Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• +1

@dbr2 vanaf wanneer zijn de belastingen wel te hoog wanneer de mens net niet omvalt van de honger

de uitleg die je geeft is net hetzelfde als je zegt tegen mensen die honger lijden, man wat ben je aan het klagen, meeste mensen in de wereld sterven niet aan honger maar aan overvoeding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Een slechter wordend onderwijs systeem

Voor een staatsschuld te hebben die niet verminderd
      Q.E.D.

Sorry, kon het niet laten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
        Q.E.D.

Ai.
        Dat was lang geleden.

Comment

• Ik betaal lievr 60% belasting op een gemiddeld Belgisch loon dan 20% op een gemiddeld Roemeens loon :-)

Comment

• Ik heb liever dat de staat zijn uitgaven wat onder controle houdt zodat ik 30% op een Belgisch loon kan betalen.

A propos, dat gedoe over Skoda als premiummerk was enkel grappig de eerste keer.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
              Q.E.D.

uberfail

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Waarschijnlijk betalen we in Belgie wel meer belastingen dan in Albanie , Roemenie of Ethiopie. 40 jaar geleden was de belastingsdruk in ons land inderdaad minder hoog. Hadden we het toen dan beter ? Wees blij met wat je hebt en betaal je belastingen met plezier. De meesten rijden hier rond met een dikke Mercedes , Skoda etc , een luxe waar 90% van onze mede wereldburgers alleen maar kan van dromen. Zo slecht zal het hier dus wel niet zijn zeker?
                Was het toen beter? Dat kan je moeilijk zeggen, wat ik wel weet is dat toen een gezin perfect goed kon leven als bv de man ging werken, de vrouw thuis bleef en voor 2 kindjes zorgen. Vandaag is dat al een PAK moeilijker.

Je kan ook zeggen dat het hier zoveel beter is omdat er geen watertekort is.

Ik wil toch graag eens een vraag stellen.

Augustus 2011 koop je (als zelfstandige) na 20 jaar hard werken eindelijk een beetje je droom (ja nogal wat mensen op een autoforum hebben toch interesse in een o zo vervuilende sportwagen. Een passie die je al voelt bij je eerste matchbox.
                Die auto kost bv 110.000 euro
                Enkele maanden later komt het VAA verhaal en beslist mensen boven je hoofd over een meer dan verdubbeling van het VAA dat je moet betalen met als gevolg dat je min of meer gedwongen wordt deze auto van de hand te doen voor 40.000 euro en te vervangen door een privé wagen uit 2005 die trouwens een stuk vervuilender is

Wat heeft de staat bereikt met deze belastingen?
                - Meer belastingen binnengekregen?
                - Waar is die 70.000 euro verlies naartoe, wie heeft daar genot van, je neemt hier 70.000 euro af en doet er niks mee, het is gewoon verdampt geld

En hoe denk je dat jij als mens nu zou reageren? Wel ik werk een pak minder gemotiveerder, doe het met 3 mensen minder in mijn zaak, en doe alles om dat geld te besparen.

Je maakt iemand 67.000 euro armer en doet niks met dat geld, bovendien krijg je als reactie dat die man of vrouw alles zal doen om de staat minder te sponsoren of hoe zou je zelf zijn?

En dat vinden we goed? Sorry mensen die dit goed management vinden doen dit uit jaloezie. Ik zie er met de beste wil van de wereld geen enkele belastingsopbrengst noch economische relance in............

Ik krijg echt de kriebels als ik dan zulke uitspraken lees, sorry niets persoonlijk

Aja de vraag: wat is de opbrengst voor onze staat?

ps: Auto werd uiteindelijk verkocht aan een nieuwe Belg, het is waarschijnlijk geheel toevallig dat die man dat wel kan betalen........
                Last edited by Jokke_vlo; 09/08/2012, 02:32.

