Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Ik hoop dat de kok, de eigenaar is ;-)
    En dat de boot niet op de zaak staat... 309% regel
    Het is niet omdat hij vis verkoopt, dat hij ze zelf moet gaan vangen ;-)
    is eigenaar ja en boot is privé.

    en van vis vangen zal bij hun wel niet veel in huis komen


    @ jokke, jij als grote ondernemer. Waarom blijf jij in België en verhuis je heel u boeltje ook niet naar een paar landen verder op?
    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
      BRUSSEL - Mobiliteitsorganisatie Touring is bezorgd om 55.000 parkeerplaatsen die dreigen te verdwijnen, nu Brussels minister van Leefmilieu Evelyne Huytebroeck van plan is een belasting van 500 euro per jaar te heffen per parkeerplaats die te veel werd gebouwd. 'Het cijfer is overdreven', reageert de minister zelf, het zou om slechts enkele duizenden parkeerplaatsen gaan.

      Volgens Touring wil Huytebroeck het aantal parkeerplaatsen dat bedrijven en organisaties aanbieden aan hun personeel, terugschroeven op basis van een nieuwe milieuvergunningsregeling. Vooral de talrijke pendelaars zouden hierdoor getroffen worden. Touring spreekt van een "ordinaire" belasting van 500 euro per jaar per parkeerplaats die te veel werd gebouwd.
      In een reactie wijst Huytebroeck erop dat het Brussels gewest de bedrijven geen extra belasting wil opleggen, maar hen een milieukost wil doen betalen als ze de parkeerplaatsen die ze te veel hebben niet ter beschikking stellen van de buurtbewoners of een andere bestemming geven. In ieder geval is het geciteerde cijfer van 55.000 parkeerplaaten die bedreigd zouden zijn totaal overdreven, stelt Huytebroeck.
      Volgens haar zouden tegen 2030 slechts enkele duizenden parkeerplaatsen opgedoekt kunnen worden. Brussel beschikt over honderdduizenden plaatsen. Het is de bedoeling, zegt Huytebroeck, ook de oudste gebouwen aan de nieuwste milieunormen te doen beantwoorden. Die aanpassing zou moeten gebeuren wanneer hun milieuvergunning vernieuwd wordt. Bovendien zullen de toegepaste criteria rekening houden met het aanbod van openbaar vervoer in elke wijk.


      nota: altijd verbaasd over de creativiteit van nieuwe soorten belastingen
      Hoe verzinnen ze het.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        ken dat verhaal, ga hier volledig in akkoord, maar dit is niet wat deze man hier typte..

        Kenissen van mij hebben een traiteurszaak die zeer goed draait. Ze hebben een schoon huis, verwarmd zwembad buiten, dikke audi op de oprit en een boot in de yachthaven. Alleen vergeten de meeste mensen wel dat de kok dan om 6uur naar de vroegmarkt gaat en werk tot 07 a 8uur s'avonds. en dit 5,5 dagne van de 7. Zij zien enkel de auto en het huis staan.
        Ik denk dat dat allemaal sterk overroepen is van die afgunst. Wij zijn tweeverdieners in loondienst met 2 bedrijfswagens en een huis dat we volledig zelf verbouwen en wij krijgen ook opmerkingen ... Dat is heus niet enkel naar zelfstandigen toe in mijn ogen, het is dan ook nog is zo oervlaams om daar beschaamd over te zijn of u constant zitten in te beelden wat ze van u denken en dat te willen verantwoorden ...

        Als die dikke Audi en dat huis op de zaak staan vind ik het wel normaal dat er zoiets bestaat als VAA, dat heeft niks met afgunst te maken. Ik zeg hiermee ook niet dat het VAA zoals het er nu is en op de manier dat het is ingevoerd ok is, maar ik sta wel achter het principe.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          ken dat verhaal, ga hier volledig in akkoord, maar dit is niet wat deze man hier typte..

