Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door monty_burns_007 Bekijk Berichten
    Die zijn al lang in 't zwart aan bijklussen na de uren met gemeente materiaal.
    De perfecte job. Waar wacht je nog op??!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

      Kan iemand me uitleggen hoe de huidige beeldvorming en aanpak mensen gaat aanzetten om centen uit te geven, die centen zijn de brandstof van de motor die de economie is. Ik zie het het positief effect niet, maar hier zitten ongetwijfeld mensen die dat wel zien?
      Het aantal mensen en hun vermogen neemt uiteraard de vorm aan van een piramide. Er zijn er veel meer met 'weinig' geld dan met 'veel'.

      Die velen met 'weinig' hebben geen problemen met extra belastingen. Want wie veel belastingen betaalt, moet veel verdienen. Meer dan zij. Wie veel VAA betaalt, heeft veel voordelen. Dikke kar, dik huis, etc. Perceptie. Kortzichtigheid. Meer is er niet. Socialisme is makkelijk verdedigbaar. Meer mensen content dan malcontent. Waar de arbeiders gaan werken eens de fabrieken sluiten is zorg voor later. Het restant zal wel extra betalen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Het aantal mensen en hun vermogen neemt uiteraard de vorm aan van een piramide. Er zijn er veel meer met 'weinig' geld dan met 'veel'.

        Die velen met 'weinig' hebben geen problemen met extra belastingen. Want wie veel belastingen betaalt, moet veel verdienen. Meer dan zij. Wie veel VAA betaalt, heeft veel voordelen. Dikke kar, dik huis, etc. Perceptie. Kortzichtigheid. Meer is er niet. Socialisme is makkelijk verdedigbaar. Meer mensen content dan malcontent. Waar de arbeiders gaan werken eens de fabrieken sluiten is zorg voor later. Het restant zal wel extra betalen.
        Niet veel spelden tussen te krijgen, als je dat al zou willen ! Er is juist dat zinnetje van Margharet hé, een zinnetje dat ze al in Griekenland en Spanje kennen, een zinnetje waar bijna zeker ook Frankrijk binnen dit en een paar jaar mee te maken krijgt, en ik vrees dat de Belgen dezelfde richting uitgaan.
        Last edited by Jokke_vlo; 09/07/2012, 18:58.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Het aantal mensen en hun vermogen neemt uiteraard de vorm aan van een piramide. Er zijn er veel meer met 'weinig' geld dan met 'veel'.

          Die velen met 'weinig' hebben geen problemen met extra belastingen. Want wie veel belastingen betaalt, moet veel verdienen. Meer dan zij. Wie veel VAA betaalt, heeft veel voordelen. Dikke kar, dik huis, etc. Perceptie. Kortzichtigheid. Meer is er niet. Socialisme is makkelijk verdedigbaar. Meer mensen content dan malcontent. Waar de arbeiders gaan werken eens de fabrieken sluiten is zorg voor later. Het restant zal wel extra betalen.
          Ja maar VAA is geen belasting
          En er is toch iets dat niet klopt aan het feit dat je in dit land je kinderen kan gaan afzetten aan een OCMW creche met de een nieuwe wagen van 100 000 euro van de zaak en terwijl het laagste dagtarief van heel de creche betalen ... Zonder iemand in heel dat verhaal te veroordelen, want uiteindelijk heeft iedereen zijn gelijk, maar ergens zit er toch iets in mijn ogen dat beter kan Daar schiet het systeem ergens tekort denk ik ... En dat kan je dan snel socialistisch denken gaan noemen, maar het heeft meer met rechtvaardigheid te maken in mijn ogen.

          Voor alle duidelijkheid, het VAA in zijn huidige vorm is daar geen antwoord op
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
            Voor onze 740d kom ik op een VAA van bijna 18000 euro. Slik
            Ergens wel redelijk logisch. Als je een 740d 4 jaar houdt, dan duikt die al van 100000 Euro naar 30000 Euro waardeverlies. Dus die wagen kost je privé al 17500 per jaar.

            Voeg daarbij de jaarlijkse taksen, de BIV, de verzekering en het onderhoud... en je zit al direct aan minstens 20000 Euro per jaar.

            Komt daarbij dat de gebruikers van bedrijfswagens in Belgie ook nog eens op kosten van het bedrijf mogen tanken. Als je 25000 per jaar rijdt, dan betekent dat dat je als snel 3500 - 4000 Euro brandstofkost als voordeel krijgt.

            De privépersoon die zich dus een 740d wil kopen, die moet daarvoor makkelijk jaarlijks 22000-25000 Euro uit eigen portefeuille ophoesten, of dus brutto 50000 Euro extra moeten verdienen om zich dat te kunnen permitteren.
            De bedrijfswagenrijder gaat ocharme op 18000 Euro belastingen moeten betalen, dus ongeveer 9000 moeten opgeven.

