Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En zolang we onder mekaar (zelfstandige, werkgever, werknemer, ambtenaar, werkloze, huisvrouw/man,...) ruzie maken wrijft de regering in zijn handjes en belast hij het volk kapot.

En wij maar verwijten naar mekaar gooien, ipv één groot hecht blok te vormen tegen de politiek, die de enige schuldige van dit alles is. Daar vind ik zo jammer. Maar jah, de politiek wil die twist onder zijn bevolking zien. Zo blijven zij buiten schot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Mjah, ik snap dat dit een doorn in het oog is van mensen, maar ik betaal mijzelf nu ook enkel 'the bare minimum'.

Waarom 5000 betalen en er maar 2000 overhouden? Dan investeer je toch beter in je eigen zaak door het te laten staan? Ik ga mijn geld echt niet gratis weggeven he, dat doen jullie toch ook niet aan de kassa van de Aldi : "hier, 5 euro extra omdat het in de Delhaize duurder is" ? neen je shopt en koopt prijsbewust.

Weeral, oorzaak = gevolg. Mochten de belastingen op loon lager liggen zouden mensen zichzelf veel meer loon uitbetalen en niet besparen waar mogelijk. Is dat nu zo moeilijk om te verstaan voor Jan Modaal? Er zijn natuurlijk altijd ENKELE profiteurs, maar niet iedereen is zo he.

Daarnaast is de situatie hier gewoon scheefgetrokken omdat er veel consultants zijn en dus niet representatief. ICM heeft het al meermaals gezegd, er zijn veel zelfstandigen die met veel minder moeten doen. En een auto nu eenmaal GOEDKOPER dan loon, dus liever een grote wagen die mij 10K per jaar kost, dan 25K loon om met een mid range wagen te rijden privé. Maar ja ... jaloezie he ...het enige dat ze zien is de badge.

Gulle zijt hier echt een bende zeveraars ze soms kijk eens langer dan uw eigen neus lang is.
      Ook akkoord met fblade, met een kleine terughoudendheid mbt tot de conclusie .

Als zelfstandige neem je nu eenmaal risico's, maak je langere dagen, dus als je plannen dan goed verlopen en je maakt mooi wat winst, mag je daar ook wel de vruchten van plukken. Ook optimalisatie van je winst hoort daarbij. Dat doet een particulier ook (cfr. Aldi - Delhaize voorbeeld).

In het dorp hier verderop heeft een madam een frituur en die rijdt met ne mercedes SUV. Ze mag dat van mij gerust hebben, ik zou haar uren niet willen (makkelijk 60-70u per week, avond- en weekendwerk). Die mag van mij gerust met een dikkere bak rijden dan ik... Sommige mensen kunnen dat gewoon niet goed hebben ...

Zelfs in mijn eigen familie heb ik de afgunst zien groeien, 't is echt triestig. Maar ja, als ge 36u/week aan den band staat in een fabriek en werk doet dat, bij wijze van spreken, bijna kan gedaan worden door goedgetrainde apen, kunt ge niet verwachten dat ge evenveel verdient als iemand die tot z'n 26 naar univ is geweest, een eigen zaak uitbouwt en 50-60u per week werkt, vind ik dan...

Pfff.... ik ben al helemaal aan't radicaliseren door al die toestanden hier in belgië...
      Last edited by erik219; 20/07/2012, 10:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
        En zolang we onder mekaar (zelfstandige, werkgever, werknemer, ambtenaar, werkloze, huisvrouw/man,...) ruzie maken wrijft de regering in zijn handjes en belast hij het volk kapot.

En wij maar verwijten naar mekaar gooien, ipv één groot hecht blok te vormen tegen de politiek, die de enige schuldige van dit alles is. Daar vind ik zo jammer. Maar jah, de politiek wil die twist onder zijn bevolking zien. Zo blijven zij buiten schot.
        Daar hebt ge ook een punt, Davy.
        Maar't zijn wel altijd de zelfstandigen die geviseerd worden door de politiek...
        *ZIJ hebben geld, dus daar gaan we nog wat halen
        *ZIJ rijden met een dikke bak, dat gaan we eens rap ongedaan maken
        *ZIJ zijn allemaal fraudeurs, laten we daar eens belachelijk hoge boetes voor uitschrijven...