Comment

• Ah ja, want die heeft u 70000 euro. ;-)

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

Ik betaal lievr 60% belasting op een gemiddeld Belgisch loon dan 20% op een gemiddeld Roemeens loon :-)
                    ik neem aan dat je nog werknemer bent. Dan valt het idd niet zo op hoeveel de staat effectief van je arbeid rooft. Je baas merkt het des te harder.
                    Eens zien wat je mocht zeggen indien je je bruto ook effectief zou ontvangen en vervolgens zou de staat je regelmatig een overschrijving sturen. Dan zie je pas wat je afdraagt en voel je het ook zelf. Eens zien of je dan nog zo opgetogen ermee zou zijn.
                    De staat kan het gerust met minder doen, maar ja, dat is 1 grote beschutte werkplaats geworden, tgv het dichtknijpen van de privé-economie.

Comment

• Ik ben tevreden met wat ik heb ongeacht hoeveel belastingen ik moet betalen. 90% van de wereldbevolking heeft het slechter dan de doorsnee Belg dus waarom zou ik klagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Was het toen beter? Dat kan je moeilijk zeggen, wat ik wel weet is dat toen een gezin perfect goed kon leven als bv de man ging werken, de vrouw thuis bleef en voor 2 kindjes zorgen. Vandaag is dat al een PAK moeilijker.
                        Dat heeft vooral te maken met de hogere vastgoed prijzen en dat de mensen te materialistisch zijn geworden.

Comment

Ik ben tevreden met wat ik heb ongeacht hoeveel belastingen ik moet betalen. 90% van de wereldbevolking heeft het slechter dan de doorsnee Belg dus waarom zou ik klagen?
                          Dus mogen ze u best nog meer afpakken? En nog meer belasten ? Kan je antwoorden op de vraag wie nu nut heeft bij het gegeven voorbeeld ? En waarom dat je tevreden moet zijn?
                          Om je beter te begrijpen zou het misschien nuttig zijn je job te kennen? Als ze morgen eens diep in je zakken gaan zitten ga je gegarandeerd anders piepen.
                          Er zijn in België heel wat mensen die blij zijn met wat ze hebben......betaald door anderen.....
                          Last edited by Jokke_vlo; 09/08/2012, 08:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Dat heeft vooral te maken met de hogere vastgoed prijzen en dat de mensen te materialistisch zijn geworden.
                            Zo kan je ook stellen dat brood en voeding net als vastgoedprijzen te duur geworden zijn.....maar feit is dat je als alleen werkende het onwaarschijnlijk moeilijk is een gezin te dragen en dat dat 30 jaar geleden anders was. Maw we worden armer.
                            Als je zulke redeneringen terugdraait kan je beter terug de grotten in

Comment

Zo kan je ook stellen dat brood en voeding net als vastgoedprijzen te duur geworden zijn.....maar feit is dat je als alleen werkende het onwaarschijnlijk moeilijk is een gezin te dragen en dat dat 30 jaar geleden anders was. Maw we worden armer.
                              Als je zulke redeneringen terugdraait kan je beter terug de grotten in
                              Vastgoed (en vooral een bouwgrond) is procentueel meer gestegen in prijs dan de voeding. Mijn lap grond is in 15 jaar tijd vier keer zo duur geworden, het brood kostte 15 jaar terug toch net iets meer dan 50 cent hoor. Je moet mij niet vertellen hoe het 30 jaar terug was hoor, ik ben 41. Maar... mensen moeten nu nog eens het snelste internet hebben, een GSM abonnement, drie keer op reis (liefst zo ver mogelijk), die nieuwe flatscreen, een snellere laptop, persé die kar hebben,... . Als je oplet wat je met je centen doet en je geen torenhoge afbetaling voor een huis hebt lopen, dan kan je nog steeds perfect alleenverdiener zijn.

Comment

• 1500 euro netto voor twee volwassenen en 2 kinderen.
                                - woning
                                - eten
                                - water
                                - electriciteit
                                - school
                                - transport
                                Perfect haalbaar volgens u ?

