Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
    Ben het 100% met je eens.
    Tijd dat we terug wat meer respect krijgen voor elkaar.
    In beide richtingen.
    Dat er sommige denken dat de gewone particulier de crisis niet voelt.... Kom zeg, t zal daarmee zijn dat bij veel mensen de winkelkar niet meer gevuld raakt goed halfweg de maand.
    Dat er meer en meer hun energie niet meer kunnen betalen.
    ook akkoord. Mijn pa is op zijn 55'ste buiten gezet, werk heeft hij niet meer kunnen vinden. heeft nu nog met moeite 1.000€ per maand. Chance dat mijn moeder een redelijk hoge functie heeft, anders zou het er voor ons ook niet goed uitzien.


    On topic bij het VAA verhaal.
    Mijn ma is aan haar eerste bedrijfswagen bezig. Ze moet veel pendelen tussen haar bureau en het hoofdkantoor in nederland. Dit heeft ze afgelopen jaren gedaan met een saaie basic golf 5 blue motion. Met het nieuwe VAA verhaal werd het ook tijd voor een nieuwe bedrijfswagen. Ze had al schrik om in te binden met de crisis en VAA dat ze met een polo moest rijden. Blijkt dat haar budget is gerekt tot € 35.000 en heeft een Q3 besteld met een pak opties

    En jokke zijn uitleg is altijd
    BMW X5 45e

    Comment


    • Helicopter aanschaffen, daar gelden andere regels?
      truth is in the eye of the beholder

      Comment


      • 'k Vind het wat geschift om gans het topic door te nemen.
        Zijn er sites waarop je kan zien hoeveel VAA je mag betalen voor welke wagen?
        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

        1976 Volkswagen Kever 1200L
        1990 Volvo 344
        1991 Mercedes W124 230CE
        2016 Skoda Octavia van 't werk

        Verkocht
        1980 Volkswagen Derby CLS
        1990 Mercedes W124 230CE
        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
          'k Vind het wat geschift om gans het topic door te nemen.
          Zijn er sites waarop je kan zien hoeveel VAA je mag betalen voor welke wagen?
          Ja dat bestaat: http://www.sd.be/secure3/co2calculation/Default.aspx

          Thuis gebruiken wij een tabel die mijn pa in excel heeft opgesteld. Ik kan ze u doorsturen als je ze wil.

          Comment


          • Graag!
            Ik stuur m'n emailadres via pm
            Op het eerste zicht lijkt het me interessanter om een kmvergoeding te gaan vragen.
            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

            1976 Volkswagen Kever 1200L
            1990 Volvo 344
            1991 Mercedes W124 230CE
            2016 Skoda Octavia van 't werk

            Verkocht
            1980 Volkswagen Derby CLS
            1990 Mercedes W124 230CE
            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
              Helicopter aanschaffen, daar gelden andere regels?
              100% aftrekbaar

              Een motorfiets ook overigens.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                100% aftrekbaar

                Een motorfiets ook overigens.
                Wat de helikopter betreft is dat ook niet meer waar ... een neef van me heeft 2 helikopters op de firma. Bij een recente controle werden alle niet aantoonbare kosten verworpen (ook al worden deze heli's voor 95% professioneel gebruikt), en van elke vlucht moest het logboek aantonen dat het voor louter professionele doeleinden was ...

                Kortom, heli's, jets en yachts ... zijn ook het doelwit geworden van de fiscus
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                  Wat de helikopter betreft is dat ook niet meer waar ... een neef van me heeft 2 helikopters op de firma. Bij een recente controle werden alle niet aantoonbare kosten verworpen (ook al worden deze heli's voor 95% professioneel gebruikt), en van elke vlucht moest het logboek aantonen dat het voor louter professionele doeleinden was ...

                  Kortom, heli's, jets en yachts ... zijn ook het doelwit geworden van de fiscus
                  klopt volledig, en de motorfiets ook trouwens

                  Comment


                  • Allez, ik ben benieuwd waar de fiscus gaat bewijzen dat ik 1000km per weekend rij, hoewel ik er geen andere bonnekes van heb, en tijdens de week mijn kilometers met de trein maak, zonder die kosten in te brengen .

                    Comment


                    • Kan de fiscus overigens wel eisen dat je voor een bedrijfsheli een logboek gaat gaan bijhouden waaruit dan blijkt dat dat ding dan 100% professioneel vliegt... En vervolgens nog klagen over de extra administratiekosten?

