Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nen ML 320cdi uit 2005 op dit ogenblik een camionette dus. En dat is enkel en alleen het gevolg van de jaloezie taks.

Ik vergelijk zo een limo niet met een sportwagen hoor....
    Last edited by Jokke_vlo; 25/07/2012, 12:11.

Comment

• Eén groot voordeel met al die ellende over VAA en dergelijke : als particulier kun je koopjes beginnen doen. De garagisten willen de prijzen kunstmatig hoog houden maar veel particulieren (wagens op naam van hun bedrijf) dumpen hun wagens. En hoe sneller de wagen weg hoe beter. Rustig uitkijken naar een mooi speeltje voor mijn "oude dag"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Nen ML 320cdi uit 2005 op dit ogenblik een camionette dus. En dat is enkel en alleen het gevolg van de jaloezie taks.

Ik vergelijk zo een limo niet met een sportwagen hoor....
        Jokke

Tesla S geen optie ipv de Tesla? ?? toch iets meer luxe en laag VAA
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• I am not into electric betreffende auto's . Hybride ok, elektrisch te veel beperkingen.
          Als autoliefhebber zou ik dan eigenlijk nog liever met een O plaat rond rijden. Sorry

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            I am not into electric betreffende auto's . Hybride ok, elektrisch te veel beperkingen.
            Als autoliefhebber zou ik dan eigenlijk nog liever met een O plaat rond rijden. Sorry
            Probleem is dan dat je moet blijven rondrijden, stoppen zelfs enkel om je krant te kopen mag niet
            ook daar waren er te veel slimmerikken die abuus maakten van de formule

Comment

• Ik heb alleen nog privé auto's. Doe niet mee aan het VAA verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                Iemand een idee of je de Fisker Karma 100+% kan inbrengen?

59g CO2 en elektrisch.

thx
                Als vennootschap kan je deze aan 100% inbrengen, geen 120% want het is geen zero emission voertuig. VAA moet nog steeds betaald worden aan een minimumpercentage van 4%.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Probleem is dan dat je moet blijven rondrijden, stoppen zelfs enkel om je krant te kopen mag niet
                  ook daar waren er te veel slimmerikken die abuus maakten van de formule
                  ???? Waar staat dat ??? Met een ZZ plaat klopt uw stelling, maar niet voor een O-plaat hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                    ???? Waar staat dat ??? Met een ZZ plaat klopt uw stelling, maar niet voor een O-plaat hoor...
                    Toch wel, O-platen zijn ENKEL voor testritten tot een straal van 25km rond uw standplaats (en daar hoort een stop bij de bakker/slager/supermarkt niet bij) en ritten naar en van degelijk georganiseerde evenementen.
                    Maar dat hoort in een ander topic thuis, das compleet irrelevant aan de VAA-discussie.
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Als wij hier enkel relevante opmerkingen en meningen mogen uitschrijven, dan verdwijnen ongeveer 360 blz. ;-))
                      maar mijn info over de beperkingen van de O-platen was wel terecht !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Collateral damage, ja, ik ken een voorbeeld van meneer die een bedrijfswagen heeft maar er zijn vriendin mee naar het werk laat gaan (dagelijkse rit van 100km) terwijl hij zelf de trein neemt. Gratis nota bene, met een journalistenkaart. Hier zou dus eigenlijk 2 keer het VAA moeten aangerekend worden.
                        De gemiddelde leaseslet-bezitter heeft absoluut geen reden tot klagen, wel integendeel. Cijfers van vorige week bewijzen het zwart op wit. Conclusie: het is hem in de nieuwe regeling vooral om de perceptie te doen: "laat die dikke bakken maar betalen". Welk verhaal er achter zit, dat interesseert de meeste mensen niet. Kijken niet verder dan hun neus lang is.
                        In onze en ik veronderstel bij de meeste hun leasecontract met hun werkgever staat expliciet vermeld dat dit not done is..
                        (om maar een voorbeeld te noemen) soms buigt men de regels naar hun wensen natuurlijk