          Kenissen van mij hebben een traiteurszaak die zeer goed draait. Ze hebben een schoon huis, verwarmd zwembad buiten, dikke audi op de oprit en een boot in de yachthaven. Alleen vergeten de meeste mensen wel dat de kok dan om 6uur naar de vroegmarkt gaat en werk tot 07 a 8uur s'avonds. en dit 5,5 dagne van de 7. Zij zien enkel de auto en het huis staan.
          Ik denk dat dat allemaal sterk overroepen is van die afgunst. Wij zijn tweeverdieners in loondienst met 2 bedrijfswagens en een huis dat we volledig zelf verbouwen en wij krijgen ook opmerkingen ... Dat is heus niet enkel naar zelfstandigen toe in mijn ogen, het is dan ook nog is zo oervlaams om daar beschaamd over te zijn of u constant zitten in te beelden wat ze van u denken en dat te willen verantwoorden ...

          Als die dikke Audi en dat huis op de zaak staan vind ik het wel normaal dat er zoiets bestaat als VAA, dat heeft niks met afgunst te maken. Ik zeg hiermee ook niet dat het VAA zoals het er nu is en op de manier dat het is ingevoerd ok is, maar ik sta wel achter het principe.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Als die dikke Audi en dat huis op de zaak staan vind ik het wel normaal dat er zoiets bestaat als VAA, dat heeft niks met afgunst te maken. Ik zeg hiermee ook niet dat het VAA zoals het er nu is en op de manier dat het is ingevoerd ok is, maar ik sta wel achter het principe.
            Helemaal mee eens.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Ik denk dat dat allemaal sterk overroepen is van die afgunst. Wij zijn tweeverdieners in loondienst met 2 bedrijfswagens en een huis dat we volledig zelf verbouwen en wij krijgen ook opmerkingen ... Dat is heus niet enkel naar zelfstandigen toe in mijn ogen, het is dan ook nog is zo oervlaams om daar beschaamd over te zijn of u constant zitten in te beelden wat ze van u denken en dat te willen verantwoorden ...

              Als die dikke Audi en dat huis op de zaak staan vind ik het wel normaal dat er zoiets bestaat als VAA, dat heeft niks met afgunst te maken. Ik zeg hiermee ook niet dat het VAA zoals het er nu is en op de manier dat het is ingevoerd ok is, maar ik sta wel achter het principe.
              gebt gelijk, maar ik hoor toch wel wat mensen zeggen: ze kiezen hun uren zelf, kiezen wnnr ze verlof pakken en rijden nog met zo'n dikke bak rond want wat eten maken is echt niet moeiilijk he...

              Hun auto staat idd op de zaak en hoe het met dat huis zit weet ik niet, maar ik geloof dat het woon, eet en slaapgedeelte privé is gekocht en dan de werkruimtes die ook later zijn bijgezet op de zaak zijn gekocht

              Dat er VAA moet ben ik ook mee eens maar niet ,zoals jij zegt, wat ze er nu van aan het maken zijn.
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Als die dikke Audi en dat huis op de zaak staan vind ik het wel normaal dat er zoiets bestaat als VAA,
                Ik niet.

                Die kar is misschien maar 50 of 60% aftrekbaar. De rest wordt betaald met geld na belastingen, net zoals iedere particulier dat moet doen. Die 50 of 40% lijken mij afdoende om de privé verplaatsingen met die -door het bedrijf betaalde- kar te vergoeden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  @ jokke, jij als grote ondernemer. Waarom blijf jij in België en verhuis je heel u boeltje ook niet naar een paar landen verder op?
                  Wil ik ook wel weten eigenlijk... is nochtans easy way out. 3 dagen van de 5 daar werken en met je dikke AMG op/terug rijden op PL platen, allemaal niet zo erg toch?

                  Ik werk nu al samen met Indiërs omdat je anders gewoon niet onder de prijs kan ...
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Euh Tim, effe goed lezen:
                    ;-)
                    Jaja, tot blijkt dat hij 'sanderdaags daar is met een andere auto. (volgende zin) en we zijn weer vertrokken met de afgunst en het in vraag stellen van de crisis.

