Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Twee eersten = opportunisten, het mag wel als het niet te veel kost...
    Twee laatsten = echte autoliefhebbers, kost wat kost !

    ofwel...

    vinden de 2 eersten dat ze al genoeg gepakt zijn....

    Comment


    • positief is dat de progressiviteit (of degressiviteit, het is hoe men het bekijkt...) van de formule bewezen is, de bedoeling was uiteraard niet de gewone man te treffen...
      negatief is dat de lasten van de Staat blijven wat ze zijn, en dat het nu zal volstaan nog meer door te vijzen om het gewenst resultaat te bekomen

      Comment


      • 'Taks bedrijfswagens dreigt flop te worden'



        De bedrijfswagentaks dreigt 140 miljoen euro minder op te leveren dan de federale regering heeft begroot. Dat becijferde het sociaal secretariaat SD Worx.
        Een man en zijn bedrijfswagen.


        Een half jaar na de invoering van de nieuwe bedrijfswagentaks lichtte SD Worx de maatregel door op vraag van de Corelio-kranten. De organisatie baseerde zijn analyse op een bestand van 37.000 voertuigen.
        Ondanks alle commotie van begin dit jaar, blijkt dat de helft van de bedienden beter af is met de nieuwe bedrijfswagentaks.
        Voor de gemiddelde werknemer is het voordeel van alle aard - waarop het privé-gebruik van de wagen belast wordt - volgens de studie met 18 procent gestegen. Begin dit jaar was nog sprake van 60 procent. Maar dat cijfer hield geen rekening met het feit dat de restwaarde van de bedrijfswagen elk jaar afneemt, degressiviteit in het jargon.
        200 miljoen

        Voor de begroting is dat minder goed nieuws. De regering ging ervan uit dat de nieuwe regeling jaarlijks 200 miljoen euro zou opbrengen, maar nam daarbij de degressiviteit niet in rekening.
        Als de regering uitging van een stijging van de het voordeel van alle aard met 60 procent, dan betekent de actuele stijging dat slechts een derde van de beoogde inkomsten gehaald wordt. Met andere woorden kijkt de regering dan aan tegen een gat van 140 miljoen euro.
        Hoger kader

        De stijging van de taks is erg ongelijk verdeeld, zo blijkt. Bij de directie en het hoger kader - die vaak met duurdere auto's rijden - is de stijging gemiddeld 51 procent. Voor de midden- en lagere kaderfuncties werd een stijging van respectievelijk 22 en 7 procent opgetekend.
        Voor bedienden is de verhoging van 1 procent nauwelijks voelbaar. Bovendien is meer dan de helft van de bedienden zelfs beter af met de nieuwe regeling.
        Gevolg is dat het voordeel nu voor alle functies rond de 4 procent van het jaarloon schommelt.


        Belga
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

          Een man en zijn bedrijfswagen.
          Schitterend!!
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Schitterend!!
            Idd

            Maar idd het is een flop. Als ze echt meer inkomsten hadden gewild, hadden ze gewoon de CO2 coefficient van de oude formule wat moeten optrekken, of een andere formule die min of meer lineair is, iedereen gelijk voor de wet. Maar di rupo wou de gewone man sparen, Open VLD wou geen 500 miljoen maar 200, en diegene die wel getroffen zijn vinden wel een oplossing om er onderuit te komen -> resultaat voor de begroting: noppes.

            Comment


            • Indien ze willen geld maken uit zo'n regels hadden ze beter alle taksen verlaagd, meer zware auto's, meer brandstofverbruik etc

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                Indien ze willen geld maken uit zo'n regels hadden ze beter alle taksen verlaagd, meer zware auto's, meer brandstofverbruik etc
                Regels vanuit Europa laten dit niet toe. De gemiddelde uistoot moet dalen, anders boete.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

                  De stijging van de taks is erg ongelijk verdeeld, zo blijkt. Bij de directie en het hoger kader - die vaak met duurdere auto's rijden - is de stijging gemiddeld 51 procent. Voor de midden- en lagere kaderfuncties werd een stijging van respectievelijk 22 en 7 procent opgetekend.
                  Voor bedienden is de verhoging van 1 procent nauwelijks voelbaar. Bovendien is meer dan de helft van de bedienden zelfs beter af met de nieuwe regeling.
                  Kijk eens aan, alweer een overwinning van het "herverdelende" socialisme. Wie met een dure (zelf verdiende en betaalde!) wagen rijdt en daarmee de ogen uitsteekt van Jan de low-impact man en Lut de bakfietstrut, die zal het geweten hebben! Dat zal hem leren van niet van het zwaar gesubsidieerde openbaar vervoer gebruik te maken!

