Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Doe je dat bewust om reacties uit te lokken? Laat het hopen.

Zo met minachting neerkijken op het werkvolk en dan nog zeggen dat hij gaat stemmen op een partij voor het volk. ( De woorden van Bart de Wever).

Wie hoog klimt kan diep vallen. Hoogmoed komt voor de val: eigenwaan, als je je verbeeld meer te zijn dan je bent of je anders voordoet dan je bent, val je vroeg of laat door de mand. Ik vrees voor je dat het al te laat is. Zo gefrustreerd. Bangelijk

De vraag is wie is hier de grote zeveraar?
    hahahahah, wat voor een zeveraar ben jij zeg. Ik kijk zeker niet minachtend neer, op niemand, wat is dat nu. Ik ben zelf bediende geweest en dat is de rest van mijn familie ook. Vader is ambtenaar en broers wonen in het buitenland, ik kan dus best vergelijken.

Maar als bediende of arbeider zul je niet rijk worden, dat besef je toch? Het gras is altijd groener ... Ik kon het niet aan om zoveel te werken voor 2K per maand en heb dus overgeschakeld naar een zelfstandige activiteit, wat is daar minachtend aan?

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Zo met minachting neerkijken op het werkvolk en dan nog zeggen dat hij gaat stemmen op een partij voor het volk. ( De woorden van Bart de Wever).
    Off topic, maar wel grappig, iemand met een nick als 'seperator' die klaagt over NVA ..
    Last edited by fblade; 09/08/2012, 16:16.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Na al deze 'offers' nog de kritiek krijgen dat het geld van mijn BVBA niet mijn geld is, ja, maakt mij kwaad.
      Ik heb de vraag hier nog al eens gesteld denk ik maar waar leg je de grens?
      Van welk aandelenpercentage (of waarde?) zou iemand die alle autokosten betaald met een zaak en grotendeels inbrengt dan geen VAA meer moeten betalen?

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Als ik dan zie dat mijn vader op pensioen gaat met 2k+ netto en ik na 45 jaar maximaal 1K kan hebben..
      Dat is een heel ander probleem.
      Niet eens zozeer dat jouw pensioen te laag is maar dat van je vader dat te hoog is.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Ik heb de vraag hier nog al eens gesteld denk ik maar waar leg je de grens?
        Van welk aandelenpercentage (of waarde?) zou iemand die alle autokosten betaald met een zaak en grotendeels inbrengt dan geen VAA meer moeten betalen?
        Kijk, meestal die ik de moeite niet om gefundeerde antwoorden hier te schrijven, maar dat komt omdat ik ook niet elke dag hier kan vertroeven en altijd vlug vlug iets neerpen.

Schussboelie; daar ben ik natuurlijk mee akkoord. Ik heb er toch ook bewust niet op willen antwoorden omdat ik er geen antwoord op heb. Ik wil gerust betalen he, don't get me wrong. Iedereen is het erover eens dat die belastingen niet correct zijn, daar gaan we het ook niet over hebben.

Ik ben gestart met een wagen die goedkoper is dan een Golf 2 jaar geleden. Als goede huisvader voor de zekerheid gekozen en niet de dikke nek. Het is hier geweten, ik rij momenteel rond met een Alfa Romeo, nothing special. Terug te vinden elke maandag in Zaventem P2. Maar nu komt vadertje staat langs?

Mijn financieel plan heeft mij 800 euro excl BTW gekost. Volgens de notaris het beste plan dat hij ooit gezien heeft bij het starten van een eenmans BVBA... "de meeste komen met een A4'ke" was zijn opmerking.

Mocht mijn financieel plan niet correct blijken, ben ik persoonlijk aansprakelijk voor enige schade. Maar als de parameters tijdens het spel aangepast worden, hoe moet ikdan een financieel plan opmaken die mij hiertegen kan beschermen?

