dan wordt ecologisch rijden beloond versus ongegeneerd planken: meer verbruik = meer taksen.

Dus waarom heb je een CO²-meter nodig als er al een CO²-meter in elke auto zit? Vaak met 4 cilinders, soms met meer?
                                  Omdat taxen verhogen op brandstof politiek gezien uitgemolken is, en ze dus maar iets anders moeten uitvinden. Een grote volksverlakkerij is het, meer niet.

Comment

²²²²²²
                                    En dat ze die ook nog eens aanrekenen telkens een wagen van eigenaar wisselt is helemaal erg imo "belasting inverkeerstelling" op een wagen die al jaren deel uitmaakt van het verkeer en enkel aan een andere nr plaat/eigenaar gekoppeld moet worden... In NL betaal je daarvoor een 10€ aan zegeltjes en klaar!
                                    Niet vergelijken met Nederland , daar zijn wagens een pak duurder als bij ons en ook op een tweedehands is BPM verschuldigd.

Kijk eens op volgende site hoe de prijzen daar ook gekoppeld worden aan de CO2 uitstoot.
                                    Last edited by ; 14/06/2012, 16:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                      Niet vergelijken met Nederland , daar zijn wagens een pak duurder als bij ons en ook op een tweedehands is BPM verschuldigd.
                                      Maar vergelijk maar eens met Duitsland... daar worden auto's niet als citroenen uitgeperst.

Comment

En waarom niet de eco-premies zijn toch afgeschaft.
                                        VW heeft hem zelf als optie. Ook voor de BMT modellen
                                        Trekhaak afneembaar zonder varkensstaart €767,14

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                                          Maar vergelijk maar eens met Duitsland... daar worden auto's niet als citroenen uitgeperst.
                                          Die Deutsche Nationalmannschaft in der Weltrangliste. Daar worden Hollanders als citroenen uitgeperst.

Comment

Working...
                                          X