                      Comment


                      • ze kijken het pertang goed na, althans bij een partikulier dan toch

                        collega van me rijdt lv...op loonfiche staat x-aantal gewerkte dagen en collega werkt op x-afstand van het werk

                        nou kwam hij iets meer als 2000 km TE KORT, equivalent aan 13 dagen, volledig te verklaren (buitenland dienstreis, accident met lv en vervangwagen) heeft hij mooi mogen staven + telefoon ter controle naar werkgever

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                          Maar die heeft natuurlijk 2000euro pensioen. Geloven er nu echt dat alle ambtenaren dat hebben?
                          (mijn opa zaliger, gestorven 2007, was lagere ambetnaar...had 1800
                          mijn vader had een inkomen toen hij in 2001 op 58 op pensioen ging van bruto 6000
                          heeft nu een pensioen van geen 1500)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Allez, ik ben benieuwd waar de fiscus gaat bewijzen dat ik 1000km per weekend rij, hoewel ik er geen andere bonnekes van heb, en tijdens de week mijn kilometers met de trein maak, zonder die kosten in te brengen .
                            Omgekeerde bewijslast. Jij moet bewijzen dat je dat niet doet, de fiscus mag je beschuldigen.

                            Comment


                            • Wat ben ik blij dat ik niets moet bewijzen. Elk jaar mag de fiscus ons op één of meerdere exotische reis trakteren waar ik op geen paar duizend euro moet kijken Als ik dat allemaal lees hoe ze zelfstandigen kloten en wat voor constructies die moeten opzetten om nog een cent verdiend te krijgen? Dan blijf ik nu liever in mijn zetel liggen en doe af en toe eruit komen voor wat extraatjes. Ik snap niet waarom iedereen nog zo braaf aan het werken is. Nu zonder tegen iemand zijn schenen te stampen : een pokkedure porsche als firmawagen aan de prijs waarvoor een werknemer een huis koopt en 30 jaar afbetaald. En dan nog een even duur speelgoedje om zich te amuseren? Logisch dat dit wraakroepend bij een regering die door de PS bestuurd wordt. Al die in het oog springende speeltjes vragen gewoon om ellende. Schaf ik mij morgen een nieuw exotisch speelgoed aan dan staat de dag erna de fiscus en RVA voor de deur. Twintig tot vijftien jaar geleden ging ik ook als werknemer met vele dure porsches werken. Steeds duurdere wagens dan van de directieleden. Dat gaf toen al constant wrevel en ellende. Om de zoveel tijd een andere porsche op de personeelsparking. Tot ik op een moment beseft heb dat hoe minder je in België laat zien hoe meer dat ze je gerust laten

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Omgekeerde bewijslast. Jij moet bewijzen dat je dat niet doet, de fiscus mag je beschuldigen.
                                Totnogtoe nog geen grote discussies met de fiscus gehad. Maar ik ben niet van het type dat voor meneer bewijzen gaat fabriceren om toch maar aan te duiden dat ik 200 km woon-werk met de motorfiets doe (en dan doe ik 'm nog wat cadeau, want niet alles is woon-werk maar ook werk-werk). Dan steek ik het overige geld liever in een paar vliegticketten op mijn persoonlijke naam en kan Di Rupo en zijn leger fiscussen mijn royale kloten kuisen. En 3 jaar later ben ik Canadees.

                                Fok, ik kan er best niet teveel over nadenken, want wat je als werknemer in Canada kan uitsparen aan belastingen kan ik mijn dochter vrolijk op college of uni sturen...
                                Last edited by ; 29/06/2012, 14:24.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Ik kan het niet laten, toch nog een antwoord, het zit in mijn natuur

                                  Daar gaat het punt niet om

                                  Waar een bediende geniet van zijn vakantiegeld, 13de maand, ziekteverlof, zwangerschapsverlof, leerverlof, betaalde overuren, weekend premies, nacht shift premies enzovoort ...(die een bedrijfsleider niet heeft ), geniet een bedrijfsleider van een grotere wagen ipv cash geld. Een 'dikke bak' was gewoon een vorm van loon, meer niet ,dat goedkoper was dan cash. Nuttig omgaan met geld noemt men dat, wat elke particulier ook doet in de supermarkt met coupons doet een bedrijfsleider met het geld van de zaak ook. Het is gewoon goed management. Maar als een bedrijfsleider met zulks rondrijdt komt het over alsof hij het doet 'op de cap' van zijn bediende of de maatschappij.

                                  Laat ons eerlijk wezen, veel managers zouden hun Mercedes E of Audi A4/5/6 ook niet kunnen betalen met privé geld en nog minder het BIV, verzekering en verbruik ervan, laat het ons daar over hebben anders ipv over de zelfstandige?

                                  Iedereen vergeet ook dat een bedrijfswagen gepromoot werd door de vorige regeringen om de loonkost niet teveel de doen stijgen tegenover onze buurlanden, het was dus de bedoeling om een wagen te geven ipv loon om zo bedrijven te helpen mensen aan te trekken en te behouden. Dezelfde mensen die na hun jaarlijkse indexatie op loon, nog eens een indexatie kregen doordat een stijging van de prijzen aan de pomp niet gevoeld werd in hun portefeuille door hun tankkaart.

                                  En laat mij zwijgen over ons toekomstig pensioen van MAXIMAAL -1000 euro bij voltallige 45 jarige loopbaan tegenover de 1500 van een particulier en 2000 van een ambtenaar.

