Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze hebben NU centen nodig en ze liggen er niet van wakker dat België binnen een paar jaar een armoedeland is. Hun zakken worden wel goed gevuld. Als je één ding hoort dan is het dat veel ondernemers het hier kotsbeu zijn. Onze volgende generatie gaat heel zware armoede kennen.

Comment

• Het duurt geen jaar meer voor er accidenten gebeuren, ik kan me perfect inbeelden dat er straks bij een of andere ondernemer de stoppen volledig doorslaan.

De druk op onze schouders wordt onhoudbaar:
      - je leeft als een crimineel die elke dag nieuwe beschuldigingen naar je hoofd krijgt en geniet 0.0 bescherming en bent bijna automatisch veroordeeld
      * pesten op het werk
      * onterechte beschuldigingen die je moet gaan uitvechten voor rechtbanken
      * je bent niet meer bezig met je job maar met een strijd met je overheden, vakbonden

- ondertussen is de concurrentie uit Oostbloklanden en Azië moordend
      * economische activiteit wordt er veel meer gestimuleerd
      * minder (ik zeg niet dat dit goed is, maar daar eisen onze overheden geen boetes voor aan bv de grens) bescherming van de werknemer (en sociaal vangnet)

- al deze boetes, beschuldigingen brengen ondernemers niet alleen psychologisch aan de afgrond, maar ook financieel (en dat kost de overheid meer dan de boetes opbrengen op termijn)

Straks slaan de stoppen eens serieus door dat duurt geen jaar meer voor er ongelukken gebeuren (en dan praat ik niet over mezelf )
      Last edited by Jokke_vlo; 05/07/2012, 10:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Als ik zie hoeveel van die mannen die gewoon identiek dezelfde job uitvoeren als toen ze in loondienst waren en zelfs voor dezelfde werkgever werken. Hun voordeel zit puur in de optimalisatie die ze kunnen doen tegenover hun loon als werknemer. Ik heb hier een collega die na zijn switch 200 euro netto meer heeft en zijn doel is om de support job die hij hier doet nog jaren te doen ... Ik snap dat ze de drempel laag maken om ondernemen te stimuleren, maar ik denk toch dat men soms beter iets kritischer zou zijn voor mensen die een onderneming willen starten ...
        Dat is in de eerste plaats eigenlijk fraude (schijnzelfstandigheid) en eigenlijk heb ik te doen met die mannen... 200€ netto per maand meer zeg je?
        Dat ze dan ook even rekenen wat het verschil is in pensioenopbouw, betaald (ouderschaps)verlof, vakantiegeld, sociale zekerheid,...
        Eveneens staan ze zelf in voor hun sociale verzekering, hospitalisatie etc.

Voor slechts 200€ netto/maand meer van bediende naar zelfstandige gaan met als enige ambitie hetzelfde werk voort te zetten voor dezelfde baas lijkt me niet gunstig. Al is het maar omdat die baas jou op letterlijk 5 minuten kan buiten gooien, zonder enige problemen, rechten of premies, en zonder dat je kan gaan stempelen.

Aan de andere kant droom ik echt van een eenheidsstatuut voor alle werknemers onder die vorm: iedereen "zelfstandige". Als je de gemiddelde werknemer in loondienst bezig hoort is dat een droom! Dan moeten ze niet meer melken dat enkel zij de crisis voelen
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Het duurt geen jaar meer voor er accidenten gebeuren, ik kan me perfect inbeelden dat er straks bij een of andere ondernemer de stoppen volledig doorslaan.
          Ik ken een paar ondernemers die al -nu nog bij pot en pint- radicale gedachten hebben. Zij zijn het ook meer dan beu en willen maatregelen nemen. Als die beginnen te flippen en er een pak geld gaan insteken dan hebben we een bloedbad in Brussel. Nu is het nog blablabla en woorden, morgen misschien realiteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
            Hoe wil je dit veranderen, veel te veel parlementsleden zitten verweven in het syndicale kluwen. En de vakbonden vertegenwoordigen meer dan om het even welke andere beweging de hele werkende bevolking. Nu net in crisis tijd vraagt die werkende bevolking dat de vakbonden hardere standpunten moeten innemen.
            Dat is natuurlijk de vraag van 1 miljoen he.
            Ik zou al beginnen met het uitkeren van werkloosheidsvergoedingen bij de vakbonden weg te halen, met het stakingsrecht te beperken.
            Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen zich nog écht door de vakbond vertegenwoordigd voelen.
            Ik heb mijn lidmaatschap een jaar of 5 geleden bewust opgezegd (met begeleidend schrijven) na alweer de zoveelste zinloze staking.
            Ik denk (of beter: ik hoop) dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Zo verder aanmodderen en hun macht laten groeien is in ieder geval de kortste weg naar stevige recessies.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• ik zag gisteren de uitzending over goldman sachs op aa,raden van de griek

