Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Da vakbonden zijn, samen met lafhartige politici die in plaats van een krachtdadig beleid met visie te voeren liever nog meer vriendjes benoemen in de ambtenarij, de ondergang van ons economisch bestel.
    Die hun macht moet dringend aan banden gelegd worden.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Nu vraag ik mij toch af wat er zo speciaal aan België is dat we zo een groot aantal ambtenaren hebben die niet zouden kunnen functioneren in de privé... Ga je nu echt beweren dat 35% van de werkende bevolking in België licht mentaal gestoord is en zonder het ambtenaren-statuut al kwijlend OCMW-leefloon zou krijgen?

Nee, voor mij is het simpel:
      • trek de belastingen voor alle werk naar beneden tot 30-40%
      • geen aftrekposten meer
      • ontsla 70% van alle ambtenarij. De overblijvende 30% krijgen een bedienden- of arbeiderscontract
      • gedaan met het onderscheid tussen bedienden en arbeiders.
      • werkloosheidsvergoeding gelimiteerd tot 2 jaar. Als je na 2 jaar nog geen werk hebt, dan scheelt er iets aan je en hoor je geen werkloosheidsvergoeding te krijgen maar een ander vervanginkomen
      Wooter, kom jongen de politiek in nu nog een partij vinden en dan maar hopen dat je verkozen wordt met je verkiezingspropaganda: " GEEN AFTREKPOSTEN MEER"
      Voor mij is dit hetzelfde als politieke zelfmoord.

Stel als KMO dat alles wegvalt, alle aftrekbare bedrijfslasten vb:
      - autokosten-personenwagen
      - onthaal- representatie
      - restaurantkosten
      - relatiegeschenken
      - sociale voordelen
      - boeten, proportionele boeten
      - alle kosten die in aanmerking komen als aftrek van de beroepskosten

De nieuwe DiRupo is geboren

Comment

• Ik denk dat Wooter het eerder over de personenbelasting heeft en niet zozeer de bedrijfsbelasting.
        Ik denk dat ik samen met hem een partij ga beginnen...
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Ik denk dat Wooter het eerder over de personenbelasting heeft en niet zozeer de bedrijfsbelasting.
          Ik denk dat ik samen met hem een partij ga beginnen...
          Ik denk het ook, maar dat zegt hij niet. En voor vele is belasting een belasting. Hoe misverstanden in de wereld komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
            verdeel en heers, meer moet je daar niet achter zoeken. Ondertussen gaan onze "leiders" wel hun gang. Wat gaan we echter doen als het water bij velen aan de lippen staat?
            Niet voor alle zelfstandige is het crisis.

- de vrije beroepen in de medische wereld
            - de juristen
            - de crisismanagers
            - bedrijfsrevisoren
            - de curatoren
            - de voetballers -sportlui
            - accountants
            - .......

Comment

• Iedereen heeft hier een sluitende oplossing, maar eigenlijk met voorstellen waarbij alle anderen meer betalen, maar vooral waarbij we zelf buiten schot blijven...
              ons systeem is zeker niet feilloos, maar zoek maar een land waar zoveel mensen het goed tot zeer goed hebben
              dat het allemaal veel kost is onvermijdelijk, de enige werkbare oplossing is zich te inspannen om de lasten evenredig te laten dragen door alle Belgen; bij elke aanpassing waarvan wij zelf "slachtoffer" worden is het wel grijnzen, maar laat ons ernstig blijven, als ons land geen paradijs meer is, is het daarom nog geen hel : mijn geliefkoosd restaurantje was deze middag 3/4 vol en is vanavond volboekt !

Comment

• guyugy, dit is nog maar het begin.
                Over 20 of 30 jaar ziet her hier helemaal anders uit hoor.
                De bomen groeien NIET tot in de hemel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Iedereen heeft hier een sluitende oplossing, maar eigenlijk met voorstellen waarbij alle anderen meer betalen, maar vooral waarbij we zelf buiten schot blijven...
                  ons systeem is zeker niet feilloos, maar zoek maar een land waar zoveel mensen het goed tot zeer goed hebben
                  Ik denk dat mijn voorstel niet zou betekenen dat ik persoonlijk minder zou moeten betalen dan nu. Maar het zou voor werknemers en werkgevers wel schelen. De overheid verliest wél sturende taksen, dus kan niet meer sturen als mensen plots allemaal dure benzines beginnen te kopen.