Ze praten van besparingen, maar feit is dat er voor de begroting 2012 er MEER uitgaven zijn dan er in 2011 waren...
        Volgens de roden: SPAREN = Geld aftroggelen van zij die nog wat hebben...

En als ik zeg 'roden', dan bedoel ik de SP/CD&V/VLD ... die zijn allemaal met hun gat bloot gegaan en hebben zich laten meevaren in het bootje van de roden....
        Ik zou verdomme niet weten op wie ik nog moet stemmen de volgende keer...

Comment

En zolang we onder mekaar (zelfstandige, werkgever, werknemer, ambtenaar, werkloze, huisvrouw/man,...) ruzie maken wrijft de regering in zijn handjes en belast hij het volk kapot.

Makker dat is idd zeer klaar gezien ! Elke werkende mens uit de privé sector zit in hetzelfde bootje maar op basis van jaloezie en vakbonds ophitserij laten we ons ringeloren dat het niet schoon is. Dat besef gaat komen maar enkel wanneer de boot gezonken is !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
            Maar't zijn wel altijd de zelfstandigen die geviseerd worden door de politiek...
            *ZIJ zijn allemaal fraudeurs, laten we daar eens belachelijk hoge boetes voor uitschrijven...

Ze praten van besparingen, maar feit is dat er voor de begroting 2012 er MEER uitgaven zijn dan er in 2011 waren...

En als ik zeg 'roden', dan bedoel ik de SP/CD&V/VLD ... die zijn allemaal met hun gat bloot gegaan en hebben zich laten meevaren in het bootje van de roden....
            Ik als simpele bediende betaal maandelijks ook dik 60 euro meer voor mijn BMW bedrijfswagen. Denk je dat ik daar blij mee ben? Mijn schoonouders zijn zelfstandige, dus ik weet ook wel dat die niet beter af zijn. Ik volg je dus wel hoor, maar ik ben sinds regering Di Rupo ook niet rijker geworden. Integendeel, ze zijn bij mij ook komen pakken. Niet enkel het VAA, maar de jobkorting waar ik van geniette. Die is ook verdwenen he! En ik krijg de laatste jaren onder het mom van de crisis ook geen loonsverhogingen meer en dit terwijl de inflatie (nog altijd) welig tiert. En die schamele paar duizend euro op mijn spaarrekening brengen ook minder op dan wat de inflatie tegenwoordig is.

Geen idee wie er eigenlijk wel beter is met regering Di Pipo? De uitkeringen voor werklozen zijn ook gedaald he...

Ik heb vorige keer N-VA gestemd, maar ik vind de politiek algemeen in dit land rot.

Comment

• Het zou nochtans allemaal heel simpel kunnen zijn hoor...

De zelfstandige ondernemer neemt risico's, investeert zijn eigen "kapitaal" in een bedrijf waar hij of zij enkel kan van hopen dat het goed gaat.
              In veel gevallen ( en geloof me ik ken er ruim voldoende ) zijn dat mensen die van scratch beginnen met zelfs een geleend kapitaal en die de eerste jaren enorm hard moeten werken om gewoon de choco tussen hun boterham te verdienen.
              Maar wanneer na al die jaren hard labeur dan eens wat schot in de zaak komt en de persoon begint al een stukje ham te verdienen, dan staan de sossen daar direct om die bepaalde persoon met zijn bedrijfje lasten te laten betalen waar men in andere landen enkel kan van dromen...
              Mijn zus woont nu al meer dan 10 jaar in de VS , haar schoonbroer is boekhouder daar... Ik heb daar eens tegen verteld wat een zelfstandige hier allemaal moet afdragen en betalen.. en wat de zelfstandige hier kan "krijgen" ,wel die dacht dat ik hem blaaskes aant wijsmaken was en heeft daar is goe mee gelachen.

