Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Het wordt gewoon GORTIG hoe men na VAA en andere jacht maakt op geld. Ondanks het feit dat ik altijd stagiairs in dienst heb (=opleiding) moet ik nu al BOETES gaan betalen omdat mijn sector in het algemeen te weinig aan opleiding doet. En ondertussen moet ik maar kunnen concurreren tegen producten in China gemaakt. Weer een voorbeeld hoe wij als plaatstelijke productie gewoon weggepest worden. Sorry maar ik kleef hier het woordje ROVEN en GESTAPO op, je hebt geen enkel verweer en krijgt eigenlijk "zomaar" boetes op je nek. Ik ben GEDEGOUTEERD.
    Schrijven van gisteren (integraal).

    Onderwerp: Factuur sociale secretariaten – opleidingsinspanning (PC’s 112, 149.01, 149.02, 149.04)

    Beste Leden,

    Velen onder u hebben onlangs een factuur van hun sociaal secretariaat ontvangen in verband met een boete voor onze sector, zogenaamd omdat onze sector onvoldoende inspanningen zou geleverd hebben op het vlak van opleiding.
    In het verleden hebben we u reeds ingelicht (zie ons maandelijks infobulletin van juni 2011) over onze actie voor de Raad van State tegen deze beslissing die nu wordt uitgevoerd.

    Alhoewel we deze boetebijdragen betwisten moeten deze in principe betaald worden aangezien er nog geen beslissing is gevallen bij de Raad van State. Maar op dit ogenblik raadplegen we ons advokatenkantoor over de verschillende mogelijkheden die er nu zouden zijn om te reageren op deze facturen.

    Wij zullen u nog deze week vrijdag meer informatie verstrekken met een nieuwe mail over de stand van zaken en bekijken of een betwisting van deze bijdragen mogelijk is voor de ondernemingen die van oordeel zijn dat ze zelf de opgelegde vormingsdoelstellingen hebben behaald.

    Met vriendelijke groeten,

    Dit doet mij zo hard denken aan de mijn sector he (transport).

    De belgische transporteurs vallen als vliegen. Het was al een sector met hoge concurrentie en scherpe marges, dat wist iedereen.
    Sinds het openstellen van de grenzen worden we echter overspoelt door de oostblokkers. Met als gevolg dat indien je als belgische internationale transporteur rendabel wil zijn je wel verplicht bent een oostblokvestiging te hebben.
    Deze vestiging moet dan evenwel zelfstandig werken. En hier wringt het schoentje. Vrijwel alle belgische tranporteurs met zo'n 'vestiging' hebben daar enkel een doorverbonden telefoon en een postbus staan. Zo werken ze compleet illegaal. Het is echter noodgedwongen want anders kunnen de boeken onmiddelijk toe. Bijkomend probleem is dan uiteraard de crisis. Minder te vervoeren = nog hogere prijsdruk.

    Zo'n oostblokker mag in 1 week dan ook nog 3 binnenlandse ritten in een ander land uitvoeren. Hier is echter totaal geen controle op, bijgevolg zijn er oostblokkers die hier quasi permanent rijden.

    Resultaat is dat zelfs de transporteur die enkel binnenlands transport (zoals ik) doet last heeft van de prijsdruk van de oostblokkers.
    En die oostblokkers zijn dan uiteraard in dienst van de belgische concurrenten. Hierdoor loopt de belgische staat natuurlijk ook een pak inkomsten mis doordat de sociale last etc..... compleet wegvallen.

    Ondertussen moet de belgische chauffeur wel sinds kort 35u nascholing volgen om de 5 jaar. Heeft Crevits een safety charter opgesteld voor de belgische transporteur etc.... Kortom regelgeving tot en met. Al heb ik uiteraard ook niks tegen veiligheid. Maar het wringt wel wetende dat de gemiddelde oostblokker zijn prestaties als 'chauffeur' omzeggens niks voorstellen.

