Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Dat is het plan van velen, maar helaas: Ik heb ook een ed, en op mijn gelijkvormigheid staat enkel de 16" band vermeld! Dus ik kan geen 17" of 18" monteren, tenzij ik ze eraf haal voor de keuring. En om daarmee te gaan kloten heb ik geen zin. Eveneens zou men mij in principe kunnen aanklagen voor fraude aangezien ik lagere taksen betaal terwijl ik door de andere wielen hier geen recht op heb. (maar eer ze zo ver gaan natuurlijk...)

Wel heb ik een trekhaak (elektrisch wegklapbaar) en dat is ook eerder een unicum: Probeer maar eens om een trekhaak te laten monteren op een VW blue dinges, of andere groene bakken met CO2 premies: mag/kan gewoon niet! Net als ook daar geen andere velgen gemonteerd mogen worden.

Dus als ge die eco zooi koopt, hou er dan rekening mee dat er weinig tot geen aanpassingen wettelijk mogelijk zijn
    Aanpassingen (toch wat betrefd wielen/banden/trekhaak) zijn afhankelijk wat de constructeur/invoerder wil laten vermelden op het COC of niet, zo zijn er verschillende versies van dezelfde wagen die nu weer wel dan weer niet met een trekhaak mogen uitgerust worden bijvb Ford Focus econetic eerste generatie kon met trekhaak, tweede generatie niet (en beiden hadden 104gr CO² / kmzodat beiden recht hadden op 15% korting), bij VW/Audi omgekeerd verhaal eerdere versies niet vanaf eerste helft 2010 dan weer wel ook versies met 15% ecokorting.

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    En waarom niet de eco-premies zijn toch afgeschaft.
    VW heeft hem zelf als optie. Ook voor de BMT modellen
    Trekhaak afneembaar zonder varkensstaart €767,14
    Neen ecopremies speelde zelfs toen geen rol, en het monteren van een trekhaak op een wagen die er geen mag hebben mag nog steeds niet (bijvb. de vroegere Ford Focus ST mocht geen trekhaak hebben en dat was nu niet bepaald een ecokrel ). Het monteren van een trekhaak zou enkel betekenen dat je voertuig niet meer in overeenstemming is met je COC en dus niet meer tot het verkeer wordt toegelaten, voor het verkrijgen van de ECO premie was enkel het aankopen van het voertuig (CO² op COC) belangrijk verdere voorwaarden waren er niet
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Dus een CO²-meter erbovenop, zodat je goedkoop kan tanken maar afhankelijk van je verbruik toch nog belastingen moet betalen. En natuurlijk ook voor die CO²-meter betalen.

Goed gek.

Jij betaalt toch ook maar één keer voor elektriciteit, gas of water? Het is niet alsof je de factuur van Luminus betaalt, en dan per kwartaal nog een afrekening van de overheid op basis van je elektriciteitsverbruik?

CO² is direct afhankelijk van het verbruik! Jij koopt een M5 en zet die in de garage om stil te staan, dan is het verbruik 0 en betaal je ook geen taksen op verbruik. Van het moment dat je je gedacht veranderd en ermee gaat rijden, dan wordt ecologisch rijden beloond versus ongegeneerd planken: meer verbruik = meer taksen.

Dus waarom heb je een CO²-meter nodig als er al een CO²-meter in elke auto zit? Vaak met 4 cilinders, soms met meer?
      Breng ze nu niet op die gedachten hé

Nee nee, vast er in, in elke auto, standaard vanaf bvb 2015.

Ja ja, maar jij hebt met je M5 al wel enkele honderden €'s taks en VAA mogen betalen nog voor je 1 meter gereden hebt. Denk niet dat je een M5 stil zet omdat ie teveel verbruikt aan co2 en het gekoppeld verbruik ervan. Deze die een M5 stilzetten is omdat er al te veel taksen buiten gaan nog voor dat ze er met gereden hebben.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik koop geen andere wagen meer voor ik weet wat ze van plan zijn met de jaarlijkse verkeersbelasting.
        Nu is dit dus nog altijd op basis van cilinderinhoud maar wat brengt de toekomst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
          Ik koop geen andere wagen meer voor ik weet wat ze van plan zijn met de jaarlijkse verkeersbelasting.
          Nu is dit dus nog altijd op basis van cilinderinhoud maar wat brengt de toekomst?
          Dan koop je best NOOIT geen wagen meer
          want tot op heden kan niemand voorspellen wat ze volgende week, maand, jaar zullen doen... en zoals het oude spreekwoord ons leert: "Angst is een slechte raadgever".
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
            Koop er een zonder cilinders he...