                    Altijd weer een ander zijn rekening maken en kijken naar wat die meer heeft dan we zelf hebben

                    BTW, ik heb daarstraks enkele dagen "bijgelezen" en het was niet de eerste reactie van Guy waar ik van dacht "Kerel..."
                    Dus het is misschien een uitlating opgebouwd op enkele reacties die eerder gegeven zijn...
                    Last edited by Timmeke-Tim; 05/07/2012, 13:03.
                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                    www.meevliegen.be

                    Comment


                    • Nog even on topic, niet van jullie stoel vallen aub...

                      Ter attentie van de Dienst Verkeersbelasting
                      Geachte,

                      betreft : Belasting op de inverkeersstelling - overgangsmaatregelen

                      Wij zijn zo vrij u te contacteren naar aanleiding van een mail van een van onze leden in verband met de nieuwe regeling inzake belasting op de inverkeersstelling.

                      In geval van inschrijving van een tweedehandsvoertuig zijn in 2012 en 2013 overgangsmaatregelen voorzien waarbij het nieuwe en het vorige syteem van belastingsberekening worden gecombineerd. Doel van deze overgangsmaatregelen is de pil wat te verzachten voor mensen die al in het bezit zijn van een voertuig dat volgens het nieuwe systeem veel zwaarder zou belast worden dan volgens het vorige systeem. Zonder die overgangsmaatregelen zouden die personen te zwaar benadeeld worden doordat ze hun wagen, die b.v. niet erg krachtig is maar wel vervuilend, nog moeilijk zouden kunnen verkopen.

                      Maar een pervers gevolg van die overgangsmaatregelen is ook dat wie een krachtige maar relatief propere wagen tweedehands wil aankopen, daarvoor veel meer BIV moet betalen tijdens de overgangsperiode dan erna en ook dat de BIV voor dergelijke 2dehandsauto meer kan bedragen dan voor een identieke nieuwe auto.

                      Dit wordt geïllustreerd aan de hand van het voorbeeld dat door ons lid werd opgegeven /

                      BMW 530 dXA
                      Diesel
                      Euro 4
                      15 fiscale PK
                      170 kW
                      C02 : 206 g/km

                      - Bij inschrijving in nieuwe staat zou de BIV 1746,21 Euro bedragen
                      - Als 2dehandswagen van 6 maanden oud zou voor diezelfde wagen (ingevolge de overgangsmaatregelen) 3895,55 Euro aan BIV moeten betaald worden, d.w.z. meer dan het dubbele van wat de BIV zou bedragen zonder overgangsmaatregelen.
                      - Voor een identiek voertuig van meer dan 5 jaar oud (b.v. 65 maanden na datum eerste inschrijving) zou toch nog 2113,83 Euro moeten betaald worden, terwijl, mocht het nieuwe syteem onmiddellijk volledig van toepassing zijn (m.a.w. zonder overgangsmaatregelen) slechts 873,105 Euro zou moeten betaald worden (ingevolge de leeftijdscorrectie).


                      Dit lijkt ons absurd, want de bedoeling van het nieuwe systeem is precies de aankoop van propere wagens aan te moedigen in plaats van de mensen er toe aan te zetten die aankoop nog twee jaar uit te stellen.

                      Nu kan men wel antwoorden dat een voertuig dat 206 g C02 per km uitstoot niet echt een propere wagen is, maar hetzelfde onlogische effect doet zich ook voor bij veel properder wagens, zoals uit onderstaande voorbeelden blijkt :

                      - VW Passat 2,0 TDI dies (1968cc-11PK-125kW-139co2): wordt hij nieuw aangekocht, dan bedraagt de BIV € 465, maar bij 2dehandse aankoop enkele maanden later moet € 1814 betaald worden.
                      - BMW 520 dies 184 (1995cc-11PK-135kW-119co2): wordt hij nieuw aangekocht, dan bedraagt de BIV € 465, maar bij 2dehandse aankoop enkele maanden later moet € 1787 betaald worden.


                      Naar onze mening zou het veel logischer en billijker zijn om de overgangsmaatregelen NIET toe te passen wanneer blijkt dat ze voor de gebruiker nadeliger uitvallen dan de onmiddellijke en volledige toepassing van de nieuwe tarifering.