    Bijkomend probleem is dat de belgische chauffeur aartsmoeilijk te vinden is. Vroeger waren er veel met een rijbewijs van in het leger destijds. Nu ben je als aspirant-chauffeur ofwel verplicht een vdab cursus te volgen (met ongelooflijke wachttijd) ofwel ca. 2500 € (als het meezit) te leggen voor een rijbewijs

    Dus:

    Richt in het oostblok een kantoor op,huur u een paar oostblokkers in, die werken aan de helft van het geld, geen regelgevingen of opleidingen, geen controle of jaarlijkse keuring en 'chauffeurs' genoeg = maak winst.

    Dank u België
    Last edited by ; 05/07/2012, 17:18.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
      Ik ken een paar ondernemers die al -nu nog bij pot en pint- radicale gedachten hebben. Zij zijn het ook meer dan beu en willen maatregelen nemen. Als die beginnen te flippen en er een pak geld gaan insteken dan hebben we een bloedbad in Brussel. Nu is het nog blablabla en woorden, morgen misschien realiteit.
      De jaren 70 zijn terug; afgelopen met het vooruitgangsoptimisme, inflatie, oliecrisis, werkloosheid, stakingen, eindeloze communautaire kwesties, om te eindigen in de jaren 80 "de jaren van lood": de CCC, de bende van nijvel; Angstaanjagend

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Voor alle duidelijkheid, ik benijd ook niet het leven van een zelfstandige, ik had niet kunnen leven met de onzekerheid die gepaard gaat van een dergelijk statuut
        Ik heb wel in mijn leven meer taksen betaald, maar ik heb ook leren leven met het overschot, en op het einde van de rit moet ik niets inleveren zoals anderen die niets meer durven besteden na de gouden jaren
        Ik heb veel familieleden, vrienden en kennissen die zelstandig zijn, ik had nooit met hen geruild...
        Nog even, iedereen kiest, iedereen moet het stellen met de voor- en nadelen van zijn keuze
        Hopelijk maar nog op een forum tegen de mainstream geschreven worden ?
        Je bent niet alleen, ik sta volledig achter je. Op dit forum mag een werknemer helemaal geen mening meer hebben, het lijkt de 18'de eeuw wel.

        Ik ben in ons gezin de enige werknemer, mijn echtgenote en 3 kinderen zijn zelfstandig (vrij beroep). Dus ik ken heel goed het verschil. De VAA waar het hier ooit oorspronkelijk over ging is in principe helemaal niet mis, alleen had het een uitdoofregeling moeten zijn. Dus alleen voor degene die zich nu een wagen aanschaffen.

        Geloof mij maar er zijn veel te veel ondernemers die het kapot maken voor de grote meerderheid. Praat maar eens met een curator. Ondernemers die hun zaak laten failliet gaan en met het geld verdwijnen om enkele maanden later weer opnieuw te starten. Daar moet de overheid iets aan doen.

        Waar zijn we in godsnaam mee bezig als die werkloze werknemer afgunst heeft voor de mooie wagen van een ondernemer. En hetzelfde geldt voor die slechtlopende zaak die afgunst heeft op zijn werknemer omdat die 30 dagen verlof heeft.

        Comment


        • Daarnet was de update van Touring, nu update van FEBIAC contact:

          Dank voor je mailtje. Je legt meteen de vinger op de wonde en jouw zienswijze is grotendeels de onze. Dit dossier is nog steeds topprioriteit voor ons en onze leden.

          Al sinds het begin van de onderhandelingen vorig jaar hebben wij niet nagelaten om duidelijk te maken dat het gebruik van de cataloguswaarde een slecht idee is.

          Men heeft toch doorgezet (de druk vanuit PS hoek was enorm). Erger nog, men heeft het geheel ook in een wankele wettekst neergeschreven. Zo bestaat er geen wettelijke definitie van wat een catalogusprijs is. Ook is het onmogelijk om voor leasewagens de werkelijk betaalde btw te achterhalen.

          Na 6 maanden merken we ook dat er weinig politieke wil bestaat om opnieuw de wet te gaan wijzigen (dit zou de tweede keer zijn op een half jaar tijd). Ook wat betreft de databank is er zelfs nog geen begin van concrete oplossing in de maak.