de task-force staat reeds klaar in athene om een evnetuele burgeroorlog in de kiem te smoren

Comment

• Het is nu al een sociaal bloedbad. Tot voor enkele maanden waren er enkel reorganisaties en failissementen. Nu stoppen ze al en gooien ze iedereen buiten nog voor dat het zover komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Ze hebben NU centen nodig en ze liggen er niet van wakker dat België binnen een paar jaar een armoedeland is. Hun zakken worden wel goed gevuld. Als je één ding hoort dan is het dat veel ondernemers het hier kotsbeu zijn. Onze volgende generatie gaat heel zware armoede kennen.
                  om even terug on-topic te komen :

gisteren was ik (fietsend ;-) ) naar de bakker gereden
                  voor de deur stond een Benz S63 BiTurbo met alles aan en op, uitvoering mat-silver, perso-plaat 9-???-999, wat een verschijning in onze bescheiden gemeente… Ik moet de verbaasde blikken van de klanten niet beschrijven toen de bestuurder zijn wagen opstartte, het uitstalraam beefde een tijdje van het diep geroffel van zijn uitlaat !
                  NB : de Dodge Ram Pick-up van de buurman doet er wel nog een schepje bovenop ;-))
                  Natuurlijk kan het zijn dat de eigenaar van de Benz ook een loto-winnaar is of (meer waarschijnlijk…) dat hij een klein deel van zijn bonussen hierin gestoken heeft
                  Maar wat als deze prachtauto een bedrijfswagen zou zijn ?
                  Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan kijken wat een dergelijk bijouke aan VAA zou betekenen : volgens de calculator, een slordige 30k€/jaar (basis 200.000€ met opties, 255gr CO2 < 25km)
                  wel, dit neemt bij mij alle mogelijke bedenkingen weg : deze man heeft een formidabele auto gekocht, en hij zal deze ook zelf bekostigen, chapeau voor zijn keuze, ik bewonder hem voor wat hij zich kan permitteren

vandaag terug zelfde uur naar dezelfde bakker geweest, dezelfde persoon kwam nu met zijn Benz SLS AMG 9-***-999 !
                  Crisis ? Welke crisis ?

Comment

• Ik ken ook iemand met twee Jaguars. Maar vanaf dat niveau van geld zet je die karren niet in de firma maar heb je die privé staan en gaat de overheid er niks van zien met een verhoogde VAA.

Comment

• Ik vraag me luidop af waarom organisaties als UNIZO, NSZ etc niet de handen in elkaar slaan en een periode van actie uitvoeren;
                      Staken zoals een arbeider kunnen ze niet. Maar als men allen gezamenlijk het stakingsrecht aangrijpen om de betalingen aan de overheid te staken... dan zal Di Rupo dat voor het einde van de maand voelen denk ik. Ik denk dan aan het niet doorstorten van BTW, niet overmaken van sociale bijdragen op lonen, niet betalen van eigen sociale bijdragen,... Gewoon NIKS meer betalen aan de staat, al minstens gedurende 1 kwartaal. Hierbij de eisen formuleren om de 309% regel en andere ONZIN als die sectorboetes af te schaffen alvorens er weer bijgedragen wordt.

Eens kijken van waar Di Rupo centen gaat halen om zijn horde ambtenaren en uitkeringsgerechtigden te betalen. Of welk excuus hij hen gaat geven als hij niet kan betalen. Misschien weet hij dan ook eens hoe het voelt als ondernemer die de zoveelste aanslag binnenkrijgt van één of andere nieuwe taks of regel. Als blijkt dat daardoor het einde van de maand alweer op de 15e valt...