                      Graag hadden wij uw mening hierover gekend. Mocht die overeenstemmen met ons standpunt, dan hadden wij bovendien graag geweten of een aanpassing van de BIV-reglementering nog kan overwogen worden.


                      Met vriendelijke groeten.
                      antwoord:

                      Geachte Heer,

                      Zoals u aangeeft in uw schrijven vermeld in referte, en zoals ook uitvoering door de bevoegde minister werd toegelicht , werd het BIV hervormd als eerste maatregel om de systematische vergroening van het wagenpark te stimuleren.

                      De initiële regeling, die op zich al een compromis is, werd uiteindelijk nog bijgesteld met een door de sector uitdrukkelijke gevraagde overgangsmaatregel voor tweedehandswagens om die specifieke markt niet al te zeer te verstoren. Hiermee werd bij de uiteindelijke beslissing ingegaan op de desiderata van de autosector.

                      Het belang van zo'n politiek compromis mag ook niet onderschat worden. Met die beleidsmatig compromis doel ik zowel op de regelgeving en richtlijnen vanuit de Europese overheid , als op maatregelen die de toekomst nog zullen genomen worden met het oog op de verdere vergroening van de verkeersfiscaliteit, als op de globale budgetneutraliteit van deze specifieke BIV hervorming.

                      Deze budgetneutraliteit betekent, enigszins cru gesteld, dat er onvermijdelijk altijd sprake kan zijn van "winnaar en verliezer".

                      Een overgangsmaatregel enkel toepassen wanneer deze in het voordeel zou zijn van elke individuele belastingplichtige, betekend uiteraard een een systematische minderontvangst, hetgeen niet tegemoed komt aan de strikte uitgangspunten en het uiteindelijke bereikt compromis.

                      Bovendien zal de gevraagde aanpassing een ook decretale aanpassing vereisen, wat een zekere doorlooptijd vraagt. De praktische uitwerking van dergelijke decretale aanpassing inclusief aanpassing van onze softwareprogramma's en onze ICT-applicaties zal voor gevolg hebben dat dit pas kan worden opgestart begin 2013, maar op dat ogenblik wordt de door u gestelde problematiek reeds grotendeels gemilderd door de omschakeling naar de 2/3-1/3-berekening.

                      Voorts opent uw vraag tot aanpassing van de overgangsmaatregelen uiteraard dan ook de vraag naar gelijkberechtiging van mogelijke retro-activiteit ..; met alle gevolgen van dien...

                      om in supra vermelde redenen acht ik de vooropgestelde aanpassing echter niet haalbaar. Niettegenstaand zal ik mijn voogdijminister van uw vraag (en mijn antwoord hierop) in kennis stellen.

                      met als bijkomstige uitleg in de mail:

                      Dat antwoord kan redelijk lijken, maar in feite komt het er op neer dat ze er niet (of niet op tijd) aan gedacht hebben. Hadden ze dat wel gedaan, dan hadden ze de overgangsmaatregelen EN de tarieven zodanig kunnen aanpassen dat het systeem inkomstenneutraal zou blijven.

                      Dat het nu te laat is om dat nog aan te passen, vermoedde ik wel.
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        Wil ik ook wel weten eigenlijk... is nochtans easy way out. 3 dagen van de 5 daar werken en met je dikke AMG op/terug rijden op PL platen, allemaal niet zo erg toch?

                        Ik werk nu al samen met Indiërs omdat je anders gewoon niet onder de prijs kan ...
                        - Vooral omdat ik kinderen heb !
                        - Mijn markt is flexibele productie op deze markt.
                        - Ben geen groot bedrijf maar een middelgrote KMO, de hoek waar de meeste klappen vallen dus

                        Maar..............er wordt aan gewerkt. Wat hoe en waar, dat is voor later. Een ondernemer kondigt pas zijn plannen aan als alles getekend is. Het ondernemen op iets grotere schaal is in België niet meer mogelijk op een faire manier, dat is duidelijk. Je moet dus wel weg als je niet in de dienstensector zit.