IPV altijd te vitten op de zelfstandigen en te klagen over het feit "dat ze alles kunnen inbrengen en alles goedkoper hebben omdat ze het zogezegd toch allemaal terugtrekken van de belastingen" (zoals in de volksmond gezegd word), zouden ze de zelfstandige beter wat belonen want tenslotte zijn zij het die dit land economisch in stand houden... En meer en meer taxatie's en belastingen invoeren kan allemaal theoretisch gezien wel goed zijn, maar in de praktijk klopt dit voor geen meter... net zoals de befaamde VAA regel.

Ze zouden beter al die domme mensen die hun Range rover/cayenne/X5/... dubbel parkeren voor den ingang van den delhaize omdat ze te lui zijn 2meter te voet te gaan hun lichte vracht taxatie eens aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten

En wat doen die zelfstandigen en bedrijfsleiders? Besparingen doorvoeren op elk vlak waardoor de werknemer langzaam maar zeker ook slachtoffer wordt. Voor de regering is het makkelijker om via de weerloze (welke macht of kracht heeft de zelfstandige om op tafel te kloppen?) zelfstandige te pakken. Die op zijn beurt dan weer is de boeman van de werknemer is.

Bij mij in het bedrijf komen de meeste werknemers me zelf zeggen dat het niet normaal is wat ze met ons doen. Zij zien ook wat er gebeurt en zien ook hoe hun werkgever leeft en er moet voor over hebben .....

Bij dit alles blijft de multinational buiten schot. Met dezelfde bruto winst moet je in België 3 jaar werken om netto over te houden wat een Zwitsers bedrijf op 1 jaar over houdt. Dat bedrijf kan dus een pak meer investeren, innoveren, concurrentiëler zijn, mensen in dienst nemen dan de kleine Belgische KMO die niet multinationaal opereert. Maar nee wat doet men hier ( ook in dit topic) toch maar vitten op die Belgische zelfstandige die het met zijn bedrijf het een pak moeilijker heeft dan in buurlanden ........

Denk is verder dan uw neus lang is, is idd geen slechte uitspraak

Comment

En ik krijg de laatste jaren onder het mom van de crisis ook geen loonsverhogingen meer en dit terwijl de inflatie (nog altijd) welig tiert. En die schamele paar duizend euro op mijn spaarrekening brengen ook minder op dan wat de inflatie tegenwoordig is.
                  Die twee zaken (de hoge inflatie en de lage rente) kan je toch moeilijk aan de huidige regering wijten hoor.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                    Het zou nochtans allemaal heel simpel kunnen zijn hoor...

De zelfstandige ondernemer neemt risico's, investeert zijn eigen "kapitaal" in een bedrijf waar hij of zij enkel kan van hopen dat het goed gaat.
                    In veel gevallen ( en geloof me ik ken er ruim voldoende ) zijn dat mensen die van scratch beginnen met zelfs een geleend kapitaal en die de eerste jaren enorm hard moeten werken om gewoon de choco tussen hun boterham te verdienen.
                    Maar wanneer na al die jaren hard labeur dan eens wat schot in de zaak komt en de persoon begint al een stukje ham te verdienen, dan staan de sossen daar direct om die bepaalde persoon met zijn bedrijfje lasten te laten betalen waar men in andere landen enkel kan van dromen...
                    Mijn zus woont nu al meer dan 10 jaar in de VS , haar schoonbroer is boekhouder daar... Ik heb daar eens tegen verteld wat een zelfstandige hier allemaal moet afdragen en betalen.. en wat de zelfstandige hier kan "krijgen" ,wel die dacht dat ik hem blaaskes aant wijsmaken was en heeft daar is goe mee gelachen.

IPV altijd te vitten op de zelfstandigen en te klagen over het feit "dat ze alles kunnen inbrengen en alles goedkoper hebben omdat ze het zogezegd toch allemaal terugtrekken van de belastingen" (zoals in de volksmond gezegd word), zouden ze de zelfstandige beter wat belonen want tenslotte zijn zij het die dit land economisch in stand houden... En meer en meer taxatie's en belastingen invoeren kan allemaal theoretisch gezien wel goed zijn, maar in de praktijk klopt dit voor geen meter... net zoals de befaamde VAA regel.