                  Een lineaire verhoging van het oude systeem met 10 of 20% had ongetwijfeld veel meer opgebracht maar neen, de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen, toch? En we moeten het toch een beetje ingewikkeld maken om ons ambtenarenapparaat nuttig aan het werk te kunnen houden, niet?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                    Wie met een dure (zelf verdiende en betaalde!) wagen rijdt
                    Take it easy Dimas.
                    De vennootschap verdient en betaalt die wagen, niet de privé persoon, anders was er immers helemaal geen sprake van VAA.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Take it easy Dimas.
                      De vennootschap verdient en betaalt die wagen, niet de privé persoon, anders was er immers helemaal geen sprake van VAA.
                      Ja. Daar komt het geld gewoon binnengestroomd terwijl de zaakvoerder op het strand ligt.

                      Not fucking again...

                      Ik genereer de inkomsten voor mijn vennootschap, en ik mag als bestuurder over de aanwending beslissen.

                      Comment


                      • Dat mag jij zeker.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Ja. Daar komt het geld gewoon binnengestroomd terwijl de zaakvoerder op het strand ligt.

                          Not fucking again...

                          Ik genereer de inkomsten voor mijn vennootschap, en ik mag als bestuurder over de aanwending beslissen.
                          I agree, 200% zelf.

                          Daarnaast mogen we van 'geluk' spreken. Volgens mijn contacten was er zelfs sprake om de belastingen te verhogen aangezien ze het niet verhoopt effect hadden en er een gat dreigde te ontstaan. Dat lag dinsdag tijdens de onderhandelingen zelf op tafel maar werd niet gestemd na lobby'en bij een aantal ministers.
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Take it easy Dimas.
                            De vennootschap verdient en betaalt die wagen, niet de privé persoon, anders was er immers helemaal geen sprake van VAA.
                            *Geeeuw*, tegen wie zeg je het denk je . Die hele discussie privé- vs. vennootschapsgeld is hier al tig keer gevoerd, ik heb in die materie van niemand lessen te krijgen, dus niet opnieuw aub.
                            Ik heb niets tegen het principe van VAA op zich, wél met de manier waarop het wordt toegepast. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met het EFFECTIEVE privé-gebruik van een bedrijfswagen, terwijl nota bene de aftrekbaarheid van de autogerelateerde kosten in de vennootschap al fors werd ingeperkt (tot 50%). Moet de eerste nog tegenkomen die me hier een sluitende verantwoording kan voor geven.
                            Ik heb daar maar 1 woord voor en dat is diefstal. Nu, dat is MIJN mening, staat iedereen vrij om daar al dan niet akkoord mee te gaan maar ik ga hier niet oeverloos over zwammen.
                            I rest my case Your Honour.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                              *Geeeuw*, tegen wie zeg je het denk je . Die hele discussie privé- vs. vennootschapsgeld is hier al tig keer gevoerd, ik heb in die materie van niemand lessen te krijgen, dus niet opnieuw aub.
                              Ik heb niets tegen het principe van VAA op zich, wél met de manier waarop het wordt toegepast. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met het EFFECTIEVE privé-gebruik van een bedrijfswagen, terwijl nota bene de aftrekbaarheid van de autogerelateerde kosten in de vennootschap al fors werd ingeperkt (tot 50%). Moet de eerste nog tegenkomen die me hier een sluitende verantwoording kan voor geven.
                              Ik heb daar maar 1 woord voor en dat is diefstal. Nu, dat is MIJN mening, staat iedereen vrij om daar al dan niet akkoord mee te gaan maar ik ga hier niet oeverloos over zwammen.
                              I rest my case Your Honour.
                              Als een baas.

