Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
    Was het niet zo dat wij, België, 70k meer ambtenaren hebben ivm de buurlanden? En we zijn verdikke een scheet groot.
    Dus niks tegen de ambtenaar als persoon, wel tegen het feit dat ook daar rotte appels zitten. Als ze kuisen, moeten ze overal kuisen, en dat gebeurt nu niet!
    Dat klopt wel, maar gaan we dan gewoon die mensen van de ambtenarij naar de werkloosheid verschuiven? Probleem blijft toch hetzelfde dan? Of gaan er dan plots een hoop jobs zijn waar die ambtenaren kunnen op ingaan? Het afslanken van het overheidsapparaat is een werk van lange adem, omdat het helemaal zo eenvoudig niet is om een historische fout recht te zetten. Wat in mijn ogen belangrijk is, is dat we nu zorgvuldig zijn met de contracten van ambtenaren en dat er heel gericht wordt aangeworven waar nodig.

Het is een statuut dat een grondige opkuisbeurt nodig heeft, eigenlijk net zo als dat van bediende/arbeider/zelfstandige/politicus.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Dus jij betaald liever een werkloze dan een ambtenaar ? Die laatste doet nog moeite...
      Hoeveel dagen vakantie heeft een werkloze ? Welke kosten maakt hij om te gaan werken ? Wat draagt hij bij ?
      Vanwaar je frustratie ? Heb je zo iemand in de familie ? ;-)
      Op elkaar beginnen te schieten helpt niet...
      Ik zeg ook niet ELKE ambtenaar, ik zeg er is een leger ervan, teveel dus, en elke die er teveel is kost 3-4x meer dan een dopper. (wedde x4, vakantiegeld, 13de maand?)
      En het is geen frustratie, ik stel gewoon een feit vast. (ik zie hier idd goed het verschil tussen de werkuren van een zelfstandige en een ambtenaar en wat die opbrengt aan de gemeenschap of kost om zijn eigen pensioentje moet bedruipen)
      Welke kosten maakt een ambtenaar om te gaan werken? (gratis openbaar vervoer als hij wil)
      Vakantiedagen, laatst dat ik keek zijn dit betaalde dagen.
      En ambtenaren die bijdragen zullen er wel zijn, net zoals er zijn die een budget beheren dat op MOET.
      Last edited by tradie; 04/07/2012, 12:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Dat klopt wel, maar gaan we dan gewoon die mensen van de ambtenarij naar de werkloosheid verschuiven? Probleem blijft toch hetzelfde dan? Of gaan er dan plots een hoop jobs zijn waar die ambtenaren kunnen op ingaan? Het afslanken van het overheidsapparaat is een werk van lange adem, omdat het helemaal zo eenvoudig niet is om een historische fout recht te zetten. Wat in mijn ogen belangrijk is, is dat we nu zorgvuldig zijn met de contracten van ambtenaren en dat er heel gericht wordt aangeworven waar nodig.

Het is een statuut dat een grondige opkuisbeurt nodig heeft, eigenlijk net zo als dat van bediende/arbeider/zelfstandige/politicus.
        Wat is het verschil tussen een dopper betalen en een ambtenaar buiten dat de eerste goedkoper is?
        Waar denk je dat het geld vandaan komt om ambtenaren te betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Dus jij betaald liever een werkloze dan een ambtenaar ? Die laatste doet nog moeite... Op elkaar beginnen te schieten helpt niet...
          Ik ben werkloze maar heb dat zelf niet gevraagd. Dankzij al die onnozelheden van Di Rupo en consoorten hebben ze mijn vorige werkgever zo ver gekregen dat hij de boel hier gesloten heeft. Anders was ik nu nog steeds een werknemer en betaalde mooi belastingen. Wat heeft hun pesterijen opgebracht : een pak werklozen erbij en een bedrijf dat hier vertrokken is. En waarom zou ik nu nog moeite moeten doen? Om terug elke dag te gaan werken en op het einde van het jaar zoveel belastingen te betalen en noodzakelijke onkosten te maken (zoals een wagen) dat het netto evenveel blijft als te gaan stempelen. Het Di Rupo clubke trekt zich daar toch geen bal van aan. Ze hebben bijna nog liever dat ik in het zwart werk. Wat trouwens zelf bij de RVA zo gezegd is. Te oud om nog aan de bak te komen maar nog jong genoeg om hier en daar een cent bij te verdienen. Hun eigen woorden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            Wat is het verschil tussen een dopper betalen en een ambtenaar buiten dat de eerste goedkoper is?
            Waar denk je dat het geld vandaan komt om ambtenaren te betalen?
            Mijn gedacht.
            En nog geen klein beetje goedkoper!
            Tijdens maar vooral ook na de (veel te korte) loopbaan.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Mijn gedacht.
              En nog geen klein beetje goedkoper!
              Tijdens maar vooral ook na de (veel te korte) loopbaan.
              En nog een nadeel aan het leger ambtenaren wat je met werklozen niet hebt, een pensioen om van te duizelen in vergelijking met zelfstandigen/werklozen/werknemers in de prive.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Dat klopt wel, maar gaan we dan gewoon die mensen van de ambtenarij naar de werkloosheid verschuiven? Probleem blijft toch hetzelfde dan?
                Een werkloze kan op zijn minst nog aan de bak geraken.
                Ambtenaar ben je quasi voor het leven.