                                  Mensen moeten dringend hun ogen open doen of wat meer over economie leren ipv hier te komen kankeren over onze wagens, we betalen er genoeg voor. Take the risk, go for it, start je eigen zaak, i dare you. Ge zijt den eersten om een BTW bonneke extra te vragen of een onkosten meer in te schrijven want het is toch zo spannend allemaal om doen.

                                  Als ik 2 weken op vakantie gaat, kost het mij 5K omzet, maar mijn kosten blijven dezelfde. De particulier boekt nog snel even een last minute met zijn 1000 euro vakantiegeld.

                                  Ik walg er van tegenwoordig en het valt op, i know, sorry.

                                  Maar als je weet welke persoonlijk offers ik momenteel aan het doen ben, dan is het de moeite niet, echt niet. Maar ja, ik zet andere freelancers te werk, moet ik de boeken dicht doen en hun projecten stopzetten zodat we met 5 de boeken kunnen sluiten? Spijtig dat we geen recht hebben op doppen, anders had ik het al gedaan, we hebben gewoon geen andere keuze dan verder te doen, dat is het ergst van al.
                                  Er is een verschil tussen een dure bedrijfswagen en speelgoed En waar die grens ligt voor iedereen moet elke ondernemer/zelfstandige/werknemer maar voor zichzelf uitmaken. Een dure bedrijfswagen gebruiken in combinatie met een laag loon is gewoon aan de basis niet juist en het is niet omdat ons fiscaal systeem het toelaat om dit te doen dat het dan ook goed is om dat te doen ...

                                  Wat betreft die IT-freelancers die nu klagen --> ze hadden misschien bij het opstarten van hun "bedrijf" het anders moeten aanpakken Diezelfde collega's die mij een tijd terug zaten "uit te lachen" als ze hoorden dat ik, aan die voorwaarden waarvoor zij gestart zijn als freelancer, er niet wou aan beginnen zitten nu te klagen ... En de schuld op het VAA steken is te eenvoudig voor mij in zo een gevallen.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    ook akkoord. Mijn pa is op zijn 55'ste buiten gezet, werk heeft hij niet meer kunnen vinden. heeft nu nog met moeite 1.000€ per maand. Chance dat mijn moeder een redelijk hoge functie heeft, anders zou het er voor ons ook niet goed uitzien.


                                    On topic bij het VAA verhaal.
                                    Mijn ma is aan haar eerste bedrijfswagen bezig. Ze moet veel pendelen tussen haar bureau en het hoofdkantoor in nederland. Dit heeft ze afgelopen jaren gedaan met een saaie basic golf 5 blue motion. Met het nieuwe VAA verhaal werd het ook tijd voor een nieuwe bedrijfswagen. Ze had al schrik om in te binden met de crisis en VAA dat ze met een polo moest rijden. Blijkt dat haar budget is gerekt tot € 35.000 en heeft een Q3 besteld met een pak opties

                                    En jokke zijn uitleg is altijd
                                    emt alle respect streekgenoot, maar jij slaagt nu nagels met koppen

                                    OMDAT jullie moeder een hoge functie heeft is jullie vader minder geneigd om uit zijn zetel te komen en is die 1000 dop voldoende
                                    tegelijkertijd staat er een 35000 dure q3 op de oprit, mooi toch

                                    Comment


                                    • Jos, de reden waarom een stevig deel van die IT-consultants klagen, is 1) omdat er hier een paar zitten, en 2) velen ervan dachten een financieel gezonde keuze te maken voor een goedkoper tweedehandsvoertuig waar al wat jaren afschrijving af waren dan een gloednieuwe auto te leasen.

                                      Een luxewagen die nieuw 100k kostte maar je tweedehands na enkele jaren voor 40k kon kopen is gezond, tot de wetgever beslist dat je belast wordt op 86% van de nieuwwaarde oftewel alsof die auto 86k kostte.

                                      En dat is inherent oneerlijk aan de VAA-regels. Want hadden die IT-consultants dat eerder geweten, hadden ze een luxewagen voor 40k gekocht waarna die qua VAA ook effectief op 40k belast wou worden.

                                      Comment


                                      • Ik ben een IT-consultant. ;-)
                                        Met de invoering van de aftrekbaarheid van 75% voor alle autos naar aftrekbaarheid-% volgens CO2, toen had je denk ik 2j de tijd om aan te passen. Maar wat ze nu flikken, neen, dat kan niet.
                                        Ik heb er geen enkel probleem mee als ze de regels aanpassen, maar dan bv alleen voor nieuw ingeschreven voertuigen, en vanaf 2014 voor alles.

                                        Comment


                                        • Heel juist.
                                          Had men dat nu eens ingevoerd op alle wagens die vanaf 1/1/2012 werden gekocht.
                                          Da's altijd de kloterij hier met hun retroactieve wetten.
                                          Let op, we gaan nog lollen zien met die 309% regel en die anti-misbruikbepaling ook.
                                          Het wordt nog meer dan vroeger puur de willekeur van de controleur.
                                          2.0 JTDm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X