De bank eiste een volstort kapitaal binnen de 12 maanden voor het verkrijgen van een lening, is een clausule in men contract, nochtans heb ik wettelijk 3 jaar de tijd om dat geregeld te krijgen ... dat was mijn privé kapitaal he; na belastingen van werkgever en pb.

het is een bvBA, beperkte aansprakelijkheid, maar toch komen ze van overal langs om hun geld toch te krijgen prive mocht het verkeerd lopen .. sjah, wat is het nut dan?
        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Niet eens zozeer dat jouw pensioen te laag is maar dat van je vader dat te hoog is.
        True.
        Last edited by fblade; 09/08/2012, 16:36.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Sorry, Jokke, ik begrijp je volledig, maar waar ik de kriebels van krijg is dat veel zefstandigen menen dat alleen zij hard werken.
          Ik ben al 30 jaar kaderlid en kan mij echt geen wagen van 110.000 euro permiteren.
          Een droom is mooi, maar vergeet niet dat maar weinige deze droom kunnen laten uitkomen. Jouw is het gelukt, maar please 110.000 euro . Ik weet dit is een autoforum, maar wel voor iedereen. Dat je de mogelijkheid gehad hebt om die wagen te kopen betekent wel dat je in een land leeft waar dromen nog mogelijk zijn. Dan heeft dbr2 toch een beetje gelijk.
          Ik vind die VAA klucht helemaal niet goed, een extra belasting die er teveel aan is voor velen.

Ik ben helemaal niet jaloers en gun je van harte dit soort sportieve wagen. (Ik geniet meer van andere modellen). De VAA is geen ramp mocht men gekozen hebben voor een uitdoofregeling, maar nu vind ik het heel spijtig dat mensen onaangekondigd op zo'n manier gelijk jokke het gelag betalen. Hij kon dit toch niet weten toen hij die auto kocht .

Maar als je zo'n bedrag aan een voertuig geeft voor beroepsdoeleinde dan mag de kleinste verandering in de wetgeving wel geen drie arbeidsplaatsen kosten. Hier zit iets fout.
          Dromen zijn privé, kan je best niet via de zaak proberen te bekomen. Doe je dit wel stel ik me de vraag of je je producten of diensten dan niet tegen woekerprijzen aan de man hebt gebracht. M.a.w. het kan allemaal wel wat goedkoper, de mensen betalen voor alles véééél te veel, feitelijk vragen ze ook om beduveld te worden. Blijkbaar om andere, hun dromen te kunnen waarmaken...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
            Ja we mogen vooral niet klagen en moeten content zijn en als tkan doorwerken en nog meer werken zodat je veel belasting kan betalen en om veel te kunnen uitgeven, liefst aan zwaar belaste goederen.

En tis altijd schuld van nen anderen. En als we teveel aan één zeel trekken dan worden we tegen elkaar opgezet. Loontrekkenden tegen zelfstandigen, zonnepaneel eigenaars tegen niet eigenaars, huisbezitters tov huurders, enz enz
            Daar zorgen onze politici en pers wel voor.

Wat de Grieken en andere knoflooklanden betreft, ze zijn inderdaad een voorbeeld van wat ons te wachten staat in het ergste geval.
            Alleen trekken we er blijkbaar geen lessen uit.
            Nu ja, we krijgen de politici die we verdienen zeker?

Om on topic te blijven: de Grieken wisten blijkbaar als geen ander de Voordelen Aller Aard...

Ik heb hier al eens uitgelegd hoe een (locale) Griek denkt/redeneerd.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Dromen zijn privé, kan je best niet via de zaak proberen te bekomen. Doe je dit wel stel ik me de vraag of je je producten of diensten dan niet tegen woekerprijzen aan de man hebt gebracht. M.a.w. het kan allemaal wel wat goedkoper, de mensen betalen voor alles véééél te veel, feitelijk vragen ze ook om beduveld te worden. Blijkbaar om andere, hun dromen te kunnen waarmaken...
              How low can you go ? Man man man man wat jij doet is de rekening van iemand maken op basis van een auto .

Hopelijk heb je geen Facebook en gebruik je geen Apple of Windows.
              Gebruik je geen electriciteit en ben je geen klant bij telenet bedrijven met woekerwinsten
              Enfin op basis van de wagen die iemand koopt weet jij dat. Ik durf zeggen dat ik werknemers heb die een beter leefstijl als ik heb als ik hun rekening zo maak. En dat is niet door risico's te nemen.
              Mijn Schoonvader verdient meer met zijn Pensioen als topambtenaar dan ik kan verdienen en heeft een villa in
              Frankrijk. Ambtenaar he vriend betaalt door uw en mijn belastingen.
              En mijn buur hoofd aankoop IT bij de EG dat wil je niet eens weten. I

Wil anders nog wel wat rekeningen maken. Fuck zeg.