Er zijn landen waar het netto voor de werkende mensen beter vertoeven is dan België. Echt waar, met een degelijke ziektekostenverzekering ben je in Canada beter af dan hier. Maar om die ziektekostenverzekering te krijgen of te betalen moet je wel wat je nek uitsteken en niet schappen gaan vullen in de lokale supermarkt.

Het tragische is dat ik weet hoeveel er in België naar de ziektekostenverzekering gaat, en dat systeem enten in bv Canada niet zoveel meer moet kosten. In België daarentegen is het scheef gegroeid door het ambtenarenapparaat en de pamperpolitiek waardoor alle goede inkomsten niet gaan naar waarvoor de belastingen in de eerste plaats werden geïnd. Ik heb geen problemen met het betalen van een wegentaks, rijtaks, ziektekostenverzekering, sociale bijdragen, en een hoop andere taksen, maar ze gaan allemaal in de pot de-overheid-draaiende-houden in plaats van naar nieuwe wegen, mijn pensioen en een vervangingsinkomen als ik ziek val. Jaar na jaar heeft de sociale kas van zelfstandigen een surplus op hun inkomsten, en jaar na jaar verdwijnt dat surplus in de grote pot. Nog geen 5% van de geïnde wegentaks en brandstofaccijnzen gaan naar het onderhoud, herstel en uitbreiding van het wegennetwerk. Je krijgt dus in België gewoon geen waar voor je belastingsgeld, en toch is het altijd op, stijgen de taksen jaar na jaar en heeft de overheid altijd een tekort.

Net zoals de economie niet kan blijven groeien, kan de overheid ook niet altijd blijven groeien, en tot nader order groeit de geldhonger van de overheid dan de economie. Ofwel temper je die honger, ofwel vlucht je vooraleer je Griekse toestanden krijgt.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Dat het allemaal veel kost is onvermijdelijk, de enige werkbare oplossing is zich te inspannen om de lasten evenredig te laten dragen door alle Belgen; bij elke aanpassing waarvan wij zelf "slachtoffer" worden is het wel grijnzen, maar laat ons ernstig blijven, als ons land geen paradijs meer is, is het daarom nog geen hel : mijn geliefkoosd restaurantje was deze middag 3/4 vol en is vanavond volboekt !
                  Zolang je 1001 aftrekposten kan verzinnen kan je de lasten niet evenredig laten dragen, en evenmin door 1/3e van de Walen en 1/5e van de Vlamingen niet te laten meedragen aan die lasten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                    Wooter, kom jongen de politiek in nu nog een partij vinden en dan maar hopen dat je verkozen wordt met je verkiezingspropaganda: " GEEN AFTREKPOSTEN MEER"
                    Voor mij is dit hetzelfde als politieke zelfmoord.

Stel als KMO dat alles wegvalt, alle aftrekbare bedrijfslasten vb:
                    - autokosten-personenwagen
                    - onthaal- representatie
                    - restaurantkosten
                    - relatiegeschenken
                    - sociale voordelen
                    - boeten, proportionele boeten
                    - alle kosten die in aanmerking komen als aftrek van de beroepskosten

De nieuwe DiRupo is geboren
                    Het voorstel was niet alleen "alle aftrekposten weg". Het was eerst en vooral om de aanslagvoeten flink te verlagen. Als dat gebeurt, kunnen er heel wat aftrekposten sneuvelen zonder een fiscaal bloedbad aan te richten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Het tragische is dat ik weet hoeveel er in België naar de ziektekostenverzekering gaat, en dat systeem enten in bv Canada niet zoveel meer moet kosten.
                      belgen waren dure pillendraaiers, en nog duurdere pillenslikkers
                      de gemiddelde canadees wreet nog niet voor een kwart in centen aan pillen als wij

we zijn kampioen in iets, naast belastingen betalen

Comment

• Als wij nu beginnen over de verzorgingsektor, zijn niet uitgebabbeld
                        Daar valt er ook veel te zeggen over de overdrijvingen en wanpraktijken, zowel op niveau van de patienten als op dat van het medisch- en faramaceutisch wereldje...
                        Allemaal op de kap van de mutualiteiten, die letterlijk uitgezogen worden, met op het einde van de rit hogere bijdragen voor de verzekerden en lagere tussenkomsten bij ziekte; wie zich geen dure bijkomende verzekering kan veroorloven moet maar zijn spaarpot aanspreken ...