                        Comment


                        • Afgunst ? Niets van afgunst, mijn boodschap is dat de nieuwe VAA in een zekere zin de klok op het juist uur terugzet, en dat is geldig voor wagens van elke prijs (aanwijzing dat de formule niet zo naast zit)
                          Ongeacht het statuut, betaalt nu iedereen wat hij gekocht heeft met eigen (belast) geld, meer zei ik niet...
                          Maar ik mocht het blijkbaar niet te ironisch uitdrukken

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Ik denk dat dat allemaal sterk overroepen is van die afgunst. Wij zijn tweeverdieners in loondienst met 2 bedrijfswagens en een huis dat we volledig zelf verbouwen en wij krijgen ook opmerkingen ... Dat is heus niet enkel naar zelfstandigen toe in mijn ogen, het is dan ook nog is zo oervlaams om daar beschaamd over te zijn of u constant zitten in te beelden wat ze van u denken en dat te willen verantwoorden ...

                            Als die dikke Audi en dat huis op de zaak staan vind ik het wel normaal dat er zoiets bestaat als VAA, dat heeft niks met afgunst te maken. Ik zeg hiermee ook niet dat het VAA zoals het er nu is en op de manier dat het is ingevoerd ok is, maar ik sta wel achter het principe.
                            Ik heb verleden jaar een occasie 3 touring van geen 4 jaar gekocht, maar met voldoende kilometers zodat de prijs best meeviel.
                            Ondertussen ook zelfstandige geworden... Het aantal opmerkingen over die combinatie kan ik niet bijhouden!

                            Meestal net van die mensen die zelf stress krijgen als ze 10 min voor 4u nog telefoon krijgen aangezien ze dan niet stipt om 4u na hun 7u36/dag in hun auto zitten om naar huis te rijden. Zelf rijden ze met een "directiewagen" renault megane die minstens de helft meer gekost heeft dan mijn wagen, maar dat moet je ze niet proberen wijsmaken, want dat kan niet, want dan zouden zij OOK wel een BMW gekocht hebben

                            Maar men kijkt inderdaad enkel naar wat ze willen zien: die is zelfstandige geworden en rijdt ineens met een BMW ipv met een schrale camionette (mijn vorige auto) Die zal wel weer veel aftrekken en krijgen en in't zwart doen...

                            dus niet vragen wat dat is als iemand een nieuwe wagen koopt die nog iets wreder is dan een "gewone" 3 touring.

                            Ik heb een wagen gekocht die iedereen had kunnen kopen, en ik doe na mijn dagtaak nog uren bij en ben het ganse weekend druk bezig om mijn leven een beetje makkelijker te laten verlopen later, en om mijn gezin deftig te onderhouden. Als ik binnen enkele jaren nadat ik 7/7 gewerkt heb, 14-16u/dag soms, ineens een nieuwe X5 zou kopen, of een mooi huis koop, dan staan ze daar allemaal weer hoor...

                            Afgunst is iets raar: niet kunnen verdragen dat een ander meer heeft of nog maar LIJKT te hebben (nooit een ander zijn rekening maken). Maar zelf wel evenveel kansen gehad om die zaken te bekomen, maar liever andere dingen doen... mjah, ieder zijn keuze hé. Als ik nu 30 dagen per jaar op mijn rug ga liggen waarvan minstens 2x 10 dagen in het buitenland, en verder ook alle VTM programma's wens te volgen... dan zal ik inderdaad ook niet verder komen. Maar daar mag niks van gezegd worden hé, dat is allemaal zever!

                            Dat die VAA er is en goed is weet ik niet. Hangt er vanaf.
                            Ik heb geen personeel. Al wat ik verdien doe ik zelf. Ik betaal een pak belatingen en taksen. Van het geld dat ik overhoud koop ik een degelijke wagen, bijvoorbeeld omdat ik er alle dagen enkele uren inzit en dus een degelijke wagen niet verkeerd is.

                            Waarom zou ik daar nadien NOG EENS een pak voor betalen omdat ik hiermee misschien ook eens langs den delhaize rij?