In België BETAALD een ondernemer pakken geld om uitgemaakt en geschoffeerd te worden. Is het niet door de "werknemer" of de "vakbond", dan is het wel door de staat zelf.

Tuurlijk kan je niet zomaar niet meer betalen, maar indien het een gezamenlijke actie is die ondersteund wordt door alle werkgeversorganisaties en werknemersorganisaties?! Dar is toch wat de vakbonden ook doen? Moet kunnen hé?! Ahja...

Ik vraag me trouwens ook af waarom een dopper die op zwartwerk betrapt wordt, ook niet 309% van zijn uitkeringen dient terug te storten, vermeerderd met 50% uiteraard!...

Soit, ik kan me inderdaad heel erg goed inbeelden dat vandaag of morgen een ondernemer doorslaat en letterlijk zijn kot in de fik zet.
                      Ge moet er maar goesting in hebben ook!

Ik ben blij dat ik wijselijk gekozen heb voor een eenmanszaak, en niet voor een BVBA!
                      En dan nog, den eerste controleur die mij komt ambeteren zal vroeg mogen opstaan en zich hopelijk niet snel geïntimideerd of beledigd voelen
                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                        Ik denk dan aan het niet doorstorten van BTW, niet overmaken van sociale bijdragen op lonen, niet betalen van eigen sociale bijdragen,... Gewoon NIKS meer betalen aan de staat, al minstens gedurende 1 kwartaal.
                        Er bestaat zoiets als het stakingsrecht voor werknemers.
                        Vakbonden kunnen niet worden aangeklaagd wegens geen rechtspersoonlijkheid.

Als je jouw voorstel uitvoert, betaal je gewoon ook een boete en intrest. Daarmee is de kous af.

Comment

Ik vraag me trouwens ook af waarom een dopper die op zwartwerk betrapt wordt, ook niet 309% van zijn uitkeringen dient terug te storten, vermeerderd met 50% uiteraard!...
                          Da's wel een goeie!
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            om even terug on-topic te komen :

gisteren was ik (fietsend ;-) ) naar de bakker gereden
                            voor de deur stond een Benz S63 BiTurbo met alles aan en op, uitvoering mat-silver, perso-plaat 9-???-999, wat een verschijning in onze bescheiden gemeente… Ik moet de verbaasde blikken van de klanten niet beschrijven toen de bestuurder zijn wagen opstartte, het uitstalraam beefde een tijdje van het diep geroffel van zijn uitlaat !
                            NB : de Dodge Ram Pick-up van de buurman doet er wel nog een schepje bovenop ;-))
                            Natuurlijk kan het zijn dat de eigenaar van de Benz ook een loto-winnaar is of (meer waarschijnlijk…) dat hij een klein deel van zijn bonussen hierin gestoken heeft
                            Maar wat als deze prachtauto een bedrijfswagen zou zijn ?
                            Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan kijken wat een dergelijk bijouke aan VAA zou betekenen : volgens de calculator, een slordige 30k€/jaar (basis 200.000€ met opties, 255gr CO2 < 25km)
                            wel, dit neemt bij mij alle mogelijke bedenkingen weg : deze man heeft een formidabele auto gekocht, en hij zal deze ook zelf bekostigen, chapeau voor zijn keuze, ik bewonder hem voor wat hij zich kan permitteren

vandaag terug zelfde uur naar dezelfde bakker geweest, dezelfde persoon kwam nu met zijn Benz SLS AMG 9-***-999 !
                            Crisis ? Welke crisis ?
                            Dat is één persoon...
                            En heb jij ook gezien wat die man presteert als hij niet naar de bakker gaat? Misschien heeft die man wel jaren 24/7 gewerkt en gezweet. Alles ingezet en geinvesteerd... Dus voor hetzelfde geld kon hij met een verroeste velo om overschotjes oud brood komen bedelen.

Maar daar gaat het niet om hé?
                            Want al dat geld, dat hij niet heeft afgegeven aan zijn werknemers of aan de staat... FOEI!!!

Want een ander kan door 7,36 aanwezig te zijn op zijn bedrijf, 30 dagen verlof en 2x per jaar op reis niet zo'n auto kopen, dat is oneerlijk!!!!

