Oorspronkelijk geplaatst door ICM
Bekijk Berichten
Ik ken genoeg general managers die meer doen met de fondsen van hun werkgever dan de aandeelhouders van die vennootschap. En die er veel dichter bij staan ook.
Er zijn meer vennootschappen dan de zelfstandigen met een bvba'tje (zoals ikzelf) en de lokale middenstander of KMO.
Bekijk Berichten
Als je ervoor kiest om een vennootschap op te richten doe je dat om een aantal zekerheden in te bouwen en om bewust je privé vermogen van je professionele vermogen te scheiden. Draag daar dan ook de gevolgen van. Of blijf bij een eenmanszaak.
Jij laat uitschijnen alsof iedere euro die een vennootschap uitgeeft rechtstreeks uit de zak van de eigenaar komt en dat is natuurlijk niet zo, dat lijkt of voelt misschien wel zo voor de eigenaar/zaakvoerder maar dat is het niet.
Bekijk Berichten
Iedereen betaalt als privé persoon extra, eerst op het inkomen en dan aan huur of aankoop van een woning. Als ik het bovenstaande lees vind jij precies dat dat enkel voor bedrijfseigenaars niet zo zou moeten zijn, raar.
Het feit dat een moedermaatschappij huur als kost betaalt lijkt me ook nogal voor de hand liggend. Als jij als eenmanszaak een magazijn huurt kan je die kost ook inbrengen. Als je privé een woonst huurt uiteraard niet. Dat is net de basis van het hele belastingstelsel overal ter wereld, je betaalt belasting op privé inkomsten en BTW op privé aankopen. Draai of keer het hoe je wil maar het gratis ter beschikking krijgen van een woning is een privé inkomst. Maakt niet uit wie de eigenaar is.
Comment