                            Ook een werknemer zonder bedrijfswagen krijgt een abonement openbaar vervoer, en kan anders zijn kosten woon-werk aftrekken. Iemand die een wagen krijgt en daarmee ook van zijn werk naar huis rijdt dient VAA te BETALEN?! Ik zie de logica niet?! En dat zijn bijvoorbeeld werkmannen die met hun camionette of wagen naar huis rijden en vandaar recht naar de klant 'sochtens.

                            Iemand die een wagen ook privé mag gebruiken heeft inderdaad een voordeel, maar dat is dan ook net een regeling die destijds genomen werd om de loonlasten op die manier wat losser te laten... nu gaan ze eens ineens alles omdraaien.

                            Ik begrijp dat er bijgedragen moet worden, maar ik zie geen rechtvaardigheid voor die extra VAA maatregel...
                            Iemand die met een dikke bak kan rijden op zijn zaak zal daar zijn redenen voor hebben en heeft dat uiteindelijk voor gewerkt en ook betaald via de diverse taksen hierop.
                            Last edited by Timmeke-Tim; 05/07/2012, 14:12.
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Afgunst ? Niets van afgunst, mijn boodschap is dat de nieuwe VAA in een zekere zin de klok op het juist uur terugzet, en dat is geldig voor wagens van elke prijs (aanwijzing dat de formule niet zo naast zit)
                              Ongeacht het statuut, betaalt nu iedereen wat hij gekocht heeft met eigen (belast) geld, meer zei ik niet...
                              Maar ik mocht het blijkbaar niet te ironisch uitdrukken
                              Dat klopt maar in bepaalde gevallen.
                              Als ik morgen een occasie 7 reeks koop van 25.000€ wordt ik belast op een wagen van 100.000€. Evengoed betaal ik pakken meer DIV dan op een nieuwe. Zelfs de "rijke baas" zal op zijn nieuwe 530d minder DIV betalen dan zijn arbeider die een occasie Dacia Logan koopt.

                              Ik zie geen logica...

                              En het zal ook wel dat bepaalde mensen helemaal niet wakker liggen van de extra VAA op hun wagenpark. De "echte" rijken malen daar niet om en stellen zelfs zelf voor om meer bij te dragen. Maar dat zijn andere maten en gewichten dan een doorsnee ondernemer natuurlijk.
                              Ik ga ook niet elke hippy of marginaal die ik aan de bakker zie als referentie nemen om te stellen dat niemand nog moet werken en dat er geen probleem is in de sociale zekerheid of crisis. Dat zijn in beide gevallen uitersten en eerder uitzonderingen.
                              Last edited by Timmeke-Tim; 05/07/2012, 14:11.
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

                              Comment


                              • Voor alle duidelijkheid, ik benijd ook niet het leven van een zelfstandige, ik had niet kunnen leven met de onzekerheid die gepaard gaat van een dergelijk statuut
                                Ik heb wel in mijn leven meer taksen betaald, maar ik heb ook leren leven met het overschot, en op het einde van de rit moet ik niets inleveren zoals anderen die niets meer durven besteden na de gouden jaren
                                Ik heb veel familieleden, vrienden en kennissen die zelstandig zijn, ik had nooit met hen geruild...
                                Nog even, iedereen kiest, iedereen moet het stellen met de voor- en nadelen van zijn keuze
                                Hopelijk maar nog op een forum tegen de mainstream geschreven worden ?

                                Comment


                                • Niemand zegt dat je moet zwijgen hé... Maar als je op een forum een visie neerzet, moet je ook begrijpen dat andere mensen met een andere visie met andere standpunten komen aandraven. En dat mag allemaal van mij, ik doe dat zelfs graag! Anders was ik hier niet te vinden natuurlijk.