En weer gaat dit over afgunst anderen hun rekening maken ipv een zinnig antwoord op wat ik wil aanklagen.
              Dat kan je blijkbaar niet?

Uw jaloezie en rekening maken hoeft niet meer je mag blij zijn. Ik rijd met een goedkope oude tweedehands betaal weiger nog veel winst te maken en leef modest. Ik pas nu volledig in uw kraam. Straks is mijn bedrijf van Zwitsers die hier geen belastingen betalen en op 1 jaar netto zoveel overhouden van de winst als ik 3 jaar.

Staan figuren als jij bij zoiets wel eens stil, durf je dat onder ogen zien? Kijk naar onze inflatie en kijk nog eens in januari. Op termijn ben jij slachtoffer maar zie je dat wel?
              Last edited by Jokke_vlo; 09/08/2012, 19:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Iemand die werkt en zijn vrouw ten laste heeft en twee kinderen, en 'maar' 1.500 euro heeft incl. kindergeld. Het komt uiteraard voor, maar da's eerder uitzondering hoor. Maar... inderdaad, gaat perfect, zonder een zware afbetaling. Met een tweedehands Citroën Berlingo 1.6D kan je je ook verplaatsen hé. Laat de auto staan voor korte verplaatsingen of... die nieuwe GSM kan ook maar 30 euro kosten,... . M.a.w., je moet wel een beetje bestand zijn tegen de lokroep van het zware consumeren en bijhorende materialisme. Maar als je dat kan, dan kom je al ver.
                Hoeveel mensen denkt u, bevolken het openbaar vervoer die veel minder verdienen dan 1500 euro netto? En u eigen echtgenote ten laste? Verklaar u nader, want snap er niks van
                truth is in the eye of the beholder

Comment

• vrouw ten laste is belastingsvoordeel, een vrouw is net als een kind een aftrekpost

wist je dat niet

(er zijn wel mannen met meerdere vrouwen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    How low can you go ? Man man man man wat jij doet is de rekening van iemand maken op basis van een auto .

Hopelijk heb je geen Facebook en gebruik je geen Apple of Windows.
                    Gebruik je geen electriciteit en ben je geen klant bij telenet bedrijven met woekerwinsten
                    Enfin op basis van de wagen die iemand koopt weet jij dat. Ik durf zeggen dat ik werknemers heb die een beter leefstijl als ik heb als ik hun rekening zo maak. En dat is niet door risico's te nemen.
                    Mijn Schoonvader verdient meer met zijn Pensioen als topambtenaar dan ik kan verdienen en heeft een villa in
                    Frankrijk. Ambtenaar he vriend betaalt door uw en mijn belastingen.
                    En mijn buur hoofd aankoop IT bij de EG dat wil je niet eens weten. I

Wil anders nog wel wat rekeningen maken. Fuck zeg.

En weer gaat dit over afgunst anderen hun rekening maken ipv een zinnig antwoord op wat ik wil aanklagen.
                    Dat kan je blijkbaar niet?

Uw jaloezie en rekening maken hoeft niet meer je mag blij zijn. Ik rijd met een goedkope oude tweedehands betaal weiger nog veel winst te maken en leef modest. Ik pas nu volledig in uw kraam. Straks is mijn bedrijf van Zwitsers die hier geen belastingen betalen en op 1 jaar netto zoveel overhouden van de winst als ik 3 jaar.

Staan figuren als jij bij zoiets wel eens stil, durf je dat onder ogen zien? Kijk naar onze inflatie en kijk nog eens in januari. Op termijn ben jij slachtoffer maar zie je dat wel?
                    Je moet niet op mij kwaad worden. Ik stel alleen vast op wat jij schrijft. En ik ben helemaal niet jaloers op die (ex)wagen van je. Ik ben heel tevreden met welke wij hier (kunnen/mogen) rondrijden. Maar toevallig heb ik wel een idee van wat zo een auto op maand basis kost. Prima als je dit als bedrijf kan veroorloven dank zij je klanten, medewerkers en personeel, maar begrijp niet dat je die droomwagen dan niet privé zet. Mijn boekhouder heeft me altijd voor ogen gehouden, wees blij met wat je verdient, vang niet te veel wind, ook niet in de privé, en hou deze twee gescheiden.