Ze zouden beter al die domme mensen die hun Range rover/cayenne/X5/... dubbel parkeren voor den ingang van den delhaize omdat ze te lui zijn 2meter te voet te gaan hun lichte vracht taxatie eens aanpassen.
                    Vraag eens wat een werknemer daar netto verdient tov. het bruto bedrag.

Nb: Laden en lossen mag voor de deur, met een lichte vracht. Wist je dit nog niet ?
                    Ze zijn immers voor de zaak aankopen aan het doen.
                    Last edited by ; 20/07/2012, 11:58.

Comment

• Daar kan ik u direct op antwoorden...

Meer dan hier in BE zelfs met alle verzekeringen die door de werknemer zelf genomen worden om dezelfde sociale zekerheid te hebben als hier.

Comment

• We leven gewoon in een gebied waar het niet nodig is om te gaan werken. Familie niet belangrijk meer is.
                        In een land waar je bij ziekte,werkloosheid,... moet steunen op je familie, zou de band toch nog sterker moeten zijn.
                        En dat zijn we hier in vlaanderen aan het verliezen.
                        Het gaat zover; dat we zelfs geld uitdelen, aan mensen die van her en ver komen...
                        In Amerika is zelfs de werknemer meer zelfstandige, dan hier in Belgïe de zelfstandigen....
                        Als we in een gemeente over familie's praatten, dan waren het zelfstandigen die elkaar goed beschermde en daardoor financieel goed boerde...
                        En daardoor een goede naam kregen, om zaken mee ter doen.

Nu kennen we onze buren niet eens meer.

Het grootschalige is de kleine man aan het naaien. (zowel arbeider, bediende, zelfstandige,...)

Comment

Niet enkel het VAA, maar de jobkorting waar ik van geniette. Die is ook verdwenen he!
                          Dankjewel Philippe Muyters in de Vlaamse regering.
                          Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                          En die schamele paar duizend euro op mijn spaarrekening brengen ook minder op dan wat de inflatie tegenwoordig is.
                          Veranderen van bank, makkelijk zelf te doen... waarschijnlijk heb je je geld staan bij een grootbank ?
                          Tot voor kort had ik ook alles staan bij KBC, maar die 1.25% rente op mijn spaarboekje vond ik maar een lachertje in met de bank waar ik nu het dubbele krijg (~= inflatie van 't moment (bron)). Ik heb 4/5 van mijn geld dan ook overgezet... die 0.25% getrouwheidspremie die ik op dat bedrag bij KBC nu kwijt ben is toch maar peanuts in vgl. met de € 400 extra rente op jaarbasis die ik nu aan 't opbouwen ben. Pensioensparen en de individuele levensverzekering blijf ik wel naar de KBC doorstorten... toch ietsje meer vertrouwen in het voortbestaan van de grootbank over 40 jaar.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            We leven gewoon in een gebied waar het niet nodig is om te gaan werken. Familie niet belangrijk meer is.
                            In een land waar je bij ziekte,werkloosheid,... moet steunen op je familie, zou de band toch nog sterker moeten zijn.
                            En dat zijn we hier in vlaanderen aan het verliezen.
                            Het gaat zover; dat we zelfs geld uitdelen, aan mensen die van her en ver komen...
                            In Amerika is zelfs de werknemer meer zelfstandige, dan hier in Belgïe de zelfstandigen....
                            Als we in een gemeente over familie's praatten, dan waren het zelfstandigen die elkaar goed beschermde en daardoor financieel goed boerde...
                            En daardoor een goede naam kregen, om zaken mee ter doen.

Nu kennen we onze buren niet eens meer.