                                  Enkel stoort het mij indien sommigen zonder verdere argumenten of zonder te weten wat en hoe stellen dat zelfstandigen niet moeten zagen en dat het allemaal niet erg is en dat zij, simpele werkmensen, de enige zijn die echt getroffen worden. Ik bedoel dit uiteraard niet op jou vorige post, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Die zaken heeft iedereen hier al 100x gehoord, ook in het "echte leven" buiten dit forum maar zijn zelden onderbouwd met feiten of gebracht met goeie argumenten. En ik geef ook meteen toe: ik ben ook wat directer en spui hier ook deels de gal en de ergernissen van het dagelijkse leven. Kan eens opluchten zeker Als ik dat anders allemaal tegen mijn vrouw moet dan is die binnenkort weg denk ik
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                    Ik heb verleden jaar een occasie 3 touring van geen 4 jaar gekocht, maar met voldoende kilometers zodat de prijs best meeviel.
                                    Ondertussen ook zelfstandige geworden... Het aantal opmerkingen over die combinatie kan ik niet bijhouden!

                                    Meestal net van die mensen die zelf stress krijgen als ze 10 min voor 4u nog telefoon krijgen aangezien ze dan niet stipt om 4u na hun 7u36/dag in hun auto zitten om naar huis te rijden. Zelf rijden ze met een "directiewagen" renault megane die minstens de helft meer gekost heeft dan mijn wagen, maar dat moet je ze niet proberen wijsmaken, want dat kan niet, want dan zouden zij OOK wel een BMW gekocht hebben

                                    Maar men kijkt inderdaad enkel naar wat ze willen zien: die is zelfstandige geworden en rijdt ineens met een BMW ipv met een schrale camionette (mijn vorige auto) Die zal wel weer veel aftrekken en krijgen en in't zwart doen...

                                    dus niet vragen wat dat is als iemand een nieuwe wagen koopt die nog iets wreder is dan een "gewone" 3 touring.

                                    Ik heb een wagen gekocht die iedereen had kunnen kopen, en ik doe na mijn dagtaak nog uren bij en ben het ganse weekend druk bezig om mijn leven een beetje makkelijker te laten verlopen later, en om mijn gezin deftig te onderhouden. Als ik binnen enkele jaren nadat ik 7/7 gewerkt heb, 14-16u/dag soms, ineens een nieuwe X5 zou kopen, of een mooi huis koop, dan staan ze daar allemaal weer hoor...

                                    Afgunst is iets raar: niet kunnen verdragen dat een ander meer heeft of nog maar LIJKT te hebben (nooit een ander zijn rekening maken). Maar zelf wel evenveel kansen gehad om die zaken te bekomen, maar liever andere dingen doen... mjah, ieder zijn keuze hé. Als ik nu 30 dagen per jaar op mijn rug ga liggen waarvan minstens 2x 10 dagen in het buitenland, en verder ook alle VTM programma's wens te volgen... dan zal ik inderdaad ook niet verder komen. Maar daar mag niks van gezegd worden hé, dat is allemaal zever!

                                    Dat die VAA er is en goed is weet ik niet. Hangt er vanaf.
                                    Ik heb geen personeel. Al wat ik verdien doe ik zelf. Ik betaal een pak belatingen en taksen. Van het geld dat ik overhoud koop ik een degelijke wagen, bijvoorbeeld omdat ik er alle dagen enkele uren inzit en dus een degelijke wagen niet verkeerd is.

                                    Waarom zou ik daar nadien NOG EENS een pak voor betalen omdat ik hiermee misschien ook eens langs den delhaize rij?

                                    Ook een werknemer zonder bedrijfswagen krijgt een abonement openbaar vervoer, en kan anders zijn kosten woon-werk aftrekken. Iemand die een wagen krijgt en daarmee ook van zijn werk naar huis rijdt dient VAA te BETALEN?! Ik zie de logica niet?! En dat zijn bijvoorbeeld werkmannen die met hun camionette of wagen naar huis rijden en vandaar recht naar de klant 'sochtens.

                                    Iemand die een wagen ook privé mag gebruiken heeft inderdaad een voordeel, maar dat is dan ook net een regeling die destijds genomen werd om de loonlasten op die manier wat losser te laten... nu gaan ze eens ineens alles omdraaien.