Comment

• Waarom is er hier zoveel negativisme over milieu vriendelijke wagens?

- eco zooi
              - groene bakken
              - CO2 rommel
              - Blue dinges

Bedenk dat dit WE de 24 uur van Le Mans gereden worden met als top favorieten alle Hybride wagens
              De Audi R18 e-tron, de Toyota TS030 en de Porsche 911 GT3 Hybride.

Heeft de groene golf al de paddocks bereikt? Audi verkondigt met alle trots dat dit het begin is van een nieuw tijdperk in de automobielindustrie. Krijgen de Maya's nog gelijk, einde van een tijdperk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                Waarom is er hier zoveel negativisme over milieu vriendelijke wagens?

- eco zooi
                - groene bakken
                - CO2 rommel
                - Blue dinges

Bedenk dat dit WE de 24 uur van Le Mans gereden worden met als top favorieten alle Hybride wagens
                De Audi R18 e-tron, de Toyota TS030 en de Porsche 911 GT3 Hybride.

Heeft de groene golf al de paddocks bereikt? Audi verkondigt met alle trots dat dit het begin is van een nieuw tijdperk in de automobielindustrie. Krijgen de Maya's nog gelijk, einde van een tijdperk
                Nja, als je de doorsnee chauffeur bezig ziet met z'n eco-kar zal al die eco-shizzle niet helpen me dunkt

Ik met mijnen non-eco kar ben nog milieuvriendelijker dan 75% van die eco-bakken ...
                2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                  Nja, als je de doorsnee chauffeur bezig ziet met z'n eco-kar zal al die eco-shizzle niet helpen me dunkt

Ik met mijnen non-eco kar ben nog milieuvriendelijker dan 75% van die eco-bakken ...
                  ²²²²²
                  Moet mij daar bij aansluiten. Gisteren nog 800+km gereden op de Vlaamse en Nederlandse wegen, gemiddeld verbruik 5.9l, steeds gereden wat er mag gereden worden, niet slecht voor mijn 3.0l. Het walhalla lag afgelopen maandag wel in Duitsland, had dan een iets "ruimer" verbruik.

In iedergeval, het systeem van VAA heeft enkel tot doel om een onderscheid te maken tussen privé en werk. Denk dat ze daar behoorlijk in gelukt zijn maar anderzijds er niet de verwachte opbrengsten met zullen genereren. Het blijft (bang) afwachten op wat ze nog allemaal gaan hervormen om ons nog meer geld te ontfutselen. Alleen voor hen zelf veranderd er niets of weinig.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• 5.9 is gewoon veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      5.9 is gewoon veel
                      Kom Bobo, ga met je smart nog eens naar de bakker...

Comment

• om nog es wat te kunnen rekenen met de co en cataloog prijs:

waar vind ik de actuele excel VAA calculator hier in de topics ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten

Ja, vind ik ook wel.
                          Die dingen gaan dan niet rap genoeg vooruit en dus trekken ze maar met een koude motor mooi tot in het rood .
                          Of dan hebt ge van die mensen met hun eco dingen die constant optrekken om direct nadien op de rem te gaan staan. Kent ge dat, ge zit achter elkaar te rijden en dan is er enen die om de 5 sec eens zijn rem aanraakt. Man man man, om zot van te worden.
                          Denk ik bij mezelf: zie die nu rijden met hun eco dinges zonder te beseffen dat ze nog vervuilender aan het rijden zijn dan iemand die een beetje deftig rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door monty_burns_007 Bekijk Berichten
                            om nog es wat te kunnen rekenen met de co en cataloog prijs:

waar vind ik de actuele excel VAA calculator hier in de topics ?

zelf de berekening al gevonden en in excel gegoten.

Comment

• Iemand van jullie de bijlage gelezen van De Standaard over de belastingen?

De tips die werden gegeven:

Ook al heb je een firmawagen, kan je je woon-werk kilometers ingeven als onkosten (0,15 Euro de kilometer)
                              (volgend jaar mogen de kosten niet hoger liggen van het VAA, waardoor je eigenlijk tot je VAA tot 0 kan beperken mits genoeg kilometers en kosten)

Er staat ook bij enkel goed voor dure wagens met veel woon/werk verkeer. Het voorbeeld gaat over een auto met waarde 70K en 46K kilometer per jaar (210 Dagelijks)

Alsook, als de wagen gebruikt wordt voor carpooling, dient er gaan VAA betald te worden. Iemanddie hier iets meer over weet? Wanaf 'wanneer' carpoolt men? Dagelijk meerdere mensen of maandelijks ?
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Wel, als ik me niet vergis, is dat hier pagina's geleden ook al eens aangehaald.
                                Maar daar werd niet veel op gereageerd, ik heb het wel in mijn achterhoofd gehouden.
                                Denk dat dit trouwens is zoals met uw eigen auto: doet ge veel km, beter uitrekenen en dat ingeven, anders forfait opgeven. Is weer al iets.

