Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Om toch maar eens on topic te zijn, de VAA Excel sheet die hier de ronde deed, houdt geen remening met de belastingsvermindering dat je hebt door het ingeven van de kosten,

Zit daar een reden achter? Want niet betalen is ook winst ...

the search for the perfect car, toch meer werk dan wat het vroeger was
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Om toch maar eens on topic te zijn, de VAA Excel sheet die hier de ronde deed, houdt geen remening met de belastingsvermindering dat je hebt door het ingeven van de kosten,

Zit daar een reden achter? Want niet betalen is ook winst ...

the search for the perfect car, toch meer werk dan wat het vroeger was
      Ik heb wel een Excelleke, maar dat is nogal detaillistisch en ik weet niet of anderen dan ik het zonder een 8-uren cursus kunnen gebruiken
      PM me maar als je het wilt...

Comment

• huiseigenaren zijn tot dusverre redelijk buiten schot gebleven. Maar we kunnen beter onze borst al maar nat maken:
        De kadastrale inkomens van huizen en appartementen zijn al meer dan dertig jaar niet meer herzien. De wet bepaalt nochtans dat er om de tien jaar een herwaardering moet gebeuren, maar sinds 1979 heeft geen enkele minister zich daar nog aan gewaagd. Dat schrijft Het Belang van Limburg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
          huiseigenaren zijn tot dusverre redelijk buiten schot gebleven. Maar we kunnen beter onze borst al maar nat maken:
          http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120808_071
          Kluchtartikel.
          "Huizen hebben voor fiscus al dertig jaar zelfde waarde"

Het kadastraal inkomen wordt vastgesteld door de administratie van het kadaster. Dit bedrag wordt elk jaar geïndexeerd.

Ik vind het trouwens belachelijk onrechtvaardig, een belasting betalen om een huis te bezitten.

Comment

• fijn, binnenkort 5x zoveel betalen voor een huis nadat ze de waardes op niveau 2012 getrokken hebben
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

huiseigenaren zijn tot dusverre redelijk buiten schot gebleven. Maar we kunnen beter onze borst al maar nat maken:
              http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120808_071

Dat zullen ze na de gemeenteraadsverkiezingen in onze nek draaien. Tegen de verkiezingen van 2014 zijn de schapen, pardon, kiezers, dat dan weer vergeten.

Comment

de regering gaat elk jaar failliet: volgens Europa mag je, perfect legaal, 3% in het rood gaan. Elk jaar. Wie dat ooit moet betalen? Tja, daar heeft men precies niet aan gedacht..
                Het ergste is dat ze dan nog feestend met champagne op tv komen om te vieren dat ze onder de 3% gebleven zijn. Eigenlijk zou Europa moeten verpichten om elk jaar een overschot te boeken van 3%.

Gaan stemmen doe ik al jaren niet meer, alles is toch al op voorhand verdeeld. En als er dan eens een partij wint die veranderingen/eist wilt dan word deze toch genegeerd.
                Last edited by IceBlue; 08/08/2012, 18:38.

Comment

• Het is al lang vijf na twaalf voor België en eigenlijk hadden we al voor Griekenland al die ellende moeten gehad hebben. Maar de Belg is een watje (ik ook). Wij vloeken en tieren maar betalen alles wat door de strot wordt geduwd wel braaf. Ik ben nog steeds hoopvol op een scenario van totale vernietiging van de wetstraat en alle politiekers. En zolang doen de politiekers enkel hun zin en zuigen ze Belgische bevolking verder leeg.

Nu ik lig er niet meer van wakker. Afgelopen maandag heeft mijn vrouw haar C4 en gouden handdruk mogen ontvangen. Resultaat : twee stempelaars tot aan het pensioen en verder zullen ze geen euro meer van ons hier mogen ontvangen. Wij hebben ons appeltje voor de dorst. En adres apart (huisnummers 117a en 117b) bij één van de kinderen, onze woning staat sinds deze morgen te koop en we zullen wel wat in een warmer land gaan vertoeven. Hier in België mogen ze ons vanaf nu onderhouden. Geen ergernissen of wat dan ook meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Ik vind het trouwens belachelijk onrechtvaardig, een belasting betalen om een huis te bezitten.
                    Dat is ook belachelijk onrechtvaardig, alleen is het een van de vele belastingen waar men niet bij stil staat en 'normaal' vindt terwijl het dat absoluut niet is.

Je koopt een huis met geld dat al eens 40-50-60% belast is geweest. Dat moet je nog eens naargelang de omvang en de locatie 5 tot 12% registratierechten op betalen, aangevuld met allerlei notaris- en aktekosten. Is dat eindelijk allemaal vereffend, mag je jaarlijks nog eens onroerende voorheffing afdragen. Echt onTroerend allemaal...
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

Kluchtartikel.
                      "Huizen hebben voor fiscus al dertig jaar zelfde waarde"

Moest m'n alle huizen controleren of het KI nog klopt met de huidige realiteit. M'n had meteen een begrotingsoverschot. Er zijn al talloze rijhuizekes, hoevekes en schuurkes verbouwd tot echte grote woningen. Maar het KI wordt nog altijd op die oorspronkelijke oppervlakte berekend.