Waar wil je nu naartoe?!
                            Mag dat niet ofzo? Alleen al met de taks van die wagen kunnen er 10 doppers een paar maand gerust verder.

Zoals je zegt: die man heeft dat bekostigd. Of dat nu van de lotto is, erfenis, drugsgeld, maffia of hard werken... Wat is het verschil hé?

Met alle respect, en ik wil niet persoonlijk worden, maar ik HAAAAAAAAT dergelijke afgunst en opmerkingen.
                            We leven in een vrije wereld, iedereen kan ondernemer worden, dat vergt 30 minuten administratie, en dan mag je ook mee spelen.

Maar om één of andere reden is dat er toch te veel aan?!
                            www.meevliegen.be

Comment

• Euh Tim, effe goed lezen:
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              ;-)

Comment

Dat is één persoon...
                                En heb jij ook gezien wat die man presteert als hij niet naar de bakker gaat? Misschien heeft die man wel jaren 24/7 gewerkt en gezweet. Alles ingezet en geinvesteerd... Dus voor hetzelfde geld kon hij met een verroeste velo om overschotjes oud brood komen bedelen.

Maar daar gaat het niet om hé?
                                Want al dat geld, dat hij niet heeft afgegeven aan zijn werknemers of aan de staat... FOEI!!!

Want een ander kan door 7,36 aanwezig te zijn op zijn bedrijf, 30 dagen verlof en 2x per jaar op reis niet zo'n auto kopen, dat is oneerlijk!!!!

Waar wil je nu naartoe?!
                                Mag dat niet ofzo? Alleen al met de taks van die wagen kunnen er 10 doppers een paar maand gerust verder.

Zoals je zegt: die man heeft dat bekostigd. Of dat nu van de lotto is, erfenis, drugsgeld, maffia of hard werken... Wat is het verschil hé?

Met alle respect, en ik wil niet persoonlijk worden, maar ik HAAAAAAAAT dergelijke afgunst en opmerkingen.
                                We leven in een vrije wereld, iedereen kan ondernemer worden, dat vergt 30 minuten administratie, en dan mag je ook mee spelen.

Euh wat heeft u gebeten? guyguy trekt hier enkel de crisis in twijfel, ik zie nergens afgunst in zijn post ...
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

ken dat verhaal, ga hier volledig in akkoord, maar dit is niet wat deze man hier typte..

Kenissen van mij hebben een traiteurszaak die zeer goed draait. Ze hebben een schoon huis, verwarmd zwembad buiten, dikke audi op de oprit en een boot in de yachthaven. Alleen vergeten de meeste mensen wel dat de kok dan om 6uur naar de vroegmarkt gaat en werk tot 07 a 8uur s'avonds. en dit 5,5 dagne van de 7. Zij zien enkel de auto en het huis staan.
                                  BMW X5 45e

Comment

• BRUSSEL - Mobiliteitsorganisatie Touring is bezorgd om 55.000 parkeerplaatsen die dreigen te verdwijnen, nu Brussels minister van Leefmilieu Evelyne Huytebroeck van plan is een belasting van 500 euro per jaar te heffen per parkeerplaats die te veel werd gebouwd. 'Het cijfer is overdreven', reageert de minister zelf, het zou om slechts enkele duizenden parkeerplaatsen gaan.

Volgens Touring wil Huytebroeck het aantal parkeerplaatsen dat bedrijven en organisaties aanbieden aan hun personeel, terugschroeven op basis van een nieuwe milieuvergunningsregeling. Vooral de talrijke pendelaars zouden hierdoor getroffen worden. Touring spreekt van een "ordinaire" belasting van 500 euro per jaar per parkeerplaats die te veel werd gebouwd.
                                    In een reactie wijst Huytebroeck erop dat het Brussels gewest de bedrijven geen extra belasting wil opleggen, maar hen een milieukost wil doen betalen als ze de parkeerplaatsen die ze te veel hebben niet ter beschikking stellen van de buurtbewoners of een andere bestemming geven. In ieder geval is het geciteerde cijfer van 55.000 parkeerplaaten die bedreigd zouden zijn totaal overdreven, stelt Huytebroeck.
                                    Volgens haar zouden tegen 2030 slechts enkele duizenden parkeerplaatsen opgedoekt kunnen worden. Brussel beschikt over honderdduizenden plaatsen. Het is de bedoeling, zegt Huytebroeck, ook de oudste gebouwen aan de nieuwste milieunormen te doen beantwoorden. Die aanpassing zou moeten gebeuren wanneer hun milieuvergunning vernieuwd wordt. Bovendien zullen de toegepaste criteria rekening houden met het aanbod van openbaar vervoer in elke wijk.