@fblade ps: pm gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Ook al heb je een firmawagen, kan je je woon-werk kilometers ingeven als onkosten (0,15 Euro de kilometer)
                                  (volgend jaar mogen de kosten niet hoger liggen van het VAA, waardoor je eigenlijk tot je VAA tot 0 kan beperken mits genoeg kilometers en kosten)
                                  Interessant gegeven! Eens checken met mijn boekhouder!

Enig probleem is dat de auto met de hoogste VAA de minste kilometers doet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                    Wel, als ik me niet vergis, is dat hier pagina's geleden ook al eens aangehaald.
                                    Maar daar werd niet veel op gereageerd, ik heb het wel in mijn achterhoofd gehouden.
                                    Denk dat dit trouwens is zoals met uw eigen auto: doet ge veel km, beter uitrekenen en dat ingeven, anders forfait opgeven. Is weer al iets.

@fblade ps: pm gezien?
                                    Weggeklikt, eens lezen

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Interessant gegeven! Eens checken met mijn boekhouder!

Enig probleem is dat de auto met de hoogste VAA de minste kilometers doet
                                    Tuurlijk, maar dat kan gemakkelijk anders. Als je tankkaart hebt en je hebt veel KM nodig om minder belastingen te betalen, is dat nu ook geen straf om meer te moeten rijden he

Over het Carpoolen, stond erin dat het bedrijf de toestemming diende te geven aan de werknemer om het te doen. Geen tijd gehad om alles te lezen, ik doe het vanavnd op hotel en quote hier dan wel. Maar toch een positief punt dat je kilometers MOET rijden :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Iemand van jullie de bijlage gelezen van De Standaard over de belastingen?

De tips die werden gegeven:

Dit is al eeuwig en drie dagen zo. Alleen moet je echt wel ver wonen vooraleer dit bedrag boven je kostenforfait (dat je sowieso krijgt) gaat uitkomen. Bij controle moet je dit ook kunnen bewijzen.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Iemand die weet waar je zo'n dank u di rupo sticker kan kopen?

De Mercedes CLS-klasse, misschien wel de mooiste vierdeurscoupé die er momenteel te krijgen is, in de overheerlijke AMG uitvoering. Wat wil een mens nog meer? De Mercedes CLS startte op zijn eentje het vierdeurscoupé-segment, en zette daarmee de trend voor de concurrentie zoals de BMW 6-Reeks Gran Coupé en de Audi A7. Mercedes had dankzij […]

Comment

• Eigenaars willen massaal af van luxe-bedrijfswagen

Door de nieuwe belasting op bedrijfswagens willen heel wat bestuurders af van hun fiscaal nadelige luxewagen. Het aanbod is dit jaar met een kwart gestegen ten opzichte van vorig jaar.
                                          De Audi Q7 (Foto Bloomberg)

Ondanks het flink gestegen aanbod houdt de prijs relatief stand. Gemiddeld daalt de prijs van de aangeboden luxewagens met 8 procent. Dat blijkt uit een analyse van de gegevens van AutoScout24.be, de grootste zoekertjessite van het land.
                                          'Die cijfers tonen aan dat er duidelijk iets beweegt in de markt. Sommige luxewagens zijn onbetaalbaar geworden als bedrijfsvoertuig. De fiscaal oninteressante modellen worden op de tweedehandsmarkt aangeboden', zegt Axel Ophoff, de marketing manager van AutoScout24.be. '
                                          In de niche van de duurste terreinwagens (SUV's), genre Audi Q7, BMW X6 en Range Rover, is het effect nog spectaculairder. 'Daar is het aanbod met 35 procent gestegen en de vraagprijs met 11 procent gezakt', zegt Ophoff.
                                          De prijsverschillen tussen de duurste luxewagens lopen sterk uiteen van model tot model. Zo is het aanbod van Q7's met 41 procent gestegen en zakte de prijs met 19 procent. Het aanbod van de sportwagen Porsche 911 is wel met 26 procent toegenomen, maar de vraagprijs is met slechts 1 procent gezakt ten opzichte van vorig jaar.
                                          Bron: tijd.be

Comment

Working...
                                          X