            ZO slecht komt de bedrijfswagenrijder er mijns insziens dus niet vanaf.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
              Voor onze 740d kom ik op een VAA van bijna 18000 euro. Slik
              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Niet veel spelden tussen te krijgen, als je dat al zou willen ! Er is juist dat zinnetje van Margharet hé, een zinnetje dat ze al in Griekenland en Spanje kennen, een zinnetje waar bijna zeker ook Frankrijk binnen dit en een paar jaar mee te maken krijgt, en ik vrees dat de Belgen dezelfde richting uitgaan.
              Als ik beide landen vergelijk, dan zet ik er geld op dat Belgie sneller keldert dan Frankrijk. Jullie zijn ginder ECHT goed bezig.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • eindelijk iemand die het nuchter bekijkt ....

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                  En nu verwacht ik in al m'n cynisme een antwoord van een gemeente-arbeider
                  Gemeentearbeider ? Ik heb hier vorige week het meest komische gezien:

                  Ik rij naar Nice en net voor je aan de haven de stad binnenrijdt moet iedereen plots van twee vakken naar één vak want er staat een wagen van GDF op het eerste vak geparkeerd met kegels om de zone erachter af te bakenen. (GDF is wel degelijk een privébedrijf)
                  14u30 en dus uiteraard een mooie file, zeker met al de toeristen. Ik kom ter hoogte van die bestelwagen en zeg tegen mijn madame "Ik wed dat ze dat spel daar gewoon geparkeerd hebben, het vak hebben afgesloten en dat ze nu zelfs niks aan het doen zijn".
                  MIS !! Ze zaten met hunen tweeen in de camionette te slapen !
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Als ik beide landen vergelijk, dan zet ik er geld op dat Belgie sneller keldert dan Frankrijk. Jullie zijn ginder ECHT goed bezig.
                    Maar we zijn hier ook goed bezig, eindelijk worden die foefelende KMO's en zelfstandigen aangepakt. Eindelijk is de kloof tussen zij die veel verdienen en zij die geen opleiding genoten en aan geen werk geraken gelijker getrokken. Er is nog een hele weg te gaan, maar het gaat de goede richting uit. En je weet het: zolang de Polen en Roemenen naar hier komen zijn de belastingen niet te hoog, er is dus nog ruimte !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Maar we zijn hier ook goed bezig, eindelijk worden die foefelende KMO's en zelfstandigen aangepakt. Eindelijk is de kloof tussen zij die veel verdienen en zij die geen opleiding genoten en aan geen werk geraken gelijker getrokken. Er is nog een hele weg te gaan, maar het gaat de goede richting uit. En je weet het: zolang de Polen en Roemenen naar hier komen zijn de belastingen niet te hoog, er is dus nog ruimte !
                      Zolang er Polen naar daar komen, betekent het dat er nog werk is. En gezien er dan TOCH nog werkloosheid is, betekent dat dat er een hele bende tamzakken in het land wonen.

                      NB: door die cijfers van de VAA even in perspectief te zetten, wil ik zeker niet de fiscale last, noch de verdeling ervan, in Belgie goedkeuren. Wat ik wel wil aankaarten, is dat er tevoren een wel erg ongelijke verdeling was van de belastingen tussen diegene die een bedrijfswagen kreeg en die die er geen kreeg.
                      Dat dit wordt rechtgetrokken, en dat men als Staat ondertussen een incentive wil geven zodat mensen een zuiniger bedrijfswagens kiezen, is op zich geen slecht idee. Uiteindelijk moet men toegeven dat er voor de bedrijfswagen rijder geen enkele reden was om zuiniger te rijden of een zuiniger wagen te kiezen. Iets wat niet echt past in een periode waar iedereen probeert het millieu te ontzien.
                      Maar ondertussen moet men dan wel ook maatregelen nemen om de algemene fiscale last naar beneden te halen.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • Ben het daarmee eens Swede ALLEEN de manier waarop, geen uitdoof, geen tijd om je aan te passen doet wenkbrauwen fronsen, les excuses sont faites pour.............. dat is wat hier gebeurd. Een bende rovers die door hun zucht naar geld (deze keer heb ik het niet over zelfstandigen of bedrijfsleiders voor alle duidelijkheid) zich alles permiteerden. Met als gevolg dat heel wat mensen veel geld kwijt zijn, maar niet aan de staat, gewoon opgegaan in lucht.