Comment

• Perfect is een groot woord maar zeker niet onhaalbaar.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

1500 euro netto voor twee volwassenen en 2 kinderen.
                                    - woning
                                    - eten
                                    - water
                                    - electriciteit
                                    - school
                                    - transport
                                    Perfect haalbaar volgens u ?
                                    Iemand die werkt en zijn vrouw ten laste heeft en twee kinderen, en 'maar' 1.500 euro heeft incl. kindergeld. Het komt uiteraard voor, maar da's eerder uitzondering hoor. Maar... inderdaad, gaat perfect, zonder een zware afbetaling. Met een tweedehands Citroën Berlingo 1.6D kan je je ook verplaatsen hé. Laat de auto staan voor korte verplaatsingen of... die nieuwe GSM kan ook maar 30 euro kosten,... . M.a.w., je moet wel een beetje bestand zijn tegen de lokroep van het zware consumeren en bijhorende materialisme. Maar als je dat kan, dan kom je al ver.

Comment

• Kijk, bij de hele rijken kunnen ze het niet halen en ook niet bij de armen, een kei kun je tenslotte niet scheren.
                                      Dan maar bij de middenklasse, de gewone man in de straat die werkt, u en ik. Grote voordeel voor de staat (en zeker in B) is dat die met veel zijn.
                                      Belasten op arbeid is de gemakkelijkste manier voor de staat. De weg van de minste weerstand.
                                      De grote belastingsdruk is de prijs die we betalen voor onze verzorgingsstaat.
                                      Tgrote probleem is dat er minder en minder schouders zijn die t systeem blijven dragen.
                                      Door arbeid zo te belasten vernietigt de staat net daar waar ze t geld willen halen. 'gelukkig' is er Europa, haal gewoon goedkope arbeidskrachten naar hier. Bedrijfsleiders zijn nu wel gedwongen zo te werken. En zo gaat de bal aan t rollen.

Daarnaast kunnen we de verzorgingsstaat die we hebben niet tegelijkertijd immigratiestaat laten zijn, met mensen die voor tgrootste deel geen navenante bijdrage zullen leveren. Sorry maar t is zo. Die twee gaan gewoonweg niet samen. Of je laat enkel degenen toe die netto zullen bijdragen of je schaft de verzorgingsstaat af en dan kan je de grenzen openzetten. Beide kan gewoon niet en dat zal ooit fout lopen. Dat is mijn visie.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat ik overal Polen en Roemenen zie rondrijden die hier (goedkoop?) werken terwijl er zovelen thuis ad dop zitten. Het is net aan onze staat om de werklozen aan het werk te zetten.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat velen er de brui aan geven 'dan maar liever niet diene dure wagen, dan maar liever niet meer werken,dan maar liever ZONDER personeel en terugplooien,...'

Het is voor mij onbegrijpelijk dat onslagen arbeiders 'liever een extra ontslagpremie' kiezen.

Toch allemaal serieuze tekenen aan de wand...

Het is voor mij onbegrijpelijk dat de sparende Belg nu nog es tverwijt krijgt de crisis te verergeren door te sparen.
                                      Op alle spaarboekjes samen stond midden dit jaar 227,6 miljard euro, het hoogste bedrag ooit. De Belgen sparen uit schrik voor de crisis, maar daardoor maken ze die tegelijk ook erger.

Pas op, ik snap de logica wel maar ik zou zeggen: gelukkig is de Belg zo n spaarder, wat zouden die arme banken anders doen? Met ons geld dat weginflateert op die boekjes kunnen ze staatsobligaties aan 7% intrest kopen.
                                      En ALS tweer fout gaat zullen diezelfde sparende belastingsbetaler hen wel redden.

Ik hou mn hart vast mocht de inflatie stijgen of zelfs hyperinflatie wordt. Wat zegt t artikel in feite: spend spend spend! De logica van onze globale schuldeneconomie. De bal moet blijven rollen. En zoals Greenspan ooit zei: we can allways print more money! Hopla, joe sixpack en juul jupiler opnieuw genaaid met zijn spaargeld.

Misschien een ideetje voor een artikel: Belastingsdruk nekt economie

Ha nee dat laatste zal niet gaan, onze regimepers moet braaf in de pas lopen.

Ik lees hier iemand die blij is belasting te betalen 'want we hebben het hier zo goed', fijn voor hem, en hey ik betaal ook veel belasting (ik reken dat niet uit of ik kom slecht), de enige vraag is: Hoe lang valt dit nog vol te houden?
                                      Tspant maar bij velen kraakt t al.