                              Comment


                              • Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  *Geeeuw*, tegen wie zeg je het denk je . Die hele discussie privé- vs. vennootschapsgeld is hier al tig keer gevoerd, ik heb in die materie van niemand lessen te krijgen, dus niet opnieuw aub.
                                  Ik heb niets tegen het principe van VAA op zich, wél met de manier waarop het wordt toegepast. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met het EFFECTIEVE privé-gebruik van een bedrijfswagen, terwijl nota bene de aftrekbaarheid van de autogerelateerde kosten in de vennootschap al fors werd ingeperkt (tot 50%). Moet de eerste nog tegenkomen die me hier een sluitende verantwoording kan voor geven.
                                  Ik heb daar maar 1 woord voor en dat is diefstal. Nu, dat is MIJN mening, staat iedereen vrij om daar al dan niet akkoord mee te gaan maar ik ga hier niet oeverloos over zwammen.
                                  I rest my case Your Honour.
                                  Sorry ze maat maar gij zijt wel terug begonnen met uwe post.
                                  Als ge steeds hetzelfde idee uitspreekt verwacht dan ook maar steeds dezelfde reactie terug.
                                  Ook het oeverloos gezwam kent een oorsprong.

                                  Wat je verder over het VAA schrijft is niet onlogisch maar de reactie "zelf verdiend en betaald" heeft weinig betrekking op de rest van je uiteenzetting.
                                  En ik heb hierover ook geen lessen te krijgen, dank u.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                    *Geeeuw*, tegen wie zeg je het denk je . Die hele discussie privé- vs. vennootschapsgeld is hier al tig keer gevoerd, ik heb in die materie van niemand lessen te krijgen, dus niet opnieuw aub.
                                    Ik heb niets tegen het principe van VAA op zich, wél met de manier waarop het wordt toegepast. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met het EFFECTIEVE privé-gebruik van een bedrijfswagen, terwijl nota bene de aftrekbaarheid van de autogerelateerde kosten in de vennootschap al fors werd ingeperkt (tot 50%). Moet de eerste nog tegenkomen die me hier een sluitende verantwoording kan voor geven.
                                    Ik heb daar maar 1 woord voor en dat is diefstal. Nu, dat is MIJN mening, staat iedereen vrij om daar al dan niet akkoord mee te gaan maar ik ga hier niet oeverloos over zwammen.
                                    I rest my case Your Honour.
                                    Denk dat dit zowat bij alle zaakvoerders van
                                    KMO's gevoeld wordt. Ze zuigen je langzaam leeg op een eigenlijk lukrake manier die mogelijk gemaakt wordt door wetten en bevoegdheden waarbij men zo ongeveer het geld zomaar uit je "kas" kan komen plukken. En ja de "meerderheid" vindt dit goed op basis van jaloezie. Durf dat gewoon onder ogen zien !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                      Wie met een dure (zelf verdiende en betaalde!) wagen rijdt en daarmee de ogen uitsteekt van Jan de low-impact man en Lut de bakfietstrut, die zal het geweten hebben! Dat zal hem leren van niet van het zwaar gesubsidieerde openbaar vervoer gebruik te maken!


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Sorry ze maat maar gij zijt wel terug begonnen met uwe post.
                                      Als ge steeds hetzelfde idee uitspreekt verwacht dan ook maar steeds dezelfde reactie terug.
                                      Ook het oeverloos gezwam kent een oorsprong.

                                      Wat je verder over het VAA schrijft is niet onlogisch maar de reactie "zelf verdiend en betaald" heeft weinig betrekking op de rest van je uiteenzetting.
                                      En ik heb hierover ook geen lessen te krijgen, dank u.
                                      Volgens mij reageerde Dimas gewoon op de tekst over de ongelijke herverdeling hoor... Jij bent het die de "zelf verdiend" uit de context hebt getrokken... En ja hij heeft volledig gelijk dat de volle pot VAA betalen voor een auto die je misschien maar 5% privé gebruikt gewoon nergens op slaat!
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Take it easy Dimas.
                                        De vennootschap verdient en betaalt die wagen, niet de privé persoon, anders was er immers helemaal geen sprake van VAA.
                                        En wie stopt het startkapitaal in die vennootschap? En wie zorgt ervoor dat die vennootschap winsten maakt? En wie draait er voor op als het niet lukt? In mijn ogen allemaal achterbakse jaloezie. Ik ben ook even aan het uitkijken geweest om iets te starten. Iedereen verklaarde mij zot. Nu zit ik rustig van mijn stempelgeld een pintje op een terras te drinken terwijl al die ondernemers aan het zwoegen zijn. Mogen ze dan in het weekend even met hun dure wagen rond rijden. JA dat mag van mij want ze werken ervoor en nemen risico's. Ik zeg niet dat elke zelfstandige een heilige is maar wat de regering doet is België naar de rand van de afgrond sleuren. Ze jagen alle ondernemers weg of pesten ze zolang tot ze er de brui aan geven en de grote multinationals blijven toch buiten schot. En waarom? Omdat dit direct een sociaal bloedbad is als die vertrekken en dat massa's stemmen voor de politiekers kost.