Het grootschalige is de kleine man aan het naaien. (zowel arbeider, bediende, zelfstandige,...)
                            en veel werknemers zien dan nog niet eens in dat ze met hun aankoopgedrag hun eigen werk ondergraven, bv. velen kopen hun badkamermateriaal via megabad.com in Duitsland ipv in de plaatselijke winkels zoals Facq. Zelfs met mijn korting is Facq nog duurder dan die Duitser. Zelfs hun eigen personeel koopt dus ginder als ze het weten.

Verder begin ik mij meer en meer af te vragen waar ik mee bezig ben, ben gewoon natuurlijk persoon als zelfstandige, met 2 activiteiten en het enige dat ik lijk te doen is gewoon werken om te kunnen sparen opdat ik al de bijdragen en belastingen kan betalen. Als je nettobelastbaar 50000 € verdient na aftrek van alle echte beroepsonkosten, dan mag je rekenen op pakweg 28000 € af te dragen aan de staat. Van die 22000 mag je dan leven (waarmee je dan ook nog zaken zoals KI en dergelijke mee betaalt, en op veel zaken nog BTW). Nochtans heb je een pak minder zekerheden, maar in de ogen van velen ben je een grootgeldverdiener. Moedeloos word je ervan.
                            Uitbreiden, my ass, denk er vooral aan van uit te rekenen wat ik nodig heb en daarnaar te werken.

En ivm bijdrages ambtenaren en uitkeringstrekkers: wel die hun pensioenbijdrages en dergelijke zijn 0 €. Hun werkgever is ook belastingsinner van de privé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Dankjewel Philippe Muyters in de Vlaamse regering.
                              Veranderen van bank, makkelijk zelf te doen... waarschijnlijk heb je je geld staan bij een grootbank ?
                              Tot voor kort had ik ook alles staan bij KBC, maar die 1.25% rente op mijn spaarboekje vond ik maar een lachertje in met de bank waar ik nu het dubbele krijg (~= inflatie van 't moment (bron)). Ik heb 4/5 van mijn geld dan ook overgezet... die 0.25% getrouwheidspremie die ik op dat bedrag bij KBC nu kwijt ben is toch maar peanuts in vgl. met de € 400 extra rente op jaarbasis die ik nu aan 't opbouwen ben. Pensioensparen en de individuele levensverzekering blijf ik wel naar de KBC doorstorten... toch ietsje meer vertrouwen in het voortbestaan van de grootbank over 40 jaar.

dankuwel Paars om zo'n verkiezingscadeau op poten te zetten, of kan U dat onderscheidt niet maken. Dat was een pure populistische maatregelen.
                              Het typeert echter de gemiddelde bevolking, ze zijn nog liever tevreden met een kruimel dan dat er fundamentele wijzigingen zouden komen. Stel U voor dat het opnieuw zou zijn: wil je wat, werk er dan voor (of het nu zelfstandig is of in dienstverband). De echte zwakkeren moeten we echter wel bijstaan, echter niet om betaald verlof te regelen voor iedereen die vrijwillig beslist om het eens wat kalmer aan wil doen, dat moet je dan maar incalculeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                dankuwel Paars om zo'n verkiezingscadeau op poten te zetten, of kan U dat onderscheidt niet maken. Dat was een pure populistische maatregelen.
                                De vorige Vlaamse regering was een klassieke tripartite. Ik weet ook niet hoeveel die jobpremie inhield, want toen werkte ik nog niet. Ik wou 't gewoon even rechtzetten opdat de schuld niet bij het verkeerde overheidsapparaat zou gelegd worden.
                                'k Ben trouwens ook niet tegen het afschaffen daarvan, want die werd in het leven geroepen om werklozen aan het werk te krijgen. Er zijn meer en hardere maatregelen die daartegen genomen dienen te worden: uitdoving van de werkloosheidsuitkering is voor mij al voldoende. "Normaal" gedrag, zijnde werken voor uw geld, hoort niet beloond worden... 't is het tegenovergestelde dat bestraft moet worden. Maar ja, zolang dat op federaal niveau blijft kan 't Vlaams niveau daar niet veel aan veranderen... buiten een weinig motiverend en tijdelijk premietje hier en daar, zo blijkt.
                                Last edited by sibi; 20/07/2012, 12:40.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