          Wij beraden ons momenteel hoe we uit deze impasse kunnen geraken.
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

          Comment


          • Neem initiatief en doe iets zoals bijvoorbeeld een kennis.


            Comment


            • Met het concept VAA is niks mis mee.

              Met hoe men de VAA heeft uitgedoktert kan je er niks mee aanvangen. Elke auto ouder dan 2 jaar wordt disproportioneel belast op zijn echte waarde.

              Ik heb overigens nog een ander leuk gevalletje... Mijn motorfiets heeft net 80000 km. Voor een motorfiets is dat zeer veel, voor een BMW motorfiets is dat 2/3e van wat je zou verwachten van levensduur. Ding is nog geen 2 jaar oud. Verwachte verkoopprijs zou minder dan de helft zijn. Voor de fiscus moet ik 'm afschrijven op 5 jaar dus is ie zogezegd nog zeker 3/5e waard terwijl de reële waarde dus nu rond de 2/5e hangt. Ik kan dat ding nog niet eens verkopen zonder gekloot te worden!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Met het concept VAA is niks mis mee.
                Met hoe men de VAA heeft uitgedoktert kan je er niks mee aanvangen. Elke auto ouder dan 2 jaar wordt disproportioneel belast op zijn echte waarde.
                !
                De verzekeraars doen hetzelfde in een andere opzicht : je blijft maar je premie betalen met de nieuwprijs+opties als rekenbasis, om uiteindelijk op basis de restwaarde vergoed te worden...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  De jaren 70 zijn terug; afgelopen met het vooruitgangsoptimisme, inflatie, oliecrisis, werkloosheid, stakingen, eindeloze communautaire kwesties, om te eindigen in de jaren 80 "de jaren van lood": de CCC, de bende van nijvel; Angstaanjagend
                  Ik hoop echt dat ze personen zoals Mijnheer crombez en al die controleurs dan als eerste zullen viseren en met blauw bonen zullen treffen. Zij en al die andere politiekers. Het is mede dankzij personen A. De Croo en V. Van Quickenborne dat we nu een echte zware crisis en torenhoge werkloosheid krijgen. Dank u Open-VLD, CD&V, SPA, PS ... Waarom het zover laten komen als in Griekenland of Spanje? Waarom het recht niet in eigen handen nemen? Als je die artikels op die site van fiscale onzin leest moet ik vaststellen dat het allemaal heel brave burgers zijn. Gelukkig ben ik geen ondernemer en heb ik dat niet voor. Bij mij gingen ze niet meer levend buiten. Ik ben 47 jaar en voor de rest van mijn leven gaan zitten, dat zou ik er voor over hebben. Hoog tijd dat ook de burger zich gaat wapenen. Van mij mag de CCC, bende van Nijvel en al de rest direct terug komen. Zelfs onschuldige slachtoffers neem ik er graag bij. Klinkt cru en zijn misschien mooie woorden op een forum maar mits een korrel zout weet iedereen die eens nadenkt wel wat ik ermee bedoel.

                  Comment


                  • Mannekes, dat begint hier toch serieus te ontsporen hoor.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      De verzekeraars doen hetzelfde in een andere opzicht : je blijft maar je premie betalen met de nieuwprijs+opties als rekenbasis, om uiteindelijk op basis de restwaarde vergoed te worden...
                      Als je over omnium spreekt, moet je ook weten dat de meeste auto's niet hun hele leven omnium verzekerd worden. Daarenboven zijn de omnium-tarieven niet te vergelijken met wat de schadeloosstellingen zijn bij schade.

                      Als je over BA spreekt, verzeker je de schade die jij veroorzaakt bij iemand anders, en dat is dus onafhankelijk van jouw wagen.

