Jawadde! Dat zijn ferme bedragen!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenJawadde! Dat zijn ferme bedragen!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenzijn bruto bedragen, de loonkost is ca 2.5 in Belgie dus 2000 euro netto salaris kost de baas ca 5000euro
Dan nog zijn dat ferme bedragen.
Dat zijn in ieder geval geen Vlaamse of Belgische gemiddeldes...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenHet gemiddelde inkomen van alle arbeiders ( incl. bediende, kaderleden, directie)
Mensen in de volcontinu verdienen gemiddeld 5.810 euro bruto/maand.
De 9 to 5 jobs liggen gemiddeld op 5.720 euro bruto/maand (hier zitten ook de ir. en managers in )
Het laagste salaris is 2.845 euro bruto/maand en het hoogste is 21.560 euro bruto/maand.
Er is geen geheimhouding, ieder weet ieders salaris. 21% van de werknemers liggen boven het gemiddelde. Inclusief mezelf.
Klopt dat beeld ook voor andere bedrijven. Niemand ook de topmanager niet heeft een wagen van het bedrijf. Het bedrijf heeft wel 11 wagens ter beschikking voor verplaatsingen.
Het gemiddelde dat jij aangeeft heeft bij mij de duurste (ook ik dus) niet !
Je spreekt toch over bruto loon en niet bruto kost hè ?
Ik zie dat ook aan sollicitanten verkopers B2B Belgacom, chemie sector etc..... Hebben lonen die heeeeel ver van KMO lonen liggen. Heeeel ver
Uiteindelijk is het simpel hé, onze overheden gaan onzorgvuldig en roekeloos om met de belastingen die we afstaan. Het is niet moeilijk als je weet dat 99% van onze politieke leiders nooit in de privé sector gewerkt hebben. Recht van de schoolbanken een of andere studiedienst van de vakbond of ministerie in om zich van daar op te werken. Of nog beter: je wordt zo geboren (zonen en dochters).Last edited by Jokke_vlo; 10/08/2012, 14:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDat weet ik allemaal maar al te goed.
Dan nog zijn dat ferme bedragen.
Dat zijn in ieder geval geen Vlaamse of Belgische gemiddeldes...
Ook nog even bij vermelden dat deze bedragen schijnbaar hoog liggen, maar dat komt ook doordat bijna alle lager betaald werk uitbesteed wordt.
Mijn salaris bestaat voor 25% uit een individueel performance managment.
Betekent dat ik een variabel salaris heb van 25% afhankelijk van de gerealiseerde doelen.
Doelen die in het begin van het jaar met de directie worden afgesproken. Veiligheid, milieu en verantwoordelijkheid zijn hier de belangrijkste factoren waar naar gekeken wordt.
Nog dit, wil je mensen gemotiveerd aan het werk krijgen , dan zal je arbeid aantrekkelijk moeten maken. Een goede loopbaanbegeleiding en voldoende doorstromingsmogelijkheden houden talenten binnenhuis en dan mag zeker beloond worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenSorry even vergeten te vermelden, dat zijn de salarissen van het bedrijf waar ik werkzaam ben. Belangrijk detail.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk BerichtenWaar kan ik solliciteren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten+1 zo'n grof betaalde job wil ik ookwel, zelfs het minimum dat ik hier lees teken ik al direct voor, al moet ik heel den dag wc's uitkuisen
Wie kent het salaris van een bandwerker op de Ford in Genk? Wat verdient een medewerker in de volcontinu bij Aperam (ALZ) in Genk? Meer of minder dan 2.000 euro?
Welk salaris krijgen burgelijke ir's in deze bedrijven? Dan zijn mijn genoemde bedragen zeker niet grof.
WC's, das uitbesteed werk. Pech hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tilt! Bekijk BerichtenHard werken stopt niet om 16u hé?
Je kan bijverdienen als garcon, een huis renoveren en doorverkopen, etc...
Mijn geval: altijd gaan werken, thuis komen en terug werken. Oud huis gekocht, gerenoveerd en met redelijk wat winst doorverkocht. Met dat geld een projectje gekocht waar ik nu in woon, een deel verhuur aan een zaak en een derde deel dat nog kan verhuurd worden als appartement. Dit allemaal terwijl ik werknemer was met 1400/maand.
Ondertussen zelfstandig geworden, mij laten rippen door Di Rupo waardoor mijn 30.000 Euro kostende Porsche belast werd als "ne groten" en dan maar beslist om (met mijn eerder gemaakte investering qua huuropbrengst in gedachten) voor een nieuwe Porsche te gaan. Wordt - als alles goed gaat - eerstdaags geleverd.
Vriendin nummer 1 is't afgestapt want "ik was een plant die nooit buiten kwam en altijd aan 't werk was". Zij was "genieter": sauna, reisjes, terrasjes etc... constant en hoe meer hoe liever. Vriendin nummer 2 is 't ook afgestapt want "ik leefde tegen mijn goesting". Zij wou naar optredens en buitenkomen in 't algemeen. Derde vriendin is afwachten
En ik, ik ben happy want ik werk graag en hou van mooie dingen. Op vakantie gaan staat gelijk aan strafkamp en ik tel de dagen af dat ik naar huis mag. Die Pörsche is voor mij *elke* dag genieten. En ja, ik werk daar voor.
Ik ben ne werker en ik draai niet graag op voor de genieters.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenIk had die reacties niet verwacht, en zeker niet van grof betaald. Want die 2.845 euro bruto is een salaris uit de continu dienst, betekent minder dan 2.000 euro netto. Drie weekends van de 5 werken incl. feestdagen. Ook het top salaris is zo grof niet in vergelijking met ander top managers. vb. Bellens.