                                        KMO's zijn te vergelijken met de heilige melkkoe, de wagen. Je kunt ze blijven uitmelken maar eens geslacht is het definitief gedaan en komen ze niet meer terug. Maar helaas begrijpt geen enkele politieker dit in België.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                          En wie stopt het startkapitaal in die vennootschap? En wie zorgt ervoor dat die vennootschap winsten maakt? En wie draait er voor op als het niet lukt? In mijn ogen allemaal achterbakse jaloezie. Ik ben ook even aan het uitkijken geweest om iets te starten. Iedereen verklaarde mij zot. Nu zit ik rustig van mijn stempelgeld een pintje op een terras te drinken terwijl al die ondernemers aan het zwoegen zijn. Mogen ze dan in het weekend even met hun dure wagen rond rijden. JA dat mag van mij want ze werken ervoor en nemen risico's. Ik zeg niet dat elke zelfstandige een heilige is maar wat de regering doet is België naar de rand van de afgrond sleuren. Ze jagen alle ondernemers weg of pesten ze zolang tot ze er de brui aan geven en de grote multinationals blijven toch buiten schot. En waarom? Omdat dit direct een sociaal bloedbad is als die vertrekken en dat massa's stemmen voor de politiekers kost.

                                          KMO's zijn te vergelijken met de heilige melkkoe, de wagen. Je kunt ze blijven uitmelken maar eens geslacht is het definitief gedaan en komen ze niet meer terug. Maar helaas begrijpt geen enkele politieker dit in België.
                                          Van al die genomen risico's ea. hebben ze de mogelijkheid om zichzelf een groter loon uit te keren, waarmee ze een grotere auto privé kunnen kopen.
                                          Niemand verplicht ze, om deze op de zaak te zetten. Ze moeten maar gewoon denken, we hebben jaren kunnen genieten; en nu veranderen de spelregels en pakken we het anders aan. Het heeft geen zin om te zagen; maar pas je gewoon aan, aan de nieuwe situatie. Kijk vooruit, echte zelfstandigen zijn daar mee bezig. En overleven zal dezer tijden belangrijker zijn, dan hun auto. En zij die kunnen; kopen nu een dikke auto. Het voordeel dat wegvalt vanwege die auto, staat in het niets tov. de belastingen* die ze betalen op grote inkomsten.(procentueel gezien)
                                          Kleine bedrijven met een dikke auto, hebben jaren kunnen genieten van het lage tarief.

                                          Wanneer(massa) mensen gaan stemmen, en merken dat de zelfstandigen toch wel met een dikke bak rijden. Stemmen ze rood.
                                          Met alle gevolgen vandien.
                                          Als werknemer gebruik ik mijn auto 90% voor woon-werk.
                                          Krijg ik de btw gedeeltelijk terug ?
                                          Kan ik het kapitaal afschrijven ?
                                          Verzekering en brandstof ?
                                          Ja een forfait van €0,15 (als ik me niet vergis) waarmee je alles kan doen.

                                          Het verschil is gewoon te groot. Van mij part mogen de maatregelen geschrapt worden, maar dan mogen de particulieren aan dezelfde voorwaarden hun auto inbrengen.

                                          * Een antwoord als; waar wacht je op... verander je statuut. Doe als zelfstandige dan hetzelfde...
                                          Last edited by ; 19/07/2012, 14:23.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X