Nu vind ik dat ook niet normaal dat een ambtenaar dat allemaal zou verdiend hebben maar laat ons veronderstellen dat hij eens een goede erfenis heeft gedaan....je kan tenslotte de rekening van een ander niet maken hé...

Nog een voorbeeldje van een beambte, werkt gemiddeld 4/5 heeft ENORM veel vrije dagen wat neer komt op een gemiddelde van 12d/maand, is geen 50 en heeft net geen € 2000 netto. Normaal? neen! Kerel moet er altijd zelf met lachen als hij ziet welke uren ik moet kloppen. Eerlijk? Neen! Het systeem werkt dit in de hand. 30 jaar geleden heb ik een jaar als beambte in Wilrijk "proef gewerkt". Niettegenstaande ze wel tevreden waren over me kon ik jammer genoeg niet blijven, het "postje" was al gereserveerd voor de zoon van een medewerker/collega. Moederdevrouw "werkte" ook als concierge aan de (rode) gemeente. Langs de ene kant vind ik dat wel spijtig dat we daar geen "carrière" hebben kunnen uitbouwen, langs de andere kant doen we nu wat we graag doen met voor & nadelen en betalen wat we moeten betalen maar zeker niet meer.

Je zit nu wel in de goede richting te werken, weinig winst maken en zeker niet groeien. Veel succes met de overname, probeer daarmee misschien je droomwagen privé te zetten, en geniet er dan van. Het ga je goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

Off topic, maar wel grappig, iemand met een nick als 'seperator' die klaagt over NVA ..
                      Ik klagen over de NVA, waar heb ik dat ooit gezegd? Ik zou niet durven. Durf je gokken op 14 oktober? Het zou kunnen dat er zeveraars op de lijst van het N-VA staan. Gokje

Wat heeft die nick 'seperator' daarmee te maken. Woord is maar een raadsel, bestaat niet eens.

STOP

Comment

• Na het lezen van al deze, soms niet zo beleefde en enigszins verzuurde , reacties blijf ik er bij dat wij het in ons Belgenlandje nog niet zo slecht hebben. Als werknemer in de afvalverwerkingsindustire ,35 verlofdagen en 2000 netto moet ik me niets ontzeggen. Ik heb dan ook geen behoefte aan 3 verre buitenlandse reizen per jaar , een gsm van van 500 euro( eentje van 30 euro van de aldi volstaat of een dure BMW van 30.000 euro maar geniet van de kleine dingen. Dat het crisis is merk je inderdaad overal : gisteren nog een vriend-zelstandige (bouwondernemer) horen klagen dat hij 4 maand vooraf moest reserveren voor een etentje in sterrenrestaurant Luzine van Jeroen Meus :-). En nu ga ik tijdens één van mijn 35 verlofdagen genieten van het mooie weer en een terrasje doen.
                        Last edited by ; 10/08/2012, 08:29.

Comment

Sorry, Jokke, ik begrijp je volledig, maar waar ik de kriebels van krijg is dat veel zefstandigen menen dat alleen zij hard werken.
                          Ik ben al 30 jaar kaderlid en kan mij echt geen wagen van 110.000 euro permiteren.
                          ik ben zelf zelfstandige met meerdere bedrijven in verschillende sectoren en verschillende landen, ik stel een kleine 20 man te werk en ik kan je het volgende zeggen uit ervaring :

1) als arbeider kan je na enkele jaren hard werken zeker een wagen van 110.000 euro permiteren daar hoef je geen kaderlid voor te zijn, alleen hard en veel werken

2) personeel vinden dat bereid is om hard en lang te werken is uiterst zeldzaam geworden ( ongeacht hoe goed of veel ze betaald zijn )