Ale, vlug terug wat doorwerken, de facturen moeten betaald...
                                      Last edited by ; 09/08/2012, 10:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                                        Kijk, bij de hele rijken kunnen ze het niet halen en ook niet bij de armen, een kei kun je tenslotte niet scheren.
                                        Dan maar bij de middenklasse, de gewone man in de straat die werkt, u en ik. Grote voordeel voor de staat (en zeker in B) is dat die met veel zijn.
                                        Belasten op arbeid is de gemakkelijkste manier voor de staat. De weg van de minste weerstand.
                                        De grote belastingsdruk is de prijs die we betalen voor onze verzorgingsstaat.
                                        Tgrote probleem is dat er minder en minder schouders zijn die t systeem blijven dragen.
                                        Door arbeid zo te belasten vernietigt de staat net daar waar ze t geld willen halen. 'gelukkig' is er Europa, haal gewoon goedkope arbeidskrachten naar hier. Bedrijfsleiders zijn nu wel gedwongen zo te werken. En zo gaat de bal aan t rollen.

Daarnaast kunnen we de verzorgingsstaat die we hebben niet tegelijkertijd immigratiestaat laten zijn, met mensen die voor tgrootste deel geen navenante bijdrage zullen leveren. Sorry maar t is zo. Die twee gaan gewoonweg niet samen. Of je laat enkel degenen toe die netto zullen bijdragen of je schaft de verzorgingsstaat af en dan kan je de grenzen openzetten. Beide kan gewoon niet en dat zal ooit fout lopen. Dat is mijn visie.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat ik overal Polen en Roemenen zie rondrijden die hier (goedkoop?) werken terwijl er zovelen thuis ad dop zitten. Het is net aan onze staat om de werklozen aan het werk te zetten.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat velen er de brui aan geven 'dan maar liever niet diene dure wagen, dan maar liever niet meer werken,dan maar liever ZONDER personeel en terugplooien,...'

Het is voor mij onbegrijpelijk dat onslagen arbeiders 'liever een extra ontslagpremie' kiezen.

Toch allemaal serieuze tekenen aan de wand...

Het is voor mij onbegrijpelijk dat de sparende Belg nu nog es tverwijt krijgt de crisis te verergeren door te sparen.
                                        Op alle spaarboekjes samen stond midden dit jaar 227,6 miljard euro, het hoogste bedrag ooit. De Belgen sparen uit schrik voor de crisis, maar daardoor maken ze die tegelijk ook erger.

Pas op, ik snap de logica wel maar ik zou zeggen: gelukkig is de Belg zo n spaarder, wat zouden die arme banken anders doen? Met ons geld dat weginflateert op die boekjes kunnen ze staatsobligaties aan 7% intrest kopen.
                                        En ALS tweer fout gaat zullen diezelfde sparende belastingsbetaler hen wel redden.

Ik hou mn hart vast mocht de inflatie stijgen of zelfs hyperinflatie wordt. Wat zegt t artikel in feite: spend spend spend! De logica van onze globale schuldeneconomie. De bal moet blijven rollen. En zoals Greenspan ooit zei: we can allways print more money! Hopla, joe sixpack en juul jupiler opnieuw genaaid met zijn spaargeld.

Misschien een ideetje voor een artikel: Belastingsdruk nekt economie

Ha nee dat laatste zal niet gaan, onze regimepers moet braaf in de pas lopen.

Ik lees hier iemand die blij is belasting te betalen 'want we hebben het hier zo goed', fijn voor hem, en hey ik betaal ook veel belasting (ik reken dat niet uit of ik kom slecht), de enige vraag is: Hoe lang valt dit nog vol te houden?
                                        Tspant maar bij velen kraakt t al.

Ale, vlug terug wat doorwerken, de facturen moeten betaald...
                                        Dat is nog eens een klare post.

Comment

• Vrienden van mij hun dochter heeft net een week in een Grieks hospitaal doorgebracht, als je die verhalen hoort dan mogen wij hier heel gelukkig zijn denk ik Ook de verhalen van hun familie en vrienden daar zijn ongelooflijk, ze weten nu alles hier in België weer veel harder te waarderen
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X