                                    Ik begrijp dat er bijgedragen moet worden, maar ik zie geen rechtvaardigheid voor die extra VAA maatregel...
                                    Iemand die met een dikke bak kan rijden op zijn zaak zal daar zijn redenen voor hebben en heeft dat uiteindelijk voor gewerkt en ook betaald via de diverse taksen hierop.
                                    Je inkomen heeft uiteindelijk toch niks met rechtvaardigheid te maken? Of je nu hard werkt of veel uren klopt of fysieke arbeid doet of of weekenduren of nacht of risico's neemt dat maakt toch allemaal niks uit?

                                    Ik snap dan ook niet dat er hier steeds maar over hardwerkende zelfstandigen en 9 to 5 loontrekkenden wordt gesproken, die stereotiepen zijn absolute dooddoeners in elke discussie en zetten iedereen direct op scherp. Bovendien kloppen ze ook niet, werkmensen heb je in alle soorten onafhankelijk van hun statuut.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      Niemand zegt dat je moet zwijgen hé... Maar als je op een forum een visie neerzet, moet je ook begrijpen dat andere mensen met een andere visie met andere standpunten komen aandraven. En dat mag allemaal van mij, ik doe dat zelfs graag! Anders was ik hier niet te vinden natuurlijk.
                                      ....
                                      Ik neem het niet persoonlijk, hoor, iedereen heeft zijn eigen manier van communiceren
                                      Ik stel vast dat enkel suggereren soms gevaarlijk is, en ik zal deze neiging voortaan onderdrukken om misverstanden te vermijden
                                      Ik doe hier ook mijn dagelijkse oefening "integratie nederlandse taal" en mis eventueel de nuances om mij perfekt te laten begrijpen... Maar zwijgen zal ik niet doen !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Voor alle duidelijkheid, ik benijd ook niet het leven van een zelfstandige, ik had niet kunnen leven met de onzekerheid die gepaard gaat van een dergelijk statuut
                                        Ik heb wel in mijn leven meer taksen betaald, maar ik heb ook leren leven met het overschot, en op het einde van de rit moet ik niets inleveren zoals anderen die niets meer durven besteden na de gouden jaren
                                        Ik heb veel familieleden, vrienden en kennissen die zelstandig zijn, ik had nooit met hen geruild...
                                        Nog even, iedereen kiest, iedereen moet het stellen met de voor- en nadelen van zijn keuze
                                        Hopelijk maar nog op een forum tegen de mainstream geschreven worden ?
                                        euh, meer taksen betaald. Ben ook nog 12 jaar werknemer geweest met bovengemiddeld loon en firmawagen en sinds een jaar volledig zelfstandig (5 jaar was ik reeds in bijberoep icm andere activiteit) en ik betaal toch niet minder belastingen. Precies of eenmanszaken betalen amper taksen. Ik ben wel aan het uitdokteren wat ik minimaal moet hebben om te leven en dan zal ik mijn economische activiteit daar wel op stoelen. Groei, neen dank U. Zal wel doen wat ik zelf kan en voor de rest meer thuis ipv continue bezig te zijn. Het loont toch niet.
                                        Als alles mooi op papier staat valt er niet veel te ontkennen. Zwart is zwart, maar dat is evengoed voor een dopper/werknemer, dat ziet ook niemand. En die leven eigenlijk het beste -> werknemer/dopper icm beetje zwartwerk.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Ik neem het niet persoonlijk, hoor, iedereen heeft zijn eigen manier van communiceren
                                          Ik stel vast dat enkel suggereren soms gevaarlijk is, en ik zal deze neiging voortaan onderdrukken om misverstanden te vermijden
                                          Ik doe hier ook mijn dagelijkse oefening "integratie nederlandse taal" en mis eventueel de nuances om mij perfekt te laten begrijpen... Maar zwijgen zal ik niet doen !
                                          Het blijft een forum en dat is erg gevaarlijk. Beetje zoals met e-mail: je boodschap kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden, en vaak wordt het dan ook anders geïnterpreteerd dan bedoeld. Je kan geen intonaties leggen, sarcasme valt minder op,... zal allemaal meespelen hé
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X