3) loon/vergoeding is niet zo belangrijk meer als vroeger , vrije tijd, vakantie dagen en werkdruk is tegenwoordig de motivator ( de trend is liever minder werken en minder verdienen dan meer werken en meer verdienen , nog maar eens bewezen door die arbeiders van dat textielbedrijf die opzegvergoeding kiezen om thuis te blijven ipv werkzekerheid ) , vroeger kon je jongeren lokken met een goed salaris, nu lukt dat niet meer, jongeren willen feesten, die willen niet om 6h 's morgens opstaan om dan 10-12h te werken elke dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                            Na het lezen van al deze, soms niet zo beleefde en enigszins verzuurde , reacties blijf ik er bij dat wij het in ons Belgenlandje nog niet zo slecht hebben. Als werknemer in de afvalverwerkingsindustire ,35 verlofdagen en 2000 netto moet ik me niets ontzeggen. Ik heb dan ook geen behoefte aan 3 verre buitenlandse reizen per jaar , een gsm van van 500 euro( eentje van 30 euro van de aldi volstaat of een dure BMW van 30.000 euro maar geniet van de kleine dingen. Dat het crisis is merk je inderdaad overal : gisteren nog een vriend-zelstandige (bouwondernemer) horen klagen dat hij 4 maand vooraf moest reserveren voor een etentje in sterrenrestaurant Luzine van Jeroen Meus :-). En nu ga ik tijdens één van mijn 35 verlofdagen genieten van het mooie weer en een terrasje doen.
                            Geniet van je dag zou ik zeggen, het zal mooi weer zijn.
                            Nu, ik ben blij voor u dat ge het met minder kunt stellen en ik vind dat ieder dat voor zich moet bepalen. Zelf weet ik de middenweg te kiezen op dat gebied.
                            Alleen ligt het probleem niet bij het feit dat we klagen omdat we te weinig hebben, er zijn klachten omdat we genekt worden door de regering.
                            Ik heb nu het gevoel, doen we het goed, wees dan maar zeker dat de regering geld gaat zoeken bij ons (de werkende mens, arbeiders, bedienden, zelfstandigen, ... diegene die werken) want we hebben toch nog 223 miljaard staan bij instanties die ons ook nog zo veel misbruikt. En voor wat? Er wordt niks productief gedaan met die dingen.
                            Alleen maar hun eigen statuut beschermen en de rest tegen elkaar opzetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten

1) als arbeider kan je na enkele jaren hard werken zeker een wagen van 110.000 euro permiteren daar hoef je geen kaderlid voor te zijn, alleen hard en veel werken
                              Klopt, op afbetaling en als 'm in een tent gaat wonen.

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              loon/vergoeding is niet zo belangrijk meer als vroeger , vrije tijd, vakantie dagen en werkdruk is tegenwoordig de motivator ( de trend is liever minder werken en minder verdienen dan meer werken en meer verdienen , nog maar eens bewezen door die arbeiders van dat textielbedrijf die opzegvergoeding kiezen om thuis te blijven ipv werkzekerheid ) , vroeger kon je jongeren lokken met een goed salaris, nu lukt dat niet meer, jongeren willen feesten, die willen niet om 6h 's morgens opstaan om dan 10-12h te werken elke dag.
                              Wel even bij vermelden dat als je een jaar of 30 in de textiel gewerkt heb je fysiek net iets meer 'geleden' hebt dan de mens met een bureaujob.

Comment

• Als ik dit allemaal lees komt er spontaan een uitspraak van de Iron Lady (the problem of s.....) bij me op en zo zal het ook zijn binnen enkele jaren. En dan maar roepen en betogen......sorry too late tegen die tijd.

Comment

je moet je niet persoonlijk aangevallen voelen, maar de doorsnee 9-16h job betaald 1400-1800€/maand netto , lees er vacature ofzo op na als je mij niet geloofd, als je wat meer uren, ploegen en nachten + zon en feestdagen doet is 4000euro niet ver af, alleen ga je dan wel 2 keer zoveel uren gedaan hebben als de 9-16h job. Heb je dan een typisch twee-verdieners gezin, zoals dat in Vlaanderen vaak het geval is, dan hoef je echt niet in een tent te gaan wonen om er een mooie sportwagen op na te houden hoor !