nota: altijd verbaasd over de creativiteit van nieuwe soorten belastingen

Comment

• Ik denk dat ze alle kleine zelfstandigen dood willen, zodat alleen de groten overblijven... waar ze zelf aandelen in hebben...
                                      De inkomsten van de personenbelasting zullen verhogen. En de inkomsten in de vennootschappen verschuiven naar de groten, met 3 vraagtekens ???

Comment

Ik vraag me luidop af waarom organisaties als UNIZO, NSZ etc niet de handen in elkaar slaan en een periode van actie uitvoeren;
                                        Staken zoals een arbeider kunnen ze niet. Maar als men allen gezamenlijk het stakingsrecht aangrijpen om de betalingen aan de overheid te staken... dan zal Di Rupo dat voor het einde van de maand voelen denk ik. Ik denk dan aan het niet doorstorten van BTW, niet overmaken van sociale bijdragen op lonen, niet betalen van eigen sociale bijdragen,... Gewoon NIKS meer betalen aan de staat, al minstens gedurende 1 kwartaal. Hierbij de eisen formuleren om de 309% regel en andere ONZIN als die sectorboetes af te schaffen alvorens er weer bijgedragen wordt.

Eens kijken van waar Di Rupo centen gaat halen om zijn horde ambtenaren en uitkeringsgerechtigden te betalen. Of welk excuus hij hen gaat geven als hij niet kan betalen. Misschien weet hij dan ook eens hoe het voelt als ondernemer die de zoveelste aanslag binnenkrijgt van één of andere nieuwe taks of regel. Als blijkt dat daardoor het einde van de maand alweer op de 15e valt...

In België BETAALD een ondernemer pakken geld om uitgemaakt en geschoffeerd te worden. Is het niet door de "werknemer" of de "vakbond", dan is het wel door de staat zelf.

Tuurlijk kan je niet zomaar niet meer betalen, maar indien het een gezamenlijke actie is die ondersteund wordt door alle werkgeversorganisaties en werknemersorganisaties?! Dar is toch wat de vakbonden ook doen? Moet kunnen hé?! Ahja...

Soit, ik kan me inderdaad heel erg goed inbeelden dat vandaag of morgen een ondernemer doorslaat en letterlijk zijn kot in de fik zet.
                                        Ge moet er maar goesting in hebben ook!

Ik ben blij dat ik wijselijk gekozen heb voor een eenmanszaak, en niet voor een BVBA!
                                        En dan nog, den eerste controleur die mij komt ambeteren zal vroeg mogen opstaan en zich hopelijk niet snel geïntimideerd of beledigd voelen
                                        Heb me idd ook dezelfde bedenkingen gemaakt, welk recht hebben zelfstandigen en ondernemers om te zeggen, dit gaat te ver, welk "actie" middelen hebben zij?

Politiek gezien ben echt benieuwd waar de Open VLD in de toekomst zijn stemmen nog gaat halen........... de mijne alvast nooit (meer).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          ken dat verhaal, ga hier volledig in akkoord, maar dit is niet wat deze man hier typte..

Kenissen van mij hebben een traiteurszaak die zeer goed draait. Ze hebben een schoon huis, verwarmd zwembad buiten, dikke audi op de oprit en een boot in de yachthaven. Alleen vergeten de meeste mensen wel dat de kok dan om 6uur naar de vroegmarkt gaat en werk tot 07 a 8uur s'avonds. en dit 5,5 dagne van de 7. Zij zien enkel de auto en het huis staan.
                                          Ik hoop dat de kok, de eigenaar is ;-)
                                          En dat de boot niet op de zaak staat... 309% regel
                                          Het is niet omdat hij vis verkoopt, dat hij ze zelf moet gaan vangen ;-)

Comment

Working...
                                          X