VOILA.... enige echte correcte conclusie....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    Een jaar geleden verkeerde ons land in crisis. Die crisis kostte ons land veel geloofwaardigheid en een ratingverlaging.
                                    Sindsdien ging het alsmaar sneller. Pensioenhervorming en een begroting van 11.2 miljard, daarna viel het niet meer stil. In maart opnieuw 3 miljard maatregelen, energieprijzen werden bevroren, eerste fase staatshervorming werd afgerond, er is een nieuw energieplan, tweede begrotingscontrole en een eerste reeks relancemaatregelen. Het resultaat van dit alles is dat ons land een stuk van haar geloofwaardigheid heeft herwonnen, dat onze economie het in vergelijking met de andere EU-landen behoorlijk goed doet en dat de financiele markten ons nu zelfs als een sterk euro-land beschouwen en dat vertrouwen belonen met lage rentevoeten. Het mag duidelijk zijn, de regering DiRupo doet het niet slecht.

En nu de hamvraag? Ben ik nu socialist???????????
                                    Of je nu socialist bent, dat weet ik niet maar ik weet wel dat je er geen snars van begrepen hebt. Het is je echter vergeven want de mediaberichtgeving over iets complexere financiële zaken is gewoon beneden alle peil en wie dus naar de VRT of Polleke d’Doore luistert of HLN leest, krijgt vooral desinformatie te verwerken.

Nu, de lagere rente waarvan ze de pluimen op hun hoed steken is in nul en generlei mate te danken aan onze politici. Dat er nu door (geprojecteerde!) lagere rentelasten TIJDELIJK meer financiële ruimte is, heeft dan ook niets te maken met enige verdienste van hunnentwege. Eerder ondanks dan dankzij. Hoeveel maatregelen had de politiek doorgevoerd indien het mes NIET op de keel had gestaan denk je? Er is trouwens nog maar weinig structureel gebeurd hier. Als het om iets “goed” gaat (in casu lagere rente), dan is het zogezegd altijd dankzij de poltici. Komt er iets “slecht” (bijv. hogere taksen), dan is dat zogezegd altijd opgelegd van buitenaf (Europa als boeman). Journalisten kakelen dat discours gewoon na, hierbij niet gehinderd door enige kennis ter zake. En de burger die denkt correct geïnformeerd te zijn, kakelt lustig verder.

België profiteert economisch, voorlopig toch nog, als toeleverancier van de sterke export van Duitsland. Lang zal dit niet meer duren, voorspellende indicatoren staan op onweer. Daarnaast is de dalende rente geen beloning voor een goed beleid. Er zijn hier andere elementen aan het werk. Het was vorige week overal in het nieuws dat de ECB haar basisrente verlaagd heeft. Minder bekend is dat de depositorente op nul werd gebracht. Dit is de rente op liq. overschotten die tijdelijk bij de ECB worden geparkeerd. Nul dus. Kan ook negatief worden, zal ook gebeuren de komende maanden. Nu zijn er institutionele investeerders die hun geld ergens moeten parkeren. Omwille van de risico’s liever niet bij de commerciële banken. Omdat de gov. bonds van de sterkste landen al peperduur zijn (obli-prijzen evolueren nl. omgekeerd met de yields), wordt er bij gebrek aan betere alternatieven ook gekeken naar landen van de tweede rang zoals België. Nu heeft België een debt/gdp van meer dan 100% en dit is een pak hoger dan bijv. Spanje. Grote voordeel van België is de gigantische hoeveelheid spaarmiddelen van de private sector die bovendien grotendeels hier worden aangehouden. Dit en niets anders houdt ons land overeind. Dit is ook totaal niet de verdienste van de overheid, wel integendeel. Opnieuw, niet dank zij maar eerder ondanks! Er zijn zoveel meer aspecten aan dit verhaal (Basel III, Libor manipulatie, stopzetting money market funds etc.) dat dit per definitie een onvolledige en dus mss. overbodige uitleg is.