                        Comment


                        • Het klopt dat men de regel had mogen toepassen bvb voor nieuwe bedrijfswagens en de oude op de oude regeling laten. Alleen moet je dan ergens een maximum duurtijd gaan instellen en de regel met onmiddelijke werking laten gelden (anders gaan er mannen nog gauw gauw een Porsche Cayenne Turbo kopen op het bedrijf met een 7 jaar lange lease)
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            De perfecte job. Waar wacht je nog op??!
                            Ik heb al een perfecte hardwerkende eerlijke job waar ik trouwens volledig & correct op belast wordt.
                            Echter dank zij Di Rupo 1, mag ik vanaf dit jaar op 70 euro/maand bruto meer VAA extra belasting betalen.

                            Dit is naar mijn mening een extra selectieve belasting die enkel een bepaalde groep werknemers en idd ook zelfstandigen treft.

                            Als simpele werknemer zal het mij worst wezen dat een bedrijfsleider of zelfstandige vroeger mocht rondrijden met een dure wagen. Dat hier nu een absurde VAA regeling op van toepassing is, is buiten alle proportie en enige vorm van rede.

                            Werknemers met een firmawagen hebben trouwens meestal een veel lager bruto loon dan een gelijkaardige functie zonder bedrijfswagen. Daarnaast mogen wij dan nog eens per dag uren onbetaald in de wagen zitten naar klanten.

                            Di Rupo 1 maakt hiermee de economie kapot en geeft een signaal van : niet hard werken, bijgevolg niet hard studeren en de socialistische hangcultuur eigen worden. Ook nieuwe investeringen of innovatie zullen hierdoor uitblijven.

                            Tot op heden is er nog nergens bespaard, zeker op het overheidsorgaan niet. Ook een opkuis van het vreemdelingenbeleid en aanpak van sociale fraude (zwartwerk, langdurig werklozen,...)
                            Wel zitten de sosses aan de zuurverdiende centjes op ieders spaarboekje, heffen ze extra belasting op successie rechten,...

                            Aan de zogezegde democratische "vlaamse" meerderheidspartijen zal de rekening gepresenteerd worden bij de volgende verkiezingen. Wees daar maar zeker van.

                            De nieuwe VAA regeling is zoals hier al vaak aangehaald niet correct.
                            Gelieve dan ook busabbonementen, fietsvergoedingen, werkkledij, ... voor een deel te belasten als privé VAA.

                            België is mooi onderweg naar Griekse toestanden, nogmaals dank Di Rupo & co

                            Comment


                            • En spijtig genoeg is België korter bij Griekenland dan we denken. Ik ben benieuwd op het laatste kwartaal... traditioneel een kalmere periode. Het geld is opgedaan in de vakantie en men moet sparen om de stookkosten van de winter te betalen.

                              Ikzelf... mijn beslissing is ondertussen ook gemaakt. Wij gingen verder investeren. De plannen waren onderweg voor goedkeuring.

                              Wij hebben alles stopgezet. Géén investeringen en diegenen dat weg gaan zullen niet vervangen worden. Ik ga de activiteiten laten zoals ze zijn en binnen een 2 tal jaar betere oorden opzoeken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Ergens wel redelijk logisch. Als je een 740d 4 jaar houdt, dan duikt die al van 100000 Euro naar 30000 Euro waardeverlies. Dus die wagen kost je privé al 17500 per jaar.

                                Voeg daarbij de jaarlijkse taksen, de BIV, de verzekering en het onderhoud... en je zit al direct aan minstens 20000 Euro per jaar.

                                Komt daarbij dat de gebruikers van bedrijfswagens in Belgie ook nog eens op kosten van het bedrijf mogen tanken. Als je 25000 per jaar rijdt, dan betekent dat dat je als snel 3500 - 4000 Euro brandstofkost als voordeel krijgt.

                                De privépersoon die zich dus een 740d wil kopen, die moet daarvoor makkelijk jaarlijks 22000-25000 Euro uit eigen portefeuille ophoesten, of dus brutto 50000 Euro extra moeten verdienen om zich dat te kunnen permitteren.
                                De bedrijfswagenrijder gaat ocharme op 18000 Euro belastingen moeten betalen, dus ongeveer 9000 moeten opgeven.

                                ZO slecht komt de bedrijfswagenrijder er mijns insziens dus niet vanaf.
                                De nieuwe VAA regeling voor auto's is inderdaad niet overdreven. Vergeleken met de buurlanden liepen we wat achter. Dat klopt.

                                Je vergeet wel dat die 'sjieke kar' in de vennootschap maar 50% aftrekbaar is, en dat de zelfstandige de belasting op zijn VAA mag betalen van zijn wedde die het dubbele kost aan de vennootschap. Dat is in de buurlanden net iets anders. In België is het nu EN/EN, en dat is niet correct.