Comment

• Bij ons mogen de gezinsleden (die op hetzelfde adres wonen) ook met de bedrijfswagen rijden. Zo'n dingen zoals Haddock beschrijft zijn schering en inslag.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                            In onze en ik veronderstel bij de meeste hun leasecontract met hun werkgever staat expliciet vermeld dat dit not done is..
                            (om maar een voorbeeld te noemen) soms buigt men de regels naar hun wensen natuurlijk
                            Wat kan het je werkgever schelen wie met de lease-auto rijdt ? Dat zijn zijn zaken niet...
                            Het is UW voordeel en je doet ermee wat JIJ wilt; moet hij ook zijn toestemming geven over wat je met je geld doet ?
                            Drie lease-autos gehadals funktiewagen, telkens hoofzakelijk gebruikt door mijn echtgenote, ik verkoos mijn vertrouwde privé-wagen te gebruiken... My choice !!

Comment

• Idem hier. Mijn vrouw heeft een bedrijfswagen en haar loon is zelfs mee aangepast met de verhoogde VAA zodat haar nettoloon hetzelfde is gebleven. Plus een tankkaart en de wagen mag privé zoveel gebruikt worden als we willen. Ik mag daar ook mee rijden, zelfs als zij er niet bij is. Dat is ook onze enige wagen waar wij dus ook alle verplaatsingen mee doen. Bij haar op het bedrijf liggen ze er niet van wakker. Ook niet van die VAA of andere soorten gezever. Leasings van drie jaar en dan buiten. En daar vergroenen ze niet maar gaan ze eerder naar zwaardere motoren en duurdere wagens (nu zelfs naar audi en mercedes).

Comment

• Leuk bedrijf precies
                                Lonen verhogen en zwaardere wagens.
                                Nogal een sjans dat het geen crisis is...
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Wat kan het je werkgever schelen wie met de lease-auto rijdt ? Dat zijn zijn zaken niet...
                                  Hangt er vanaf. Als het in de car policy staat, dan mag het in principe niet.
                                  Meestal kunnen ze op zo'n manier kortingen afdwingen bij een groepspolis als er maar 1 bestuurder per wagen is.
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Het is UW voordeel en je doet ermee wat JIJ wilt; moet hij ook zijn toestemming geven over wat je met je geld doet ?
                                    Drie lease-autos gehadals funktiewagen, telkens hoofzakelijk gebruikt door mijn echtgenote, ik verkoos mijn vertrouwde privé-wagen te gebruiken... My choice !!
                                    En staat uw vrouw dan als bestuurder aangegeven bij de verzekeringen?
                                    Het is idd uw voordeel maar niet uw wagen. Jij krijgt het voordeel niet uw vrouw TENZIJ het idd in de car policy staat. Soit ik hou het wat in het oog maar zet niet de puntjes op i. Wat geven en wat nemen in goede verstandhouding. We moeten ook nog leven hè

Spijtig dat het in omgekeerde richting zo niet bekeken wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Leuk bedrijf precies
                                      Lonen verhogen en zwaardere wagens.
                                      Nogal een sjans dat het geen crisis is...
                                      Dat is uw werknemers waarderen voor hun werk en laten zien dat ze geen nummer zijn. Is nog steeds goedkoper dan telkens ander personeel aan te werven en op te leiden. Plus dat de klanten steeds dezelfde vertrouwde gezichten blijven zien. En wat is het uiteindelijke verschil : dat ze als bedrijf op het einde van de rit minder belastingen moeten betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                        Toch wel, O-platen zijn ENKEL voor testritten tot een straal van 25km rond uw standplaats (en daar hoort een stop bij de bakker/slager/supermarkt niet bij) en ritten naar en van degelijk georganiseerde evenementen.
                                        Maar dat hoort in een ander topic thuis, das compleet irrelevant aan de VAA-discussie.

Nu ben ik wel akkoord, dat is al iets anders dan alleen testritten eh, als je kan aantonen dat je naar een georganiseerd event rijdt mag dit zeker wel!!
                                        Plus, dat daar nog altijd zeer weinig overgezegd wordt als daar geen al te groot misbruik van gemaakt wordt, maar het is wederom dankzij een kleine groep die daar serieus misbruik van maakt, dat daar strenger op toegekeken wordt.... Tot zover de offtopic...

Comment

• En als je dat niet meld, zou je wel eens vodden kunnen hebben wij Uw verzekering. Staat dat dan op papier dat je familie met je leasing wagen mag rijden?
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X