Maar het is inderdaad een werk van lange adem.
                Het is positief dat er gesproken wordt over een eenheidsstatuut voor bedienden en arbeiders, alleen jammer dat men dan de ambtenaren toch weer buiten schot blijven.
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Ik ben werkloze maar heb dat zelf niet gevraagd. Dankzij al die onnozelheden van Di Rupo en consoorten hebben ze mijn vorige werkgever zo ver gekregen dat hij de boel hier gesloten heeft. Anders was ik nu nog steeds een werknemer en betaalde mooi belastingen. Wat heeft hun pesterijen opgebracht : een pak werklozen erbij en een bedrijf dat hier vertrokken is. En waarom zou ik nu nog moeite moeten doen? Om terug elke dag te gaan werken en op het einde van het jaar zoveel belastingen te betalen en noodzakelijke onkosten te maken (zoals een wagen) dat het netto evenveel blijft als te gaan stempelen. Het Di Rupo clubke trekt zich daar toch geen bal van aan. Ze hebben bijna nog liever dat ik in het zwart werk. Wat trouwens zelf bij de RVA zo gezegd is. Te oud om nog aan de bak te komen maar nog jong genoeg om hier en daar een cent bij te verdienen. Hun eigen woorden.
                  Je bent 47, geloof me, het zal moeilijk zijn om een deftige job te vinden. En daar kan jij niets aan doen, dat is het systeem.

Comment

Een werkloze kan op zijn minst nog aan de bak geraken.
                    Ambtenaar ben je quasi voor het leven.
                    En hoe schat jij het niveau van een gemiddelde ambtenaar in tegenover het niveau van een gemiddelde werknemer in de privé? Ik heb klanten bij overheid en privé, ik kan je verzekeren dat een heel deel van die ambtenaren niet de competenties hebben om mee te draaien in een privé onderneming.

De overheid voorziet in een sociale tewerkstelling, dat zie je bijvoorbeeld ook bij technische diensten van gemeenten en dergelijke. Of dat een goede manier van werken is dat weet ik niet, maar het is wel een realiteit.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Eén soort surrogaat is meer dan genoeg.
                      Ik zeg niet dat er geen ambtenaren moeten zijn he, ik heb ook graag de plantsoenen proper en mijn papierwinkel in orde.
                      Er zijn er gewoon veel te veel. Da's al.
                      Ik doe geen enkele uitspraak over hun kwaliteit over capaciteiten maar de overheid in zijn huidige vorm is gewoon te duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Ja, maar ik begrijp niet hoe jouw post een antwoord is op de mijne.
                        Daarmee is de crisis tax toch ook direct weg?
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          Daarmee is de crisis tax toch ook direct weg?

aaaaaahhhhh

Comment

Dat is de grootste politieke dooddoener van deze tijd en duidt enkel het falende systeem aan.
                            Als maatschappij kan je toch niet blijven groeien? Dat moet toch ergens stoppen?
                            En het is niet dat omdat er meer jongeren zijn, er plots ook meer werkende jongeren, meer jobs zullen zijn.

Een economisch beleid zoals het westerse dat puur op groei gebaseerd is, is onherroepelijk gedoemd om om de zoveel tijd in te storten.
                            Aanhoudende groei is per definitie niet duurzaam en betekent dat iedere generatie deels op de kap van de volgende leeft, tot er een generatie komt die dat niet meer kan dragen.
                            Mits allerlei truuken van de foor kan je die instorting misschien wat uitstellen en het is moeilijk op voorhand voorspellen welke generatie het gelag mag gaan betalen maar dat die instorting er komt? Daar kan je niet aan twijfelen.
                            Een écht langetermijsnbeleid, een échte duurzame maatschappij gaat veel zuiniger om met zijn resources, besteed meer geld aan noodzakelijkheden en véél minder aan frivoliteiten.
                            Nuchtere kijk op de problematiek. Groeien als bedrijf of maatschappij kan inderdaad nooit blijven goed gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Het gaat net niet om een persoon maar om een systeem.
                            Een systeem waarbij 1/5 (Vlaanderen) tot 1/3 (Wallonië) van de beroepsbevolking rechtstreeks of onrechtstreeks vanuit de overheid betaald wordt, en niet weinig, is gewoon veel te log en slorpt een veel te groot aandeel van de begroting op.
                            Die moeten allemaal betaald worden door de rest van de actieve beroepsbevolking, vergeet dat niet he.
                            Schussbolie for president!

Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                            Was het niet zo dat wij, België, 70k meer ambtenaren hebben ivm de buurlanden? En we zijn verdikke een scheet groot.
                            Dus niks tegen de ambtenaar als persoon, wel tegen het feit dat ook daar rotte appels zitten. Als ze kuisen, moeten ze overal kuisen, en dat gebeurt nu niet!
                            Niet alleen hier, in Griekenland kan het nog beter (lees slechter). Denk dat ik het hier in dit topic al eens vermeld heb, daar gaan ze vanuit dat de overheid "de Griek" werkt moet verschaffen, dus als de Griek niet binnen geraakt bij die overheid (ambtenaar) wordt hij zelfstandige. De redenering van hem is dan: aangezien de overheid me geen werk geeft hoef ik ook niets (of net als hier, zo weinig mogelijk) bij te betalen. Gevolg is natuurlijk dat de geldkist op termijn leeg geraakt. De andere twee groepen (werklozen en werknemers) kunnen dit uiteraard niet allemaal (bij)dragen.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Klopt, geen oplossing dus, enkel het aantrekken van de bedrijfswereld (voor zij die liefhebber zijn om als werknemersstatuut verder te gaan en waar ze in Griekenland er ook veel te weing van hebben) is een broodnodige oplossing. Een adere mogelijkheid is meer zelfstandigeondernemers. Dertig jaar geleden heeft er ooit iemand tegen me gezegd, de macht is aan de kleine zelfstandige... Nog terzijde, zijn bijnaam in onze sector was Bagwhan. (omdat hij er uiterlijk veel van weg had).
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Nu vraag ik mij toch af wat er zo speciaal aan België is dat we zo een groot aantal ambtenaren hebben die niet zouden kunnen functioneren in de privé... Ga je nu echt beweren dat 35% van de werkende bevolking in België licht mentaal gestoord is en zonder het ambtenaren-statuut al kwijlend OCMW-leefloon zou krijgen?

Nee, voor mij is het simpel:
                              • trek de belastingen voor alle werk naar beneden tot 30-40%
                              • geen aftrekposten meer
                              • ontsla 70% van alle ambtenarij. De overblijvende 30% krijgen een bedienden- of arbeiderscontract
                              • gedaan met het onderscheid tussen bedienden en arbeiders.
                              • werkloosheidsvergoeding gelimiteerd tot 2 jaar. Als je na 2 jaar nog geen werk hebt, dan scheelt er iets aan je en hoor je geen werkloosheidsvergoeding te krijgen maar een ander vervanginkomen

Comment

• en met minder ambtenaren, met hoog pensioen minder pensioenkosten want daar wordt het ook nijpend, maar waarschijnlijk ligt het land dan toch plat met stakingen, want zij kunnen hun werkgever tot het uiterste krijgen

langs de andere kant allemaal erg, dat we allemaal op elkaars kap zitten

Comment

• het enige probleem van de westerse landen is dat ze verwende inwoners heeft gekweekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en met minder ambtenaren, met hoog pensioen minder pensioenkosten want daar wordt het ook nijpend, maar waarschijnlijk ligt het land dan toch plat met stakingen, want zij kunnen hun werkgever tot het uiterste krijgen

langs de andere kant allemaal erg, dat we allemaal op elkaars kap zitten
                                    verdeel en heers, meer moet je daar niet achter zoeken. Ondertussen gaan onze "leiders" wel hun gang. Wat gaan we echter doen als het water bij velen aan de lippen staat?

Comment

• en iets moeten afgeven doet pijn

Comment

• En laat ons de vakbonden ook niet vergeten. Een arm binnenhalen als het goed gaat, maar probeer maar eens een vinger terug te krijgen in tijden van nood...

Comment

• Tja, en dan klagen dat er minder klanten in de winkels zijn
                                          met de huidige crisisreukje lopen al de winkels leeg, de solden begonnen dit jaar de facto begin juni, na een teleurstellende lente

Comment

Working...
                                          X