Comment

• Overal waar ik voor het eerst ga (dokter, tandarts, apotheker) moeten ze mijn SIS-kaart hebben. Een bekeerde Vlaamse moslim hier uit de buurt laat 2 keer per jaar zijn schoonouders overkomen om allerlei medische ingrepen te laten doen waarna ze weer terugvliegen. Wie draait daar dan financieel voor op heb ik me altijd al afgevraagd. Alleszins hun niet...
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Ik denk dat de crisis iedereen begint te raken...
                            Om de slechte appels uit de mand te verwijderen (ongeacht het statuut) moet je de kraan overal dichtdraaien...
                            Mensen die teveel betalen zoeken oplossingen, zodat de kruimels die vroeger op de grond vielen niet meer door aasgieren worden opgebruikt.
                            Om een kanker te bestrijden moet je het lichaam helemaal uitputten... en daar zijn ze nu mee bezig.

Vergeet niet dat iedereen die in België geboren is; een ziekenhuis, een opleiding kreeg, ziekenkas heeft en later eventueel dopgeld.
                            Je de vrije keuze hebt, om als zelfstandige of als bediende of als arbeider te beginnen.
                            Ik vind het normaal dat je hier later, als je werkt voor betaald... Maar 1+1 is niet altijd 2...

We zitten met teveel ouderen en te weinig jongeren, waardoor we de grenzen hebben opengesteld...
                            Is het logisch dat iemand die perfect capabel is om te werken recht heeft op een eindeloos sociaal vangnet als em er nooit aan heeft bij gedragen... ? Ik zie geen kanker ik zie parasieten.

België stinkt van de profiteurs van het systeem en het systeem houdt ze in leven... .
                            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Overal waar ik voor het eerst ga (dokter, tandarts, apotheker) moeten ze mijn SIS-kaart hebben. Een bekeerde Vlaamse moslim hier uit de buurt laat 2 keer per jaar zijn schoonouders overkomen om allerlei medische ingrepen te laten doen waarna ze weer terugvliegen. Wie draait daar dan financieel voor op heb ik me altijd al afgevraagd. Alleszins hun niet...
                              .

De ziekenhuizen doen niets gratis, wie betaalt dat, die moslim natuurlijk. Waarom altijd kafferen op een moslim, jaarlijks komen duizende Nederlanders naar onze ziekenhuizen. Die hebben ook geen SIS-kaart.
                              Als die schoonouders kapitaalkrachtig genoeg zijn om hier een medische ingreep te betalen, wat is daar mis mee?
                              VOOROORDELEN

Comment

guyugy, dit is nog maar het begin.
                                Over 20 of 30 jaar ziet her hier helemaal anders uit hoor.
                                De bomen groeien NIET tot in de hemel.
                                Daar ben ik zeker van, het zal helemaal anders zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Da vakbonden zijn, samen met lafhartige politici die in plaats van een krachtdadig beleid met visie te voeren liever nog meer vriendjes benoemen in de ambtenarij, de ondergang van ons economisch bestel.
                                Die hun macht moet dringend aan banden gelegd worden.
                                Hoe wil je dit veranderen, veel te veel parlementsleden zitten verweven in het syndicale kluwen. En de vakbonden vertegenwoordigen meer dan om het even welke andere beweging de hele werkende bevolking. Nu net in crisis tijd vraagt die werkende bevolking dat de vakbonden hardere standpunten moeten innemen.

Comment

Een werkloze kan op zijn minst nog aan de bak geraken.
                                  Ambtenaar ben je quasi voor het leven.

Maar het is inderdaad een werk van lange adem.
                                  Het is positief dat er gesproken wordt over een eenheidsstatuut voor bedienden en arbeiders, alleen jammer dat men dan de ambtenaren toch weer buiten schot blijven.

Ik zou zeggen de helf van de ambtenaren een nieuwe functie geven.
                                  Allen te werk stellen bij het FOD daar kunnen ze bij de Algemene administratie van de Bijzonder Belastingsinspectie beginnen met als opdracht de grote georganiseerde fiscale fraude te bestrijden.