                      Comment


                      • voor de geïnteresseerde, via twitter:

                        Eddy Claessen van stopdefiscaleonzin.be gaat in de studio in debat met staatssecretaris vr fraudebestrijding John Crombez. #terzaketv

                        Op Stop de fiscale onzin.be staan al 1700 handtekeningen v zelfstandigen. Tegen de superboetes, fiscale inquisitie volgens hen.
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          voor de geïnteresseerde, via twitter:
                          zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Mannekes, dat begint hier toch serieus te ontsporen hoor.
                            Wat ik ook niet goed begrijp, ik ken persoonlijk wel wat zelfstandigen en ondernemers. Die mensen hebben gewoon geen tijd om ellenlange klaagzangen te posten op een autoforum. Of ze moeten het 's nachts doen, maar dan gaan ze liever slapen, denk ik toch.

                            Comment


                            • Comment


                              • Een professor vertelde dat in zijn klas nog nooit een student een onvoldoende kreeg.

                                Slechts één keer ging het fout en faalde heel de klas.

                                Die klas was ervan overtuigd dat socialisme werkte en was daarom bereid om alles gelijk te delen.

                                Heel de klas zou dus het gemiddelde cijfer ontvangen.

                                Bij de eerste test was er geen vuiltje aan de lucht.

                                Het gemiddelde cijfer was een acht. Toch waren de meningen over het succes van dit experiment nu al verdeeld.

                                Alle studenten die hoger scoorden, waren er toch niet zo over te spreken, maar vooral de studenten die een onvoldoende hadden waren zeer in hun nopjes.

                                Voor hen was dit het bewijs dat het experiment werkte.

                                Bij de tweede test bleek de klas gemiddeld slechts op een mager zesje uit te komen.

                                Niemand haalde nog een tien. De bollebozen van de klas hadden namelijk ingezien dat al hun studiewerk toch niet beloond werd en besloten het rustiger aan te doen.

                                De studenten die al eerder een onvoldoende haalden, maar beloond werden met een acht, werkten niet harder dan de vorige keer. Ze behaalden echter wederom een voldoende omdat het klasgemiddelde een zes was.

                                Bij de derde test was het een dikke onvoldoende.

                                Slechts een vier en hoger dan dat scoorde de klas dat jaar nooit meer.

                                Er ontstonden enorme ruzies en eindelijk is heel de klas gezakt.

                                ==> Socialisme legt misschien de lat voor iedereen gelijk maar de lat zelf komt onaanvaardbaar laag te liggen.

                                Mensen die hard werken en het beter doen dan anderen, worden er niet meer voor beloond maar zien hun inspanningen verdwijnen in de portefeuille van de underperformers.

                                Probleem is echter dat de groep die betaalt voor de rest, steeds kleiner wordt. Mensen die aan de kar trekken, keihard werken en vooruit willen in het leven, plukken nog amper de vruchten van hun inspanningen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten

                                  Probleem is echter dat de groep die betaalt voor de rest, steeds kleiner wordt. Mensen die aan de kar trekken, keihard werken en vooruit willen in het leven, plukken nog amper de vruchten van hun inspanningen.
                                  Dan zullen al die kastelen die uit de grond rijzen in m'n regio met bijhorende Porsches op de oprit waarschijnlijk allemaal profiterende ambtenaren zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Wat ik ook niet goed begrijp, ik ken persoonlijk wel wat zelfstandigen en ondernemers. Die mensen hebben gewoon geen tijd om ellenlange klaagzangen te posten op een autoforum. Of ze moeten het 's nachts doen, maar dan gaan ze liever slapen, denk ik toch.
                                    Want bij jij toch een leuke kerel. Mooie gevatte opmerking. Respect !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Wat ik ook niet goed begrijp, ik ken persoonlijk wel wat zelfstandigen en ondernemers. Die mensen hebben gewoon geen tijd om ellenlange klaagzangen te posten op een autoforum. Of ze moeten het 's nachts doen, maar dan gaan ze liever slapen, denk ik toch.
                                      jij stoute !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Want bij jij toch een leuke kerel. Mooie gevatte opmerking. Respect !
                                        Je voelt je duidelijk aangesproken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dan zullen al die kastelen die uit de grond rijzen in m'n regio met bijhorende Porsches op de oprit waarschijnlijk allemaal profiterende ambtenaren zijn.
                                          Geen idee, bel anders eens aan, vraag het hun eens en kom het dan hier met ons delen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X