Wie kent het salaris van een bandwerker op de Ford in Genk? Wat verdient een medewerker in de volcontinu bij Aperam (ALZ) in Genk? Meer of minder dan 2.000 euro?
Welk salaris krijgen burgelijke ir's in deze bedrijven? Dan zijn mijn genoemde bedragen zeker niet grof.
WC's, das uitbesteed werk. Pech hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk BerichtenWaar kan ik solliciteren?
Akzo nobel, DuPont, Shell, Borealis, ExxonMobil, BASF, ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenBij Van Hool heeft een lasser tussen de 1300 en de 1600 euro netto/maand. Bedienden met jaren dienst halen 1800 euro netto. Bij een telecombedrijf in Mechelen haalt een kaderlid 2500 euro netto maar een installateur of iemand op het callcenter moet het met 1400 euro netto stellen. Bij inbev is het gemiddeld loon van ene bediende tussen de 1700 en de 2200 euro netto. In de bewaking haalt iemand mits 12 uur shiften en veel weekends+feestdagen de 2000 euro netto. En bij dupont haalt een arbeider in volcontinue ploegensysteem na wat jaren dienst de 2800 tot 3000 euro netto. Het nadeel is de mooie belastingbrief elk jaar.
Ik wil maar aankaarten dat niet alle arbeiders slaven zijn en alle zelfstandige super rijk. Dit is hier de afgelopen pagina's soms gesuggereerd.
Arbeiders moeten meer respect hebben voor die hard (soms zeer hard) werkende zelfstandige en zelfstandige moeten begrijpen dat ook heel veel arbeiders het heel moeilijk hebben met een laag salaris. Het zijn niet allemaal DuPont medewerkers.
Ik heb volle respect voor ieders mooie wagen en ik kan er met plezier naar kijken. Maar heb ook eens respect voor elkaar. STOP met de minste rooie mening te associeren met jaloezie. En rooie rakker heb respect voor die zelfstandige die door zeer hard te werken en waarschijnlijk veel ondernemings inzicht zich op den duur een mooie wagen cadeau doet. Dat heeft hij ook verdiend.
En ik hoop dat ik nu niet aan het zeveren ben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten. Mag ik even een rekening maken? Wagen van minstens 100.000 euro. Ik vermoed overname 30.000 euro van je huidige wagen. Blijft 70.000 euro te financieren. Op 60 maanden zal dat iets van een 1200-1500 euro/maand zijn met een restwaarde van 15%. Eerste maal inschrijven zal minstens 1200 euro aan BIV en nog eens 1200 euro aan rijbelasting zijn. De VAA op soortgelijke wagen loopt al snel op tot +1200 euro bruto (werkgever en werknemersbijdrage). Omniumverzekering is minstens 4000 euro/jaar (of je moet een grote vrijstelling nemen en dan zal het nog +3500 euro/jaar zijn). Reken daarbij nog benzine, banden en onderhoud en je komt snel op een maandbedrag van 2500 euro per maand. Ik respecteer je keuze en vind het tof dat vandaag mensen dit nog willen investeren. Zeker als je zonder personeel werkt dus volledig afhankelijk bent van jezelf. Maar 5 jaar zo leven in de hoop nooit iets deftig voor te hebben? Het is dus niet allemaal goud wat blinkt (en neen ik ben niet jaloers of wat dan ook maar vind het veel geld als je dat zomaar niet klaar liggen hebt voor toch een vorm van speelgoed)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenIk klagen over de NVA, waar heb ik dat ooit gezegd? Ik zou niet durven. Durf je gokken op 14 oktober? Het zou kunnen dat er zeveraars op de lijst van het N-VA staan. Gokje
Wat heeft die nick 'seperator' daarmee te maken. Woord is maar een raadsel, bestaat niet eens.
STOP
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDoe je dit wel stel ik me de vraag of je je producten of diensten dan niet tegen woekerprijzen aan de man hebt gebracht. M.a.w. het kan allemaal wel wat goedkoper, de mensen betalen voor alles véééél te veel, feitelijk vragen ze ook om beduveld te worden.Last edited by fblade; 10/08/2012, 20:34.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Heb hier de indruk dat er veel met twee maten en twee gewichten werken. Het is inderdaad zo dat er in de chemie met nog al wat brieven gezwaaid wordt. Ook in de maritieme sector/off shore is dit zo. Maar dit zijn geen realistische lonen. Het gemiddelde zal inderdaad wel ergens tussen de € 1400 & 1900 liggen.
Zie het niet zo direct gebeuren dat er eentje met een loon van pakweg € 1650 zich na verloop van tijd een wagen van € 110.000 bijeen spaart. Misschien eentje die vroeger die waarde wel had, dat kan natuurlijk wel.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenhet was dan ook maar een mop.. maar precies niet goed overgekomen, waarvoor mijn excuses gokje op wie zal winnen? och, beredeneerd gokje zegt toch wel NVA
Met alle respect, maar waarom zou ik mijn 'skills' onder de marktprijs verkopen? Ik ben geen OCMW he . Marktprijs is marktprijs, punt. Vraag en aanbod.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
De manier om belastingsfraude te bestrijden is de algehele verplichting om alles elektronisch te betalen en baar geld af te schaffen. Uiteraard over heel Europa. Alle geldstromen zijn dan zichtbaar en door de hogere belastingsopbrengst kan de belasting op werk drastisch verlaagd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenhet was dan ook maar een mop.. maar precies niet goed overgekomen, waarvoor mijn excuses gokje op wie zal winnen? och, beredeneerd gokje zegt toch wel NVA
Comment
Comment