Comment

• Het wordt gewoon GORTIG hoe men na VAA en andere jacht maakt op geld. Ondanks het feit dat ik altijd stagiairs in dienst heb (=opleiding) moet ik nu al BOETES gaan betalen omdat mijn sector in het algemeen te weinig aan opleiding doet. En ondertussen moet ik maar kunnen concurreren tegen producten in China gemaakt. Weer een voorbeeld hoe wij als plaatstelijke productie gewoon weggepest worden. Sorry maar ik kleef hier het woordje ROVEN en GESTAPO op, je hebt geen enkel verweer en krijgt eigenlijk "zomaar" boetes op je nek. Ik ben GEDEGOUTEERD.
                                    Schrijven van gisteren (integraal).

Onderwerp: Factuur sociale secretariaten – opleidingsinspanning (PC’s 112, 149.01, 149.02, 149.04)

Beste Leden,

Velen onder u hebben onlangs een factuur van hun sociaal secretariaat ontvangen in verband met een boete voor onze sector, zogenaamd omdat onze sector onvoldoende inspanningen zou geleverd hebben op het vlak van opleiding.
                                    In het verleden hebben we u reeds ingelicht (zie ons maandelijks infobulletin van juni 2011) over onze actie voor de Raad van State tegen deze beslissing die nu wordt uitgevoerd.

Alhoewel we deze boetebijdragen betwisten moeten deze in principe betaald worden aangezien er nog geen beslissing is gevallen bij de Raad van State. Maar op dit ogenblik raadplegen we ons advokatenkantoor over de verschillende mogelijkheden die er nu zouden zijn om te reageren op deze facturen.

Wij zullen u nog deze week vrijdag meer informatie verstrekken met een nieuwe mail over de stand van zaken en bekijken of een betwisting van deze bijdragen mogelijk is voor de ondernemingen die van oordeel zijn dat ze zelf de opgelegde vormingsdoelstellingen hebben behaald.

Met vriendelijke groeten,

Comment

• miljaarde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Het wordt gewoon GORTIG hoe men na VAA en andere jacht maakt op geld. Ondanks het feit dat ik altijd stagiairs in dienst heb (=opleiding) moet ik nu al BOETES gaan betalen omdat mijn sector in het algemeen te weinig aan opleiding doet. En ondertussen moet ik maar kunnen concurreren tegen producten in China gemaakt. Weer een voorbeeld hoe wij als plaatstelijke productie gewoon weggepest worden. Sorry maar ik kleef hier het woordje ROVEN en GESTAPO op, je hebt geen enkel verweer en krijgt eigenlijk "zomaar" boetes op je nek. Ik ben GEDEGOUTEERD.
                                        Schrijven van gisteren (integraal).

Onderwerp: Factuur sociale secretariaten – opleidingsinspanning (PC’s 112, 149.01, 149.02, 149.04)

Beste Leden,

Velen onder u hebben onlangs een factuur van hun sociaal secretariaat ontvangen in verband met een boete voor onze sector, zogenaamd omdat onze sector onvoldoende inspanningen zou geleverd hebben op het vlak van opleiding.
                                        In het verleden hebben we u reeds ingelicht (zie ons maandelijks infobulletin van juni 2011) over onze actie voor de Raad van State tegen deze beslissing die nu wordt uitgevoerd.

Alhoewel we deze boetebijdragen betwisten moeten deze in principe betaald worden aangezien er nog geen beslissing is gevallen bij de Raad van State. Maar op dit ogenblik raadplegen we ons advokatenkantoor over de verschillende mogelijkheden die er nu zouden zijn om te reageren op deze facturen.

Wij zullen u nog deze week vrijdag meer informatie verstrekken met een nieuwe mail over de stand van zaken en bekijken of een betwisting van deze bijdragen mogelijk is voor de ondernemingen die van oordeel zijn dat ze zelf de opgelegde vormingsdoelstellingen hebben behaald.

Met vriendelijke groeten,
                                        Dat is echt te zot voor woorden eigenlijk .... wat is het doel? werknemers beschermen?
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                          Helicopter aanschaffen, daar gelden andere regels?
                                          Indien iemand interesse heeft, let me know ;-)
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X