Feit is, we leven in een compleet virtuele financiële wereld die minder en minder te maken heeft met de reële economie. Dit besef dringt maar heel traag door maar het ontwaken zal niet zacht maar brutaal zijn.

Maar wie wil geloven dat we “goed bezig” zijn, die doet maar.
                                    Sorry voor de off-topic maar deze voorzet moest ik gewoon binnenkoppen.
                                    Last edited by ; 20/07/2012, 12:57.

Comment

• Ik ga me niet opnieuw storten in de discussie over wie er het meeste bijdraagt en krijgt. Maar om het even over het verschil in risico's en plichten te hebben;
                                      Een computerverkoper uit Blankenberge moet meer dan 6.000euro betalen omdat hij zonder het te weten een schilder had ingehuurd die schulden had bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. ‘Hij had moeten checken of de schilder niet failliet was', zegt de RSZ. Staatssecretaris John Crombez (SP.A) belooft een campagne om de regel beter bekend te maken.

Laat dus als onderneming maar een kantoor bouwen/verbouwen of onderhouden!

We kunnen dus beter een bedrijfsrevisor meesturen met elke offerteaanvraag... Stel maar dat de aannemer die ik vandaag een werk toezeg voor uitvoering na de winter, ondertussen zijn RSZ niet meer kan betalen...

Ik koppel gelijk een wedstrijdje:
                                      De eerste die mij de zwarte lijst kan tonen die "eenvoudig te raadplegen is op de site" krijgt van mij een pint!
                                      Ik kan hem in ieder geval niet vinden...
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                        Ik ga me niet opnieuw storten in de discussie over wie er het meeste bijdraagt en krijgt. Maar om het even over het verschil in risico's en plichten te hebben;
                                        Een computerverkoper uit Blankenberge moet meer dan 6.000euro betalen omdat hij zonder het te weten een schilder had ingehuurd die schulden had bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. ‘Hij had moeten checken of de schilder niet failliet was', zegt de RSZ. Staatssecretaris John Crombez (SP.A) belooft een campagne om de regel beter bekend te maken.

Laat dus als onderneming maar een kantoor bouwen/verbouwen of onderhouden!

We kunnen dus beter een bedrijfsrevisor meesturen met elke offerteaanvraag... Stel maar dat de aannemer die ik vandaag een werk toezeg voor uitvoering na de winter, ondertussen zijn RSZ niet meer kan betalen...

Ik koppel gelijk een wedstrijdje:
                                        De eerste die mij de zwarte lijst kan tonen die "eenvoudig te raadplegen is op de site" krijgt van mij een pint!
                                        Ik kan hem in ieder geval niet vinden...

Opdrachtgever of aannemer? Controleer of uw werk onder de inhoudingsplicht valt. Bereid de storting van de inhouding op factuur voor.

heb wel commentaren en andere verslaggeving moeten uitpluizen.
                                        Vooraleer je echter iets kan doen moet je wel het ondernemingsnummer kennen.

En voor particulieren geldt deze plicht niet, als ik zo'n boete nu moet krijgen, dan ben ik op slag failliet, is het dat wat ze willen soms. Mag je nog eens opdraaien voor de rotzooi van een ander.

Comment

• Ik daag u uit om naar RSZ.be te surfen en vandaar die pagina te vinden :-p

Dat ze niet geld voor particulieren was exact mijn punt. Hoe ver kun je eigenlijk je eigen verantwoordelijkheden afschuiven op anderen? Héél ver volgens de staat blijkbaar! Toch als het weer diezelfde groep is die er voor opdraait en die dat zonder veel morren ook maar weer eens doet. Zelfstandigen zullen immers het land niet plat gooien zoals vakbonden dat wel doen.

Dus als ik nu onbetaalde facturen heb, stuur ik de staat vriendelijk de facturen door aangezien zij een ondernemer belasten die mij nog geld moet, en dat ze daarom het factuurbedrag plus boete aan mij moeten overmaken binnen de maand. toch? of is het weer maar éénrichtingsverkeer?
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X