Onrechtvaardig is het sowieso.
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                        M'n had meteen een begrotingsoverschot.
                        Onmogelijk, ze zouden wel iets vinden om dat direct terug aan uit te geven.

Comment

Onmogelijk, ze zouden wel iets vinden om dat direct terug aan uit te geven.
                          zonder twijfel!

Wat ik verder nog wel zie gebeuren is dat je meer taksen/belastingen zal betalen op een woning als het niet eco-vriendelijk is. En omdat te bepalen zal m'n EPC-normen gaan hanteren.
                          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Dezelfde EPC normen die met de haren getrokken zijn. Leg 1 vierkante centimeter zonnepaneel op je dak en je hebt sowieso een groene score. Ongeacht hoe vervuilend de rest van je huis is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              fijn, binnenkort 5x zoveel betalen voor een huis nadat ze de waardes op niveau 2012 getrokken hebben
                              Gelukkig is mijn kot nog maar 5 jaar oud

Comment

• Waarschijnlijk betalen we in Belgie wel meer belastingen dan in Albanie , Roemenie of Ethiopie. 40 jaar geleden was de belastingsdruk in ons land inderdaad minder hoog. Hadden we het toen dan beter ? Wees blij met wat je hebt en betaal je belastingen met plezier. De meesten rijden hier rond met een dikke Mercedes , Skoda etc , een luxe waar 90% van onze mede wereldburgers alleen maar kan van dromen. Zo slecht zal het hier dus wel niet zijn zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                  Wees blij met wat je hebt en betaal je belastingen met plezier

Doen we

Comment

Waarschijnlijk betalen we in Belgie wel meer belastingen dan in Albanie , Roemenie of Ethiopie. 40 jaar geleden was de belastingsdruk in ons land inderdaad minder hoog. Hadden we het toen dan beter ? Wees blij met wat je hebt en betaal je belastingen met plezier. De meesten rijden hier rond met een dikke Mercedes , Skoda etc , een luxe waar 90% van onze mede wereldburgers alleen maar kan van dromen. Zo slecht zal het hier dus wel niet zijn zeker?
                                    zeveraar. crawl back from under the rock where you came from.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                      Het is al lang vijf na twaalf voor België en eigenlijk hadden we al voor Griekenland al die ellende moeten gehad hebben. Maar de Belg is een watje (ik ook). Wij vloeken en tieren maar betalen alles wat door de strot wordt geduwd wel braaf. Ik ben nog steeds hoopvol op een scenario van totale vernietiging van de wetstraat en alle politiekers. En zolang doen de politiekers enkel hun zin en zuigen ze Belgische bevolking verder leeg.

Nu ik lig er niet meer van wakker. Afgelopen maandag heeft mijn vrouw haar C4 en gouden handdruk mogen ontvangen. Resultaat : twee stempelaars tot aan het pensioen en verder zullen ze geen euro meer van ons hier mogen ontvangen. Wij hebben ons appeltje voor de dorst. En adres apart (huisnummers 117a en 117b) bij één van de kinderen, onze woning staat sinds deze morgen te koop en we zullen wel wat in een warmer land gaan vertoeven. Hier in België mogen ze ons vanaf nu onderhouden. Geen ergernissen of wat dan ook meer
                                      Dus je bent er fier op dat je gaat profiteren? Beseft wel dat veel KMO's het water tot aan de lippen staat en toch blijven ze doorvechten en een heel klein percentage van hun zweet zal moeten dienen om jouw te onderhouden.

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      Waarschijnlijk betalen we in Belgie wel meer belastingen dan in Albanie , Roemenie of Ethiopie. 40 jaar geleden was de belastingsdruk in ons land inderdaad minder hoog. Hadden we het toen dan beter ? Wees blij met wat je hebt en betaal je belastingen met plezier. De meesten rijden hier rond met een dikke Mercedes , Skoda etc , een luxe waar 90% van onze mede wereldburgers alleen maar kan van dromen. Zo slecht zal het hier dus wel niet zijn zeker?
                                      Oei,oei Straks ben je ook een rooie rakker
                                      Last edited by ; 08/08/2012, 21:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                        Straks ben je ook een rooie rakker
                                        hij klinkt wel als eentje

Comment

Ja lap, we hebben nen sos.

60% (en voor velen een pak meer) van je loon af te dragen aan de staat.

Voor het slechtste wegennet
                                          Een slechter wordend onderwijs systeem
                                          Een betutteling van jewelste
                                          Voor een staatsschuld te hebben die niet vermindert
                                          Geen keuze te hebben onder wel pensioenstelsel je valt
                                          Een inefficiente overheid (niet transparant en teveel ambtenaren)
                                          Om een ander te onderhouden.

Bon, ik snap niet waarom je dat dan graag moet betalen, omdat een negertje geen bedrijfswagen heeft?
                                          Last edited by ; 08/08/2012, 23:24.

Comment

Working...
                                          X