Comment

Wel even bij vermelden dat als je een jaar of 30 in de textiel gewerkt heb je fysiek net iets meer 'geleden' hebt dan de mens met een bureaujob.
                                    opmerkelijke uitspraak, zeker als je er de CAO bijneemt waar de textiel arbeiders onder vallen, ploegen van 7 uur maximum, 1h lunch pauze en 15min pauze elke 2 uur , dat is 5h30 echte werkuren per shift , niet echt "lijden" denk ik dan , een bureaujob kan ook zeer hard "lijden" zijn en ik ken wel enkele jobs zoals in de bouw of de metaal waar het veel meer "lijden" is dan in de textiel, plus je hebt het over mensen die 30 jaar gewerkt hebben, die mogen zoizo op pensioen, hier gaat het om arbeiders die nog geen 40 jaar zijn en die liever thuis zitten met een dikke premie dan werken, en ze hebben gelijk als je het mij vraagt, ik zou ook de premie kiezen !, maar de vraag is of het wel normaal is dat de maatschappij betaald voor mensen die bewust kiezen om te gaan doppen ipv te werken ?

Comment

.. maar de vraag is of het wel normaal is dat de maatschappij betaald voor mensen die bewust kiezen om te gaan doppen ipv te werken ?
                                      Volledig akkoord!
                                      Nu, die mensen hebben al bijgedragen om eens te kunnen doppen. Maar het mag niet blijven duren. Dat moet er uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Hard werken stopt niet om 16u hé?
                                        Je kan bijverdienen als garcon, een huis renoveren en doorverkopen, etc...
                                        Mijn geval: altijd gaan werken, thuis komen en terug werken. Oud huis gekocht, gerenoveerd en met redelijk wat winst doorverkocht. Met dat geld een projectje gekocht waar ik nu in woon, een deel verhuur aan een zaak en een derde deel dat nog kan verhuurd worden als appartement. Dit allemaal terwijl ik werknemer was met 1400/maand.
                                        Ondertussen zelfstandig geworden, mij laten rippen door Di Rupo waardoor mijn 30.000 Euro kostende Porsche belast werd als "ne groten" en dan maar beslist om (met mijn eerder gemaakte investering qua huuropbrengst in gedachten) voor een nieuwe Porsche te gaan. Wordt - als alles goed gaat - eerstdaags geleverd.
                                        Vriendin nummer 1 is't afgestapt want "ik was een plant die nooit buiten kwam en altijd aan 't werk was". Zij was "genieter": sauna, reisjes, terrasjes etc... constant en hoe meer hoe liever. Vriendin nummer 2 is 't ook afgestapt want "ik leefde tegen mijn goesting". Zij wou naar optredens en buitenkomen in 't algemeen. Derde vriendin is afwachten
                                        En ik, ik ben happy want ik werk graag en hou van mooie dingen. Op vakantie gaan staat gelijk aan strafkamp en ik tel de dagen af dat ik naar huis mag. Die Pörsche is voor mij *elke* dag genieten. En ja, ik werk daar voor.
                                        Ik ben ne werker en ik draai niet graag op voor de genieters.

Comment

je moet je niet persoonlijk aangevallen voelen, maar de doorsnee 9-16h job betaald 1400-1800€/maand netto , lees er vacature ofzo op na als je mij niet geloofd, als je wat meer uren, ploegen en nachten + zon en feestdagen doet is 4000euro niet ver af, alleen ga je dan wel 2 keer zoveel uren gedaan hebben als de 9-16h job. Heb je dan een typisch twee-verdieners gezin, zoals dat in Vlaanderen vaak het geval is, dan hoef je echt niet in een tent te gaan wonen om er een mooie sportwagen op na te houden hoor !
                                          Het gemiddelde inkomen van alle arbeiders ( incl. bediende, kaderleden, directie)

Mensen in de volcontinu verdienen gemiddeld 5.810 euro bruto/maand.
                                          De 9 to 5 jobs liggen gemiddeld op 5.720 euro bruto/maand (hier zitten ook de ir. en managers in )

Het laagste salaris is 2.845 euro bruto/maand en het hoogste is 21.560 euro bruto/maand.

Er is geen geheimhouding, ieder weet ieders salaris. 21% van de werknemers liggen boven het gemiddelde. Inclusief mezelf.

Klopt dat beeld ook voor andere bedrijven. Niemand ook de topmanager niet heeft een wagen van het bedrijf. Het bedrijf heeft wel 11 wagens ter beschikking voor verplaatsingen.
                                          Last edited by ; 10/08/2012, 12:38.

Comment

Working...
                                          X