                                Een jaar of 5 terug zei ik al dat de middenklasse zou verdwijnen. Fuck socialisme, je moet gewoon zorgen dat je aan de juiste kant komt te staan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                  De nieuwe VAA regeling voor auto's is inderdaad niet overdreven. Vergeleken met de buurlanden liepen we wat achter. Dat klopt.

                                  Je vergeet wel dat die 'sjieke kar' in de vennootschap maar 50% aftrekbaar is, en dat de zelfstandige de belasting op zijn VAA mag betalen van zijn wedde die het dubbele kost aan de vennootschap. Dat is in de buurlanden net iets anders. In België is het nu EN/EN, en dat is niet correct.

                                  Een jaar of 5 terug zei ik al dat de middenklasse zou verdwijnen. Fuck socialisme, je moet gewoon zorgen dat je aan de juiste kant komt te staan.
                                  inderdaad...
                                  Als ze het niveau van personen - en vennootschapsbelasting naar het niveau van vb. Nederland zouden brengen, dan hoor je mij niet klagen..
                                  dat van frankrijk daarentegen.. daar is het nog erger dan hier....
                                  toch raar he... de twee meestbelaste landen van west-europa gaan als eerste greece en spanje achterna... zou er een verband bestaan..?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    Als jullie de tijd hebben om op een namiddag hier op dit forum te zitten ipv te werken
                                    En maar klagen als die ambtenaar 15 min. vroeger stopt.

                                    Jongens, niet iedereen zit te wachten op zo'n laag niveau moddergooien.
                                    1)Gemeentearbeiders zijn geen ambtenaren.
                                    2)We zijn maandag 9 juli, velen zijn in verlof (ja, zelfs ook sommige zelfstandigen) en het is nu bepaald geen weer om te liggen bruinen in de duinen
                                    Wie is hier de simpelaar denk je?
                                    Last edited by Rennfox; 09/07/2012, 21:05.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Ja maar VAA is geen belasting
                                      Dat is het uiteindelijk wel, zij het een herverpakte. Alle VAA's verdwijnen in het grote zwarte gat tussen bruto en netto

                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Ergens wel redelijk logisch. Als je een 740d 4 jaar houdt, dan duikt die al van 100000 Euro naar 30000 Euro waardeverlies. Dus die wagen kost je privé al 17500 per jaar.

                                      Voeg daarbij de jaarlijkse taksen, de BIV, de verzekering en het onderhoud... en je zit al direct aan minstens 20000 Euro per jaar.

                                      Komt daarbij dat de gebruikers van bedrijfswagens in Belgie ook nog eens op kosten van het bedrijf mogen tanken. Als je 25000 per jaar rijdt, dan betekent dat dat je als snel 3500 - 4000 Euro brandstofkost als voordeel krijgt.

                                      De privépersoon die zich dus een 740d wil kopen, die moet daarvoor makkelijk jaarlijks 22000-25000 Euro uit eigen portefeuille ophoesten, of dus brutto 50000 Euro extra moeten verdienen om zich dat te kunnen permitteren.
                                      De bedrijfswagenrijder gaat ocharme op 18000 Euro belastingen moeten betalen, dus ongeveer 9000 moeten opgeven.

                                      ZO slecht komt de bedrijfswagenrijder er mijns insziens dus niet vanaf.
                                      Je haalt er hier weer een extreem voorbeeld uit.
                                      + je vergeet dat die kar sowieso al maar 50% aftrekbaar is. De andere helft is dus de facto belasting.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Als ik beide landen vergelijk, dan zet ik er geld op dat Belgie sneller keldert dan Frankrijk. Jullie zijn ginder ECHT goed bezig.
                                      Pot, ketel, zwart, regen, drop.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        De nieuwe VAA regeling voor auto's is inderdaad niet overdreven. Vergeleken met de buurlanden liepen we wat achter. Dat klopt.

                                        Je vergeet wel dat die 'sjieke kar' in de vennootschap maar 50% aftrekbaar is, en dat de zelfstandige de belasting op zijn VAA mag betalen van zijn wedde die het dubbele kost aan de vennootschap. Dat is in de buurlanden net iets anders. In België is het nu EN/EN, en dat is niet correct.

                                        Een jaar of 5 terug zei ik al dat de middenklasse zou verdwijnen. Fuck socialisme, je moet gewoon zorgen dat je aan de juiste kant komt te staan.
                                        Dus als Fortis of BNP of BASF zijn werknemer een leasekar geeft, dan mogen ze maar 50% van die kost aftrekken? Dat lijkt me een wat rare logica. Waarom zouden ze iemand in godsnaam dan een bedrijfswagen geven?
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment


                                        • Aftrekbaarheid is co2 gerelateerd in België...
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

                                          Comment

                                          Working...
                                          X